Keskenmenon kokeneet kuumeilijat - kokemuksia
En löytänyt asiasta varsinaista omaa ketjua joten kokeilen, josko näin löytyisi vertaistukea. Lokakuun kuumeilijoissa näyttää olevan useampikin keskenmenon kokenut, ehkä vilkaisette myös tätä. Itse ehdin jo iloita elokuisten raskausketjussa, kunnes esikoisen odotus paljastui tuulimunaksi/varhaiseksi keskenmenoksi. Keskenmeno ei kuitenkaan alkanut itsestään ja 8+5 aloitin kotona lääkkeellisen tyhjennyksen. Vuotoa oli todella runsasta liki viikon ajan, mistä lääkärikin huolestui. Nyt vuoto jo ohi mutta kohtuun oli kuitenkin jäänyt raskausmateriaalia, huomenna edessä kaavinta.
Erityisesti teiltä joilla tyhjennys jo enemmän tai vähemmän onnekkaasti ohitse haluaisin kuulla tunnoistanne ja paranemisestanne. Oletteko päässeet keskenmenosta henkisesti yli? Kuinka pian jatkoitte yritystä? Itsellä henkisesti tällä hetkellä vaikeaa ja vahva tunne, että vasta onnistunut raskaus auttaa pääsemään kokemuksesta jollain tasolla ylitse. Parisuhdetta takana kymmenen vuotta ja esikoinen olisi enemmän kuin toivottu. Olo on musertunut ja "viallinen" - järjellä kyllä tiedostaa kuinka moni muu samojen ongelmien kanssa kamppailee mutta tässä surussa uuden plussan odottaminen tuntuu kohtuuttoman pitkältä. Kiitos etukäteen jos kohtalotovereita löytää tänne jakamaan kokemuksiaan, ehkä niiden lukeminen helpottaa tulevaisuudessa saman eteen joutuvia.
Kommentit (416)
..niin ja tosissaan, nyt on tullut tuota pientä verenvuotoa/tuhrua paperiin jo monta päivää. Liekö oviksesta johtuvaa? Voikohan tulla useampana päivänä? Sitä olen miettinyt tässä viikonlopun aikana, että onhan se normaalia.. On tullut herkemmäksi noiden vuotojen suhteen ja heti tulee epäilys ettei vaan ole joku vialla..
Moi! Tuppauduin jo tuonne Yritys päällä 2015 -ketjuun, mutta tulen vielä tännekin etsiskelemään vertaistukea. Olen vajaa 30-vuotias, ja haaveilen esikoisestamme. Ehkäisy jätettiin viime keväänä pois. Näitä ketjuja olen lueskellut jo monta monta kuukautta!
Viime kuussa menin muutaman päivän kestäneiden aaltoilevien vatsakipujen vuoksi päivystykseen, jossa todettiin kohdunulkoinen raskaus :( Se tuli yllätyksenä, sillä kuun alussa oli tulleet normaalin tuntuiset kuukautiset, eikä mulla ollut mitään raskausoireita. Olin vähän heikossa kunnossa, joten vietin yön naistentautien osastolla, ja aamulla tehtiin leikkauspäätös. Tähystyksessä poistettiin muutama desi verta vatsaontelosta, ja lähes revennyt munanjohdin. Gynekologi tsemppasi, että raskautumismahdollisuudet ovat hyvät, ja että jäljelle jäänyt munanjohdin pystyy periaatteessa nappaamaan toisen puolen munasarjasta munasolun, mikä kuulostaa kyllä ihmeelliseltä. Olen myös kiitollinen, etten tiennyt olevani raskaana ja ehtinyt iloita monta viikkoa, siinä mielessä tämä kokemus oli keskenmenoa armeliaampi. En oikein tiedä kuinka pitkällä raskaus oli (hcg 4000, mutta sehän nousee kohdunulkoisessa hitaammin kuin normiraskaudessa), mutta ainakin haluan ajatella, ettei alkiolla ollut vielä sykettä. Helpompaa niin.
