Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tapailemani miehen outo kuvio exänsä kanssa

Vierailija
12.10.2020 |

Olen tapaillut miestä nyt vasta 2kk. Tilanteesta olisi tässä vaiheessa helppo hypätä pois. Mitä sä tekisit?

Mies on lähes päivittäin yhteyksissä exäänsä. Nimetään hänet vaikka Sirpaksi. Sirpalla on tytär 8v johon mieheni luonnollisesti kiintyi heidän 2v suhteensa aikana. Erosivat miehen aloitteesta. Mies koki hankalaksi uusperhe kuvion ja haluaa omia lapsia.

Itse kaipaan paljon omaa aikaa ja tilaa, enkä jokaista viikonloppua jaksa viettää miehen kanssa varsinkaan tässä tutustumisvaiheessa. Minulla on myös ystäviä ja harrastuksia joiden parissa viihdyn. Kaipaan myös aikaa pelkästään itselleni. Mies kuitenkin tuntuu olevan sitä sorttia, kuka haluaisi jakaa kaiken vapaa aikansa kanssani. Usein, kun en ole hänen saatavillaan hän saattaa ilmoittaa "ok. Menen sitten sirpalle, jossa hän viettää päivän Sirpan ja tämän lapsen kanssa. En ole tässä vaiheessa tapailuamme kokenut tarvetta puuttua tuohon kuvioon. Kuitenkin tulevaisuutta ajatellen, onko tuo kuvio johon haluan puuttua? Mies viettää paljon aikaa myös Sirpan tyttären kanssa kahdestaan esimerkkinä käyvät hop lopussa yms.

Olen alkanut huomaamaan lyhyessä ajassa miten Sirpa käyttää lastaan syynä olla mieheen yhteydessä. Sirpa saattaa laittaa lauantai iltana viestin, jossa kertoo tytön odottavan puhelua mieheltä. Sirpa myös soittelee iltamyöhään lapsen asioita. Olen sanonut miehelle tämän olevan outoa sillä mies ei ole lapsen isä. Sirpa on tietoinen minusta.

Asun pk-seudulla ja miehiä täällä kyllä on. Onko tämä yksi mies nyt sen väärti, että jäisin katsomaan kuvion kehittymistä. Tulevaisuudessa, jos suhteemme etenee näen kuvion vaivaavan minua. Olisinhan aivan ulkopuolinen. Mies on kiltti ja huomaavainen, ei mikään playeri. En tiedä onko hän sokea Sirpan pelille vai nauttiiko kahden naisen huomiosta? Olisiko helpompi vain lopettaa tämä tapailu, vielä kun ketään ei ole sattunut?

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua tässä häiritsee eniten se, että mies "kostaa" ap:n "välinpitämättömyyden" uhkaamalla mennä Sirpalle. Menee mihin menee, mutta tarviiko sitä hieroa toisen naamaan?

Tässä saa kyllä enemmän sellaisen kuvan, että ap kertoo niitä syitä, miksi ei tavata. Hän mainitsee mm harrastukset, ystävät ja yksinolon. Miksi mies ei sitten voisi kertoa viettävänsä sen ajan lapsen kanssa, kun ap ei halua nähdä? Lapsi asuu äidillään.

Vierailija
22/45 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni on täällä viitannut siihen että jos minä en koe tarvetta/ halua olla miehen kanssa 24/7 niin on ok että mies ylläpitää outoa "kaveruuttaan" Sirpaan. Saahan hänkin tehdä vapaallaan mitä lystää. Joo kyllä ehdottomasti saa. Ja saa nähdä sirpaa ja tämän lasta mun puolestani. Ongelma tässä ei ole se vaan edelleenkin tuo outo suhde. Miten mies edes kykenee luomaan uutta suhdetta jos edellisen kanssa on vielä ns jumissa? No keskustelemme tänään asiasta.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moniavioinen.

Vierailija
24/45 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ghostaus välittömästi. Ei viestiä, ei mitään.

