Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keskenmenon kokeneet kuumeilijat - kokemuksia

08.01.2014 |

En löytänyt asiasta varsinaista omaa ketjua joten kokeilen, josko näin löytyisi vertaistukea. Lokakuun kuumeilijoissa näyttää olevan useampikin keskenmenon kokenut, ehkä vilkaisette myös tätä. Itse ehdin jo iloita elokuisten raskausketjussa, kunnes esikoisen odotus paljastui tuulimunaksi/varhaiseksi keskenmenoksi. Keskenmeno ei kuitenkaan alkanut itsestään ja 8+5 aloitin kotona lääkkeellisen tyhjennyksen. Vuotoa oli todella runsasta liki viikon ajan, mistä lääkärikin huolestui. Nyt vuoto jo ohi mutta kohtuun oli kuitenkin jäänyt raskausmateriaalia, huomenna edessä kaavinta.

Erityisesti teiltä joilla tyhjennys jo enemmän tai vähemmän onnekkaasti ohitse haluaisin kuulla tunnoistanne ja paranemisestanne. Oletteko päässeet keskenmenosta henkisesti yli? Kuinka pian jatkoitte yritystä? Itsellä henkisesti tällä hetkellä vaikeaa ja vahva tunne, että vasta onnistunut raskaus auttaa pääsemään kokemuksesta jollain tasolla ylitse. Parisuhdetta takana kymmenen vuotta ja esikoinen olisi enemmän kuin toivottu. Olo on musertunut ja "viallinen" - järjellä kyllä tiedostaa kuinka moni muu samojen ongelmien kanssa kamppailee mutta tässä surussa uuden plussan odottaminen tuntuu kohtuuttoman pitkältä. Kiitos etukäteen jos kohtalotovereita löytää tänne jakamaan kokemuksiaan, ehkä niiden lukeminen helpottaa tulevaisuudessa saman eteen joutuvia.

Kommentit (416)

141/416 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa taas,

Nita, eiköhän meillä ole vielä toivoa iän puolesta :) Vaikka eihän se hedelmällisyys enää samaa luokkaa ole kolmekymppisenä, eli sen puolesta en enää ihmettele, kun tärppiä ei tullutkaan ihan heti ekalla kertaa. 

Itse olen ihan autuaasti ehtinyt unohtaa vauvajutut hetkeksi. Työtilanne on tällä hetkellä vähän auki, ja olen vain keskittynyt työjuttujen miettimiseen. Sen verran olen joutunut miettimään, että jätänkö vauvantekojutut nyt tälle kierrolle väliin, kun työtilanne saattaa muuttua seuraavan kuukauden aikana ja saatan jopa joutua lähtemään toiselle paikkakunnalle töihin. Eikä olisi kiva joutua uudessa paikassa heti ilmoittamaan, että olenpas muuten raskaana... Tai eihän se työnantajalle kuulu, ja minulla on oikeus tulla raskaaksi, mutta olisihan se jotenkin vähän tympeää. Täytyy varmaan vähän miehenkin kanssa asiasta keskustella.

Tässä vaiheessa kiertoa olla taas ihan hyvällä mielellä, menkat on ohi ja jännäilläkään ei tarvi taas hetkeen :)

142/416 |
10.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan ja huomenia :o)

Elowena: Eihän sitä raskautta tarvitse heti ilmoitella uuteen työpaikkaan ;) Itse en malta olla jättämättä yhtään kuukautta välistä kun muutenkin aika vain vierii eteenpäin. Mutta voihan se olla että tulet raskaaksi juuri silloin, kun ajattelet pitääkin taukoa :) Minkäalan töitä teet? Toivottavasti työasiat selkiytyy. Moneskos kp on menossa? On kyllä hieman kutkuttavaa, kun pääsen testailemaan ovista.. Toisaalta sitä haluaa ajatella, ettei saisi liikoja intoilla kun ei se heti kuitenkaan tärppää mutta pieni innostus ja iso toiveikkuus kuitenkin puskee päälle ja sitä vaan toivoisi niin kovasti että tärppäisi :) Yksi ystäväni sanoi joskus että tehkää vaan lapsia, se on niin helppoa.. Kröhöm..Enpä taida olla ihan samaa mieltä..