Nyt menossa eka yrityskierto ku:n jälkeen, erinäiset vuodot kestivät aika kauan. Fyysisesti koen toipuneeni täysin, tosin tällä hetkellä ihmettelen puhtaita negoja ovistesteissä (kp 11 menossa, aikaista vielä mutta jonkinlaista haamua odottelin). Psyykkinen toipuminen vaihtelee päivästä toiseen, oikeastaan ihmeen hyvillä mielin olen ollut. Työtä se on kyllä vaatinut, on niin helppoa vaan katkeroitua ja masistella. Kärsivällisyys on mulla ihan nollissa, ja mielessä ei ole kohta vuoteen paljon muuta pyörinyt kuin tämä vauvaprojekti.. En näköjään ole mitään kaikkein helpoiten raskautuvaa sorttia, joten yhdellä munanjohtimella tahkoaminen voi kestää kaaaauan.
Kyselenkin, onko kuulolla muita kohdunulkoisen kokeneita? En tietenkään halua täyttää tätä ketjua pelkästään sillä aiheella, vaan koen samaistuvani kovasti myös keskenmenon kokeneiden kanssa. Tuntuu hyvältä kirjoitella tänne, itsellä on vielä iso tarve purkaa kokemustani, ja läheisiä aihe taitaa jo vähän kyllästyttää :D
Nita, mun mielestä tuo kuulostaa ihan ovisplussalta, ja rakastelujen määrä riittävältä :) tuosta tuhruttelusta en osaa kyllä mitään sanoa varmaksi..
Heippa taas!
Elowena: Itse taas ajattelen, että jos likaa katsoo ja mittaa ovulaatioita se tuo stressiä ja silloin vaikuttaa ettei tule niin vaan raskaaksi. Meillä vähän katsotaan huvikseen milloin ovulaatioita suunilleen on ja parhaan tuloksen saa ennen ovulaatioita ja ovulaatiopäivänä ja sen jälkeen :D
todennäköistä on että silloin tärppää kun sitä vähiten odottaa ainakin minulla kävi viimeksi niin.
Nita85: Mulla oli keskenmenon jälkeen todella runsaat menkat siteet eivät pitäneet :/ Keskustelin / valitin juuri ystävälleni runsaista menkoista, niin hän vaan tuumas että ainakin tiedät että kroppa toimii ja ovulaatioita tulee jos on runsaat menkat.
Mulla ei viimeksi ainakaan heti tärpännyt km jälkeen eikä nytkään mutta ainakin kroppa on paratunut hyvin se antaa paremmat mahdollisuudet uudelle pienelle (: hienoa, että sullakin on alkanut tuntumaan että aika parantaa haavat.
En osaa kyllä sanoa mitä sun pienehkö verenvuoto on itsellä se tarkoittaa joskus että menkat alkamassa.
Mimmi: pahoittelut keskenmenosta! :/ tänne vain rohkeasti kertomaan ajatuksiaan (:
Mitäs muille kuuluu?
-Vaimomamma
Tervetuloa Hazel ja sinulle myös pahoittelut täältäkin :/ Hyvä että fyysisesti olet jo toipunut täysin, siitä se oma henkinen paraneminenkin alkoi. Kun oli vuotoja niin pitkään, niin asia pyöri koko ajan mielessä. Itse olin ainakin jossainvaiheessa melko katkera ja kateellinen muille, mutta nyt en ole enää (ainakaan kuin ehkä ihan vähän joskus). Kyllähän se aina jollakin tapaa herättää kun kuulee muiden raskauksista ja vauvoista. Varsinkin kun osa kehuskelee miten helposti se on käynyt.. Eihän tätä kovin helpoksi voi kyllä sanoa.
Vaimomamma: Itsellä oli km jälkeen yhtenä päivänä melko runsasta vuotoa mutta muuten yllättävän niukkaa. Kun olin lukenut että ekat menkat voivat olla runsaat ja kivuliaat. Ehkä ne tulee seuraavalla kerralla.. Menkkojen ei pitäisi ainakaan vielä alkaa, mutta seuraan tilannetta.. :) (vähän liikaakin ;D)
Nita85
Heissan kaikki!
