Sossun maksusitoumuksia myydään jo Huuto.netissä
http://www.huuto.net/kohteet/500-lahjakortti-ikea-sotka-asko-isku-muu-liike/296434321
Ei helvetti mitä touhua. Tiedän, että mamut ovat tuota tehneet iät ja ajat, mutta ei noita ennen ole myyty sentään julkisesti netissä.
Kommentit (146)
Tarvitsin lapselleni rattaat ja sain sossusta maksusitoumuksen lastentarvikekauppaan. Olisin halunnut ostaa rattaat käytettynä mutta sossu ei huoli käsin tehtyä kuittia. Ei niin mitään järkeä!!
Mä en usko että tuo on edes aito.Sossusta ei saa mitään 500€ ostojuttuja.Vaativat kaikesta ensin kuitit ja sitten päättävät korvaavatko.
Huomaa, että täällä vastaa tyypit, jotka ei kys tukea saa!
Joku kummastelee miten on tammikuun aikana kerinnyt kaiken. Kukas niin väittää?
On saattanut laittaa hakemuksen jo joulukuun puolessavälissä sossuun kun on asunnostaan saanut tiedon ja sopimuksen perään.
Ja köyhän olisi tullut olla ilman huonekaluja???
Onkin saanut ne järkättyä itselleen ja sitoumus tarpeeon. Joskus vaan ei kuittia vastaan rahoja saa vaan jaellaan sitoumuksia. Näissä on työntekijä-kohtaisia eroja mitä kukin uskaltaa jos kaveri tekee toisin.
Itse sain kerran kuiteista takaisin kun olin ne jo kerinnyt ostamaan ja Hesassa tuolloin asuin. En saanut kaikkea vaan osa ja silti summa oli lähelle samaa ja olin onnellinen ja perheellinen.
500e ei paljoa hankita jos puhutaan astioista, pyyhkeistä, petivaatteista, patjoista, sängystä, ruokapöydästä, tuoleista, verhoista. sohvasta----ja joku on siitäkin kade kun itse ei ole saanut.
No, miksi et hakenut tukea, oma häpeä.
Jäisitkö tosissaan 500e lahjakortin kanssa kotiin itkemään???
Yrittänyttä ei laiteta, tosin summa saisi olla alhaisempi kun pakko tavata vielä tuo tyyppi jne. 50e halvemmalla tai pyytäisi sosiaalitasiamieheltä apua tuon muuttamiseksi rahaksi.
VINKKI POJALLE!!! Osta ne huonekalut ja myy ne! Osta Ektorp:ia tai Hemnesin, ne tekee kaupan.
[quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 06:14"]
[quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 01:53"]
Mamuille annetaan noita koko ajan ja vieläpä avoimia esimerkiksi vaateostoksiin, ostavat sitten kaikista kalleinta mitä löytyy ja myyvät jollekin huumekauppiastutulleen puoleen hintaan.
t. Entinen Stokkan myyjä
[/quote]
Että minua vituttaa tuollaiset väitteet!!!! Oma mieheni on asunut Suomessa nyt 11 vuotta emmekä ole KOSKAAN saaneet toimeentulotukea tai maksusitoumuksia tai asuneet kaupungin vuokra-asunnoissa. Häpeäisit väitteitäsi ja valheitasi!
[/quote]
Kyllä saavat jos hakevat. Te ette, koska puolisonkin pitää olla mamu ja sinä et ole. Olet varmaan ihan Suomalainen, tavallinen pulliainen.
Lieko puolisosi koskaan edes yrittänyt hakea....
Identiteettivarkaus netissä ei ole rikos, vielä. Kuka tahansa voi facesta etsiä sopivalla taustalla olevan nimen ja käyttää sitä huijaukseen. Näinhän on aina tapahtunut. Ne jotka siellä on FB.ssa on pojan jo etsineet, voisivat vihjaista hänelle.
[quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 08:09"]
Mamuille annetaan noita koko ajan ja vieläpä avoimia esimerkiksi vaateostoksiin, ostavat sitten kaikista kalleinta mitä löytyy ja myyvät jollekin huumekauppiastutulleen puoleen hintaan.
t. Entinen Stokkan myyjä
[/quote]
Että minua vituttaa tuollaiset väitteet!!!! Oma mieheni on asunut Suomessa nyt 11 vuotta emmekä ole KOSKAAN saaneet toimeentulotukea tai maksusitoumuksia tai asuneet kaupungin vuokra-asunnoissa. Häpeäisit väitteitäsi ja valheitasi!