Nita85

Sisältö jatkuu mainoksen alla
143/416 |
10.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nita, voipi olla, ettei sitä malta jättää tätä kiertoa kuitenkaan hyödyntämättä :) Eikä siellä töissä tarvi ihan heti asiasta tietenkään kertoa, mutta toista lasta kun odottelee, saattaa masu pompahtaa aika nopeasti näkyviin... Olen tehnyt asiantuntijahommia projektissa tähän mennessä. Projektirahoitus päättyi, ja nyt on uusi työ hakusessa. Toivottavasti jotain löytyy pian, meinaa tämä tietämättömyys alkaa stressaamaan. Luulen, että syksyn stressi työn päättymisestä vaikutti myös osittain raskautumisen vaikeuteen. No, uusi vuosi, uudet kujeet.

Kiva kun pääset testaamaan ovista! On aina jotain uutta odoteltavaa :) Itse ajattelin olla tässä kierrossa testaamatta, kun ovis on ollut aika säännönmukaisesti kp 15 tienoilla. Nyt taitaa olla kp 7 menossa? Yritän olla stressaamatta ja laskeskelematta liikaa. Ovis sattunee ensi viikonloppuun, ja esikoinen olisi silloin sopivasti mummolassa hoidossa ;) Kyllähän se uusi kierto nostaa aina uudet toiveet! 

Mitäs Sirppanalle kuuluu, alkaako olla yhtään parempi vielä?

Entäs Mimmu, jokos sinulla on kohta jännäpäivät edessä? :)

Tsemppiä ja iloista mieltä! :)

Elowena 

Vierailija
144/416 |
10.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

pika kuulumiset: Väsynyt, kiukkuinen ja ehkä jopa masentunut olo. Pian vuoto taas alkaa ja tällä kertaa ajatus ahdistaa aivan mahdottomasti. Kp 29/30

Vierailija
145/416 |
10.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kysymästä Elowena, mä olen yrittänyt olla niin kuin en oliskaan :) Mulla on menossa olisko dpo 7 tai jotain. Mähän olen aina toitottanut, että ikinä ei ole mitään oireita ollut ja nyt sitten olis, joten yritän vaan laittaa jäitä hattuun. Sopivasti alkoi kurkkukipu samaan aikaan kuin plussakierrossa mutta kyllä tää taitaa olla ihan aito flunssa :D Hetki vielä pitää testiä odottaa ja sitten lopettaa nuo keltsut, että uusi kierto pääsee alkamaan. Yritän ajatella tätä asiaa järkevästi niin en tipahda ihan niin korkealta.

Onnea uuden uuden työn etsimiseen! 

Sirppanalle hurjasti jaksuja! Tuota oloa mä pelkään menkkojen alettua. Miten siitä taas nousee vaikka pakkohan se on. 

Vierailija
146/416 |
10.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja taas kännyllä hienosti koko teksti putkeen...

147/416 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sirppana, iso tsemppihali sinulle! Tunnistan itsestänikin nuo ahdistavat tunteet... Toivon, että sinullakin pian näyttää taas valoisammalta <3

Mimmu, kuulostaa jännältä ;) Minun on ainakin ihan mahdotonta ajatella järkevästi, ja joka kuukausi löytyy jos jonkinlaista oiretta. Osaisipa sitä vaan kylmästi laittaa tunteet sivuun ja ajatella järkevästi, mutta eipä taida tämä naisen osa olla sellainen :)

Täällä taas vaihtelee niin hirveästi tunteet siitä, pitäisikö tässä kuussa yrittää vai ei... alkaa olla kriittiset päivät sen suhteen taas käsillä. Sain kyllä taas jonkun niin hirveän vauvakuumekohtauksen tänään, kun näin esikoisen pukemassa nukkea... Ennen kaikkea hänelle haluaisin sen pikkusisaruksen suoda, eli kai se täytyy tässäkin kuussa laittaa yritystä peliin!