Ja tervetuloa Hazel mukaan! Pahoittelut sinulle kokemuksistasi. Kohdunulkoisesta itsellä ei ole kokemusta, mutta muuten koitan tarjota tsemppiä ja tukea :) Tämä on tosiaan ihana paikka, jonne saa purkaa ajatuksia kun tietää, että toiset ymmärtävät ja jaksavat tukea. Kiva, että olette päässeet yrittämään taas, ja toivotaan, että pian jo tärppäisi!
Nita, uskon kyllä, että talletukset riittävät, jos vaan homma on muuten onnistuakseen :) Meillä ainakin esikoisesta tärppäsi silloin aikanaan ihan yhdestä onnekkaasta kerrasta. Ei siihen muuta tarvita! Vuodoista en osaa sanoa, kun ei itsellä ole kokemusta.
Vaimomamma, täytyy siis toivoa, että meillä tärppäisi nyt, kun ei olla erityisesti ovista kytätty :) Tiedän, että ovis on aika säännöllisesti kp 15 tienoilla, joten en ole enää ajatellut tikuttaa. Onhan se vähän tympeää harrastaa seksiä kalenterin tai ovistikkujen ohjaamaana. Meillä varsinkin helposti menee sitten siihen, ettei seksiä oikein ole muulloin kuin ovisaikaan. Itsellä halut eivät ole aina ihan samaa luokkaa kuin miehellä. Tai kyllä sitä sitten lopulta yleensä syttyy, mutta vaatiin "vähän" lämmittelyjä :)
Heti keskenmenon jälkeen tärppäämisestä: Itse jotenkin ajattelin, että meille tietysti kävisi näin. Vaan eipäs käynytkään. Kyllä se naista syö, kun ei vaan ota tärpätäkseen. Nyt on meneillään jo 4. kierto km:n jälkeen. Kroppa toimii normaalisti ja säännöllisesti, mutta ei vaan tärppää. Tympii, kun ei tähän pysty mitenkään itse vaikuttamaan.
Omia tuntemuksia: Raskaustestiä pitäisi päästä tekemään loppuviikosta. Nyt en ole varma, koska ovis on ollut, mutta arvelisin, että nyt olisi DPO 8/9. Perjantaina voisi huvikseen testailla, kun lauantaina pitäisi alkaa menkat. Edellisestä kierrosta on vielä pari raskaustestiä kaapissa odottelemassa. Voi että kun tympii, kun taas on muka oireita havaittavissa. Alavastaa nippailee ja rinnat on tosi kipeät. Niin kai ne taas on niitä PMS-oireita :) Jospa ei kuitenkaan tällä kerta... Olisi jo kiva saada hyviä uutisia!
Elowena DPO8 (tai 9), yk6
Taidan soittaa terveyskeskukseen ja kysyä tuosta tiputteluvuodostani.. Ei kai ne menkat sieltä vielä pitäisi alkaa kun kp 24 on tänään vasta.. Voiko ovulaatiotesti näyttää haaleaa/plussaa menkkojen alkamisen takia? Etten nyt ole luullut että onkin ovis vaikka olisikin niin, että menkat alkaisi liian aikaisin.. Tänään testi näytti vielä suht vahvaa viivaa, samanlaista kuin perjantaina. Testasin sen aamulla. Nippailuja ei kuitenkaan ole tänään vielä ainakaan ollut :)
Tulehan Elowena kertomaan testituloksista sitten loppuviikosta :D VOi kun teilläkin tärppäisi! Voisit aloittaa täälläkin plussien saamisen :) Itse on pakko testa sitten hyvissä ajoin, koska on menossa se lääkekuuri, joka pitää heti lopettaa jos tärppäisi.