[/quote]
Kyllä saavat jos hakevat. Te ette, koska puolisonkin pitää olla mamu ja sinä et ole. Olet varmaan ihan Suomalainen, tavallinen pulliainen.
[/quote]
Miksi olisi hakenut kun ei tahdo olla muiden elättinä vaan käy töissä? Kumma ettei persujen kalloon mahdu että myös ulkomaalainen voi olla rehellinen ja ahkera?
Tässäkin ketjussa roisto ja huijari on suomalainen, varmaan vielä pottunokka ja vaaleat hiuksetkin...
Moraalitonta, sanon minä.
Mitä tuohon mamu-kuvioon tulee, niin tuntuisi olevan mamuilla kuten muillakin, pärstästä kiinni nuo maksusitoumukset. Se on totta, että mamuilla olen nähnyt kaikista runsaimpia maksusitoumuksia ja tuntuu sossu seonneen niitä myöntäessään. Esimerkiksi kodinelektroniikkaan on ilman hintarajaa sitoumus ja kaikki kotiintuonti + asennuspalvelut vielä päälle. Ei olla köyhiä ja kipeitä, kun ostetaan 2000-3000 Euron töllö tai 2000 Euron läppäri. Tietokoneeseen päälle kaikki ohjelmistot viimeisen päälle ja vielä kotiasennus. Tuon hintaisia laitteita ostaa harva ne itsekään maksava. Toisaalta tiedän, ettei kaikki tuilla elävät mamut saa tuollaisia.
Toinen on nää puhelimet. Tyttäreni luokkakaveri (ovat tokalla) on humanitäärinen mamu ja kiva perhe sinänsä, mutta kyllä mua ihmetyttää, että noin pieni lapsi saa 500 Euron iPhonen synttärilahjaksi. Viime vuonna eli ekalla sai just uuden iPhonen ja nyt taas. Mikä perhe ostaa tuon ikäiselle kerran vuodessa noin kalliin luurin, vaikka elävät tuilla? Perheen kaikilla lapsilla on hyvät puhelimet ja tabletit jne. Sossu kai ne maksanut on, kukapa muukaan. Miten vaan, että mikä se sossutädin aivoissa menee vinksalleen myöntäessään 8-vuotiaalle 500 Euron puhelimeen tuen? Eihän sossutäti tn. itsekään osta noin kallista puhelinta saati pienelle lapselle, kun harva kai niistäkään siinä mielessä varakas on.
[quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 02:35"][quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 02:16"]
Pasi-Jampalla on tosiaan ollut hyvät stoorit, kun Pasi-Jamppa saa nukkua sängyssä. Mun lapsella siihen ei ollut hetkeen mahdollisuutta, koska en pystynyt muuttaessamme ottamaan lapsen sänkyä mukaan. Ruokarahat tuskin olisivat olleet kenenkään muun omaisuutta?
[/quote]
Ei varmaan ole niin vakavaa, jos joku saa mahdolliseen ainoaan irtaimistoonsa 500€. Täysin järjenvastaistahan olisi ettei sosiaalitoimesta ensiasuntoon muuttavalle annettaisi mitään. Pahimmassa tapauksessa kotoaan pois muuttavalla ei ole muuta kuin kuluneet vaatteet. Siihen verrattuna tuskin on vakavaa jos lapsesi joutuu nukkumaan hetken pelkällä patjalla. Jos tässä nyt johonkin suuntaan haluaa katkeroitua kannattaa katella mihin meidän työpanosten saaliit kannetaan ja kuinka työt täällä jaetaan.
[/quote]
Siis mitä ihmettä?! Kuka juoksee ensimmäiseksi sossuun hakemaan rahaa, eikö lähtökohta ole, että itse ne tavarat kustannetaan? Ei ihme, että tää yhteiskunta on veloissa jos tuo on asenne...
[quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 08:20"]
t. Entinen Stokkan myyjä
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Miksi olisi hakenut kun ei tahdo olla muiden elättinä vaan käy töissä? Kumma ettei persujen kalloon mahdu että myös ulkomaalainen voi olla rehellinen ja ahkera?
