Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pienet nesterakkulat sormissa kutisevat!

Vierailija
13.10.2020 |

Sormissa kämmenen puolella on ihon alla pieniä nesterakkuloita, kuin vesikelloja ja ne kutisevat kamalasti sekä niistä valuu nestettä. Tuntuu leviävän sormesta toiseen. Kutinavaiheen jälkeen hilseilevät ja nahka irtoaa "lastuina" ja sitten ovatkin jo kipeitä haavoja täynnä. Ei auta hydrocortison voiteet. Kokemuksia, onko tälläinen lääkäriin hakeutumisen arvoinen vaiva?

Kommentit (72)

Vierailija
1/72 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttärelläni on tuota. Tulee joka vuosi kun ilmat viilenevät. Ei auta kuin rasvailu ja sormien lämpimänä pitäminen. Keväällä taas helpottaa.

Vierailija
2/72 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ne on tulleet? Pesetkö jollain väärällä aineella kädet?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/72 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlaas Pompholyx

Vierailija
4/72 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silsa?

Vierailija
5/72 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sama juttu, mutta en ole saanut selvyyttä mikä on, eikä lääkärikään tiennyt, epäili vaan että jotain allergiaa.

Vierailija
6/72 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko sinulla atooppinen iho?

Vierailija
7/72 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on syyhypunkki!

Vierailija
8/72 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus ollut noita, en tiedä mistä tulevat.

Vierailija
9/72 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleen enterorokko, mutta jos on jatkuvaa niin allergia tai ihokeliakia.

Vierailija
10/72 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee stressissä tota. Hyvin harvoin nykyään, koska olen vaihtanut pois ahdistavasta työpaikasta.

Vierailija
11/72 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli aikanaan pikkusormien sisäsyrjässä. Ei lähteneet oikein millään, mutta yksi kokenut sairaanhoitaja sanoi, että nuoret naiset oireilevat joskus stressiä noin. Tosin en tiedä, oletko nuori tai edes nainen.

Vierailija
12/72 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsien ihoa ärsyttäviä tekijöitä:

jatkuva käsienpesu

kosteus, pöly ja lika

kuumuus tai kylmyys

mekaaninen hankaus

kypsentämättömien ruoka-aineiden käsittely, esimerkiksi kasvikset, liha, kala

hautovat suojakäsineet

kemikaalit, esimerkiksi bensiini ja moottoriöljyt

emäksiset aineet, esimerkiksi betoni, sementti, kalkki

pesu- ja puhdistusaineet

voiteiden ja kosmetiikan ainesosat

Vierailija
13/72 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama! Täysin sama! Juuri viimeyönä kutina oli pahimmillaan ja nyt on taas kämmen rikki. Toisessa kädessä samaa mutta paljon vähemmän.

Tätä on nyt jatkunut viikkoja, käsi on oikeasti tosi kipeä ja kokoajan haavoilla. Mulla on atooppinen iho. Tätä ennen samaa ihottumaa esiintyi 5 vuotta sitten. Silloin se oli vielä pahempi, tuli syviä haavoja jotka tulehtuivat.

Lääkäri määräsi allergiahoitajalle joka käski pitää hanskoja kädessä 24/7.

Tsemppiä ap, jotenkin lohduttavaa kuulla että jollain on sama vaiva! Nuo pienet vesikellot ovat ihmetyttäneet suuresti (ja ne myös aiheuttavat sen etteivät haavat pääse paranemaan).

14/72 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tuollaista kouluikäisenä. Olen allergikko. Kesti pitkään, ennen kuin sain selville, että rakkuloita kämmeniin ja sormien väleihin aiheuttivat tietyt lyijykynät. Eli veikkaan allergista reaktiota.

Vierailija
15/72 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulee ja menee, älä stressaa niistä. Älä puhko kelloja. Arvet jää kauemmaksi ajaksi kuin kellot.

Vierailija
16/72 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli aikanaan pikkusormien sisäsyrjässä. Ei lähteneet oikein millään, mutta yksi kokenut sairaanhoitaja sanoi, että nuoret naiset oireilevat joskus stressiä noin. Tosin en tiedä, oletko nuori tai edes nainen.

Olen nainen, 26v.

Vierailija
17/72 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ollut kymmeniä vuosia. Tulee ja menee itsestään. Heinäkuussa tänä vuonna oli kaikkein pahin ja jäi osaan kohdista voimakas kipu jos kosken. Ihosta kuoriutui useampi kerros ja ne meni aivan punaiseksi siltä kohdin. Tyyliin 2-4cm kohtia sormista rakkuloituivat rikki. Pakko pitää kosteana usean viikon ajan koko ajan tai sattui sairaasti jos yhtään kuivui. Kosteana pito tarkoitti sitä, että sinkkivoidetta koko auki olevalle kohdalle ja se laastareihin. Ja niitä piti vaihtaa koko päivän eli 8 laastaria kerta ja ainakin 3 kertaa piti vaihtaa päivässä. En tiedä mitä on, mutta äidilläni on samanlaista ollut Nyt näytin kuvat lääkärille ja suositteli ihotautilääkäriä, koska ei näyttänyt millekään perusvaivalle, johon sain lääkettä yhtenä vuonna mukamas ekseeman vuoksi. Nyt lääkäri sanoi ettei ole ekseeman näköinen lainkaan. 

Vierailija
18/72 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

onko sinulla atooppinen iho?

Ei ole 🤔

Vierailija
19/72 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavallani noita, syynä kaura-allergia. Jos syö kauraa niin kutisevat vesikellot ilmestyvät sormiin.

Vierailija
20/72 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle on määrätty Apolaria ja Bemetsonia samaan vaivaan ja auttanut ihan ok. Vaiva on aiheutunut allergisesta reaktiosta omalla kohdalla ja rakkulat ovat enemmänkin lopulta kuivuneet kuin haavautuneet.