Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi tuotte päiväkotiin lapsia jos ootte lomalla itse?

Vierailija
12.10.2020 |

Tänään oon jo kahdelta lapselta kuullut että vanhemmilla syysloma. En tajua ja kyllä pännii lasten puolesta. Sanoin vaan, että onpas harmi, että sinustakin olisi varmasti kiva lomailla äitin ja isin kanssa, köllötellä sohvalla ja nukkua pitkään, mutta jos vanhemmat ei halua niin ei voi mitään.
Hoitakaa ne omat lapsenne jos ootte lomalla!!! Varsinkin nyt korona-aikaan.😡

Kommentit (255)

Vierailija
81/255 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syitä on erilaisia. Se, että haluaa siivota, on mielestäni huono syy. Se, että on ihan puhki ja todellakin tarvitsee pikku tauon yksikseen, on mielestäni hyvä syy.

Syy että haluaa tehdä jotain konkreettista alusta loppuun itsekseen on erittäin hyvä syy. Äiti-ihmisellä on siihen äärimmäisen harvoin mahdollisuutta.

Miksei ole?

Vierailija
82/255 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syitä on erilaisia. Se, että haluaa siivota, on mielestäni huono syy. Se, että on ihan puhki ja todellakin tarvitsee pikku tauon yksikseen, on mielestäni hyvä syy.

Syy että haluaa tehdä jotain konkreettista alusta loppuun itsekseen on erittäin hyvä syy. Äiti-ihmisellä on siihen äärimmäisen harvoin mahdollisuutta.

Miksei ole?

Ei kannata kommentoida ollenkaan jos on noin pihalla aiheesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/255 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkoti on meidän perheen ainoa tukiverkko. Oman työaikani lisäksi pienin lapsi on hoidossa silloin kun isommilla lapsilla tai itsellä on esim lääkärikäyntejä tai muuta pakollista. Muutamia päiviä kuussa on myös hoidossa silloin kun ei ole mitään sovittua. Silloin yleensä joko siivoan kunnolla, nukun tai käyn pitkällä lenkillä. Joskus myös näen ystäviäni rauhassa. Meillä on aina ollut näin, isommat lapset jo teinejä ja enää pienin päikyssä.

Vierailija
84/255 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei ole?

Ei kannata kommentoida ollenkaan jos on noin pihalla aiheesta.

No kerro sitten miksi, jos kerran olen niin pihalla.

Vierailija
85/255 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko tulleet ajatelleeksi, että lapsi saattaa tuntea itsensä hylätyksi, mun hänet sysätään päiväkotiin kun äiti haluaa olla rauhassa voidakseen olla ”parempi vanhempi”?

Pieni ristiriita tässä...

Kuka sitä lasta hoitaa, kun äiti on osteopaatilla? Reissutyötä tekevä yrittäjä-puoliso ei voi hoitaa. Tukiverkkoja ei ole, tai hekin voi herran jestas sentään olla itsekin töissä. 

Kun lapsen ottaa kirjastoon mukaan, ja se erehtyy siellä aikuisten osastolla avaamaan suunsa ja puhumaan normaalilla äänellä, puolet paikalla olleista tuomitsee huonoksi äidiksi kun on kehdannut ottaa lapsen mukaansa. Varsinkin nyt korona-aikana. 

Lounaalle kun menee muualle kuin hampurilaispaikkaan, katsotaan kieroon. Koska äidit ei kuulu lastensa kanssa sinne (täältä luettua). 

Tähän sitten tullaan kommentoimaan, että asioista ei tarvitse tehdä niin vaikeita, ja että syökää kotona ja lainatkaa vain lastenkirjoja. Tai sitten: lapsi menee tuttuun hoitopaikkaan päiväksi, eikä hänelle tarvitse kertoa onko äiti töissä vai hermojaan lepuuttamassa sen YHDEN PÄIVÄN AJAN. Voi jeesus sentään, ei mikään ihme että tässä maassa ollaan masennustilastojen kärkikastia, kun mitään tavallisesta poikkeavaa ei sallita millään tasolla yhdellekään äidiksi tulleelle naiselle (miehiähän nämä vaatimukset pärjätä vaikka mikä olisi, ei koske). 

Vierailija
86/255 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko tulleet ajatelleeksi, että lapsi saattaa tuntea itsensä hylätyksi, mun hänet sysätään päiväkotiin kun äiti haluaa olla rauhassa voidakseen olla ”parempi vanhempi”?

