Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi tuotte päiväkotiin lapsia jos ootte lomalla itse?

Vierailija
12.10.2020 |

Tänään oon jo kahdelta lapselta kuullut että vanhemmilla syysloma. En tajua ja kyllä pännii lasten puolesta. Sanoin vaan, että onpas harmi, että sinustakin olisi varmasti kiva lomailla äitin ja isin kanssa, köllötellä sohvalla ja nukkua pitkään, mutta jos vanhemmat ei halua niin ei voi mitään.
Hoitakaa ne omat lapsenne jos ootte lomalla!!! Varsinkin nyt korona-aikaan.😡

Kommentit (255)

Vierailija
241/255 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opettaja ja lapset on aina olleet samaan aikaan mun kanssansi lomalla. Ei olisi tullut mieleenkään viedä lapsia päikkyyn. Ja päiväkodin työntekijät ihastelivat, miten ihanaa on, että lapsilla on näin paljon lomaa.

Vierailija
242/255 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mina en lomaile kuin muutaman paivan kerrallaan. Muutaman kerran vuodessa otan lomapaivia ja niilla lien, opiskelen. Olen tietokone alalla ja minun pitää koko ajan saada sertifiketteja ja oppia uutta. Jos en nain tee saatan jopa menettaa tyopaikkani

En edes ajattele etta minun pitaisi valintojani joillekin selitella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/255 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kuule varmaan siksi vähän saisi myös viettää sitä lomaa.

Minkälainen vanhempi tarvitsee lomaa OMISTA LAPSISTAAN?

Ihan tavallinen vanhempi.

? Jos ei rahkeet riitä, tätä pitäisi miettiä perhettä suunnitellessa. Ymmärrän erityislapset ja erityisvanhemmat, ja muun erityisen kuormituksen, mutta tavallisten lasten tavalliset vanhemmat jotka jossain perustyössä? Ihme mimosankukkia nämä pienten lasten vanhemmat, mistä tulee ajatus, että yhteiskunta kyllä hoitaa mun perheen, mä en jaksa? 

Vierailija
244/255 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei saa maksuhyvityksiä ja lapsi siellä viihtyy niin vien päiväkotiin. Muuten en tietenkään.

Vierailija
245/255 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla niin että huonot sosio-ekonomiset taustat korreloivat varhaiskasvatuksen väärinkäytön kanssa. Mitä koulutetumpi vanhempi, sitä vähemmän hän haluaa lapsesta eroon ja kupata systeemiä.

Vierailija
246/255 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

? Jos ei rahkeet riitä, tätä pitäisi miettiä perhettä suunnitellessa. Ymmärrän erityislapset ja erityisvanhemmat, ja muun erityisen kuormituksen, mutta tavallisten lasten tavalliset vanhemmat jotka jossain perustyössä? Ihme mimosankukkia nämä pienten lasten vanhemmat, mistä tulee ajatus, että yhteiskunta kyllä hoitaa mun perheen, mä en jaksa? 

Kyllä lapsen hoitaminen, lapsen kanssa ajan viettäminen ja leikkiminen on KOLME täysin eri asiaa. Hoitamista on esim. valmistaa lapselle 5 ateriaa päivässä ja pitää lapsen hygieniasta huolta. Onnistuu ihan helposti ilman mitään sen kummempaa ongelmaa. Lapsen kanssa olemista voisi olla vaikkapa ulkoilu/retkellä käyminen, kotihommien yhdessä tekeminen, siinäkään ei ongelmaa. Mutta leikkiminen; Siihen ei rahkeet riitä! Eipä sekoiteta, että jos vanhempi ei halua leikkiä lastenleikkejä, niin ei muka hoida lasta tai vietä lapsen kanssa aikaa. Voin istuu vaikka vieressä, jos lapsi leikkii ponilla, mutta en halua osallistua siihen itse leikkiin, kun ei yksinkertaisesti mielikuvitus riitä. Tätä varten on päiväkoti ja lapsen ikäiset kaverit siellä. Itellä on vaan yksi lapsi, joten se on ihan kokoajan mun kimpussa, että mun pitäs leikkiä jotain näin lomalla. Vien sen mielummin ulos, kun siellä ei tarvi leikkiä mitään. Helpompi tilanne on myös niillä, joilla on useampi lapsi, niin niillä lapsilla on leikkiseuraa toisistaan. Siskolla on 3 lasta ja sen ei oo tarvinnut sen ensimmäisen jälkeen leikkiä lastenleikkejä, kun ne lapset leikkii keskenään. Eli se ei oo mitään ponia ottanut käteen paitsi kuin siivoamismielessä vuosiin.

