Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keskenmenon kokeneet kuumeilijat - kokemuksia

08.01.2014 |

En löytänyt asiasta varsinaista omaa ketjua joten kokeilen, josko näin löytyisi vertaistukea. Lokakuun kuumeilijoissa näyttää olevan useampikin keskenmenon kokenut, ehkä vilkaisette myös tätä. Itse ehdin jo iloita elokuisten raskausketjussa, kunnes esikoisen odotus paljastui tuulimunaksi/varhaiseksi keskenmenoksi. Keskenmeno ei kuitenkaan alkanut itsestään ja 8+5 aloitin kotona lääkkeellisen tyhjennyksen. Vuotoa oli todella runsasta liki viikon ajan, mistä lääkärikin huolestui. Nyt vuoto jo ohi mutta kohtuun oli kuitenkin jäänyt raskausmateriaalia, huomenna edessä kaavinta.

Erityisesti teiltä joilla tyhjennys jo enemmän tai vähemmän onnekkaasti ohitse haluaisin kuulla tunnoistanne ja paranemisestanne. Oletteko päässeet keskenmenosta henkisesti yli? Kuinka pian jatkoitte yritystä? Itsellä henkisesti tällä hetkellä vaikeaa ja vahva tunne, että vasta onnistunut raskaus auttaa pääsemään kokemuksesta jollain tasolla ylitse. Parisuhdetta takana kymmenen vuotta ja esikoinen olisi enemmän kuin toivottu. Olo on musertunut ja "viallinen" - järjellä kyllä tiedostaa kuinka moni muu samojen ongelmien kanssa kamppailee mutta tässä surussa uuden plussan odottaminen tuntuu kohtuuttoman pitkältä. Kiitos etukäteen jos kohtalotovereita löytää tänne jakamaan kokemuksiaan, ehkä niiden lukeminen helpottaa tulevaisuudessa saman eteen joutuvia.

Kommentit (416)

121/416 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

mimmu: jes, siitä se taas lähtee :) Ja Sirppanan kanssa samat fiilikset. Joka vessareissulla toivoi että tulisipa sitä verta.. Eikä edes haittaisi vaikka tulisi runsaammin ja kipujen kanssa, kunhan tulisi ne menkat :)  Elowenalle tsempit yön yli, kohtahan pääsetjo testaushommiin. Tällä tabulla on niin hankala kirjoitella kun koko ajan tekstit pomppii ja tulee virheitä.. joten tässä taas pikaiset kommentit. 

Huomenna taas arki alkaa minulla ja olisi töihin mentävä. Mukavaa viikonloppua :)

122/416 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamutestailujen tulokset... negaa se taisi sieltä taas pukata :( Ihan hirveä pettymys jälleen. En ymmärrä mikä tässä  hommassa nyt mättää... Pettymyksiä pettymysten jälkeen, ennen kaikkea itseen ja omaan kroppaan. Eipä tässä kai auta kun alkaa odotella niitä menkkoja alkaviksi... Kai tässä on vielä joku minimaalinen mahdollisuus, että jos se eilinen vuoto oli kiinnittymisvuotoa, niin testeissä ei vielä näkyisikään mitään. DPO:t tänään tosin jo 12. Eli alkaa kyllä tuntumaan taas siltä, että maailmankaikkeus vaan yrittää kertoa, että toista lasta ei ole meille tarkoitettu. Hohhoh.... kyllä kai se taas tästä parin päivän masentelujen jälkeen...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/416 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi plääh Elowena. Isot pahoittelut negasta! 

Vaikka nyt tuntuu ihan voittajalta, kun tuo ovis oli niin kyllä munkin mietityttää miten sitä taas jaksaa taas pettymyksiä kuukaudesta toiseen mutta pakkohan se kai on :) 

124/416 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut myös täältä sinulle Elowena :(. Täällä myös pettymystä omaan kroppaan ja sen toimintaan. Vielä kun ei itse tajua yhtään mitä on milloinkin meneillään.. Kunpa joku osaisi kertoa mitä tulee tapahtumaan ja milloinkin, ei tarvitsisi joka päivä odottaa ja miettiä.