Ei sille lapselle tai päiväkotiin tarvitse sanoa, että vanhempi on vapaalla. Ei se lapsi sitä osaa pienenä edes kysyä. Lapselle se on normaali arkipäivä siinä missä muutkin. Jos käy kampaajalla ja lapsi sitä ihmettelee, voi sanoa pienen valkoisen valheen, että "kävin töiden jälkeen". Mitä sitten? 

Vierailija
87/255 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sille lapselle tai päiväkotiin tarvitse sanoa, että vanhempi on vapaalla. Ei se lapsi sitä osaa pienenä edes kysyä. Lapselle se on normaali arkipäivä siinä missä muutkin. Jos käy kampaajalla ja lapsi sitä ihmettelee, voi sanoa pienen valkoisen valheen, että "kävin töiden jälkeen". Mitä sitten? 

Pienetkin lapset vaistoavat asioita yllättävän hyvin.

Vierailija
88/255 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatelkaapa asiaa näistä näkökulmista, jos kykenette;

Todella moni niistä päiväkodin henkilökuntaan kuuluvista ovat perheellisiä myös itse. Ovat ehkä toivoneet lomaa syyslomaviikolle, jotta voisivat olla yhdessä perheensä kanssa- eikä tarvitsisi viedä omia lapsia päiväkotiin/mummille/kummille tms.

Mutta, kun nekin perheet, joissa vanhemmat ovat lomalla, varaavat hoitopaikan syyslomaksi ja tuovat lapsensa sinne voidakseen ottaa omaa aikaa, ei henkilökuntaa voi päästä lomille. Kokemuksesta voin kertoa, että loma tässä kohtaa kautta tulisi henkilökunnalle todella tarpeen. Ennen se toteutui paremmin. Nykyään on yhä enemmän perheitä, joissa vanhemmat todella lomailee, mutta lapset tuodaan päiväkotiin hoidettavaksi. En käsitä tätä. Jos oman lapsen kanssa vietetty aika on niin epämieluisaa, että lomailee mielummin ilman tätä/näitä, on perheessä moni asia pahasti pielessä. 

Missä kohtaa lapset ovat tärkeysjärjestyksessä? Siellä siivouksen, oman harrastamisen tms jälkeen? Ja mitä se kertoo lapselle, että aina he tulevat sen ja tuon asian jälkeen? Saa sitä ihmetellä, miksi tunne- ja itsetunto-ongelmat ovat todella näkyvä haaste jo päiväkoti-ikäisillä.

Vierailija
89/255 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syynä on äitien ja isien uusavuttomuus, uushaluttomuus, osaamattomuus, mukavuudenhalu tai silkka laiskuus. Ihmettelen suuresti vanhempia, jotka laittavat lapsensa päivähoitoon lomillakin ja vetelehtivät itse kotona! Paheksun myös vanhempia, jotka kuskaavat lapsensa lomilla isovanhempien ja sukulaisten vaivoiksi!

Subjektiivinen päivähoito-oikeus on siirtänyt lasten hoito- ja kasvatusvastuuta perheiltä yhteiskunnalle. Kun äiti ja isä eivät halua, osaa ja viitsi hoitaa ja kasvattaa omia lapsiaan, niin vastuuta siirretään päivähoidolle, koululle, yhteiskunnalle ja sukulaisille. Onhan se koomista, että nuoret ja terveet äidit ja isät siirtävät lastensa hoito- ja kasvatusvastuun iäkkäille ja raihnaisille isovanhemmille!

Aina on ollut äitejä ja isiä, jotka laistavat hoito- ja kasvatusvastuunsa. Nykyiset 1940- ja 1950-luvuilla syntyneet suuret ikäluokat ovat pahimpia sukulaisten hyväksikäyttäjiä. Omat lapset on hoidatettu mummoloissa ja päivähoidossa. Omat iäkkäät vanhemmat, appivanhemmat ja vanhat sukulaiset on hylätty vanhainkotiin ja laitoksiin ja unohdettu sinne. Pääasia on ollut, että itse pääsen helpolla eikä tarvitse hoitaa edes omia lapsia eikä omia vanhoja sukulaisia!