Tässäkin ketjussa roisto ja huijari on suomalainen, varmaan vielä pottunokka ja vaaleat hiuksetkin...
[/quote]
Niin sitä juuri tarkoitin, että sulla ei ole mitään haisua siitä saavatko tukia kuinka yleisesti vai ei. Puolistit vaan naiivina ja ponnekkaana kaikkia mamuja, koska te ette saa tukea kun ette edes hae! =)
Kovaa yleistystä sultakin.
Teitä en arvioinut mitenkään eli suotta puolustelet ja selittelet mitään, ihan ota rennosti vaan, mutta älä soimaa toisten yleistyksiä ja itse yleistä.
[quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 08:27"]
t. Entinen Stokkan myyjä
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Niin sitä juuri tarkoitin, että sulla ei ole mitään haisua siitä saavatko tukia kuinka yleisesti vai ei. Puolistit vaan naiivina ja ponnekkaana kaikkia mamuja, koska te ette saa tukea kun ette edes hae! =)
Teitä en arvioinut mitenkään eli suotta puolustelet ja selittelet mitään, ihan ota rennosti vaan, mutta älä soimaa toisten yleistyksiä ja itse yleistä.
[/quote]
Että olet tyhmä! Ensin väitettiin että kaikki mamut ostavat tavaransa maksusitoumuksilla kun huomautetaan ettei näin ole niin sanotaan että ainakin kaikki muut mamut kuin tämä yksi. Joskus epäilen etten itsekään ole suomalainen kun en tajua olla noin epäileväinen, rasistinen ja kateellinen.
[quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 08:37"][quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 08:27"]
t. Entinen Stokkan myyjä
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Että olet tyhmä! Ensin väitettiin että kaikki mamut ostavat tavaransa maksusitoumuksilla kun huomautetaan ettei näin ole niin sanotaan että ainakin kaikki muut mamut kuin tämä yksi. Joskus epäilen etten itsekään ole suomalainen kun en tajua olla noin epäileväinen, rasistinen ja kateellinen.
[/quote] ihan ulkopuolisena huomautan, ettei kukaan ole missään välissä maininnut että KAIKKI mamut
Kukaan ei koskaan valita yritystukihuijauksista vaikka puhutaan ihan eri luokan rahamääristä.
Tiedättekö mistä nämä maksusitoumukset maksetaan? Veroista.
Ja jos ette ole seurannut mitä Suomessa tapahtuu, yksityisellä sektorilla irtisanotaan jatkuvasti ihmisiä, joten valtion verotulot vähenevät koko ajan. Onko opiskelijoiden maksusitoumukset järkeviä missään tilanteessa tai ainakaan, kun valtio on veloissa ja kaikesta leikataan?
Aikaisemmin opiskelijat "sisustivat" vanhempien, sukulaisten ja tuttavien vanhoilla huonekaluilla ja tavaroilla ja hakivat puuttuvat tavarat kirpparilta omilla rahoillaan (ennen Ikeaa). Uutta ostettiin sitten kun mentiin töihin ja itsellä oli ne varaa maksaa.
Ja kyllä, ennen opiskelijat saattoivat ensimmäisen kuukauden tai kaksi nukkua pelkällä patjalla eikä se ollut kenellekään ongelma; nykyään kaikki pitää saada heti valmiina, mutta tietenkin muiden maksamana.
[quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 02:35"]
[quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 02:16"]
Pasi-Jampalla on tosiaan ollut hyvät stoorit, kun Pasi-Jamppa saa nukkua sängyssä. Mun lapsella siihen ei ollut hetkeen mahdollisuutta, koska en pystynyt muuttaessamme ottamaan lapsen sänkyä mukaan. Ruokarahat tuskin olisivat olleet kenenkään muun omaisuutta?
[/quote]
Ei varmaan ole niin vakavaa, jos joku saa mahdolliseen ainoaan irtaimistoonsa 500€. Täysin järjenvastaistahan olisi ettei sosiaalitoimesta ensiasuntoon muuttavalle annettaisi mitään. Pahimmassa tapauksessa kotoaan pois muuttavalla ei ole muuta kuin kuluneet vaatteet. Siihen verrattuna tuskin on vakavaa jos lapsesi joutuu nukkumaan hetken pelkällä patjalla. Jos tässä nyt johonkin suuntaan haluaa katkeroitua kannattaa katella mihin meidän työpanosten saaliit kannetaan ja kuinka työt täällä jaetaan.
