Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Keskenmenon kokeneet kuumeilijat - kokemuksia

08.01.2014 |

En löytänyt asiasta varsinaista omaa ketjua joten kokeilen, josko näin löytyisi vertaistukea. Lokakuun kuumeilijoissa näyttää olevan useampikin keskenmenon kokenut, ehkä vilkaisette myös tätä. Itse ehdin jo iloita elokuisten raskausketjussa, kunnes esikoisen odotus paljastui tuulimunaksi/varhaiseksi keskenmenoksi. Keskenmeno ei kuitenkaan alkanut itsestään ja 8+5 aloitin kotona lääkkeellisen tyhjennyksen. Vuotoa oli todella runsasta liki viikon ajan, mistä lääkärikin huolestui. Nyt vuoto jo ohi mutta kohtuun oli kuitenkin jäänyt raskausmateriaalia, huomenna edessä kaavinta.

Erityisesti teiltä joilla tyhjennys jo enemmän tai vähemmän onnekkaasti ohitse haluaisin kuulla tunnoistanne ja paranemisestanne. Oletteko päässeet keskenmenosta henkisesti yli? Kuinka pian jatkoitte yritystä? Itsellä henkisesti tällä hetkellä vaikeaa ja vahva tunne, että vasta onnistunut raskaus auttaa pääsemään kokemuksesta jollain tasolla ylitse. Parisuhdetta takana kymmenen vuotta ja esikoinen olisi enemmän kuin toivottu. Olo on musertunut ja "viallinen" - järjellä kyllä tiedostaa kuinka moni muu samojen ongelmien kanssa kamppailee mutta tässä surussa uuden plussan odottaminen tuntuu kohtuuttoman pitkältä. Kiitos etukäteen jos kohtalotovereita löytää tänne jakamaan kokemuksiaan, ehkä niiden lukeminen helpottaa tulevaisuudessa saman eteen joutuvia.

Kommentit (416)

201/416 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elowena: Soittelin tuonne ja sanoivat, että rv15 eteenpäin ei saa tuota kyseistä antibioottia syödä. Joten, jatkan kuurin loppuun tai lopetan jos saan tietää olevani raskaana. Huoh, huojentava tieto. Kiitos vielä tuosta vinkistä :)

Joko pöpöt menivät pois? :) Hyvin oot ainakin saanut eilen nukuttua, sehän on hyvä! Täällä alkaa ehkä olemaan jännät viikot käsillä, jos ovis oli silloin kuin luulen (tai jos sitä oli ollenkaan), niin menkkojen pitäisi alkaa tuossa suurinpiirtein lauantaina. :) Vaikeaa kyllä, kun en nyt tiedä oliko ovista ja milloin menkkojen pitäisi alkaa.. Kun pitäisi kuitenkin testata hyvissä ajoin juuri tuon lääkekuurin vuoksi. Noh, seuraillaan..

Vierailija
202/416 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites Eloweenan olo? Joko on parempi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
203/416 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nita ja Mimmu, kiitos kysymästä! Eiliset nukkumiset taisi tuottaa tulosta, ja aamulla ei ainakaan kuumetta enää ollut. Kurkku vielä kuitenkin vähän kipeänä. Pikku päikkärit vetäisin kyllä taas aamupäivällä, pistetään ne vaikka raskausväsymyksen piikkiin ;) Eli voiton puolella ollaan, ja mielikin jo luottavaisempi. Jotenkin ihanaa, kun tässä raskaudessa on raskausoireitakin, tällä hetkellä paineen tunnetta alavatsalla ja tuota väsymystä. Keskenmenneessä kun ei ollut oikeastaan mitään oireita.

Nita, kiva kun voin olla avuksi, ja ihana että sait luotettavaa tietoa vihdoin! Toivottavasti saat nyt myös ihon kuntoon ja paremman (+ stressittömämmän) mielen sitä myötä :)

Vierailija
204/416 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elowenalle onnittelut plussasta. Olipa iloinen yllätys.

Mites Nita: Lääkkeitä olet saanut ja käynyt lääkärissä, mutta alkaako iho yhtään helpottamaan? Mullakin on muuten tk:ssa nuori mies lääkäri joka puhui hieman huono suomi ja en kyllä ihan kaikkea ymmärtänyt. Oli hieman turhauttavaa. Ei haittaa yhtään ulkomaalaisuus, mutta suomen kielen pitäisi kyllä olla niin selvää ettei mitään epäselvyyksiä synny. 

