Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sairaalakassin sisällöstä

Vierailija
04.01.2014 |

Pitääkö/tarvitseeko pakata sairaala kassiin tuttia mukaan?

Ja mikä on ehdoton pakattava, mitä ilman ei pärjää?

Kommentit (88)

Vierailija
61/88 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 lapsen synnytykset läpikäyneenä niin mukaan et tarvitse mitään. sitä helvetillistä kipua ei jeesaa tuoksukynttilät tai luxus-sukat.

Vierailija
62/88 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huulirasva, synnytyksen jälkeen huulet on sanonko mitä. Oma Sampoo ja hoitoaine. Kamera. Omat sukat. Meikit. Dödö. Bepanthen. Hammasharja ja tahna. lakritsia. Korvatulpat. Äitiyskortti. Hiuslenksut. Lukemista. Rahaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/88 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei oo ollut mitään mukana kummassakaan synnytyksessä :). Aina ihmetyttää nää sairaalakassikysymykset ja naurattaakin... Mä olen vain raahustanut tuskissani autoon, eikä siinä mitään kassia tullut ajatelleeksi. Sairaalassa pärjäsi sairaalan kamppeilla. Aikaa tai voimia mihinkään turhanpäiväiseen ei ollut. Kun vauva ei syönyt, niin minä nukuin. 

Mies toi vauvalle tarvittavat vaatteet, kun oli aika lähteä kotiin. 

Vierailija
64/88 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lansinohia nänneihin.

Vierailija
65/88 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huulirasva.

Vierailija
66/88 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse tuttia. Vastasyntyneen vauvan on tarkoitus opetella imemistä rinnalla, oikeaa imuotetta ja edistää maidonnousua. Tutti häiritsee tätä kovasti. Jos vauvalla on kova imutarve voi tutin oman harkinnan mukaan antaa myöhemmin, kun imetys on lähtenyt jo hyvin sujumaan. Sairaalassa on kyllä tutteja, mutta niitä annetaan vain harkinnan mukaan. Esimerkiksi juuri, jos vauva joutuu erilleen äidistä, eikä pääse imemään rintaa tarpeeksi usein. Näin toimitaan vauvamyönteisessä sairaalassa.

Vierailija
67/88 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutti ehdottomasti ainakin varalle!! Itse synnytin aamuyöllä,että aamulla sitten sain muutaman tunnin nukuttua. Seuraavana yönä vauva huusi tissiä nälissään niin kovasti (kun sitä maitoa ei vielä tullut),että olin tissiä putkeen 8tuntia ja menin yöllä kolmelta kansliaan itkemään,että minäkin haluaisin vähän levätä. Tuttia niillä ei ollut antaa,mutta sain nukkua 4 tuntia rauhassa. Mies pelasti tilanteen,tuomalla tutin ja kolmas yö meni hiukan paremmin,kun maitoakin alkoi tulemaan.

Vierailija
68/88 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse tuttia. Vastasyntyneen vauvan on tarkoitus opetella imemistä rinnalla, oikeaa imuotetta ja edistää maidonnousua. Tutti häiritsee tätä kovasti. Jos vauvalla on kova imutarve voi tutin oman harkinnan mukaan antaa myöhemmin, kun imetys on lähtenyt jo hyvin sujumaan. Sairaalassa on kyllä tutteja, mutta niitä annetaan vain harkinnan mukaan. Esimerkiksi juuri, jos vauva joutuu erilleen äidistä, eikä pääse imemään rintaa tarpeeksi usein. Näin toimitaan vauvamyönteisessä sairaalassa.

Vierailija
69/88 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutti ehdottomasti ainakin varalle!! Itse synnytin aamuyöllä,että aamulla sitten sain muutaman tunnin nukuttua. Seuraavana yönä vauva huusi tissiä nälissään niin kovasti (kun sitä maitoa ei vielä tullut),että olin tissiä putkeen 8tuntia ja menin yöllä kolmelta kansliaan itkemään,että minäkin haluaisin vähän levätä. Tuttia niillä ei ollut antaa,mutta sain nukkua 4 tuntia rauhassa. Mies pelasti tilanteen,tuomalla tutin ja kolmas yö meni hiukan paremmin,kun maitoakin alkoi tulemaan.

Vierailija
70/88 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan varmaan järkyttävän paskaryöpyn niskaan kun tätä kysyn, mutta toivon että täällä edes joku osaisi vastata asiallisesti. Itse en aio imettää ollenkaan, joten kannattaako mun ottaa omat korvikkeet ja pullot mukaan? Millaistakohan painostusta imettämiseen sairaalalta (tyks) tulee? Olen kyllä esitietolomakkeeseen kirjoittanut etten aio imettää.

