Epäaitouden ihannointi
Haluaisin nyt avatua siitä, miten en voi sietää leikeltyjen ja kaiken maailman pidennyksiä käyttävien naisten hehkuttamista.
Maailmassa on PALJON luonnostaan kauniita naisia. Sellaisia, jotka eivät tarvitse hiuspidennyksiä, ripsipidennyksiä, kulmakarvojen piirtämistä, huulitäytteitä, rintaimplantteja ja niin edelleen. He ovat normaalilla meikillä ja hiustenvärjäyksellä jo upeita, ei ole tarvetta muokata kasvojen piirteitä.
Niinkuin monissa muissakin maissa, myös Suomessa nostetaan jalustalle enimmäkseen vain nämä silari-huulitäyte-tyttöset. Vaikka kuinka hyvin olisi leikkaukset onnistuneet niin ei se poista sitä tosiasiaa, että he ovat veitsellä veistettyjä ja epäaitoja. Kuka tahansa ihminen on kaunis onnistuneiden leikkausten ja täytteiden jälkeen, joten miksi ihmeessä kukaan hehkuttaa näitä tiettyjä pikkujulkkiksia? Heidän ulkonäössään ei ole kyse heidän kauneudestaan, vaan kirurgien ja täytteiden laittajien taidoista. Miksi siis näitä tyttöjä imarrellaan joka tuutista, kun kehujen oikea osoite olisi heidän käyttämänsä plastiikkakirurgian yritys?
Kuka tahansa voi mennä Viroon ottamaan tissit tai astella liikkeeseen täyttämään huulet. Se vaatii vain tietyn rahasumman ja siinä se. Mitä erikoista ja ihailtavaa tälläisessä ihmisessä on, kun kaikki voivat tehdä saman?
Mielummin nostaisin esille sellaisia naisia, joilla kauniit kasvojen piirteet ja upeat rinnat ovat aitoja eivätkä ostettuja. Tai naisia, jotka ovat tehneet vartalostaan upean kuntoilulla eivätkä kirurgin veitsellä. Näitä naisia OIKEASTI löytyy enemmänkin.
Ja ei, en itse ole lihava, meikitön ja verkkareissa kulkeva nainen. Ja ei, en ole minkään meikittömyyden ja täyden luonnollisuuden fanittaja. Ja kyllä, kaikki saavat tehdä mitä tykkäävät, en vain ymmärrä jalustalle nostamista ja ihailua.
Aamen.
Kommentit (31)
Ja on myös paljon noita käyttäviä, jotka eivtä oikeasti tarvitse.
No jaa. Miksi meikkaus ja hiustenvärjäys ovat ok, mutta kulmien nyppiminen ja hiusten pidennykset eivät ole?
Jos joku on täysin lattarintainen, niin minähän en kyllä katso olevani oikeutettu paheksumaan sitä, että hän korjauttaa rintansa. Fakta kumminkin on, että kauneusihanne on runsaat ja terhakat rinnat.
Minusta ei siis voi vetää tuolla lailla jyrkkiä rajoja siitä, mikä on ok ja mikä ei. Pidän kosmeettista kirurgiaa täysin hyväksyttävänä silloin, kun kyse on selkeän ongelmapiirteen korjaamisesta ja lopputulos on luonnollisen näköinen. Jos lopputulos näyttää "pumpattavalta barbaralta", se on lähinnä noloa ja vähän säälittävää...
Minusta muuten kauneusihanne EI ole tuollainen, kuin ap väittää. Joku Tuksu-tyyppinen silikonitissi on lähinnä julkisuudessa kammoksuttu pelle. Tai no, kauneusihanne tietysti vaihtelee varmaan sosioekonomisien yhteiskuntaluokkien ja -alakulttuurien välillä, mutta ainakaan sivistyneistö ei pidä liioitellun seksuaalisesta ulkonäöstä.
[quote author="Vierailija" time="10.01.2014 klo 14:41"]
Haluaisin nyt avatua siitä, miten en voi sietää leikeltyjen ja kaiken maailman pidennyksiä käyttävien naisten hehkuttamista.
