Kun teini huutaa netissä pelatessaan hithit ja shootshoot niin tekeekö se hänestä natiivin englantilaisen?
Kommentit (11)
5/5
Kuulemma peleistä oppii nAtIiViTaSoN enkkua.
sallikaa mun naura.
Nykyään kaikki nuoret puhuvat natiivitason englantia. (Vanhempiensa mielestä)
Englantilaiseksi ei voi tulla, sellaiseksi synnytään. Jos kumpikaan vanhemmista ei ole englantilainen niin sitten lapsikaan ei voi olla.
Vierailija kirjoitti:
5/5
sallikaa mun naura.
Varmaan riippuu vähän mitä pelaa, koska ei-englanninkielisten studioiden peleissä on ihan huomattaviakin "kielioppivirheitä" dialogissa ja ohjeteksteissä ym. Ja teamspeakissa ja vastaavissa nyt englantia pääsääntöisesti puhutaan, mutta ei todellakaan natiivitasoista.
Sen sijaan on pelejä, joissa myös kielipuoli on hiottu ja varmasti niistä voikin jotain jäädä mieleen ihan huomaamattakin. Keskimäärin pelaamisen voi kuitenkin todeta parantavan englanninosaamista ja laajentavat sanastoa, mutta ei sillä kyllä natiivitason puhujaksi hankkiuduta itsessään :)
Ehkä vähän liioittelua, mutta jos jatkuvasti juttelee natiivien kanssa peleissä päivästä toiseen, niin kyllä siitä saa sellaisen kurssin mitä ei koulussa opi. Puhumisen osalta varsinkin. Koulussa muutenkin oppii lähinnä kielioppia, mutta kannattaa huomata että natiivitkaan harvoin noudattavat tai edes osaavat virallista kielioppia täydellisesti, joten heiltä oppii oikeaa puhekieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
5/5
sallikaa mun naura.
Varmaan riippuu vähän mitä pelaa, koska ei-englanninkielisten studioiden peleissä on ihan huomattaviakin "kielioppivirheitä" dialogissa ja ohjeteksteissä ym. Ja teamspeakissa ja vastaavissa nyt englantia pääsääntöisesti puhutaan, mutta ei todellakaan natiivitasoista.
Sen sijaan on pelejä, joissa myös kielipuoli on hiottu ja varmasti niistä voikin jotain jäädä mieleen ihan huomaamattakin. Keskimäärin pelaamisen voi kuitenkin todeta parantavan englanninosaamista ja laajentavat sanastoa, mutta ei sillä kyllä natiivitason puhujaksi hankkiuduta itsessään :)
Paskaa. Se englanti mitä peleistä oppii liittyy lähes ainoastaan sodankäyntiin, asteisiin, lentokoneisiin yms
Lähinnä tekee typereksen jos tollai huutaa.
Oikeinpa ovat sinulle kertoneet.