Tätikeltainenkin taitaa olla jo loppu kierron suunnalla? Mitäs kuuluu kierron loppuun?

Taisi meillä olla täällä uusi jäsenkin. Hazel: tervetuloa ja toivottavasti aikasi täällä jää lyhyeksi. 

Itsellä on ollut vähän hiljaisempaa. Kännykällä on niin vaikea kirjoittaa ja koneelle niin harvoin rauhassa pääsee. Ja on kyllä ollut aivan luovuttaja olo. Lähes koko kierron olen ollut yksin lasten kanssa ja näin ollen tuntui koko kierto menneen harakoille. Mutta ei. Tänään digitesti sanoi raskaana 1-2. Oi voi olen niin innoissani ja samalla ihan paniikissa. Samalla myös päättäväinen olo, että tämän lapsen saan syliin saakka, mutta järki tosiaan kertoo, että enhän itse siihen voi paljon  vaikuttaa. 

=) Sirppana

205/416 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi miten iloisia uutisia Sirppana! Lämpimästi onnea <3 Aika lailla samoilla viikoilla siis mennään :) Kuinka monta kiertoa sinulla km:n jälkeen meni tärppiin? Peukut ja varpaat pystyyn, että kaikki menee hyvin tällä kertaa!

Vierailija
206/416 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elowena:kiitos. Marraskuun alussa todettiin keskenmeno ja jälkivuodon jälkeen tuli kahdet kuukautiset. Mutta kyllä tunteet heittelee. Toivottavasti tällä kertaa saa järjestää ristiäiset eikä hautajaisia. Kyllä täytyy jostain sitä positiivisuutta kaivella.

Vierailija
207/416 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi mahtavaa sielläkin Sirppana! Tuhannesti onnea!

208/416 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikille!

Kiire ollut taas vaihteeksi, tänään kävin kampaajalla ja nyt on aivan ihanat hiukset!

Mulla on outo tunne, kun kahvi alko oksettaa ja kaikki hajusteet kuvottaa! Koirakin on ihan outo seuraa vaan ja on koko ajan sylissä ja näyttää hampaita toiselle jos tulee lähelle.. Onkohan nää mun toiveajattelua vaan vai oikeita oireita?!?

Hurjasti Onnea Elowena ja Sirppana! <3 Miten olette voineet?

Nita85; Se on kyllä turhauttavaa tuo kielimuuri lääkärissä :/ Hyvä että sait nyt oikeaa tietoa (: Mites muuten kuuluu?

-Vaimomamma

209/416 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sirppana, tiedän niin tuon tunteen. Välillä sitä on todella riemuissaan ja välillä tuntuu, ettei tästä kuitenkaan tule mitään. Minun on myös tosi vaikea välillä muistaa olevani raskaana. Niin epätodellinen fiilis tämä nyt on.

Vaimomamma, sinullahan on siellä jännät paikat :D Meilläkin on koirista narttu suhtautunut minuun jotenkin suojelevasti. Yleensä on kauhea häsäämään lenkillä, mutta nyt on ollut tosi rauhallinen ja pysynyt lähellä. Kyllä ne eläimetkin varmasti jotain aavistaa/haistaa. Koskas pääset testailemaan? :)

Ja kiitos muuten kysymästä, itse olen voinut ainakin vielä tosi hyvin. Vatsalla on menkkamaista jomutusta ja tuntuu, että vatsalihakset menevät sijoiltaan ja muljahtelevat, kun nopeasti kääntyilee. Tissit ovat tosi arat, mutta muuten eipä oikein muuta. Jano on ollut kyllä kova! Toivottavasti pääsen yhtä vähällä pahoinvoinnin suhteen kuin esikoisen kanssa...

Ja Nitalle muuten onnea kihloista! Luin tuolta toiselta palstalta :)

Aiotteko muuten plussattuanne liittyä tuonne kevät/kesämasut 2015 -ryhmään? Itseäni vähän mietityttää, kun siellä on jo lähemmäs sata kirjoittelijaa. Tuttujahan siellä tietysti olisi mukana keskusteluissa.

Elowena rv 4+3

210/416 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sirppana:  Oij, paljon onnea teillekin plussa-uutisista! :)

Ihosta: Olen nyt syönyt antibiootti n.2,5 viikkoa, eikä vielä ole paranemaan päin mutta ilmeisesti asiaan kuuluu, että ensin kaikki epäpuhtaudet tulee ulos ja sitten alkaa vasta paraneminen. Iho on ainakin pinnalta kuivanut.. Kävin kosmetologilla ja mitään kovin radikaalia hoitoa ei  voitu tehdä, tuon lääkekuurin takia. Suositteli käymään uudestaan puhdistuksessa kunhan kuuri on ohi.

