Sossun maksusitoumuksia myydään jo Huuto.netissä
http://www.huuto.net/kohteet/500-lahjakortti-ikea-sotka-asko-isku-muu-liike/296434321
Ei helvetti mitä touhua. Tiedän, että mamut ovat tuota tehneet iät ja ajat, mutta ei noita ennen ole myyty sentään julkisesti netissä.
Kommentit (146)
Jälkihuollosta saa itsenäsitymisvaroja kun täyttää 18v ja summat ovat isompia, niitä ei myönnetä maksusitomuksena vaan maksetaan tilile ja ne saa käyttää kuten parhaaksi katsoo. Ei voi siis olla jälkuhuollosta kyse.
[quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 15:09"]
Jälkihuollosta saa itsenäsitymisvaroja kun täyttää 18v ja summat ovat isompia, niitä ei myönnetä maksusitomuksena vaan maksetaan tilile ja ne saa käyttää kuten parhaaksi katsoo. Ei voi siis olla jälkuhuollosta kyse.
[/quote]
Ja eikös av-salapoliisit saaneet jo selville,että Pasi oli ihan äidin luota muuttanut omilleen,hienot kalusteetkin oli jossain kuvassa.Jotain mätää tuossa "rehellisen pojan"tarinassa on.
Raadoin itse parikymppisenä kahessa työpaikassa samaan aikaan paskapalkalla jotta pääsisin vihdoinkin omilleni. Kiva tietää tässä vaiheessa että näinkin olis passattu.
101: ei siihen aikaan kun me olttin nuoria passattu näin. Nyt passataan ja maksetaan vuokravakuuset ja muuttovavustukset jne...
[quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 15:23"]
101: ei siihen aikaan kun me olttin nuoria passattu näin. Nyt passataan ja maksetaan vuokravakuuset ja muuttovavustukset jne...
[/quote]
Olen siis nyt 21-vuotias. :D
- 101
[quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 00:18"]
Ja ei kyllä varmasti ole rehellinen tuossa viestissään. Jos hänellä oli hakemus tukeen vetämässä niin miksi meni ottamaan muilta lainaa kalusteiden yms ostoon? Tyhmäkin tajuaa, että ihminen joka tarvitsee yhteiskunnan sosiaalitukea, ei mene ottamaan lainaa!
[/quote]
Väärin toiminut mies, mutta pakko tähän oikaista: Opinlainaa on nostettava, se on osa opiskelijan sosiaalitukea. Opiskelija saa opiskelijan asumislisää ja opintotukea korkeintaan vähän alle 500€/kk, josta menevät vielä verot pois. Tyhmempikin tajuaa, että tämä ei riitä pääkaupunkiseudulla opiskelevilla elämiseen mitenkään. Myös opiskelija-asuntoloissa vuokrat ovat soluissakin vähintään 350e/kk ja yksiöissä lähtevän 400e/kk. Itse en vuosiin saanut opiskelija-asuntoa, koska jonot pääkaupunkiseudulla pitkät opiskelija/kaupungin asuntoihin. Yksityisellä yksiö maksoi minulle 600e/kk. Opintolainaa saa 300e/kk tuon opintotuen päälle. Ja tässä tuleekin catch - jos et nosta tätä lainaa, et ole enää oikeutettu MIHINKÄÄN sosiaalituen muuhun muotoon, et edes toimeentulotukeen! Saat toimeentulotukea VASTA kun olet nostanut KAIKKI käytettävissäsi olevat lainat. Eli esim oma tapaukseni: Opintotukea+opiskelijan asumislisää+lainaa sain yhteensä verojen jälkeen 750€/kk, vuokra 600€/kk --> käteen jäi sähkölaskuun, nettiin, seutumatkakorttiin (että pääsee sinne opiskelemaan! opiskelijahinta 45e/kk) ja ruokaan YHTEENSÄ 150€/kk. Sosiaalietuuksien pohjalle on määritetty, että jokaiselle pitäisi jäädä vuokran maksun jälkeen noin 400€/kk elämiseen, että voi elää jotenkin ihmisarvoista elämää. Mutta opiskelijoita ei lasketakaan ihmisiksi. Olen tehnyt koko opintojen aikana osa- ja kokoaikatöitä, josta myös maksanut veroja, joten toimeentulotukea en ole vielä joutunut hakemaan. MUTTA osa-aikatyöni loppuun nyt tammikuussa (firmalla rahapulaa ja osarit heitetään pihalle ensimmäisienä) joten en todellaakaan tule taloudellisesti pärjääämään jos ja kun en löydä uutta osa-aikatyötä/kesätyötä. Opiskelijat saavat taloudellisesti vähiten yhteiskunnan tukia, itse "tienaisin" eniten jättäymällä yhteiskunnan loiseksi, työttömäksi tai sairauslomalle. Opiskelijat myös maksavat veroa opintotuestaan ja osa-aikatöistään.