125/416 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli pakko tulla tänne vielä purkamaan tuntoja. Kp 28 meneillään, ja menkkoja ei vielä näy. Kierto on ehkäisyn poisjättämisen jälkeen heitellyt 27-30 päivän välillä. Kai sitä saa elätellä toiveita, että menkat pysyisivätkin pois niin kauan, kun niitä ei näy :) Mietityttää vaan se torstainen veritippa, olisiko kuitenkin voinut olla kiinnittymisvuotoa? Pari raskaustestiä kävin eilen hakemassa, ja huomenna ajattelin testata uudestaan, jos menkkoja ei ala kuulumaan. Tiedän jo etukäteen, että on niin typerää elätellä toiveita, mutta minkäpä sitä itselleen voi. Kyllä tässä niin tunteella mennään, että! Joka vessassa käynnin yhteydessä pelottaa, alkaako vuoto jo, mutta tähän mennessä on tullut vain runsaasti valkovuotoa.Mitään oireita ei suuntaan tai toiseen oikein enää ole.

On Nita ihan totta, että olisi kiva tietää, mitä tulee tapahtumaan ja missä vaiheessa. Tai jos toista lasta ei enää suoda, olisi kiva kuulla sekin. Tämä jatkuva jännääminen stressaaminen ei kyllä ole ihan terveellistä.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Vierailija
126/416 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elowena, mikä dpo sulla on menossa? Kertoo nimittäin enemmän kuin kp:t. Voihan se olla, että ovis on ollut myöhemmin ja siksi on vielä hiljaista. Siinä dpo 7-9 on yleensä kiinnittyminen ja jos se tippa verta oli sitä ja silloinhan testissä ei näy vielä mitään. Semmonen ajatus vaan :) 

Mulla oli yöllä ovis ja ahkerasti ollaan sitä hyödynnetty :) Neljän päivän päästä alkaa keltsujen otto ja sitten vaan odotellaan testsuspäivää dpo 14. Katellaan mitään tulee. 

127/416 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mimmu, en ole ihan satavarma DPO:sta, kun mulla tosiaan ovistestit näyttää aina sen 2-3 päivää vahvaa plussaa. Uskoisin, että DPO oli "veritippapäivänä" 10 tai 11. Täältä laskeskelin, että se olisi vielä omilla kierron pituuksillani varsin tavanomainen kiinnittymispäivä. Vielä ei ole menkat alkaneet, eli toivo elää. (Tyhmä minä... ;) )

Onpas kyllä ihanaa, kun olette päässeet ovista hyödyntämään! Toivotaan, että tärppi käy nopeasti :)

Vierailija
128/416 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dpo 10 vois tosiaan olla kiinnityspäivä :)  Myös mulla näyttää ovistestien plussaa pari päivää ja just sivistin itteäni, että ovis on ekasta plussasta 24-46 tunnin päästä. Tsemppiä!

129/416 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän täällä taas Elowenalle peukut pystyssä jospa huominen testi näyttää positiivista :) 

Mimmu (tunnut tietävän asiasta enemmän), osaisitko neuvoa että mitä  minun kannattaa tehdä niiden Terojen kanssa. Jos tänään alkoi kp1(jee, menkat siis taisi oikeasti alkaa vihdoin :)) niin aloittaisinko ne oviksen bongauksen jälkeen? Jos testaan sen tässä kierrossa ja aloitan sitten. Kun jäin taas miettimään ja laskemaan että jos kierto on edelleen sen 44 niin se on tosi pitkä. Miten niiden Terojen vaikutuksen käy jos aloitankin ne myöhemmin kuin silloin 15-24? Vaikuttaako se siis seuraavaan kiertoon? Toivottavasti sinua ei haittaa jos kyselen tästä aiheesta monta kertaa.  Kovasti asia mietityttää ja että ei tarvitsisi katua etten aloittanutkaaan niitä ja kierto venyy ja venyy. 

Leppoisaa iltaa naiset :)

Vierailija
130/416 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nita, ei haittaa yhtään. Hyvä vaan jos voin auttaa :) Mä alottaisin sinuna terot oviksen jälkeen dpo 3 tai 4 niin on varmuudella mennyt ovis ohi. Mä itte syön keltsuja dpo 13 saakka ja teen testin dpo 14 aamulla ja sitten lopetan, jos on nega. Sillä välttyy siltä, että kierto pitenee turhan pitkäksi.

