Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset eivät ole valmiita näkemään pienintäkään vaivaa?

Vierailija
27.05.2025 |

Ihminen valittaa jostain ongelmasta ja kerron, että sen voi ratkaista toimimalla tavalla x, johon tämä ihminen vastaa, ettei hänellä ole aikaa eikä hän viitsi/jaksa. Eikä kyse ole edes sellaisesta muutoksesta, joka vaatisi mitään erityistä vaivannäköä vaan luokkaa "lisää vedenjuontia puolikkaalla lasillisella" tms. 

Miksi ihmiset toimivat noin?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein neuvojen torjuminen johtuu siitä, ettei pyytänyt neuvoa vaan ihan vaan kuuntelijaa. Kyllä hän itse tekee ne muutokset kun aika on kypsä, eli on itse tullut siihen pisteeseen, ettei yksinkertaisesti voi jatkaa samalla tavalla eteenpäin. Neuvosi ei ollut huono, se tuli vaan väärään aikaan.

Vierailija
2/10 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joudun varmaan ottamaan miehestäni kohta eron tästä syystä. Ihan sama minulle mitä hän puuhaa, mutta miksi siitä pitää ihan jatkuvasti valittaa ja vinkua, että päättää ihan itse tehdä niin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annapas neuvo, niin katkaistaan yhteydenpito. Monta tuntia ja usein yritin etsiä keinoa ystävän ongelmaan. Hän sanoi, että niin tehdään eli löysin ratkaisun. Myöhemmin kysyin asiasta, hän oli unohtanut auttamiseni ja päätynyt toiseen ratkaisuun. En opasta tällästä enää missään.

Vierailija
4/10 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Annapas neuvo, niin katkaistaan yhteydenpito. Monta tuntia ja usein yritin etsiä keinoa ystävän ongelmaan. Hän sanoi, että niin tehdään eli löysin ratkaisun. Myöhemmin kysyin asiasta, hän oli unohtanut auttamiseni ja päätynyt toiseen ratkaisuun. En opasta tällästä enää missään.

Kuinka lapsellinen ja itsekäs ihminen oikein olet? Eikö pääasia ollutkaan "ystävän" ongelman ratkeaminen?

Vierailija
5/10 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei neuvo kelpaa, niin olkoon kelpaamatta ja piehtaroikoon ongelmassaan. Kun näkee asian suuremmasta näkökulmasta, näkee asian toisin. 

Vierailija
6/10 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiskunnan koko kehitys maakuopassa asumisesta kuukävelyyn on seurausta siitä, että jotkut ihmiset eivät viitsi nähdä turhaa vaivaa.

Bill Gates piti ohjenuoranaan: palkkaa laiskin insinööri, koska hän keksii tehokkaamman tavan tehdä vaikea tehtävä.

Vierailija
7/10 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiskunnan koko kehitys maakuopassa asumisesta kuukävelyyn on seurausta siitä, että jotkut ihmiset eivät viitsi nähdä turhaa vaivaa.

Bill Gates piti ohjenuoranaan: palkkaa laiskin insinööri, koska hän keksii tehokkaamman tavan tehdä vaikea tehtävä.

Ei ne kyllä ole samat ihmiset, joilla on hinku päästä kuuhun, ja jotka haluavat päästä elämässä helpolla.

Vierailija
8/10 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu mitä ehdotat. Ehkä hän etsii eri ratkaisua asiaan tai saisiko rahalla sen. Osa ehdottaa liian monimutkaisia asioita että pitää juosta kieli vyön alla koko ajan.

Vierailija
9/10 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usein neuvojen torjuminen johtuu siitä, ettei pyytänyt neuvoa vaan ihan vaan kuuntelijaa. Kyllä hän itse tekee ne muutokset kun aika on kypsä, eli on itse tullut siihen pisteeseen, ettei yksinkertaisesti voi jatkaa samalla tavalla eteenpäin. Neuvosi ei ollut huono, se tuli vaan väärään aikaan.

Tämä. Pyytämättä neuvominen on ihan super ärsyttävää, ja siihen tekee mieli reagoida kielteisesti jo ihan periaatteesta.

Vierailija
10/10 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei onnistu koska syyt! Lissää tukia

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kolme