148/416 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa pitkästä aikaa kaikille!

Tulipa taukoa, varmaan ihan paikallaan, etukäteen kun pelkäsi joulua summuuta oman surkean mielialan kanssa, niin nyt kuitenkin huomaa että aika alkaa helpottaa ja joulut sekä uudenvuodenjutut summuut on tehneet sopivan irtioton omaan arkeen ja kurjuuteen!

Elowenalle tsemppiä uusiin työkuvioihin! Tuo onkin haastava juttu, se kun tsiaan on jokaisen oma asia ja oikeus, raskautua tai ei, mutta onko siltikään kiva heti ilmoittaa uudessa paikassa mahdollisesta raskaudesta. Toivottavasti asiat loksahtavat parhain päin!

Iästä, itse täytän 32, tajusin juuri että kesällä aloitettua yritystä on jo useampi kuukausi, toki raskaus ja keskenmeno otti välistä melkein 5kk, mutta silti alkaa olla monta kiertoa ilman tulosta. Aiemmin kun raskaudet onnistuneet 1-2kk yrittämällä. Kai se ikäkin vaikuttaa. Lisäksi miehen ikä. Omani nyt 33, ei enää ihan nuorimmasta päästä. Pah.

Sirppana, jaksamisia sinulle! Toivottavasi aurinko alkaa kevääntulon myötä paistaa myös elämääsi!

Mimmu, toivottavasti tärppää!

Itsellä vähän tylsää, menkat alkoi eilen, pari viikkoa keskenmenojälkivuotohässäkän loputtua. Olin jotenkin niin positiivisesti yrittänyt ajatella että onnistuisi heti ensiyrittämällä, mutta mitä vielä. Ärsyttää myös että lokakuulta lähtien tuota parin viikon taukoa lukuunottamatta ollut kokoajan vuotoa. 

Vaikka tosiaan olikin aateltu että uusi raskaus saisi alkaa heti vaan kun onnistuu, näiden menkkojen myötä taas mietityttää jaksaako odottaa odotusta sittenkään vai olisiko muutaman kuukauden tauko paikallaan. Järkevääkin se osittain olisi, meillä kun ensi kuussa oletettavasti muutto, niin pahoinvoivana ja väsyneenä ei mitään herkkua viikkotolkulla pakata, kantaa ja purkaa tavaroita, jos siis sattuisi hyvin käymään tässä kierrossa. Ja lisäksi kun joudun maalailla uudessa talossa aika paljon, niin ei houkuttaisi altistaa mahdollista vauvaa kaikille huuruille.

Toisaalta taas tuntuisi tyhmältä pitää taukoa kun ei tietoa kauanko joutuu joka tapauksessa yrittää, jos edes onnistuisi. Ja lisäksi (tiedän, tää on älyttömän turhaa) mutta joulukuu on ehkä vuoden ainoa kuukausi johon en ehdoin tahdoin vauvatoiveita tähtäisi. Mutta tosiaan , lahjojahan nämä lapset ovat, että tavallaan tylsältä tuntuu miettiä milloin yrittää ja milloin ei.

Aurinkoisia päiviä kaikille!

149/416 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips,

täälläkin mietiskelen että onko se kohta pidettävä taukoa yrityksestä, kun en saa ihoani muuten kuntoon :/ Harmittaa ja itkettää taas ajatuskin.. Aina jotain kuraa :( Eipä tänne tänään muuta...

