Otin vastaan opiskelupaikan sairaanhoitajaksi, miten suuren virheen tein?
Olisiko pitänyt mennä opiskelemaan jotain muuta? Ajattelin sairaanhoitajan olevan aika varma nakki vis a vis opiskelemaan pääsy/työllisyys, mutta nyt kaduttaa. Olen ystävällinen ja siedän ihmisiä, mutta olen myös helposti (sosiaalisesti) kuormittuva introvertti
Kommentit (20)
Lähihoitajan ja sairaanhoitajan koulutukset omaavana sanon, että iso virhe. Hoitoala on mennyt täysin perseelleen koska asioita huononnetaan koko ajan. Itse pyrin alalta pois.
Sairaanhoitajan koulutus ei kyllä nykypäivänä takaa varmaa työllisyyttä. Porukkaa irtisanotaan ja lomautetaan. Opiskelijat ei saa harkkapaikkoja edes palkattomana ja valmistutaan työttömäksi.
toivottavasti myös siedät perseileviä maamuja ja kyrpiintyneitä kantistyökavereita :) jos olet edes jollain tavalla luonteeltasi kiltti niin täysin väärä ala, hyväksy se ja ala miettimään jotain muuta
No, perhana. Aikamoiset murska-arvostelut. Onko AMK-tasolla mitään koulutusta jolla on hyvät työllistymismahikset tällä hetkellä?
t. AP
Vierailija kirjoitti:
No, perhana. Aikamoiset murska-arvostelut. Onko AMK-tasolla mitään koulutusta jolla on hyvät työllistymismahikset tällä hetkellä?
t. AP
Hanki ammatti ja muuta ulkomaille töiden perään missä sitä on.
Terv Ulkosuomalainen
Terveiset alanvaihtajalta! Itse vaihdoin alaa näistä syistä:
- en jaksa naisvaltaisen työporukan sosiaalisia pelejä, enkä jaksa sosiaalista kuormitusta mikä tuosta tuli työvuoroihin
- Vuorotyö rajoitti liikaa elämää, joka Armas joulu ja juhannus myös töissä
- Vajausta ja kiire joka työvuorossa, ei mitään normaalia aikoihin. Ketään ei ehdi hoitamaan niin hyvin kuin haluaisi
- kielitaidottomia sijaisten kanssa ei jaksa vääntöä
No, saat palkatonta harjoittelujakson huonolla perehdytyksellä useita opintojesi aikana. Sijaisuuksia saat nykyisessä työtilanteessa taistella kokeneiden hoitajien kanssa. Varaudu saamaan huonoimmat lomat ja vapaat, ellei sulla ole lapsia. Lisäksi saat huonon palkan vaivasi palkaksi. Tulet kohtaamaan myös huonos johtamista, toisten suosimista, työpaikkakiusaamisen kokemista tai todistamista, taistelet paikastasi nokkimisjärjestyksessä. Toisaalta itse saat sentään kyykyttää lähäreitä, jee.
Norjaan tai Sveitsiin työhön, jos täällä ei tuo kv pääomasijoittajien mafia ei poistu terveyden- ja saieaanhoitoalalta. Opiskele kieliä myös.
Palkka n. 4000€ brutto. Lähde siitä.
Ulkomaalaiset määräaikaiset ulos määräajan lopussa ja suomalsiset tilalle.
Ammatissa ei mitään vikaa, nykyisissä olosuhteissa kylläkin. Itse olen aiemmin tykännyt työstäni.
Sama mulla. En kyllä itse aikonut sairaalaan töihin, vaan johonkin asumisyksikköön, tai psykiatrian puolelle esim.ennaltaehkäisevään työhön, näissä on mahdollista myös tehdä päivätöitä. Tai sitten jatkan terkkariksi jonka työ itsenäisempää eikä tarvitse sietää työkavereita ainakaan niin paljoa.
Vierailija kirjoitti:
Palkka n. 4000€ brutto. Lähde siitä.
Ai sairaanhoitajalla? Ei kyllä todellakaan ole monessakaan paikassa.
Mihin kouluun pääsit? Paikkakunta?
Suomalainen sairaanhoitaja on kansainvälinen tutkinto. Ilman muuta teet sen ellet hae yliopistoon.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ap:n pitäisi tuollainen asia kertoa täällä hulluja täynnä olevalla palstalla? Silkkaa itsesuojeluvaistoa jättää tuo asia kertomatta.
Älä heitä kirvestä kaivoon. Tuttuni teki ihan nollalopputyön ja hänellä on töitä riittänyt silti. Voit käydä myös yamk:n, siirtyä yliopistoon tai liikkua muuten urapolullasi. Ei ole mikään pakko lukittautua yhteen.
Onnittelen valinnasta. Sairaanhoitajana voit työskennellä kaikenikäisten kanssa, ns. vauvasta vaariin. Voit työskennellä sairaalassa hyvin erilaisilla osastoilla tai poliklinkalla. Voit työskennellä terveyskeskuksissa, hoitokodeissa, kotihoidossa, mielenterveys- päihdepuolella, kelalla ym. Koulutus on monipuolinen ja voit jatkaa opiskelua ja erikoistua. Opiskelun aikana voi tulla jaksoja, jotka tuntuvat raskailta ja vierailta, mutta toiset jaksot ja harjoittelupaikat ovat sitten sitäkin mielenkiintoisempia. Älä kuuntele muita, sydän sen sanoo. Onnea urallesi. Terveisin sairaanhoitaja- terveydenhoitaja-kätilö.
Aina voit lähteä Ruotsiin/Norjaan/Tanskaan töihin, jos Suomen meno alkaa tympimään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ap:n pitäisi tuollainen asia kertoa täällä hulluja täynnä olevalla palstalla? Silkkaa itsesuojeluvaistoa jättää tuo asia kertomatta.
Ai miten? Jos kertoo että vaikka Laurea Lohja. Mitä se vaarantaa?
Et kai käyttänyt ensikertalaisuutta korkeasaareen?