Ihotautilääkäri ja  kosmetologi varmisti etten voi vaikuttaa iho-ongelmiini ruokavalion muutoksella. Nyt kuulemma mieshormonit jylläävät eikä siihen voi ruualla vaikuttaa. Joten, voin rauhassa vähän välillä herkutellakin ;) Sanoi ettei ole ihmekään, että keskenmenon +2kpl lääkkeiden + kaavinnan jälkeen iho tunkee kaikki myrkyt jotakin kautta pois.. Voi yök..

Vaimomamma: Toivottavasti ei oireet ole vain mielikuvitusta vaan olisi "niitä oikeita" oireita ja saisit hyviä uutisia :) Kun olin itse raskaana, niin olin hulluna noihin hajusteisiin.. Ne tuoksui niiiiin hyvältä! Kiitos kysymästä, ihan hyvillä fiiliksillä mennään.. Ainakin vielä ;) Mietin jo tässä, että pitäisiköhän aamulla tehdä eka testi,kääk! En tiedä haluanko tehdä..kp 34 mutta kun en voi olla varma milloin menkkojen pitäisi alkaa (kp35 vai 44?). Ajattelin että jos teen testin, niin sitten sen puolesta voi stressi vähentyä ja menkat alkaa jos on tullakseen. Toisaalta on sellainen tunne, että tulee plussa mutta luulenpa että se vaan johtuu siitä että se olisi niin hienoa että! Eipä täällä ole oireita, valkovuotoa tulee enemmän.. Kiva että sait uuden tukan :D Milloin itse testaat?

Elowena: Kiitos onnitteluista :o) Itse mietin tänään että jos plussa tulisi, niin en ole varma liittyisinkö tuonne ryhmään.. Viimeeksi se aiheutti stressiä kun siellä olevat kertoivat raskauksien menneen kesken ja itsellä oli sitä vuotoa..Tuli ahdistusta. Voipi olla etten ainakaan heti liittyisi.

Vierailija
211/416 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos onnitteluista. Jospas nyt nita ja vaimomamma plussaisi myös. Olisi se mahtavaa!

elowena: Minä pyrin tuonne lokakuisten suljettuun ryhmään. Tuu sinäkin sinne. Meillä kyllä ei tosiaan taida olla lasketussa ajassa juurikaan eroa. Minä arvelen että mulla on 16-17.10.

Vierailija
212/416 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noni, Nita ja Vaimomamma sitten testaamaan ja seuraavat plussat kehiin niin saadaan tämä palsta hiljalleen tyhjille :D

213/416 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elowena; Ensi viikolla varmaan testailen, tai sitten odottelen vielä seuraavat niinkun viimeksi tein. :D

Mäkin kyllä uskon, että koirat jotenkin astii sen. Mullakin on tullut rinnat aivan järjettömän kipeeksi heräsin yöllä kovaan särkyyn :/ Toivottvasti pääset vähällä pahoinvoinnilla (: 

Nita: Hyvä että olet saanut ihon jo parempaan suuntaan, lääkkeet ja kosmetologi varmasti auttaa asiaa (: 

ja Onnea kihlauksesta! Ja toivotaan, että säkin saat sen plussan. Itsellä on jotenkin sellainen tunne etä nyt ois mut ei sitä ikinä tiiä. Ainakin oireita tulee vaan lisää rintoja jomottaa kauheasti :/  Jos ens viikolla vaikka tekee testin (: Onneks on jo mammahousut kaapissa ja me & i vaateita niillä pätkii pitkälle (: 

Mäkään en heti liity minnekään ajattelin seurailla vaan ehkä sitten 12 vko jälkeen (: 

Oishan tämä kyllä ihme, että lokakuun vauva tulisi <3 ja että pikkuinen pysyisi loppuun saakka tällä kertaa <3

214/416 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipat!

Ihan hurjasti onnea Sirppana! Tosi hieno juttu! Niin ja kiitos kysymästä, itsellä meneillään jotain kp25 ehkä, eli kyllä varmaan viikonloppuna odotettavissa huonot päivät tai jos ei niin ehkä huvikseen testailen sunnuntaina, plussaan en kyllä usko, mutta kiva olisi sitten tietää edes että odotellako niitä menkkoja pian alkaviksi.