Vierailija
25/45 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni on täällä viitannut siihen että jos minä en koe tarvetta/ halua olla miehen kanssa 24/7 niin on ok että mies ylläpitää outoa "kaveruuttaan" Sirpaan. Saahan hänkin tehdä vapaallaan mitä lystää. Joo kyllä ehdottomasti saa. Ja saa nähdä sirpaa ja tämän lasta mun puolestani. Ongelma tässä ei ole se vaan edelleenkin tuo outo suhde. Miten mies edes kykenee luomaan uutta suhdetta jos edellisen kanssa on vielä ns jumissa? No keskustelemme tänään asiasta.

Ap

Ongelma olisi siinä, että te olisitte aloittaneet tiiviin suhteen, mutta mies karkailisi sirpalle. Nyt ette aloittaneet. Miksi vaadit mieheltä enemmän kuin itseltäsi? Aika näyttää tuleeko teistä kumpikaan olemaan valmis luopumaan omasta tilastaan yhdessäolonne vuoksi.

Vierailija
26/45 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies koki uusperhekuvion hänelle sopimattomaksi, silti hän haluaa jatkaa sitä? 

Vierailija
27/45 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhu ensin ja toimi sitten jos mikään ei muutu.

Vierailija
28/45 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis sä deittailet silloin tällöin (koska et halua sitoutua ja jatkuva yhdessäolo ahdostaa) miehen kanssa, joka haluaa vakisuhteen ja omia lapsia? Ja kun et halua viettää aikaasi hänen kanssaan, loukkaannut siitä kun hän viettää sitä sitten parhaaksi katsomallaan tavalla? Just. Kukakohan tuossa nyt on väärässä suhteessa?

Olen vähän samaa mieltä tästä. Mielestäni muutenkin ihmisillä on vähän ahdasmielisiä käsityksiä. Esimerkiksi mielestäni aivan hyvin voisi olla totta, että tällä miehellä on oikeasti kaverisuhde tuon exänsä kanssa, mutta silloin asian pitäisi olla täysin selvä molemmille puolille. Nyt tosiaan vaikuttaa hitusen siltä, että Sirpa käyttää lasta välineenä, mutta mistä mekään oikeastaan tiedetään onko se niin, jos miehelle se on ok? Tässä skenaariossa näyttää siltä, että ap on se joka ei sopeudu suhteeseen, koska haluaisi miehen olevan saatavilla vain just silloin kun itse haluaa, mutta samalla myös määrätä mitä tekee sen ulkopuolella, kun ei halua olla itse tavoiteltavissa.

Vierailija
29/45 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtisin minäkin sirpailemaan moisessa kuviossa :(

Vierailija
30/45 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa siltä, että miehellä ei ole yht paljon kavereita kuin sinulla Ap. Mies ei halua olla yksin, ja valitsee siksi mielummin Sirpan kuin yksinolon.

Todellakin hyvä, että keskustelette tänäiltana. Täällä joku ehdotti, että Ap ei ole vakavissaan. On erilaisia tapoja olla vakavissaan. Kaikille se ei tarkoita kylki kyljessä kyhnötystä 24/7. Kuitenkin mies näyttää näin ajattelevan, ja siksi on paikallaan, että Ap sanoittaa miehelle että vakava seurustelu ei hänen kohdallaan poissulje tarvetta myös yksinoloon ja kavereihin.

Vierailija
31/45 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mies koki uusperhekuvion hänelle sopimattomaksi, silti hän haluaa jatkaa sitä? 

Nythän mies saa kevytversion uusperheestä

Vierailija
32/45 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko oikeasti valtaosa sitä mieltä että parisuhteessa/tapaillessa täytyisi viettää pääsääntöisesti kaikki aika yhdessä? Minusta ap:n ajatus omasta ajasta on hyvin tervettä. Miksi kaikki aika täytyisi olla yhdessä ja jos ei ole ei ole sitoutunut tai halukas olemaan yhdessä ??

Vierailija
33/45 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko oikeasti valtaosa sitä mieltä että parisuhteessa/tapaillessa täytyisi viettää pääsääntöisesti kaikki aika yhdessä? Minusta ap:n ajatus omasta ajasta on hyvin tervettä. Miksi kaikki aika täytyisi olla yhdessä ja jos ei ole ei ole sitoutunut tai halukas olemaan yhdessä ??

