Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saako 15v laihduttaa???

Vierailija
08.01.2014 |

Hei, olen siis 15v tyttö, olen lievästi ylipainoinen ja se häiritsee minua hirveesti! Mitkään vatteet ei näytä hyviltä päällä, mitkään housut ei mahdu ilman et jenkkakahvat pursuava pahasti housuista. Kasvotkin ovat turvonneet ja läskin näköiset. Tämä haittaa itsetuntoani kamalasti!

Olen noin 167cm pitkä ja paino varmaan( en oo varma koska en halua mennä vaalle) mutta luulisin että 75-80kg!!!, olen ruumiinrakenteeltani siro ja kevyt ja vyötärön ympärys hieman yli 80cm. Minun pitäisi vielä kasvaa muutama sentti pituutta (169-170). Haluisin kesäksi pois ainakin 20kg. Olen kans lähössä leirille vieraiden ihmisten kanssa ja en kehtaa mennä sinne tämän näköisenä!

Ajattelin että jättäisin hiilarit minimiin  kahdeksi kuukaudeksi (tyylin 20-30g hiilareita/päivä), syödä paljon salaatteja, proteiinia, hyviä rasvoja, maitotuotteita ja vihanneksia. Syön siis silleen että tuun kylläiseksi, ei mitään nälkäkuureja. Ateriat 3 tunnin välein, ja liikunta 5-6 kertaa viikossa 1h/päivä( juoksulenkki, kuntopyöräilyä, uintia sun muuta) ja kotoa on kilsa busseille, kauppaan jne. joten kävelen päivittäin.

Ja sitte kahden kuukauden jälkeen voi ottaa mukaan ruokavalioon hedelmiä, tummaaleipää, perunaa, riisiä..... Karkkkia ja muut herkut ajon periateessa jättä lähes kokonaan pois, ainakin vuodeksi!

Mitä luulette haittaako tämä minun pituuskasvua tai muuta kehitystä?

Haluaisin ne muutamat sentit vielä lisää pituutta, mutta en kestä enään läskinä olemista! Olisi ihana vetää farkut jalkaan niin että ne mahtuisi ja näyttäisi hyviltä päällä. En ole saanut kokea semmosta muutamaan vuoteen.

Pliis auttakaa!!!

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

pliis jotai kommentei!!!!

Vierailija
2/33 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilepa vaikka alkuun jättää ihan vain herkut pois/kerran viikossa jotain pientä, silläkin varmasti saat jo tuloksia jos yhdiatät tuohon liikuntaan :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö hiilareita ennemmin tai 50-100g /pv. Ketoosidieetti voi aiheuttaa kilpirauhasvaivoja, jotka altistavat lihomiselle. Muuten ihan ok suunnitelma .

Vierailija
4/33 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

entä pituuskasvu tietääkö joku, saattako se pysähtyä?

Vierailija
5/33 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko olet liikkunut ja tiedätkö yleiskuntosi eli paljonko jaksat juosta? Tuossa tilanteessa voisi olla viisasta juosta cooper ja kun tietää tuloksen niin kouluterkalta kysymään mikä on terveellistä ja turvallista. Ei se kaikkea tiedä, mutta tuurilla voi antaa hyviäkin ideoita.

Vierailija
6/33 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen tanssinut koko joululoman joten pitäisi olla ihan ok kunto

Vierailija
7/33 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se pituustkasvu terveellisestä elämästä lyhene, päinvastoin! 

Elikkä makeat ja suolaiset herkut tosiaan pois ja liikuntaa tilalle.

Laita säästöön se raha jonka laittaisit herkkuihin, pääset sitten shoppailemaan:)!

Vierailija
8/33 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä suosittelen myös, että jätät pois herkut ja vaikka vaalean "pullaleivän," makeutetut jogurtit ja mehut, rasvaiset pikaruoat. Alat syömään enemmän kasviksia normaalin kotiruoan lisäksi. Myös marjoja ja hedelmiä kannattaa syödä. Ei sulla niin paljon ylimääräistä ole, että mitään täysin hiilaritonta kannattaa edes harkita. Liikuntaa on tietysti hyvä harrastaa samalla, se tehostaa ruokavalion vaikutusta ja parantaa kuntoa. 

Vierailija
9/33 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja 4 kiitos tuosta tiedosta (:

Vierailija
10/33 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään takeita ei ole, että enää ylipäätään kasvaisit lisää pituutta. Oletko kasvanut viime vuosina kuinka paljon? Milloin kuukautisesi ovat alkaneet? Harv tyttö enää kasvaa kovin paljoa puberteetin jälkeen.

Minä sinuna laihduttaisin surutta miten haluaisin enkä miettisi muutamia pituussenttejä.

Vierailija
11/33 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siis olen tosi sirorakenteinen joten vähänkään ylimääräinen näyttä hirveältä ja näkyy kasvoissa, joista muuten pitäisin jos painoa lähtisi... minulle hyvä olisi ehkä 55kg?

Vierailija
12/33 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohdi ensin, mistä ylipainosi johtuu. Etkö urheile? Mitä syöt tai juot? Eli ala tiedostaa, mistä tulee kaloreita, ja lopeta niiden syöminen tai vaihda vähäkalorisempaan. Tai jos on suuret annoskoot, pienennä niitä.Kilot tulenevat takaisin, jos alat käyttää jotain normaalista ruokavaliosta poikkeavaa dieettiä, jonka lopetat saavutettuasi tavoitteesi.