Vierailija
90/255 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tosiaankaan, töissä käydessä jos ehdin lähteä aikaisemmin töistä, haen tietysti lapsenkin aikaisemmin. Lapsi oli päiväkodissa, kun olin töissä. Nyt olen vanhempainvapaalla, ja esikoinen käy seurakunnan kerhossa 3 päivänä viikossa pari tuntia kerrallaan. Kävimme hänen kanssa kotona ollessanikin srk:n perhekerhoissa, ja lapsi niissä hyvin viihtyi, niin ajattelin, että nytkin kiva saada joku tuollainen, missä ohjattua mukavaa toimintaa, ulkoilua, askartelua, laulua ja leikkimistä kavereiden kanssa. Jos lapsi yhtään vaikuttaisi, ettei sinne haluaisi mennä tai ei tykkäisi, ei tietenkään tarvitsisi, mutta nyt se on ollut hänelle aina mukava juttu. Sillä aikaa hoidan tarvittaessa vauvan kanssa esim. kauppakäynnit, kampaajat, vauvan neuvolat ym., mitkä helpompaa ilman kahta lasta mukana. Mies töissä pitkää päivää, eikä osallistu arkeen, tukiverkot tuntien matkojen päässä, eikä heistä apua. Mielestäni päiväkoti työssäkäyville ja niille, jotka sitä lastensuojelun tukitoimena tarvitsevat, ei kotona oleville vanhemmille. Taidan olla poikkeus, kun aidosti viihdyn lasteni kanssa ja välittömästi erossa heitä ikävöin.

Vierailija
91/255 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pienetkin lapset vaistoavat asioita yllättävän hyvin.

Eli lapselle on parempi katsoa piirrettyjä padilta sen tunnin, mitä äidin osteopaatti kestää, ja istua autossa kun mennään paikasta toiseen ja niin edelleen, kuin elää se päivä normaali päiväkotirytmin mukaan (leikkejä, ohjattua toimintaa, ulkoilua, normaalia ruokaa, päiväunet)? 

Ok :D

Vierailija
92/255 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehköön kukin kuten itse parhaaksi näkee. Ei tarvitse täällä tuntemattomille perustella omia valintojaan.

Vierailija
93/255 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli voiko tästä päätellä, että jos ei ole tukiverkkoja, lapselle on palkattava hoitaja tai sitten äiti ei voi tehdä mitään omaa juttuaan koskaan? Kun lapsille ei ole hyväksi olla ihmisten ilmoilla, eikä päiväkodissa jos äidillä on vapaapäivä. 

Eli oikeasti ette ole huolissanne lapsista pätkän vertaa, vaan vetoatte heidän kauttaan äitien tunteisiin, että tekevät väärin kun eivät itse hoida vaikka mikä olisi. Ja että ovat huonompia kuin muut, jos ovat väsyneitä ja/tai tukiverkottomia ihmisiä. 

Todellisuudessa haluatte vain halventaa äitejä. (Koska miehistä ei sanota tässäkään ketjussa mitään), 

Vierailija
94/255 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tehköön kukin kuten itse parhaaksi näkee. Ei tarvitse täällä tuntemattomille perustella omia valintojaan.

No, toiset ne se teidän lastenne virikehoidon kuitenkin maksavat, että siinä mielessä kiinnostaa.

Vierailija
95/255 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, toiset ne se teidän lastenne virikehoidon kuitenkin maksavat, että siinä mielessä kiinnostaa.

Laskeskelin, että meillä maksetaan tuloveroja noin 2000€ kuussa. Meillä on yksi lapsi päivähoidossa 30 tunnin sopparilla. Voit olla varma, että meiltä menee siitä korkein mahdollinen maksu. 

Kaikki eivät ole varattomia virikepaikkalaisten vanhempia, jotka tänne kirjoittavat. 

Vierailija
96/255 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laskeskelin, että meillä maksetaan tuloveroja noin 2000€ kuussa. Meillä on yksi lapsi päivähoidossa 30 tunnin sopparilla. Voit olla varma, että meiltä menee siitä korkein mahdollinen maksu. 

. [/

No se onkin vähintäänkin kohtuullista.

Vierailija
97/255 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa lapsiani. Minusta tuli täysi hermoraunio sen jälkeen kun lapset syntyi. Ihanaa kun saa 8h joka päivä omaa aikaa. Olen siis työtön.

Vierailija
98/255 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksa lapsiani. Minusta tuli täysi hermoraunio sen jälkeen kun lapset syntyi. Ihanaa kun saa 8h joka päivä omaa aikaa. Olen siis työtön.

Ensimmäinen rehellinen vastaus.

Vierailija
99/255 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta se päiväkotiin vieminen ja hakeminen kaikkine säätöineen oli aina niin hiton työlästä että vapailla ja lomilla en todellakaan sinne viitsinyt lähteä lasta viemään. Jos oli pakko saada lapsi johonkin hoitoon niin pyysin mummon kotiin.

Vierailija
100/255 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Víttuako se sinulle kuuluu?

Oliko tämä vastauksesi lapsellesi, kun hän kysyi miksi hänen pitää mennä hoitoon kun sinä olet lomalla?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kuusi