Niiden keltsujen tarkoitus on tasata sun kiertoa ja sitä myöten lyhentää sitä eli vaikuttavat juu seuraavaan kiertoon. Vaikutus ei kuitenkaan tuu heti yhdestä kierrosta. Ja eihän se vaikutus muutu vaikka aloittaa myöhemmällä kp:llä, tärkeetä on ennemminkin mikä kiertovaihe sulla on. Mutta mä en ole lääkäri, kerron vaan mitä itte teen :D 

131/416 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvinnut aamulla testailla, menkat alkoivat yön aikana. Ei oikein jaksa pettyäkään enää... Tätä se nyt vaan tuntuu olevan. Mutta pakko kysellä itseltään, että mikä mättää? Nyt käynnistyy kaikki yrityskierrot yhteen laskien yk6. Ei ehkä vielä paljon, mutta tuntuu ikuisuudelta. Puoli vuotta. Olen aina halunnut ajatella, että kaikella on tarkoituksensa, mutta vaikea kyllä löytää mitään tarkoitusta näistä jatkuvista pettymyksistä. Enkä todellakaan koe kasvaneeni ihmisenä :) Ehkä pitäisi vaan nyt keskittyä muihin juttuihin välillä. Harmittaa eniten esikoisen puolesta, joka toteaa usein, että kun hänellä ei ole siskoja tai veljiä...

132/416 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, osaisikohan joku ihana täällä auttaa? Mulla alkoi KM vuoto 27.11(rv4+?), oletin niitä kuukautisiksi, mutta halusin testata, kun rinnat kipeät. No antoi haamuplussan ja oletin tietysti KM, mikä olikin! No vuotoa kesti 27.11-5.12. Vuoto jatkui kuitenkin runsaana ja menkkamaisena 9.12-11.12. Oireet hävisivät tuolloin 27.11-5.12 välisenä aikana. Onko kellään vuotanut tällein kahdessa osassa KM vuoto? Tällä hetkellä menossa siis kp 39/26-28, eikä kuukautisista merkkiäkään. Käytössä tähän kiertoon asti oli terolut, jonka kätilö käski lopettaa, kun kierto selvästi toimii, kun raskaus onnistui. 9.12 myös varmistettii, että raskaushormoonia ei ole enään veressä, eikä ollut.

Viikko sitten alkoi kummallinen oireilu. 27.12 alkoi kamala särky ja pineen tunne vasemmassa munasarjassa, kun esim venytteli niin tunsi kovaa painetta ja kipua. Sitä kesti hetken aikaa!

28.12 alkoi tissi kipu varovaisesti nännien arkuudella, joka päivä kipu lisääntyi ja alkoi levitä muualle rintoihin. Nyt kummatkin rinnat todella kipeät etenkin alhaalta ja sivuilta, toisessa rinnassa rintarauhanen (?) vai maitorauhanen (?)tuvonnut, arka ja kova. Rinnat myös todella muhkuraiset. Myös sillon 27.12-28.12 alkoi kamala itku herkkyys. Ja kaikenmaailman alavatsa viiltelyt, häpykumpu viiltelyt, nivussäryt, ruokahalun lisääntyminen, valkovuotoa tulee runsasti-täysin valkoista ja tahmaista. Joten kuukautiset tuskin lähimaillakaan, silloin aina kuiva kausi. En tästä kierrosta ole tajunnut mitään ovulaatiota bongailla, mutta normaalia himokkaampana olin 19.12-24.12, oliko ovulaatio syynä, sitä en tiedä? Tänään RFSU testillä aamupissasta nega. Etenkin iltaisin ja aamuisin rinnat kipeimmillään. Myös wc saa ravata normaalia enemmän, i think?

Vierailija
133/416 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut keskenmenosta Charm. Km:n jälkeen kierto saattaa olla sekaisin ja siitä johtua tuo kaksi osainen vuoto. Kummalliset nipistelyt ja kivut on aika normaaleja km:n jälkeen. 

Jos ajatellaan, että sulla olisi ollut ovis 24. päivä niin nyt olisi dpo 11 ja voi hyvin olla ettei plussa näy vielä testissä. Odottele muutama päivä vielä ja testaa uudellen. Hcg tuplaantuu parin päivän välein. 

Mitä oireisiin tulee niin niihin en luottaisi yhtään. Mulla on plussat olleet täysin oireettomia. Sekä raskaus- että menkkaoireet on valitettavasti samoja.

Mitäs muille kuuluu? 

134/416 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipsan,

Kyllä taidan nyt tehdä niin että Mimmu menen sinun vinkeilläsi ja katsotaan mitä tulee noiden Terojen ja kierron suhteen :D Olen kyllä niin iloinen että ne menkat alkoivat, niitä jo ehti niin pitkään odotella.. Jännä miten sitä odotti niitä kovasti ja nyt tietysti jo odottaa taas ovista.. :) Nyt pitäisi hetki iloita tästä hetkestä. Hyvä että saitte oviksen hyödynnettyä, kohta jännätään sitten teidän puolesta. 