Lisäksi tavoitteesi kuulostaa aika hurjalta. Olen toistuvasti kuullut, että terveellinen ja "pysyvä" tapa laihduttaa, on pudottaa puoli kiloa viikossa. Varsinkin, kun kyseessä on kasvava nuori, niin rummuttaisin tuon puolesta. Eli 20 kg lokakuuhun mennessä.

Vierailija
13/33 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

terkkarin, lapsuuden neuvolan sekä muitten mukaan kasvaisin vähintään äitini pituseksi joka on 169-170, ja meidän suvussa on tytöt aina kasvanut äitiänsä muutaman sentin pitemmäksi tai vähintään saman pituiseksi. Ja olen lapsena aina ollut +käyrällä, ja vuosi sitten olin 164cm pitkä

Vierailija
14/33 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tavoitteni olisi ainakin saada kesällä pääle koon 29 farkut, nyt 32 menee just ja just kiinni, ja puristavat eikä näytä hyvältä päällä!

Vierailija
15/33 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annoskoot ruokailussa pienemmiksi ja se auttaa jo paljon.

Makeat ja leivonnaiset pois. Liikuntaa mukaan.

Vierailija
16/33 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 20:10"]

Hei, olen siis 15v tyttö, olen lievästi ylipainoinen ja se häiritsee minua hirveesti! Mitkään vatteet ei näytä hyviltä päällä, mitkään housut ei mahdu ilman et jenkkakahvat pursuava pahasti housuista. Kasvotkin ovat turvonneet ja läskin näköiset. Tämä haittaa itsetuntoani kamalasti!

Olen noin 167cm pitkä ja paino varmaan( en oo varma koska en halua mennä vaalle) mutta luulisin että 75-80kg!!!, olen ruumiinrakenteeltani siro ja kevyt ja vyötärön ympärys hieman yli 80cm. Minun pitäisi vielä kasvaa muutama sentti pituutta (169-170). Haluisin kesäksi pois ainakin 20kg. Olen kans lähössä leirille vieraiden ihmisten kanssa ja en kehtaa mennä sinne tämän näköisenä!

Ajattelin että jättäisin hiilarit minimiin  kahdeksi kuukaudeksi (tyylin 20-30g hiilareita/päivä), syödä paljon salaatteja, proteiinia, hyviä rasvoja, maitotuotteita ja vihanneksia. Syön siis silleen että tuun kylläiseksi, ei mitään nälkäkuureja. Ateriat 3 tunnin välein, ja liikunta 5-6 kertaa viikossa 1h/päivä( juoksulenkki, kuntopyöräilyä, uintia sun muuta) ja kotoa on kilsa busseille, kauppaan jne. joten kävelen päivittäin.

Ja sitte kahden kuukauden jälkeen voi ottaa mukaan ruokavalioon hedelmiä, tummaaleipää, perunaa, riisiä..... Karkkkia ja muut herkut ajon periateessa jättä lähes kokonaan pois, ainakin vuodeksi!

Mitä luulette haittaako tämä minun pituuskasvua tai muuta kehitystä?

Haluaisin ne muutamat sentit vielä lisää pituutta, mutta en kestä enään läskinä olemista! Olisi ihana vetää farkut jalkaan niin että ne mahtuisi ja näyttäisi hyviltä päällä. En ole saanut kokea semmosta muutamaan vuoteen.

Pliis auttakaa!!!

[/quote]

Hiilarit 20-30g/vrk aivan liian vähän, 100g/vrk sopivampi raja ja sekin on tiukka. Parhaaseen lopputulokseen pääset sekä terveyden että ulkonäön kannalta jos jätät herkut pois (esim 1 herkkupäivä viikossa), lisäät kasviksia, hedelmiä ja liikuntaa. Muuta ei tarvita, lupaan sen. T.Lääkäritäti

Vierailija
17/33 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

oisiko tämä esim ok päivän ruuaksi?

aamu : luonnonjugurttia, marjoja ja kanamuna

lounas: koulussa lastaan lautasen täyteen salaattia ja vaikka lasi maitoa

välipala: katkarapu/kanasalaatti ja

iltapala: mitä se  äiti laitta, esim kalakeittoa, hornetteja tai raakalohta....

ja juomaksi tietty aina vettä

Oisko tää paha ?

Vierailija
18/33 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 21:03"]

oisiko tämä esim ok päivän ruuaksi?

aamu : luonnonjugurttia, marjoja ja kanamuna

lounas: koulussa lastaan lautasen täyteen salaattia ja vaikka lasi maitoa

välipala: katkarapu/kanasalaatti ja

iltapala: mitä se  äiti laitta, esim kalakeittoa, hornetteja tai raakalohta....

ja juomaksi tietty aina vettä

Oisko tää paha ?

[/quote]

Juo paljon vettä päivän aikana, mutta tarvitset vaikka maitoa, josta saat kalsiumia.

Vierailija
19/33 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vielä että viime keväänä päätin laihduttaa, ja päätin elää 10vko 20-30g hiilareita/päiväja 10vko jälkeen siirtyä vain ihan tavallisiin terveellisiin elämän tapoihin. Paino lähti putoamaan nopsaa olo oli hyvä kasvojeniho parani mutta sitten 4 viikon jälkeenretkahdin siskon synttäreillä syömän palan kakkua ja siitä lähti taas alamäki

Vierailija
20/33 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen ollut jo kauan koukussa kaikkiin herkkuihin, hain niitä jopa päivittäin salaa äidiltäni

Äitinikin sanoi kerran kuin valitin että housut eivät mahdu päälle, niin äiti vastasi vaan että sitten sun pitää laihduttaa ja siskokin välillä sanoo läskiks ja väittää sitten vitsiksi.....

ei tunnu hirveen kivalta ):