Mimmu: Oletkos kuulolla? :) Mitä kuuluu sinne? Kysyisin taas neuvoa ;) Jos ovis oli lauantaina/sunnuntaina, mutta tänään viiva oli melko vahva.. Niin milloinkohan ne Terot kandeisi aloittaa? Jatkan testaamista vielä ja katson mitä se huomenna näyttää.. Olit aikaisemmin kirjoitellut että itse aloitat dpo 3 tai 4, jotta olet varma että ovis on jo mennyt. Montakohan päivää tuo ovistesti voi näyttää viivaa oviksen jälkeen?
Nita85
Heippa kaikille!
Pahoittelut minultakin Hazel ja Mimu! Kohdunulkoisesta raskaudesta itselläni ei ole kokemusta eikä oikein tietoa! Onneks pääsit Hazel nopeasti hoitoon!
Nitalle ja Elowenalle postiivisia testailuja lähipäiville! :)
Itselle ei kummempaa, ekat menkat km jälkeen jatkuu edelleen, aaaarghh, nyt kp16!!! Tää on ihan sekaisin koko kroppa. Tai no ei ole varsinaisesti menkkoja, muttei nyt ole loppuneetkaan. Ekat vuotopäivät oli tosi runsaita ja sitten yksi välipäivä (mulla on aina neljäs vuotopäivä taukoa menkoista jonka jälkeen jatkuu normaalisti) no nyt ei vuodot varsinaisesti jatkuneet, mutteivät ole myöskään loppuneet. Yleensä kun siinä kp5-6 alkaa vuoto hiipua ja haaleta niin nyt vaan ei tullut mitään, mutta (anteeksi jos on too much information) aina tamponin laittaessa huomaa ettei vuoto ole loppunut. Turhauttavaa, vaikka tiedänkin että eka kierto km jälkeen voi olla outo pituuden ja vuotojen suhteen. No kaipa tämä tästä joskus. Ärsyttää vaan kun tuntuu nyt menevän tämäkin kierto yrityksen osilta ohi.
Itse en osaa ottaa kantaa noihin ovis-testailujuttuihin. En ole koskaan kokeillut testata, oon sellainen stressaaja että jos vielä tietäisin tuon ajankohdan niin miten kaikki se hössötys vaikuttaisi itse asiaan :D Aika lailla ollaan vaan tehty tarvittavat toimenpiteet päivän-parin välein ja luotettu että se riittää :)
Kivoja päiviä kaikille!
Nita, tokikin olen kuulolla :) Ei vaan ole oikein ollut mitään kirjoitettavaa, kun ovista vasta odottelen. Huonoksi onneksi mies on työmatkoilla ja saa nähdä kerätäänkö ylipäätänsä tekemään oviksen aikaan yhtikäs mitään.
Ovistesti saattaa hyvinkin näyttää plussaa parikin päivää. Miksi epäilet, että ovis oli jo viikonloppuna, jos nyt on vahvat viivat? Ohjeistus on semmoinen, että ensimmäisestä ovisplussasta ovis on 24-46 tunnin päästä. Eli jos saat tänään ja huomenna plussan niin laskennallinen ovispäivä on keskiviikko. Ja siitä kolmantena päivänä aloitat Terot. :)
Tervetuloa munkin puolesta Hazel ja isot pahoittelut!
