Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pienet nesterakkulat sormissa kutisevat!

Vierailija
13.10.2020 |

Sormissa kämmenen puolella on ihon alla pieniä nesterakkuloita, kuin vesikelloja ja ne kutisevat kamalasti sekä niistä valuu nestettä. Tuntuu leviävän sormesta toiseen. Kutinavaiheen jälkeen hilseilevät ja nahka irtoaa "lastuina" ja sitten ovatkin jo kipeitä haavoja täynnä. Ei auta hydrocortison voiteet. Kokemuksia, onko tälläinen lääkäriin hakeutumisen arvoinen vaiva?

Kommentit (72)

Vierailija
61/72 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Allerginen reaktio.

Mille? :__(

Vierailija
62/72 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla sama, olen atoopikko. Olen itse huomannut, että sormien ollessa tuolla tavalla ärtyneet rasvaiset voiteet saattavat pahentaa kutinaa, ikään kuin hautoa rikkoutunutta ihoa. Kutinaa lievittää parhaiten kylmällä vedellä huuhtelu ja sitten kosteuden sitominen rasvattomalla hydrogeelillä, joka sisältää paljon glyserolia. Saattaa kirvellä, mutta minulla auttaa paremmin kutinaan ja rikkoutuneeseen ihoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/72 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

visva syylä tarttuu ala päästä myös muualle. huulet ja silmä luomet yleisempiä. vie tyttäresi gynen testeihin

Vierailija
64/72 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pompholyx

Vierailija
65/72 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla auttoi lääkärin määräämä Bemetson. Sitä piti käyttää 5-6 vkoa, ensin useammin ja loppu vain pari kertaa viikossa. Sitä ennen rakkulat ja hilse olimollut puoli vuotta muuttumattomana.

Vierailija
66/72 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Allerginen reaktio.

Mille? :__(

http://spc.fimea.fi/indox/nam/humspc.jsp?nimi=&luvanhaltija=&myyntilupa…

Jokin noista käytössä?

Käsintiskiaineena LV ainoastaan ei kuivata ihoa eikä Marsiellesaippua, se Le Chat.

Vierailija
67/72 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bemetson on täälläkin auttanut. Tavallisesta kortinonista ei tosiaan ollut mitään apua.

Vierailija
68/72 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon kortisinivoiteet lääkäriltä. Itsellä atopia oireili nuorena noin. Kuurina voidetta käsiin,väleissä perusrasvaa.

Vierailija
69/72 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas alkanut tää vaivaamaan. Kämmenet kutisee ja pieniä rakkuloita. Aina kun kesä alkaa niin tämäkin vaiva puhkee..

Vierailija
70/72 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla liika hiilihydraattien määrä ruokavaliossa aiheuttaa tuota.

Vierailija
71/72 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko jo sanottu, mutta pustuloris palmoplantaris oireilee noin. Itselläni tasan samat oireet. Dermovat-kortisonivoide hillitsee mutta ei paranna.

On yleisempi naisilla kuin miehillä, ja tupakoivilla kuin tupakoimattomilla. Ei parane ikinä, mutta saattaa olla oireeton pitkiäkin aikoja.

Tiedän että on vanha ketju.

Vierailija
72/72 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anopilla oli/on tuollaista, kämmenet olivat ihan vereslihalla, kun pintakerros kertakaikkiaan kuoriutui pois.

Perussyynä oli allergiat: anoppi on allerginen nikkelille, lanoliinille, hajusteille (epämääräinen termi, mutta käytännössä kaikki kosmetiikkateollisuuden hajusteet ja pyykinpesuaineiden ja tiskiaineiden hajusteet), joillekin säilyntäaineille, joita on yleisesti kosmetiikassa ja pesuaineissa ja vielä lisäksi suurimmalle osalle mausteita (oli töissä elintarviketeollisuudessa). Ja koska iho oli käytännössä koko ajan rikki, niin kaikki vähänkin ärsyttävät asiat saivat aikaan kunnon hajoamiset, esimerkiksi keväällä siitepöly.

Anoppi lukee päivän lehden hengityssuojaimen ja suojakäsineiden kanssa, muuten iskee astmakohtaus ja kädet hajoaa.