Kyllähän tässä aina joka viikko ja päivittäinkin pettyy johonkin asiaan/omaan kroppaan kun ei toimi niin kuin haluaisi. Joten ymmärrän hyvin fiiliksesi Elowena. Olitko heti ekasta/tokasta yrityskerrasta yhtä odotuksissa? 

Itse kun muistelen alkua, niin odottelin silloinkin monta kuukautta kuukautisia mutta en yhtään tajunnut miten pitkä prosessi tästä tulee. En kuitenkaan stressannut asiasta kun en oikein edes tiennyt mitä tämä olisi. Nyt suhtautuu eri tavalla kun on kerran jo onnistunut raskautumaan ja joutunut kaiken tämän kokemaan. Välillä huomaan tajuavani, että olin oikeasti raskaana. En muista sitä koko ajan, vaikka tavallaan muistankin. Toisaalta, on kamala ajatus sekin etten muistaisi tuota tapahtunutta koska se on kuitenkin vaikuttanut elämääni paljon syksyn ja talven aikana. Mietin myös, että miten kestäisin toisen km jos sellainen osuisi kohdalle. Mutta, asioille ei voi aina itse minkään joten turha kai sitä on murehtia etukäteen. Pelottava ajaushan se on. Ja jos saisin plussan testiin, miten reagoisin? Osaisinko olla onnellinen ja tyytyväinen ja nauttia tilanteesta vai stressaisinko vielä enemmän, kun tiedän että se voi mennä kesken. Ehkäpä se plussa tulee, kun siihen on itse valmis. 

Pahoittelut ja voimia Charmille. Miksiköhän kätilö sanoi sinulle, että voit lopettaa Terolutit kun raskaus onnistui? Kun itselleni lääkäri nimenomaan määräsi km jälkeen Terolutin, jotta seuraavakierto tasaantuisi ja ovuloisin useammin. Vai oliko sinulla johonkin muuhun kuin kierron tasaamiseen ne? Yritän tässä itsekin tutustua tuohon lääkkeeseen joten siksi kyselen. Minulla oli myös plussaus melko oireeton, vähän taisi alaselkään koskea mutta muuta en muista. Jospa teillä tärppäsi! 

135/416 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nita, meillähän aikanaan esikoisesta (yli 4 vuotta sitten) tärppäsi heti ensi yrittämästä ja raskaus sujui mainiosti loppuun saakka. En ollut ollenkaan varautunut, että nyt menisi näinkin kauan. Olenkin alkanut miettiä, onko ikä alkanut vaikuttaa tähän hommaan, vaikka kolmekymppisiäni vasta kesällä viettelen... On se kuitenkin enemmän kuin 25-v esikoisesta ja hedelmällisyyskään ei ilmeisesti enää samalla tasolla. Ehkäisyn poisjättämisen jälkeen tulin kyllä heti 2. kierrosta heti raskaaksi, mutta se olikin sitten se keskenmennyt kierto. Nyt siis yk4 keskenmenon jälkeen käyntiin. Olen niin kateellinen ystävälleni, joka odottaa kolmatta lastaan, ja on aina tullut raskaaksi heti ehkäisyn poisjätön jälkeen... Olisihan se kiva, jos itsekin voisi suunnitella elämäänsä sillä tavalla eteenpäin.

Nyt kuitenkin jo vähän paremmalla mielellä, ja tässä kierrossa yritän keskittyä vähän muuhunkin kuin vauvahaaveisiin. :)

Vierailija
136/416 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

elowenan uutisia testauksia kävin jo lukemassa mutta en ehtinyt kommentoimaan. Harmi ettei sitä plussaa tullut ja menkat alkoi. Olin ihan varma että sulle plussa tulee.

toivottavasti pian saadaan tähänkin ryhmään hyviä uutisia.

itsellä on ollut tosi kärttyinen ja masentunut olo. Kaippa se kuuluu tähän kierron vaiheeseen. Kaikki ärsyttää ja mikään ei tunnu onnistuvan. Siivonnut olen suutuspäissäni itseni kipeäksi. Onneksi pian päästään kiinni normaaliin arkeen ja alkaa taas normi arki pyörimään.

nyt kp 24/30-31

Vierailija
137/416 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs täällä on tilanne? Mitä teille kuuluu?