Tänään aamulla ovistesti näytti edelleen samanmoista viivaa kuin eilenkin.. Viiva ei tummu kyllä heti minuutin aikana, mutta kolmen minuutin aikana on tummentunut. Pientä vuotoa on ollut tänäänkin, äsken jo tuossa googlettelin joka ei ollutkaan hyvä juttu.. Kyllä mietityttää mistä näin monen päivän tuhruttelu voi johtua. Kunpa kaikki olisi kuitenkin kunnossa.. Ma selviää lisää. Jatkan siis ovistestin tekoa, kunnes viiva katoaa. Talleteltu on jokatoinen päivä. Mimmu, laskin että raskauduttuani viimeeksi ovis olisi ollut about noilla päivillä kuin viikonloppuna oli..ja oli niitä nippailuja vasemmalla puolella. Siitä luulin että jospa se oli jo mutta tiedä häntä :) Eli odottelua taas :) Kyllä olisi ennustajanpallo mieluinen, voisi välillä katsoa eikä aina tarvitsisi arvailla mitä tämä kroppa oikein touhuaa. Mies sanoi eilen, että jos se onkin kiinnitysvuotoa mutta ei kai se ole mahdollista.. Enpä usko ainakaan. Tuntuu etten ymmärrä tästä touhusta yhtään mitään :)
Nita, onko näyttääkö sulla siis ovistesti edelleen tasavahvaa viivaa kontrolliviivan kanssa? Mulla ainakin näyttää lähes aina jonkinlaista viivaa, ei siis katoa koskaan kokonaan se toinen viiva testistä. Mutta vain ovulaation aikaan vähän yhtä tumma/vähän tummempi kuin kontrolliviiva. Toivottavasti nyt selkiytyy sullakin tilanne!
Tätikeltainen, voi että kun kuulostaa kurjalta tuo vuotelu! Toivottavasti pian loppuisi. Kaikkea sitä joutuu nainen kestämään...
Omaan napaan ei sitten mitään. Raskautumiseen en enää oikein usko, mutta katsellaan sitten perjantaina.
Elowena DPO 9 tai 10
Elowena: Ei se viiva ole ihan samantummuinen ollut vielä kertaakaan, mutta aika tumma oli silloin viime perjantaina ainakin. En enää muista kaikkia tuloksia ;) Mutta, oli milloin oli.. Tällä hetkellä on taas fiilikset allapäin koska tuntuu ettei tästä tule yhtään mitään. Mies sanoi että olen liian stressaantunut ja kroppani reagoi siihen mm.vuotamalla.. Mutta en omasta mielestäni stressaa liikaa.. On varmaan nyt kuitenkin parempi, etten käy täällä jokapäivä koska silloin mietin kaikenlaista ja valitan teille koko ajan ;) Eli ma lääkärille ja katsotaan mitä hän sanoo tuosta pienestä vuodosta. Voisin ajatella että kaikki ei ole hyvin, juuri omaa tuuriani :/ Eli tuskinpa tärppää tästä kierrosta..Välillä tuntuu että olisiko hyvä pitää taukoa "yrittämisestä", onhan tämä puolivuotta sen verran rankkaa ollut.. Mutta ei oikein raaski heittää "aikaa hukkaa". Toisaalta tekisi mieli aloittaa ne vahvemmat aknelääkkeet, jolloin taukoa olisi pakko pitää ainakin 4kk.. Surullista että joutuu miettimään tämmöisiä. Onnea sinne testaukseen huomiselle? :D Jännitän täällä puolestasi ;)
Tätikeltainen: Hei tsemppiä myös sinne kiertojen kanssa! TUrhauttavaa tämä vuotaminen, ihan kuin ei olisi jo tarpeeksi vuotanut. Eiköhän se tästä meilläkin :)
Jotain positiivista, kevättä kohti mennään.. Jospa se aurinko paistaisi kohta risukasaankin :o)
Niin ja taitaa jäädä ne Terotkin aloittamatta tästä kierrosta, koska en osaa yhtään sanoa milloin mikäkin dpo on.:( Vai pitäisiköhän ne jo nyt vaikka aloittaa? Mimmuuuu? ;)
Pitää kysyä maanantaina lääkäriltä niiden syömisestä.. Haluisin kyllä ne aloittaa, ettei vaan käy niin että seuraavia menkkoja joutuu odottamaan kauan jos kierto venyy..
Nita, mä yritin kahlailla tekstejä takaisinpäin, kun en muista mitä kaikkea sun kiertoon kuuluu. Mullon niin harva pää. Mutta siis vahvan viivan testasit perjantaina. Vai näyttikö se vielä maanantainakin vahvaa viivaa? Miten ti ja ke?