Maailmassa on PALJON luonnostaan kauniita naisia. Sellaisia, jotka eivät tarvitse hiuspidennyksiä, ripsipidennyksiä, kulmakarvojen piirtämistä, huulitäytteitä, rintaimplantteja ja niin edelleen. He ovat normaalilla meikillä ja hiustenvärjäyksellä jo upeita, ei ole tarvetta muokata kasvojen piirteitä.
Niinkuin monissa muissakin maissa, myös Suomessa nostetaan jalustalle enimmäkseen vain nämä silari-huulitäyte-tyttöset. Vaikka kuinka hyvin olisi leikkaukset onnistuneet niin ei se poista sitä tosiasiaa, että he ovat veitsellä veistettyjä ja epäaitoja. Kuka tahansa ihminen on kaunis onnistuneiden leikkausten ja täytteiden jälkeen, joten miksi ihmeessä kukaan hehkuttaa näitä tiettyjä pikkujulkkiksia? Heidän ulkonäössään ei ole kyse heidän kauneudestaan, vaan kirurgien ja täytteiden laittajien taidoista. Miksi siis näitä tyttöjä imarrellaan joka tuutista, kun kehujen oikea osoite olisi heidän käyttämänsä plastiikkakirurgian yritys?
Kuka tahansa voi mennä Viroon ottamaan tissit tai astella liikkeeseen täyttämään huulet. Se vaatii vain tietyn rahasumman ja siinä se. Mitä erikoista ja ihailtavaa tälläisessä ihmisessä on, kun kaikki voivat tehdä saman?
Mielummin nostaisin esille sellaisia naisia, joilla kauniit kasvojen piirteet ja upeat rinnat ovat aitoja eivätkä ostettuja. Tai naisia, jotka ovat tehneet vartalostaan upean kuntoilulla eivätkä kirurgin veitsellä. Näitä naisia OIKEASTI löytyy enemmänkin.
Ja ei, en itse ole lihava, meikitön ja verkkareissa kulkeva nainen. Ja ei, en ole minkään meikittömyyden ja täyden luonnollisuuden fanittaja. Ja kyllä, kaikki saavat tehdä mitä tykkäävät, en vain ymmärrä jalustalle nostamista ja ihailua.
Aamen.
[/quote]median ne nostaa jalustalle. Ja väestö, joka kulttuurin määrää ja sitä kuluttaa eli nuoriso. Jos noille ei olisi kysyntää, niin ei niitä nostettaisikaan jalustalle.
Ja mitä noihin leikkauksiin tulee, monethan on ovat jo tosi luonnollisia, esim. hiustenpidennykistä ja pisarasilikoneista ei voi tietää. Ja missä se raja sitten kulkee? Hiustenvärjäämisessäkö? Onko push up:t salittuja? Toki on luonnottaman näköistäkin porukkaa, maatilanmorsiammet jne.
Toivon mukaan kovin moni mies ei feikki-pelleistä tykkää...
Kyllähän tuota bisneettiä myydään tuollakin tavalla, median kautta. Ne vartalot alkavat näyttää meidän silmissämme yhä normaalimmalta ja siksi tavantalliaisetkin menee leikkauksiin. Pohdituttava asia kaikenpuolin.
Sitten on aikamoista vastakkainasettelua, ylipainoiset ovat kaiken kansan katsottavina laihdutusohjelmissa ja samaan aikaan tulee hirveäsi kokkausohjelmia.
Minä olen laittanut silikonit rintojen kokoeron vuoksi. Itseäni ärsyttää ehkä eniten se, kun joku saa tietää tästä operaatiosta ja alkaa tivaamaan että miksi en laittanut enemmän täytettä. (halusin "pienet" ja luonnolliset, eli koko on noin c) lisäksi välittömästi alkaa mietintä siitä että mitä muuta olen itsestäni muuttanut. En tarvitse muita leikkauksia ja tämä ainoa operaatio minkä olen tehnyt oli hyötyjen vuoksi. (selkäkivut, epätasapaino jne.)
[quote author="Vierailija" time="10.01.2014 klo 14:52"]
No jaa. Miksi meikkaus ja hiustenvärjäys ovat ok, mutta kulmien nyppiminen ja hiusten pidennykset eivät ole?