150/416 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Joulun hiljaiselon jälkeen tulin ilmoittelemaan, että raskaista pyhistä on viimenkin selvitty ja kaavinnan jälkeiset menkat alkoi viime viikolla ja loppui eilen. Lääkäri siis käski odottamaan yhdet menkat ennen uutta yritystä ja ollaan näitten epäonnistuneiden tyhjennysten ja vuotojen takia oltu seksikiellossa yhteensä lähes kolme kuukautta...

Joten sitäkin innostuneenpana julistan täten keskenmenon jälkeisen yk1:n alkaneeksi!! JIPPII!! Tässä just pohdin milloin aloittaisin oviksen tikuttamisen, kp 10 ehkä?

Elowena kävin tuossa taannoin ystäväni kanssa keskustelua siitä, lopettaisikö hän yrityksen vai ei kun oli vaihtamassa työpaikkaa. Hän päätti lopulta pitää muutaman kuukauden tauon yrityksessä, niin että jos tärppi olisi osunut, niin ei olisi koeajalla tarvinnut paljastaa olevansa raskaana. Tosin koeajallakaan raskaus ei ole mikään peruste irtisanomiselle, joten jos itse nyt vaihtaisin työpaikkaa niin en pitäisi taukoa  yrityksestä. Mun vinkkini siis on, että älä ajattele asioista liian pitkälle eteen päin, asioilla on tapana järjestyä.

Voisikin saman tien ottaa omasta vinkistäni vaarin ja ilmoittautua Helsinki City Marathonille. Olen tässä pitkittänyt ilmoittautumistani sillä verukkeella että entäs jos olisinkin elokussa jo niin pitkällä raskaana etten voisi juosta. Noh, saatan olla tai saatan olla olematta, mutta eihän siinäkään ole mitään järkeä, että pistää muun elämän tauolle vain sen takia että on yritys päällä.

Ihanaa plussakevättä kaikille toivottaen!

Tiikerikuu, kp7/24-33?, yk1 (keskenmenon jälkeen) / yk5, 28v, esikko haaveissa

151/416 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiikerikuu, ihanaa, että pääsette taas yrittämään! :) Toivottavasti tärppää pian! Ja todellakin, ei kannata koko elämää yrittämisen ympärille kietoa. Muitakin tavoitteita ja unelmia pitää olla :)

Nita, voi harmi, tuo ihojuttu on kyllä kurja :( Oletko käynyt lääkärille näyttämässä, jos saisit jotain apua ongelmaan? Alkoiko sulla iho-ongelmat km:n jälkeen vai tuliko oireita heti ehkäisyn poisjättämisen jälkeen?

Tätikeltainen, vähän samoja fiiliksiä tuon ajoituksen suhteen :) Haaveilin niin kovasti kesävauvasta ja pitkästä kesälomasta esikoisen kanssa. Hemmetin keskenmeno vei sitten nekin haaveet... Meillä olisi ensi syksynä/talvena yhdistelmä 4-vuotias, kerrostaloasunto ja kaksi koiraa, ei mikään helpoin katras ulosvietäväksi, varsinkaan talvipukemisten kanssa! Muutenkin jännityttää kaikki työkuviot ja mahdolliset muutot. Mutta eipä sitä yrittämistä tee mieli lykätäkään, varsinkin kun se tärppi on nyt niin kovasti antanut odotuttaa itseään.

Mimmu, mitä kuuluu? :)

Omasta tilanteesta sen verran, että ovistuntemuksia on parina päivänä alavatsalla ollut, ja laskujen mukaan oviksen pitäisi olla sunnuntaina. Saattaa ehkä olla aiemminkin, jos omiin tuntemuksiin luottaa. Tänään on joka tapauksessa talleteltu ja viikonloppuna vielä uudestaan. Eli aiotaan tosiaan epäröinneistä huolimatta yrittää tässäkin kierrossa. Eihän sitä koskaan tiedä, ja nyt ei ainakaan harmittaisi niin kovasti, jos ei tärppääkään.