Mä sanoisin, että jos ma oli vika vahva viiva niin voit hyvin aloittaa Terot huomenna. Muista myös, että testien kuuluukin näyttää kahta viivaa myös loppukierrosta mutta vain ovis saa vahvat viivat aikaiseksi. Voithan sä laittaa niistä sun viivoista kuvaakin tulemaan, jos helpottaa tulkitsemista :)
Voi Nita, kylläpäs kuulostaa hankalalta :( Voisiko olla, että ovulaatiota ei ole tässä kierrossa tapahtunut, jos viiva ei ole ollut saman vahvuinen kontrolliviivan kanssa? Toivottavasti lääkärillä on enemmän asiantuntemusta, kun meillä palstalaisilla! :) Tsemppiä kovasti, toivon todella että asiat pian selviävät!
Huomenna tosiaan testailen, mutta olen kyllä melko varma, että nega sieltä tulee. Oireita ei ole mihinkään suuntaan, eikä tunnu sitten yhtään raskautuneelta. Voi plääh. Pettymys se nega tulee silti olemaan.
Elowena dpo 11 tai 12
Huomenia :o)
Mimmu: Viivat oli vahvempia perjantaina viikko sitten ja maanantaina, lauantaina en pystynyt testaamaan ja sunnuntaina testasin vasta illemmalla, viiva oli haaleampi. Joten, jospa aloitan ne Terot NYT :) Onpahan nekin aloitettu.. Kaikkea yritettävä.. Eli nyt kun aloitan ne, niin syön niitä sen 10päivää? Ohjeen mukaanhan niitä olisi pitänyt syödä kierron 15-24 päivinä. Onko siitä haittaa, jos nyt aloitankin ne vaikka "liian myöhässä"? Alkaako menkat yleensä kuurin jälkeen? Pakko myöntää että olen ihan sekaisin näiden kaikkien kysymysten kanssa, mutta ihanaa kun te autatte :D Ovislimoja ja haluja oli siis huomattavasti enemmän viimeviikolla ja limoja oli myös silloin, joten ehkä senkin takia ajattelin että ovis olisi osunut viikonlopulle. Tämä tiputteluvuoto alkoi viikko sitten perjantaina. Vertaan tätä kiertoa siihen syksyiseen kiertoon, jolloin raskauduin. Koska, aikaisemmin en ole näin tarkkaan niitä seurannut vaikka ehkäisy on ollut nyt jo yli vuoden pois (voi kääk). Eli testasin oviksen ekan kerran juuri siitä raskautumiskierrosta. Nyt olen ihan ulapalla :)
Olen nähnyt että ihmiset laittavat kuvia testailuistaan, mutta omissa testeissäni lukee ettei sitä saisi lukea 3 minuutin jälkeen. Joten, jos niistä kaikista ottaisi valokuvan, niin eikö ne tummu sitten kun ovat useamman päivän säästössä vaikka pöydällä? Itse ainakin huomaan että viivat tosissaan tummuvat ihan loppuajalla vielä enemmän..
Elowena: Voih, kyllä se on mahdollista ettei ovista tullut ollenkaan.. En osaa sanoa, kaikki on mahdollista :/ Pitää toivoa että lääkäri osaa kertoa jotain vielä enemmän, ihana kun yritätte auttaa ja neuvoa :)
Mitäs testi näytti? ;)
Nita ihmettelee ja kummastelee ja kyselee, taas ;)
Hmmm..Enpäs aloitakkaan Teroja. Luin ohjeet ja siellä luki että "älä käytä" jos on emättimestä tulevaa verenvuotoa, jonka syytä ei tiedetä...
Oh my... aamutestailut todellakin yllätti. Haalea plussa sieltä tuli! Aivan uskomatonta! Pakko laittaa tännekin kuva. Viiva on vielä tosi haalea, mutta nyt vasta kp 27/28 ja dpo 12, eli siihen nähden varmaan ihan normaalia? Täytyy testata sunnuntaina vielä uudestaan.