Jos joku on täysin lattarintainen, niin minähän en kyllä katso olevani oikeutettu paheksumaan sitä, että hän korjauttaa rintansa. Fakta kumminkin on, että kauneusihanne on runsaat ja terhakat rinnat.
Minusta ei siis voi vetää tuolla lailla jyrkkiä rajoja siitä, mikä on ok ja mikä ei. Pidän kosmeettista kirurgiaa täysin hyväksyttävänä silloin, kun kyse on selkeän ongelmapiirteen korjaamisesta ja lopputulos on luonnollisen näköinen. Jos lopputulos näyttää "pumpattavalta barbaralta", se on lähinnä noloa ja vähän säälittävää...
Minusta muuten kauneusihanne EI ole tuollainen, kuin ap väittää. Joku Tuksu-tyyppinen silikonitissi on lähinnä julkisuudessa kammoksuttu pelle. Tai no, kauneusihanne tietysti vaihtelee varmaan sosioekonomisien yhteiskuntaluokkien ja -alakulttuurien välillä, mutta ainakaan sivistyneistö ei pidä liioitellun seksuaalisesta ulkonäöstä.
[/quote]
Missä ihmeen kohdassa sanoin että kulmien nyppiminen ei ole ok? Tottakai on, nypinhän minä itsekin kulmani.
Enkä minä kritisoinut tässä yksittäisiä asioita. Puhuin kokoajan näistä tyttösistä joilla on KAIKKI mahdollinen epäaitoa. Rintaimplantit, täytetyt huulet, piirretyt kulmakarvat, hiuspidennykset jnejne. kaikki samassa paketissa. Ja edelleenkään ei minua häiritse se, että joku on kuvailemani tyylinen, vaan ihmettelen kyseisten naisten ihannointia ja hehkutusta.
Ja joo Tuksuhan nyt on ylipainoinen alkoholisti, missä kohtaa olen sanonut hänen olevan kauneusihanne? Ei kai nyt herranen aika. Selaappa joskus esim. Iltalehteä niin kyllä siellä aika paljon hehkutetaan feikkejä pikkujulkkiksia.
Harjoitteleppa luetun ymmärtämistä. Ei minua häiritse jos naapurin Riitalla on täytetyt huulet.
AP
Jos silareilla saisi kivat ja terhakat tissit, olisin ottanut ne jo aikaa sitten :/ Ongelma vain on se, että en halua sellaisia epäluonnollisia palloja, jotka tuntuvat käsiin ajan mittaan kovilta. A-kupin terhakkaatkin kelpaisivat.
terveisin roikkuvat luppakorvat
[/quote]
Mieluummin en nostaisi esille naisten kauneutta ensinkään, vaan keskittyisin siihen sisällön tuottamiseen. Kaunis ihminen voi hyvin, on terve ja virkeä, positiivinen ja onnellinen. Se kauneusihanne mitä tällä hetkellä MEDIASSA esille tuodaan on fitnes; eli naisilla rasvat alas ja lihakset esiin ja kurvit luodaan implanteilla. Silmissä on tekoripset, iho päivettynyt (keinotekoisesti) ja hampaat vaalennettu,ja hiukset voimakkaasti värjätty. Tervettä ei missään nimessä ole kituuttaa ketoosissa puoli vuotta kisoihin ja sitten puoli vuotta löysäillä raejuustolla ja porkkanalla. Ystäväni jotka harrastavat fitnesiä, mässäävät itsensä ähkyyn parin kk välein, he siis palkitsevat kituuttamisensa mässäämällä ähkyn. Tervettä?
Kaunis ihminen on tasapainoinen, eikä fitnes ihminen ole tasapainoinen kun hän joutuu elämään niukalla ravinnolla ja kiukuttelee sitten läheisille kun verensokeri on alhaalla. Pakolliset vitamiinint yms. proteiinit otetaan jauheista, sillä mikään ruokamäärä ei riitä antamaan tarpeeksi ravintoa. Aamut alkaa jauheella ja tunnin tehotreenillä, iltapäivä alkaa jauheella (välissä syödään niukkaravinteista sapuskaa) ja taas treenillä. Välipäivinä tauotetaan . Ja joka paikkaan mennään autolla, koska muuten ei ehdi. Hyötyliikuntaa ei harrasteta juurikaan koska ei ole aikaa, kiire salille ja aerobiseen. Vahditaan vaakaa, rasvaprosenttia ja paras aika elämästä vietetään laskien kaloreita ja punniten annoksia.