138/416 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä taida nämä oireet kuukautisiin viitata, sunnuntaina tulee kaksi viikkoa oireiden alkamisesta, eikä loppua näy! Kätilö piti hyvin epätodrnnäköisenä näiden oireiden liittymistä aikaisempaan keskenmenoon. Kätilö käski tämän viikon odotella ja testata mahdollista raskautta.  Piti myös mahdollisena, että se kolmen päivä kuukautismainen vuoto oli kuukautiset. Joten jos kuukautiset olisivat olleet niin tänään rv 4+2 huomen aamulla testailen! En kyllä millään jaksa plussaan uskoa

139/416 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Nita85" time="04.01.2015 klo 21:03"]

Heipsan,

Kyllä taidan nyt tehdä niin että Mimmu menen sinun vinkeilläsi ja katsotaan mitä tulee noiden Terojen ja kierron suhteen :D Olen kyllä niin iloinen että ne menkat alkoivat, niitä jo ehti niin pitkään odotella.. Jännä miten sitä odotti niitä kovasti ja nyt tietysti jo odottaa taas ovista.. :) Nyt pitäisi hetki iloita tästä hetkestä. Hyvä että saitte oviksen hyödynnettyä, kohta jännätään sitten teidän puolesta. 

Kyllähän tässä aina joka viikko ja päivittäinkin pettyy johonkin asiaan/omaan kroppaan kun ei toimi niin kuin haluaisi. Joten ymmärrän hyvin fiiliksesi Elowena. Olitko heti ekasta/tokasta yrityskerrasta yhtä odotuksissa? 

Itse kun muistelen alkua, niin odottelin silloinkin monta kuukautta kuukautisia mutta en yhtään tajunnut miten pitkä prosessi tästä tulee. En kuitenkaan stressannut asiasta kun en oikein edes tiennyt mitä tämä olisi. Nyt suhtautuu eri tavalla kun on kerran jo onnistunut raskautumaan ja joutunut kaiken tämän kokemaan. Välillä huomaan tajuavani, että olin oikeasti raskaana. En muista sitä koko ajan, vaikka tavallaan muistankin. Toisaalta, on kamala ajatus sekin etten muistaisi tuota tapahtunutta koska se on kuitenkin vaikuttanut elämääni paljon syksyn ja talven aikana. Mietin myös, että miten kestäisin toisen km jos sellainen osuisi kohdalle. Mutta, asioille ei voi aina itse minkään joten turha kai sitä on murehtia etukäteen. Pelottava ajaushan se on. Ja jos saisin plussan testiin, miten reagoisin? Osaisinko olla onnellinen ja tyytyväinen ja nauttia tilanteesta vai stressaisinko vielä enemmän, kun tiedän että se voi mennä kesken. Ehkäpä se plussa tulee, kun siihen on itse valmis. 

Pahoittelut ja voimia Charmille. Miksiköhän kätilö sanoi sinulle, että voit lopettaa Terolutit kun raskaus onnistui? Kun itselleni lääkäri nimenomaan määräsi km jälkeen Terolutin, jotta seuraavakierto tasaantuisi ja ovuloisin useammin. Vai oliko sinulla johonkin muuhun kuin kierron tasaamiseen ne? Yritän tässä itsekin tutustua tuohon lääkkeeseen joten siksi kyselen. Minulla oli myös plussaus melko oireeton, vähän taisi alaselkään koskea mutta muuta en muista. Jospa teillä tärppäsi! 

[/quote]

Kätilön mielestä terot sotkisivat nyt kiertoa, kun kierto selvästi toimii, kun ovuloin! Mutta taitaa olla, jos ei kuukautisia nyt viikkoon näy marssin hakemaan uuden tero reseptin. Teroja en kyllä voi kun kehua

140/416 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips tännekin, 

Oltiin parin päivän reisussa joten jäi nettisurffailut välistä, teki kyllä hyvää käydä vähän muissa maisemissa. Olen itsekin miettinyt samaa, että voisiko tämä ikä vaikuttaa lapsensaamiseen. Mutta kaipa tässä ollaan vielä suht hyvässä iässä kun olen samanikäinen kuin sinä Elowena :) Äitini on saanut myös minun iässäni km, mutta hänelle se ei olisi ollut esikoinen.. Huomaan välillä, varsinkin väsyneenä etten haluaisi nähdä tai kuulla lapsien huutoa ja riehumista esim. Kaupassa. Olen välillä sulkenut nämä toisten lapset ulkopuolelle enkä haluaisi ajatellakaan lapsia. Tänään huomasin haikeana katselevani vauvojen ylisöpöjä vaatteita, kaukaa tosin.. Jäin taas pohtimaan miten pitkällä sitä itse jo olisi raskauden kanssa. Eikä olisi enää kauan kun jäisi äippälomalle ja kaikkea.. voi haikeus :( 

Mitäs muut? ☆Kauniita unia☆

Nita85