Vaimomammallakin kuulostaa hyvältä ja Nitalla kierto jo lopuillaan, toivottavasti paljon positiivisia uutisia pian :)

Niin ja Nitalle onnittelut kihlauksesta! (jos luin oikein ;) )

Itselle samaa arkea, ei oikein muutoksia suuntaan tai toiseen. Ehkä vähän kevyempi olo kun pikkasen päästänyt irti vauvastressaamisesta, vaikka toki ajatukset päivittäin asian ympärillä pyöriikin. Ostin tänään kirppikseltä ihanan pikku bodyn vastasyntyneen koossa, jos ei tule käyttöä niin voipi antaa eteenpäin.

Onnea vielä Sirppana!

Nyt ruuneperien leivontaan, kiitos vaan Fredrika!

215/416 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äh mihin pötköön tunki kaiken.

216/416 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No teinpäs tänään testin päivällä herättyäni yövuoron jäljiltä -nega. Täysin puhdas nega. Noh, jospa testasin liian aikaisin.. Otappa näistä nyt selvää :) Tajusin että miten sekaisin on tämäkin kierto, kun en tiedä yhtään oliko sitä ovista vai ei ja oliko se viikon vuoto menkat vai ei.. Ärsyttävää! Noh, ei auta kuin odotella vuotoa tai sitten testailen joskus uudestaan. Hankalaa kun kaikki on niin epäselvää. Toivoisin että kierto olisi edes selkeä.

Ihan hyvillä mielin tässä kuitenkin olen. Ei auta liikaa stressata, tulee kun on tullakseen. En pysty itse nopeuttamaan asioita kuitenkaan.

Kiitos onnitteluista :)

Mimmu: Sinä myös plussamaan :D Olisipa se mahtavaa!

Itselläni on myös koira-uros, mutta en ole ainakaan siinä huomannut mitään eroa, ei ole siis käyttänyt mitenkään erikoisesti. Toivottavasti ei tarkoita mitään.. ;)

Tätikeltainen: Onnenpotkuja myös sinne :) Ja nam, olet tehnyt herkkuja!

217/416 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa,

Täällä tuntuu vaan, että nukkumatti on tullut kylään! Väsyttää ja rinnat ovat oudot ja kovemmat ja erittäin arat. Tänään olisi menkat pitänyt alkaa noh ainakaan vielä ei näy! Toivoa siis on!
On se mukavaa kun mieskin palvelee näin aamulla, toi aamupalan sänkyyn ja itku meinaa tulla xD
Mimmu; toivotaan parasta, että plussa tulee! Sulle myös ;)

Tähtikeltainen; plussan toiveita ja tsemppiä myös sulle!

Nita: Ehkä teit testin liian aikaisin vielä, kyllä se kierto jossain vaiheessa selkeytyy (: Kyllä se vauva sieltä tulee, usko pois! Mun pitäs mennä apteekkiin ostaa testi clearblue on paras siihen voi aina luottaa! :D

Vierailija
218/416 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimomamma testaaman sieltä! Sä oot niin raskaana että :) 

Meillähän mies oli oviksen aikaan reissussa, joten ei ole plussa mahdollista mutta hei mä tuun ens kierrosta perästä :) 

Pahoittelut Nita negasta mutta jospa se vaan oli liian aikaista! 

219/416 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi pahus Nita negatiivisesta!

Itsellä sama, aamulla testasin tänään kai kp27/28-32, kun en malttanut odottaa, selkeääkin selkeämpi negatiivinen. Äh, ei edes viivanpaikkaa tai mitään. No olihan se odotettavissakin, mutta yllättävän suuri pettymys taas. Ja jotenkin salaa sitä aina odottaa että olisikin plussa. Pöh.

Vaimomammalla kuulostaa kyllä todella positiiviselta tuo :)

220/416 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi räkä, pahoittelut Nita ja Tätikeltainen negoista :( Toivon sydämestäni, että pian tärppää teilläkin. Ja erityisesti, että saat Nita kierron taas kohdilleen!

Vaimomamma, mars testaamaan! En ymmärrä, miten pystyt odottamaan näin kauan :D

Tänne ei mitään ihmeempiä. Viikkoja 4+5 kasassa. Välillä on ollut maha melkoisen kipeä, kuten eilen pitkän kävelyn jäljiltä. Iltaisin lähinnä. Toivottavasti ei enteile mitään huonoa.