Ja kun kritisoit tätä ihannetta, saat AINA vastineen: Olisiko sitten parempi olla läskikasa joka syö suklaata eikä liiku? Ei olisi, mutta tuo ei olekaan koskaan ollut kauneusihanne kuten fitnes on nyt, ja siitä pitäisi päästä eroon. Kauneusihanne vaihtelee ja kun se 20v sitten oli aliravittu heroiinitypy, se on nyt huippuunsa pumpattu, rasvaton barbie. Jossain siinä välissä se oli lihakseton mutta uhkea barbie. Naisihanteissa yhteistä on vain se, että ne ovat aina normaalin, terveen naisen tavoittamattomissa.
Naisten tulisi herätä, ja lakata tavoittelemasta ulkoisia asioita ja lopettaa kaikki turhat pidennykset, levennykset, litistykset ja suurentamiset, ja ryhtyä kuuntelemaan mitä keho tarvitsee. Olen itse saanut ravinto-ohjeet fitnesiä harrastavalta ystävältäni, että riisiä ja perunaa sen ja sen verran ja kaurapuuroa aamulla. No, en voi syödä niitä sillä ne aiheuttavat voimakasta närästystä. Sama ihminen sanoi, että en saa syödä hedelmiä sillä ne lihottavat yms.
Ei kiitos ravinto-ohjeille, tiedän mikä mulle on hyvästä eikä se ole kaurapuuro sen paremmin kuin irtokarkit.
Ihmisten tulisi ymmärtää kehoa ja mieltään paremmin, eikä lähteä tavoittelemaan älyttömiä ihanteita. Kun näen näitä tekoripsi-punttisali-jatkotukkaisia naisia, mietin että mahtavatko he todella olla onnellisia ja tasapainoisia, ja tavoittelevatko he jotain mitä he eivät ole?
[/quote]
Ymmärtääkseni aloituksessa puhuttiin implanteista, pidennyksistä ja täytteistä samalla ihmisellä, eikä yksittäisinä asioina.
Meikkaus ja hiusten värjäys on minusta aivan eri asia kuin täyteaineet ja leikkaukset. Ei kukaan sano kenellekkään meikatulle "Ai että sulla on luonnostaan ihanat kimaltelevat ja mustat silmäluomet kun muilla on tälläiset ihonväriset!" Tai jollekkin "Vau sulla on hieno punainen raita hiuksissa, miten sulle on kasvanut noin upeat hiukset?"
KAIKKI tajuaa meikin olevan meikkiä ja hiusten olevan värjättyä. Ja aidompaa siitä tekee sen että mitään kokonaista asiaa ei huijata olevan, kuten implanteilla isot tissit jne, vaan sitä aitoa omaa vain hieman ehostetaan. Ei luoda jotain täysin uutta. Kuitenkin, leikeltyjä kehutaan iltalehdissä kauniiksi, hyvä tissisiksi ja pullea huulisiksi, vaikkei mikään niistä olisi aitoa. Sitten naiset huokailee ja toivoo olevansa jotain, mikä on luonnostaan mahdotonta.
Kaikki eivät voi voittaa geenilotossa. Mutta kyllä minä meikkaamista ja hiustenvärjäämistäkin pidän luonnottamana. Samoin valkaisevan hammastahnan, päivettävän kosteusvoiteen, kynsilakan ja keltaisuutta poistavan shampoonkin käyttämistä ja nämä tuotteen löytyvät myös omasta kosmetiikkavarastostani. Voisin näin lyhyenä ihmisenä mieltää korkokengätkin luonnottomiksi asuvarusteiksi, koska näytän niissä paljon pidemmältä. Unohtamatta karvojen ajelua! Oikeastaan pidän itseäni aikalailla luonnottomuuden kuningattarena :D
[quote author="Vierailija" time="10.01.2014 klo 15:18"]
Jos silareilla saisi kivat ja terhakat tissit, olisin ottanut ne jo aikaa sitten :/ Ongelma vain on se, että en halua sellaisia epäluonnollisia palloja, jotka tuntuvat käsiin ajan mittaan kovilta.