Tsempit kaikille tasapuolisesti! :)

Elowena kp12/27-29, yk6 (yk4 km jälkeen) muistinkohan nämä oikein...

152/416 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipsan,

Elowena: Iho-ongelmat alkoi lievenpänä n.6kk ehkäisyn pois jättämisen jälkeen ja tuon kaavinnan jälkeen alkoi mennä pahemmaksi. Nyt olen aloittanut antibiootin ja toivon että se auttaisi. Paremmalla fiiliksellä siis sen suhteen :) Onnea taas tähän kiertoon teillekin ja kiva että on taas ovulaatio aika ;)

Itselläni tuntuu että sitä joutuu odottamaan ikuisuuden kun en tiedä tuosta kierron pituudesta.  Kunpa se olisi lyhentynyt.  Olen nyt muutanana päivänä tikuttanut ja ihan haalea viiva on tullut. Jospa se siitä vahvistuisi pian :) Mitenköhän kauan voi näyttää haaleaa ennen kuin vahvistuu? Pitää kyllä talletella ihan ilon ja varmuuden vuoksi, jos testi vaikka näyttäisi väärin ;) Toivon kyllä kovasti että löydän sen oviksen ja vielä ihanampaa olisi tietysti, että saisi toiseenkin testiin plussan. Olen kuitenkin jo vähän valmiiksi valmistautunut tulevaisuuteen, että jos ei tärppää niin Mimmun ohjeiden mukaan aloitan Terot ja kiertoni tasaantuisi jatkossa :) Nyt on kyllä tullut enemmän limoja, voisiko johtua greippimehusta? ;) Oletteko testailleet ovista noilla Halpatestit sivuston testeillä? Pitäisi olla luotettavia,  mutta mietin että olisihan se helpompi testata niillä hymynaamoilla,  mutta onko ne paljon kalliimpia..

Mukavaa illanjatkoa ihanaiset :)

153/416 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nita, onpa kiva kuulla, että olet paremmilla fiiliksillä ihojuttujen suhteen. Kyllä ne vaan vaikuttaa aina kokonaisvaltaisesti fiilikseen. Toivottavasti antibiootit tepsii sukkelaan! Varmaan hormonitkin oli sekaisin km:n jälkeen ja aiheutti iho-ongelmia, jospa nyt alkaisi helpottaa.

Ovistikuista sen verran, että mulla ne tuntuu lähes "aina" näyttävät haaleaa viivaa. Oviksen aikana sitten tummuvat kunnolla, mutta aina olen jonkin viivan saanut tikkuun näkyviin. Itse olen testannut ihan marketin tikuilla, Pregcheck tai joku vastaava taisi olla. Itsellä ovat näyttäneet oviksen todella selkeästi, enkä ole digitestejä ikinä kokeillutkaan. Tässä kierrossa mennään ihan ilman tikkuja, koska mulla tuntuu olevan melko säännöllinen n. 28 päivän kierto.

Itsellä tosiaan ovis luultavasti tänään tai huomenna. Talleteltu on parin päivän välein tällä viikolla, eilen viimeksi. Huomenna sitten vielä, jos jaksaa. Olen jo sitä mieltä, että ihan turhaa on stressata ja yrittää väkisin harrastaa seksiä kauhealla tahdilla. Yksikin kerta riittää, jos tähdet osuvat oikealle kohdalle jne... ;) En oikein usko, että raskautumiseen pystyy millään vippaskonsteilla kauheasti vaikuttamaan. Seksiä vaan säännöllisesti oikeaan aikaan, niin jossain vaiheessa varmasti tärppää :)

Rentoa viikonloppua kaikille!