Ap:n ja miehen käsitys asiasta nähdäkseni eroaa suuresti toisistaan ja ap ei kuulosta erityisen ihastuneelta. Itse ainakin ihastuneena haluan viettää 24/7 tämän henkilön kanssa aikaa ja suhteen edetessä sitten tulee mukaan kaverit ja perhe. En tietenkään vietä 24/7 aikaa, mutta siihen on halua ja kaikki liikenevä vapaa-aika ollaan kimpassa. En myöskään tarvitse mitään erillistä omaa aikaa yksin kotona puuhastellen.

Vierailija
34/45 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap:n ja miehen käsitys asiasta nähdäkseni eroaa suuresti toisistaan ja ap ei kuulosta erityisen ihastuneelta. Itse ainakin ihastuneena haluan viettää 24/7 tämän henkilön kanssa aikaa ja suhteen edetessä sitten tulee mukaan kaverit ja perhe. En tietenkään vietä 24/7 aikaa, mutta siihen on halua ja kaikki liikenevä vapaa-aika ollaan kimpassa. En myöskään tarvitse mitään erillistä omaa aikaa yksin kotona puuhastellen.

Ei varmastikaan tarkoita jos sinä teet noin ihastuneena, että kaikki muutkin tekevät. Ap voi silti olla ihan yhtä ihastunut kuin vaikka sinä olisit.

Vierailija
35/45 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies haluaa omia lapsia, Sirpa ei halunnut enää ja mies erosi tämän vuoksi? Mutta tunteita on mahdollisesti vieläkin Sirpaa kohtaan ja toisinpäin. Lisäksi lapsen kiintymyssuhde.

Jos ap ei halua lapsia, kannattaisi vaihtaa ja jättää mies Sirpan kanssa pohtimaan lisääntymiskuviota.

Vierailija
36/45 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä on tunteita Sirpaan...ei se muuten siellä remppaisi.

Vierailija
37/45 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on hyvä mies. Ei mikään kaksoiselämää elävä tai muutenkaan ainakaan tietoisesti varmastikkaan pelaisi naisilla. Tytär on ilmeisesti miehelle tärkeä vaikka seurustelu ei onnistunutkaan tytön äidin kanssa. Haluaisin ainakin uskoa vaan pelkkää hyvää miehestä. Eroaa niin paljon muista kohtaamistani deiteistä aikuismaisuudellaan ja järkevyydellään. Se etten jaksa hänen kanssaan jaksa jatkuvasti olla, kuten en muidenkaan olen mm yhdessä avioliitossa käynyt omilla reissuillani ulkomailla koska oma aika on tärkeää mutta tärkeä on kumppanikin tietenkin, ei tarkoita etteikö tunteita olisi.

Ap

Vierailija
38/45 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuuthan kertomaan miten keskustelu meni!

Vierailija
39/45 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän yhden yh äidin joka vastaavanlaisella tavalla roikkui eräässä miehessä. Lapset eivät olleet miehen lapsia, mutta niiden varjolla tapasi miestä jatkuvasti. Tässä tarinassa mies olisi pyyteettömästi halunnut lasten (ei naisen vaan lasten) elämässä vaikuttaa, mutta nainen pilasi sen lopulta omalla pelillään.

Kuviohan voisi toimia jos kaikki olisi avointa rehellistä toimintaa. Tässä Ap tapauksessa loistaa läpi Sirpan kiero peli lapsella... Huonosti siinä aina tulee käymään ennemmin tai myöhemmin.

Vierailija
40/45 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mietitään niin tuolla tapailuvauhdilla on nähty ehkä alle 20 kertaa. On ero olla 24/7. Mutta aika rauhallinen tahti on kuitenkin. Siihen pisteeseen, jossa kuvioihin tulee mukaan mahdollisesti tämä tyttö ja Sirpan kohtaaminen on vielä matkaa. Nyt tilanne on vähän sellainen, kuin sinkkuna. Miehellä on saattanut Sirpan kanssa ollessa kaverisuhteet jäädä. Tai sitten Sirpan kanssa on helpompi olla, kun lastakin haluaa tavata. Ja molemmat kaipaavat seuraa. Ehkä Sirpakaan ei ota juttuanne kovin vakavasti, vaan olettaa asioiden olevan kuin ennenkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kuusi