[/quote]
Eihän kukaan siellä valmiiksi määritä minkä muotoiset ja kokoiset juuri sinun pitää ottaa. Se on jokaisen itse päätettävissä.
Minusta leikellyt eivät ole kauniita.
[quote author="Vierailija" time="10.01.2014 klo 16:07"]
Kaikki eivät voi voittaa geenilotossa. Mutta kyllä minä meikkaamista ja hiustenvärjäämistäkin pidän luonnottamana. Samoin valkaisevan hammastahnan, päivettävän kosteusvoiteen, kynsilakan ja keltaisuutta poistavan shampoonkin käyttämistä ja nämä tuotteen löytyvät myös omasta kosmetiikkavarastostani. Voisin näin lyhyenä ihmisenä mieltää korkokengätkin luonnottomiksi asuvarusteiksi, koska näytän niissä paljon pidemmältä. Unohtamatta karvojen ajelua! Oikeastaan pidän itseäni aikalailla luonnottomuuden kuningattarena :D
[/quote]
Miksi geenilotossa pitäisi voittaa? Miksi naisen täytyy tavoitella kauneutta? Minä olin erittäin hukassa parikymppisenä hiusväreineni ja tekoripsineni, kävin solariumissa ja laihdutin. Sairastin bulimiaa. Parhaat nuoruusvuoteni vietin peilin edessä, surkutellen läskejä (joita ei ollut) ja nenää, hiuksia ja kynsiä. Kävin töissä ja biletin. Sitten menetin isäni, ja kaikki muljahti ympäri. Mitä merkitystä näillä asioilla on oikeasti? Palautin hiusteni luonnollisen värin, ja pesen hiuksiani hoitavalla shampoolla. HOIDAN itseäni muutenkin, en nipistä, kurista, kiristä, leikkele, venytä, jatka. Minulta lähti tarve ulkoiseen teennäisyyteen, ymmärsin että oikeasti millään ulkoisella ei ole mitään merkitystä. Tekee pahaa katsoa näitä naisia, jotka luovat kauneutensa keinotekoisesti, ostamalla sen kaupasta. Geenilotossa voittaminen tarkoittaa sitä että syntyy sukuun jossa ei ole syöpää, perinnöllisiä sairauksia tai synnynnäisiä vammoja, pitkä ja paksu tukka ei mielestäni ole lottovoitto vaikkakin merkki hyvästä verenkierrosta.
Surullista, että naiset eivät ajattele nenäänsä pidemmälle. Ymmärrän sen parikymppisiltä naisilta, mutta jos kolmekymppiset aikuiset naiset oikeasti eivät ymmärrä sitä, että naisen tulisi olla paras versio ITSESTÄÄN eikä median luoman teennäisen kauneusihanteen mukainen nukke, ollaan menossa surulliseen suuntaan. Itse luulen, että kaikki naiset eivät koskaan tule täysin tätä ymmärtämään.
Tissit ei tuo onnea. Silareilla "parannellut" naiset tekevät kolminkertaisesti itsemurhia luomuihin verraten. Surullista, joku todella kokee että vain ulkonäkö merkitsee.
Minusta raja kulkee siinä miltä kokonaisuus näyttää. Jos on hirveän näkyvästi epäaito, niin se ei ole kovin kaunista. Jos taas kaikenmaailman pidennykset ja värjäykset sulautuu niin hyvin kokonaisuuteen, ettei jopa uskoisi epäaidoksi, niin se on kaunista. Esim. pelkällä kampauksella ja meikillä saa tehtyä itsestään feikin, jos niitä ei tee siististi :)
#15, olen sun kanssa täysin samaa mieltä. Toisaalta mulle on aivan yks hailee, mitä täytteitä ja pidennyksiä muut ihmiset itseensä laittavat. Tietysti käy vähän sääliksi aina kun tällaisen jatkehirmun näkee, eihän moinen look huuda mitään niin paljon kuin huonoa itsetuntoa.