[/quote]
Ai että ensiasuntoon muuttavalle pitäisi kustantaa uutena huonekalut sossunturvin?! Voi hohhhohhooh... Mulla ei ollut avioeron jälkeen kun sänky ja astiat ja toki vaatteet. Lapsille oli ostettava sänky, oli ostettava ruokapöytää, mattoa.... Kyllä nuo kaikki (patjoja lukuunottamatta) tuli ostettua hissuksiin käytettynä. Varsinaisesti huonekaluihin meni kirpparilöytöinä pari sataa euroa. Eli kyllä voisi kelvata sossupummeillekin käytettynä. Ei tämän maan talous kestä tuollaista rahojen hassaamista. Samaan aikaan kannetaan kaatopaikoille käyttökelpoista tavaraa vaikka ja kuinka paljon.
Mistä puumajasta se tyyppi on muuttanut jos ei kotoa ole saanut MITÄÄN mukaan? Kai sillä nyt kuitenkin on sänky ja koulupöytä ollut kotonakin asuessa? Ja mammalta varmaan kattila ja pari astiaa liikenee mukaan annettavaksi. Ja jotkut verhotkin ensihätään.
Itse hain kerran toimeentulotukea. Lapsi tarvitsi pikaisesti silmälasit ja lainasin rahat niihin. Koska olin lainannut rahaa, en saanut sossusta yhtään mitään edes maksaakseni lainan takaisin. Minut oli irtisanottu eli olin työtön ja yh mutta penniäkään en saanut vaikka laskelmien mukaan keikuimme köyhyysrajalla.
Ilmoitin Vantaan sosiaalipalveluihin kuvakaappauksen ja linkin kanssa. Ehkä Pasi oppii.
[quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 09:20"]
[quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 02:35"]
[/quote]
Ai että ensiasuntoon muuttavalle pitäisi kustantaa uutena huonekalut sossunturvin?! Voi hohhhohhooh... Mulla ei ollut avioeron jälkeen kun sänky ja astiat ja toki vaatteet. Lapsille oli ostettava sänky, oli ostettava ruokapöytää, mattoa.... Kyllä nuo kaikki (patjoja lukuunottamatta) tuli ostettua hissuksiin käytettynä. Varsinaisesti huonekaluihin meni kirpparilöytöinä pari sataa euroa. Eli kyllä voisi kelvata sossupummeillekin käytettynä. Ei tämän maan talous kestä tuollaista rahojen hassaamista. Samaan aikaan kannetaan kaatopaikoille käyttökelpoista tavaraa vaikka ja kuinka paljon.
[/quote]
Kai tajuat, että roukapöytä ja matto ei ole millään muotoa niitä ensisijaisia hankintoja. Kattila, veitsi, patja, pyyhe... taasen on. Siitä olen täysin samaa mieltä, ettei uuden ostamisessa ole mitään järkeä, mutta kyse tuskin on siitä etteikö Pasille käytetty kelpaisi. Sosiaalitoimiston maksusitoomuksella voi vain olla mahdotonta hankkia käytettyä. Näkisinkin siis rahojen tilillepanon ja kuittien toimitus velvoitteen asettamisen huomattavasti järkevämpänä.
Uskomatonta!! Itse opiskelijan kävin töissä ja SÄÄSTIN kunnes oli varaa muuttaa pois kotoa. 500 Ikeaan olis saanut mut hyppimään riemusta! Haalittiin tuttavilta ja roskalavoilta kamaa ja säästin rahaa ja ostin pikkuhiljaa loput.
Saako nykyään sossusta muka sitoumuksia Ikeaan? Kun itse aikoinaan hain (joku 5 vuotta sitten) niin ainoa mitä sai oli sossun omaan työttömien veistämöön Pakilaan, jossa oli kakkosnelosesta darrassa sahattu jotain perushuonekaluja tyyliin pöytä, tuoli. En sitten edes hakenut niitä, ajattelin että säästän pikkuhiljaa ruokarahoista jotkut tavalliset kalusteet niin kuin sitten teinkin.
Sinänsä en tiedä mitä väärää tuossa on jos kaveri on hankkinut huonekalut velaksi, ja nyt myy sitoumuksen jotta voi maksaa velat pois.
t. Entinen Stokkan myyjä
[/quote]