Vierailija
154/416 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa tännekin! Kiitos Elowena kysymästä, menkkoja täällä odotellaan :( Tein pe aamuna negan, tosin jo to päivällä tuli keltsuista huolimatta vähän tuhrua eli se nega ei enään ollut hillitön pettymys. Nyt vaan ihmettelen missä ne menkat oikein viipyy, kun to iltana olen ottanut viimeisen lääkkeen. Mutta eiköhän ne nyt viikon sisään tule, kun tiedän oviksen ajankohdan niin en voi mitenkään olla raskaanakaan. 

155/416 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikille pitkästä aikaan!

Oon ollut täältä vähän tauolla, meillä ollut iso remontti siihen mennyt kaikki aika. Nyt on uusi kylppäri (:

Nyt on ollut sitten 3 menkat välissä ja nyt kroppa on alkanut vasta tasaantua. Menkat ovat olleet aika hurjia, todella runsaat vuodot olleet. Nyt tammikuussa sitten aika normaalit ja kierto normaali (: Jospa se tärppäisi tässä keväällä ! Me ei viitteitä stressaa milloin on ovulaatio ym vauva tulee kun tulee. Silloin kuin sitä vähiten odottaa niin yleensä palkitaan (: Itse en pesusta ovistesteihin, se luo vaan liikaa stressiä ja hidastaa raskaaksi tulemista.

Nita: Kurjaa, että sulla on ihon kanssa ongelmia :/ Mullakin oli mutta ei enään kiitos apteekin tuotteet (:

Elowena: Voi harmi, ettet ole saanut plussaa :/ Kyllä se vielä sieltä tulee se vauva !

Vaimomamma-

156/416 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan kaikille!

Vaimomamma, kiva kuulla kuulumisiasi. Ja onpa kiva, että kroppa alkaa taas toimimaan normaalisti! Voi kun sitä osaisikin olla yhtä huoleton ovisajankohtien sun muiden kanssa. Itse olen jotenkin niin suorittajatyyppi, että en oikein osaa ottaa tätäkään asiaa rennosti.

Mimmu, voi rähmä! :( Toivottavasti pian tapahtuu jotain suuntaan tai toiseen.

Mitäs muille kuuluu?

Omaan napaan ei mitään. Ovis oli ja meni, ja se hyödynnettiin. En ole oikein miettinyt asiaa ollenkaan, alkaa jotenkin olla niin tottunut näihin jokakuisiin pettymyksiin. Mutta eiköhän ne toiveet taas nouse kierron loppua kohti PMS-oireiden myötä niinkuin ennenkin :D

157/416 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipsan! :)

Mimmu harmi että menkat on alkamassa ja negaa näytti. Tsemppiä sinne! 

Vaimomamma kiva kuulla kuulumisia sieltäkin :) Oliko ensimmäiset menkat km jälkeen myös todella runsaat? Itselläni ne oli aika niukat, tai yhtenä päivänä vuoti runsaammin mutta ei mitään niin runsasta kuin vähän pelkäsin.. Jee, sisustaminen ja kodinlaitto on kivaa puuhaa :) Uusi kylppäri varmasti lämmittää mieltä pitkänajan :) 

Elowena: Hyvä että ovis on hyödynnetty ja jospa se tärppi tuleekin nyt <3 

Omanapailua: Täällä olen testaillut ovista ja hieman viiva on jo vahvistunut, huomiseksi sitä odottelen laskujen mukaan mutta saas nähdä :D Olen kyllä into piukeena täällä testaillut ja se on jo hienoa jos sen löydän ;) Pitää käyttää se myös hyödyksi, jospa vaikka tärppäisi. Vaikka toisaalta olen hyvin myönteinen ja positiivinen tärpin suhteen mutta luulen myös että se vielä kiukuksi muuttuu.. Mutta, en mieti sitä vielä :) Nautitaan hetki tästä tunteesta :) Iho ei ole alkanut parantua niin kuin toivoin, mutta nyt on vasta viiikko kun aloitin antibiootin. Jospa sekin tästä ajan kanssa.. Viikonlopuksi oli suunniteltu ystävien kanssa ajanviettoa ja mietinkin, että uskaltaako tässä paria sidukkaa nauttia vai meneekö kaikki pieleen sitten.. Ainakin harmittaisi jos tulisikin plussa ja olisin juonut.. Ja varsinkin kun on tuo lääkekuuri, vaikka sen ei ilmeisesti sen enempää pitäisi vaikuttaa siihen kunhan muistaa ottaa lääkkeen. Kaikenlaista miettimistä :) Voipi olla että nautin vain herkuttelusta ja seurasta.. ;)