Vierailija
247/255 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä lapsen hoitaminen, lapsen kanssa ajan viettäminen ja leikkiminen on KOLME täysin eri asiaa. Hoitamista on esim. valmistaa lapselle 5 ateriaa päivässä ja pitää lapsen hygieniasta huolta. Onnistuu ihan helposti ilman mitään sen kummempaa ongelmaa. Lapsen kanssa olemista voisi olla vaikkapa ulkoilu/retkellä käyminen, kotihommien yhdessä tekeminen, siinäkään ei ongelmaa. Mutta leikkiminen; Siihen ei rahkeet riitä! Eipä sekoiteta, että jos vanhempi ei halua leikkiä lastenleikkejä, niin ei muka hoida lasta tai vietä lapsen kanssa aikaa. Voin istuu vaikka vieressä, jos lapsi leikkii ponilla, mutta en halua osallistua siihen itse leikkiin, kun ei yksinkertaisesti mielikuvitus riitä. Tätä varten on päiväkoti ja lapsen ikäiset kaverit siellä. Itellä on vaan yksi lapsi, joten se on ihan kokoajan mun kimpussa, että mun pitäs leikkiä jotain näin lomalla. Vien sen mielummin ulos, kun siellä ei tarvi leikkiä mitään. Helpompi tilanne on myös niillä, joilla on useampi lapsi, niin niillä lapsilla on leikkiseuraa toisistaan. Siskolla on 3 lasta ja sen ei oo tarvinnut sen ensimmäisen jälkeen leikkiä lastenleikkejä, kun ne lapset leikkii keskenään. Eli se ei oo mitään ponia ottanut käteen paitsi kuin siivoamismielessä vuosiin.

No kai tämä asia pitäisi sinun jotenkin ratkaista? Siis muuten, kuin lykkäämällä lapsi muiden hoidettavaksi? Jos et osaa leikkiä, istu vieressä ja juttele lapsen kanssa kun tämä leikkii. Piirtäkää, värittäkää, lukekaa, leipokaa... Kyllä nyt yleensä ihmiset keksii tavan olla lastensa kanssa. 

Vierailija
248/255 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

NORMAALI

Vierailija
249/255 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kai tämä asia pitäisi sinun jotenkin ratkaista? Siis muuten, kuin lykkäämällä lapsi muiden hoidettavaksi? Jos et osaa leikkiä, istu vieressä ja juttele lapsen kanssa kun tämä leikkii. Piirtäkää, värittäkää, lukekaa, leipokaa... Kyllä nyt yleensä ihmiset keksii tavan olla lastensa kanssa. 

Kuten tuossa erittelin, niin lapsen hoidossa ei ole mitään ongelmaa eikä kuormitusta. Ei myöskään yhdessä olossa. Mutta mitä tulee leikkimiseen, niin kyllä mielummin "lykkään" sen leikkimään toisten lasten kanssa. En näe siinä mitään negatiivista, että lapsi leikkii toisten lasten kanssa. Näetkö sinä?

Vierailija
250/255 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen opettaja ja lapset on aina olleet samaan aikaan mun kanssansi lomalla. Ei olisi tullut mieleenkään viedä lapsia päikkyyn. Ja päiväkodin työntekijät ihastelivat, miten ihanaa on, että lapsilla on näin paljon lomaa.