"Niinkuin monissa muissakin maissa, myös Suomessa nostetaan jalustalle enimmäkseen vain nämä silari-huulitäyte-tyttöset. "
Ap missä tarkalleen nyt on "nostettu jalustalle" huulitäytetyttöset? Seiskassa ja Ilta-Sanomissa?
[quote author="Vierailija" time="10.01.2014 klo 16:16"]
[quote author="Vierailija" time="10.01.2014 klo 16:07"]
[/quote]
Miksi geenilotossa pitäisi voittaa? Miksi naisen täytyy tavoitella kauneutta? Minä olin erittäin hukassa parikymppisenä hiusväreineni ja tekoripsineni, kävin solariumissa ja laihdutin. Sairastin bulimiaa. Parhaat nuoruusvuoteni vietin peilin edessä, surkutellen läskejä (joita ei ollut) ja nenää, hiuksia ja kynsiä. Kävin töissä ja biletin. Sitten menetin isäni, ja kaikki muljahti ympäri. Mitä merkitystä näillä asioilla on oikeasti? Palautin hiusteni luonnollisen värin, ja pesen hiuksiani hoitavalla shampoolla. HOIDAN itseäni muutenkin, en nipistä, kurista, kiristä, leikkele, venytä, jatka. Minulta lähti tarve ulkoiseen teennäisyyteen, ymmärsin että oikeasti millään ulkoisella ei ole mitään merkitystä. Tekee pahaa katsoa näitä naisia, jotka luovat kauneutensa keinotekoisesti, ostamalla sen kaupasta. Geenilotossa voittaminen tarkoittaa sitä että syntyy sukuun jossa ei ole syöpää, perinnöllisiä sairauksia tai synnynnäisiä vammoja, pitkä ja paksu tukka ei mielestäni ole lottovoitto vaikkakin merkki hyvästä verenkierrosta.
Surullista, että naiset eivät ajattele nenäänsä pidemmälle. Ymmärrän sen parikymppisiltä naisilta, mutta jos kolmekymppiset aikuiset naiset oikeasti eivät ymmärrä sitä, että naisen tulisi olla paras versio ITSESTÄÄN eikä median luoman teennäisen kauneusihanteen mukainen nukke, ollaan menossa surulliseen suuntaan. Itse luulen, että kaikki naiset eivät koskaan tule täysin tätä ymmärtämään.
[/quote]
Ulkonäölliset seikat vaikuttavat itsetuntoon todella paljon. Varsinkin kun ei ole mahdollista olla edes jotakin luonnollista sellaista, mitä itse ihannoi. Minä olen sitten varmaan niitä naisia, jotka eivät koskaan ymmärrä olla täysin luonnollinen :D Varsinkin kun ehostautuminen on niin ihanan piristävää! Ehkä jotkut taas ajattelevat olevansa paras versio itsestään, mitä enemmän laittavat itseään.
Pointtina varmaan oli se, että mediassa kehutaan leikattuja ja täytettyjä upeiksi ja kauniiksi. No totta helvetissä on "upeita" kun kaikki on ostettua! Kuka nyt muka ei olisi upea kun muokkaisi itsensä päästä varpaisiin täytteillä, leikkauksilla ja pidennyksillä?! Tuollaisella ehostuksen määrällä olisi todella ihme jos EI näyttäisi yhtään hyvältä.
Miksi ihaillaan jotain OSTETTUA? Jotain mitä kuka tahansa voi ostaa? Mitä erikoista siinä on.
Ai, nyt te naiset olette kaikenmaailman luonnottomuutta vastaan? Ainahan te yleensä täällä ruoditte kuinka minkä tahansa näköinen ja mallinen nainen on ruma ja voisi tehdä ulkonäölleen jotakin. Hieman ristiriitaista..
Säälittäväähän se oman kehon leikkeleminen oikeastaan on. Pelottavaakin. Maailmassa on niin paljon tärkeämpiä asioita ja jokainen on kaunis jollain tapaa. Me kaikki maadutaan samalla tapaa lopulta. Paitsi ne silikoonit.