Yhtenä aamuna tuli tosi huono olo ja tuntui että kohta oksennan. En kyllä ollut syönyt kunnon aamupalaa joten voipi johtua siitä, yleensä aamupala on se tärkein ateria :) En tiedä johtuisiko tämä pahaolokin tuosta lääkkeestä. Aina jotain sivuoireita kun tuppaa tulemaan. Minkälaisilla kp menette? :)

158/416 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekkin esikoista odottelin innolla elokuussa syntyväksi, mutta ultrassa todettiinkin kohtuun kuollut vauvan alku. Lääkkeellinen keskeytys tarjottiin, mutta km alkoikin spontaanisti saman päivän illalla. Tänään jälkitarkastuksessa käyty ja lääkäriltä tuli lupa aloittaa heti uutta yrittämään. :)
Kiertohan on totaalisen sekaisin nyt, eli ei mitää käsitystä koska edes seuraava ovulaatio voi olla. Netistä ajattelin tilata ovis testejä et sais nyt sitten bongattua sen ovulaation ettei mene vahingossakaan yhtään ohi! :D

159/416 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa Mimi mukaan keskusteluun :) Ja pahoittelut km! Vaikutat kuitenkin siltä, että olet päässyt pahimman surun ohi jo. Voimia kuitenkin! Kiva että saitte heti "luvan" yrittää uudestaan. Ei ole kiva joutua odottelemaan sitäkään, niin kuin ei mitään muutakaan :D Hyvä että jälkitarkastuksessa on kaikki ollut hyvin. Itse täällä juuri tikuttelen ja etsin ovista. Helpompaa kun ei tarvitse oireista päätellä, joko se oli ja meni vai onko tulossa. Onnea etsintään :)

160/416 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mimmi, pahoittelut keskenmenosta ja tervetuloa mukaan! Toivottavasti saat ovista bongattua ja pian tärppäisi uudestaan.

Nita, tulikos ovis hyödynnettyä? :) Omia kiertopäiviä en ole aktiivisesti laskenut, mutta nopeasti kun mietin, niin nyt on todennäköisesti DPO5 jos ovis on taas ollut sunnuntaina. Tällä kertaa en siis testaillut. No jos siitä nopeasti kiertopäivätkin laskee, niin niitä on sitten 20/28. Olen kyllä huippuiloinen, että kierrot tuntuu tasaantuneen tuonne 28 päivän tienoille! Nuorempana saattoi muistaakseni olla helposti sitä 30-31 päivää.

On se jännä, miten tuon yrittämisen on melko autuaasti unohtanut nyt, kun on paljon muuta ajateltavaa ja tekemistä. Ehkäpä se tärppi tulee, kun sitä ei liikaa odottele/toivo? Jotenkin se pahin vauvakuume on kuitenkin tämän pidemmän odottelun myötä hiipunut, mutta olisin kyllä onnellinen, jos tärppi kävisi. Eilen näin kolmea kaveria, jotka kaikki ovat raskaana. En oikein jaksanut vauvajutuista höpistä, mutta en sentään tällä kerralla alkanut vollottamaan :) Niin kai se aika parantaa. Mutta kyllä huomaa, että vaikeudet ja pettymyksen hetket tuovat aina ne keskenmenon tunteetkin pintaan. Mutta kevättä kohti mennään!

Elowena kp 20/28, yk6 (yk4 km jälkeen)