Ollaan mekin usein pystytty järjestämään koulun loma-aikoina lapselle lomaa työvuorojärjestelyin, vaikka ei opettajia ollakaan, ja ihan siksi, että lapsi saisi lomaa, eikä häntä tarvitsisi viedä varapaikkaan hoitoon. Ei meitä ole koskaan ihasteltu siitä asiasta. Ehkä meitä sitten on luultu työttömiksi tai jotain.

Vierailija
251/255 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ollaan mekin usein pystytty järjestämään koulun loma-aikoina lapselle lomaa työvuorojärjestelyin, vaikka ei opettajia ollakaan, ja ihan siksi, että lapsi saisi lomaa, eikä häntä tarvitsisi viedä varapaikkaan hoitoon. Ei meitä ole koskaan ihasteltu siitä asiasta. Ehkä meitä sitten on luultu työttömiksi tai jotain.

Mutta pidittekö koko kesän kotona? Eli toukokuun vika lomille ja elokuun puolessavälissä takaisin hoitoon?

Vierailija
252/255 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli syitä miksi lapset eivät lomaile vanhempien kanssa vaan ovat hoidossa:

muutto, kirjastossa käyminen, siivous, osteopaatti, lapsen kakkaamisen ongelmat, imetys, hammaslääkäri, mäkkärissä syöminen, verotoimisto ja pankki (nämä nykyään netissä kyllä hoidetaan) lääkäri, kampaaja..

Mitä unohtui?

Esim tilin avauksia ei saa tehtyä netissä.

Esim. kuinka usein tilejä pitää avata lisää? Joka lomapäivä ja kaikissa mahdollisissa pankeissa?

Vierailija
253/255 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

? kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli syitä miksi lapset eivät lomaile vanhempien kanssa vaan ovat hoidossa:

muutto, kirjastossa käyminen, siivous, osteopaatti, lapsen kakkaamisen ongelmat, imetys, hammaslääkäri, mäkkärissä syöminen, verotoimisto ja pankki (nämä nykyään netissä kyllä hoidetaan) lääkäri, kampaaja..

Mitä unohtui?

Esim tilin avauksia ei saa tehtyä netissä.

Esim. kuinka usein tilejä pitää avata lisää? Joka lomapäivä ja kaikissa mahdollisissa pankeissa?

Yhdelle lomaviikolle eli viidelle arkipäivälle luonnollisesti yrittää keskittää niitä hoidettavia asioita mahdollisimman paljon. Nythän puhutaan viidestä päivästää. Tajusitko sen?

Vierailija
254/255 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Loma on lomaa myös lapsista.

Entä lasten loma? Milloin on lasten vuoro pitää lomaa?

Alle kouluikäisellä lapsella jokainen päivä vuodessa on lomaa. Ei jotain kavereiden kanssa päikyssä leikkimistä voi kukaan normaaliälyinen verrata työssäkäyntiin.

APUA!! Toivottavasti sulla ei ole lapsi päiväkodissa! Säälin häntä..

No mitä säälimistä siinä on? Lapsi tykkää olla päiväkodissa, toisin kuin minä töissä.

Säälinpä, kun sä et vanhempana ymmärrä lapsesi päiväkotipäivän kuormittavuutta. Voi kun voisi tällaiset urpovanhemmat laittaa viikoksi päiväkotiin, kysyn sitten miten meni 😊

Lapsell päiväkotipäivä tekee samaa kuin hälyinen avokonttori aikuiselle: Ei omaa tilaa, ei omaa rauhaa ajatella! Eli lapsi tosiaankin tarvitsee lomaa päiväkodista.

Vierailija
255/255 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tehköön kukin kuten itse parhaaksi näkee. Ei tarvitse täällä tuntemattomille perustella omia valintojaan.

No, toiset ne se teidän lastenne virikehoidon kuitenkin maksavat, että siinä mielessä kiinnostaa.

Niinkö? Mun lapset eivät ole hoidossa. Ähäskutti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kahdeksan