Vierailija
71/88 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2014 klo 22:16"]Tutti ehdottomasti ainakin varalle!! Itse synnytin aamuyöllä,että aamulla sitten sain muutaman tunnin nukuttua. Seuraavana yönä vauva huusi tissiä nälissään niin kovasti (kun sitä maitoa ei vielä tullut),että olin tissiä putkeen 8tuntia ja menin yöllä kolmelta kansliaan itkemään,että minäkin haluaisin vähän levätä. Tuttia niillä ei ollut antaa,mutta sain nukkua 4 tuntia rauhassa. Mies pelasti tilanteen,tuomalla tutin ja kolmas yö meni hiukan paremmin,kun maitoakin alkoi tulemaan.

[/quote]

Vauvasi toimi ihan oikein imemällä sinnikkäästi rintaa. Tuossa tilanteessa olisi ollut järkevämpi antaa vaikka hörpyttämällä tilkka lisämaitoa, mieluiten luovutettua rintamaitoa, kuin tuttia. Vauvalla oli nälkä, mitä se tutti olisi hyödyttänyt? Ei se olisi nälkää tyydyttänyt, eikä nostanut maitoa...

Vierailija
72/88 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2014 klo 22:20"]Saan varmaan järkyttävän paskaryöpyn niskaan kun tätä kysyn, mutta toivon että täällä edes joku osaisi vastata asiallisesti. Itse en aio imettää ollenkaan, joten kannattaako mun ottaa omat korvikkeet ja pullot mukaan? Millaistakohan painostusta imettämiseen sairaalalta (tyks) tulee? Olen kyllä esitietolomakkeeseen kirjoittanut etten aio imettää.

[/quote]

Vauvoja ei tietenkään pidetä nälissään, jos äiti kieltäytyy imettämästä. Kätilönä tietenkin kyselisin syytä ja juttelisin päätöksestäsi. Monet tulevatkin itse asiassa toisiin ajatuksiin, kun vauva on syntynyt. Tällöin tuetaan tietenkin siihen imetykseen. Äidit, jotka eivät voi tai ehdottomasti kieltäytyvät, saavat maidonnousua estävää lääkitystä. Ketään ei voi pakottaa imetykseen, mutta syitä täytyy vähän kysellä. Tärkeää on myös tukea vauvan ja äidin vuorovaikutusta - se on loppupeleissä vielä tärkeämpää kuin imetys. Kannattaa puhua avoimesti kätilölle tunteistaan, se auttaa paljon enemmän, kuin mikään oman korvikkeen anto salaa...

Vierailija
73/88 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hygieniatarvikkeet ja tuo huulirasva on ehdoton! Rahaa on hyvä olla mukana, että saa ostettua lehtiä tai makeisia yms sairaalasta.

Vierailija
74/88 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2014 klo 22:20"]Saan varmaan järkyttävän paskaryöpyn niskaan kun tätä kysyn, mutta toivon että täällä edes joku osaisi vastata asiallisesti. Itse en aio imettää ollenkaan, joten kannattaako mun ottaa omat korvikkeet ja pullot mukaan? Millaistakohan painostusta imettämiseen sairaalalta (tyks) tulee? Olen kyllä esitietolomakkeeseen kirjoittanut etten aio imettää.

[/quote]

Vauvoja ei tietenkään pidetä nälissään, jos äiti kieltäytyy imettämästä. Kätilönä tietenkin kyselisin syytä ja juttelisin päätöksestäsi. Monet tulevatkin itse asiassa toisiin ajatuksiin, kun vauva on syntynyt. Tällöin tuetaan tietenkin siihen imetykseen. Äidit, jotka eivät voi tai ehdottomasti kieltäytyvät, saavat maidonnousua estävää lääkitystä. Ketään ei voi pakottaa imetykseen, mutta syitä täytyy vähän kysellä. Tärkeää on myös tukea vauvan ja äidin vuorovaikutusta - se on loppupeleissä vielä tärkeämpää kuin imetys. Kannattaa puhua avoimesti kätilölle tunteistaan, se auttaa paljon enemmän, kuin mikään oman korvikkeen anto salaa...

Vierailija
75/88 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Vierailija
76/88 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Vierailija
77/88 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Vierailija
78/88 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI tuttia! Toimit itse tuttina niin lähter maito nousemaan... Joku sanoi meikit? Miksi ihmeessä? Ellei valokuvissa halua esiintyä... Huulirasva ehdoton, neuvolakortti ja hygieniavälineet, kotiutumisvaatteet itselle ja vauvalle, kamera, puhelin, laturi, pompuloita. Itselle pelastus oli unimaski jos halusin päikkäreitä nukkua. Korvatulpat ois varmaan kanssa hyvät (siis jos miehesi tms. vahtii vauvaa) Sairaaloissa on nännirasvaa kyllä jos tarvitsee. Eipä siellä ihmeitä tarvi.

Vierailija
79/88 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

lukemista ja muuta tekemistä

puhelimen laturi

Vierailija
80/88 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos hyvistä vinkeistä.

t. ulkomamma, jonka täytyy pakata ihan kaikki mukaan koska sairaalasta ei saa mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yhdeksän