Nyt ei voi muuta sanoa, kuin että PELOTTAA. En osannut oikein aamulla riemuita, vaan menin näyttämään testiä miehelle ja aloin itkeä. Nytkin on kamalaa menkkamaista juilintaa vatsalla ja vasemmassa nivusessa ihmeellistä kipua. Pelkään, että tämä on vain joku kemiallinen tai menee myös kesken. En aio vielä mihinkään plussanneiden ryhmään liittyä, vaan hengailen täällä toistaiseksi. Ainakin vertaistuki on sitten lähellä, jos kaikki ei menekään niinkuin pitäisi :)
ps. Plussa muuten selittää käsittämättömän pahan maun, joka on tullut suuhun pari kertaa tällä viikolla. En osaa sitä selittää, maistuu jotenkin kärtsähtäneeltä sähkölaitteelta/muovilta. Jotkut kuulemma tuntevat metallin makua suussaan, kai tämä oli jotain saman tapaista. :)
Ihanaa Nita, että pääset pian jo lääkärin. Kyllä asiat varmasti selviävät <3
Näkyypäs tuo kuva huonosti. Näkyisikö tässä paremmin: http://aijaa.com/h1PJ0U
Elowenalle onnea rutkasti :) Ihanaa että sieltä tuli hyviä uutisia! Tuota itsekin pelkään, ettei osaisikaan iloita ja olla pelkäämättä kun positiivinen testi tulisikin.. Nautihan nyt tuosta hetkestä & laittele kuvia kun viivat tummenevat ;) Nyt pidetään kaikki peukkuja että masuasukas pysyy kyydissä koko matkan ja saat onnellisen raskauden ja ihana nyytin <3
Heipsis :)
Elowena: Perjantaina ovistestiin tuli jo tummempi viiva, mutta ei se vielä ollut ihan samanvahvuinen kuin testiviiva, mutta olettaisin että lauantaina tai tänään oli ovulaatio. Eilen melkein koko päivän ja tänään aamulla oli vasemmalla puolella nipistelyä ja tänään ovistesti (tosin en saanut otettua aamuvirtsasta josta yleensä olen sen ottanut) näytti todella haaleaa. Olin siis viikonlopun pois kotoa, joten en pystynyt testaamaan eilen. Toivottavasti perjantain ja tämän päivän talletukset riittivät :) Vähän on harmitusta, koska en eilen pystynyt tekemään testiä ja toteamaan sitä tummempaa viivaa (joka olisi ehkä tullut?), mutta eipä sille voi minkään.. Teen huomenna aamulla vielä testin ja jos se viiva on kadonnut, niin eikö voitaisi olettaa oviksen olleen lauantaina :) Eli kierto olisi silloin 33päivää. Nyt pitäisi siis huomenna aloittaa ne Terot Mimmun ohjeiden mukaisesti :) Pitääpä tsekata miten annoit niitä ohjeita aikaisemmin :)
Kiva kuulla, että teillä on tekemistä riittänyt Elowena :) Niinhän sitä sanotaan että se tärppää silloin kun sitä ei odota koko ajan. Itselläni on nyt sellainen olo, että jos ei tärppää niin olen jotenkin epäonnistunut. Koska olen kuullut että osalla tärppää heti ekasta kierrosta km jälkeen, mutta eihän se aina niin mene.. Välillä huomaan miettiväni että haluanko ja jaksanko lapsenhoitoa mutta en tiedä onko se vain sellainen tunne, koska itseltäni on se mahdollisuus nyt viety pois.. Haluan kyllä tulla raskaaksi ja lapsen, mutta mitä enemmän tulee ikää niin sen tarkemmin tulee pohdittua ja mietittyä asioita ja jaksamista. Se on totta, että aika parantaa :) En alkuun uskonut niin, mutta kyllä ne haavat on jo vähän enemmän parantuneet.
Nita85 kp23- huomenna Terojen aloitus?