Hei työtön! 1.9.2026 alkaen sinun pitää tehdä profiili työmarkkinatorille
ja paljon muutakin tulossa:
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/2d9f0169-70e6-45e5-8e33-a1d05c2fb…
Työssäkäyvä voi ihan vapaasti omasta tahdosta tehdä profiilin vaikka linkediniin
"Työttömyystuki lähtee helpommin
Osa-aikaiset työnhakijat tulevat pääsäännön mukaisen työnhakuvelvollisuuden piiriin. Uutena asiana työnhakijoiden on laadittava ja julkaistava profiili Työmarkkinatori-palvelualustalle 1. syyskuuta 2026 alkaen."
Virkamiehet varmasti syynää noita profiileja ja laittaa karensseja jos profiili ei ole tarpeeksi hyvä?
Kommentit (91)
Olen työkyvyttömyyseläkkeellä siihen mennessä.
Onko vähän samallainen kuin tinder ilmoitus?
Eroaako se mitenkään pakollisesta profiilista CV-netissä? Jos ei, niin eihän se sitten mikään uusi juttu ole.
mikä jukurtti ja rahka eläkeläiselle
Eivät kaikki pääse hakijaksi, ellei ole työpaikka tai orjapaikka. Tai jatkuvat kuulustelut.
Juu, antaa tulla vaan. Lähden tästä maasta, kun saan paperit.
Siis mitä helvettiä.
Onko mun kaikki tietoni ihan kaikkien saatavissa sitten netissä vai? Eli Maija Meikäläinen voi mennä katsomaan profiilini?
Mä olen tarkoituksella pois somesta, en halua tietojani julkisesti mihinkään.
Uutena asiana työnhakijoiden on laadittava ja julkaistava profiili Työmarkkinatori-palvelualustalle 1. syyskuuta 2026 alkaen.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/2d9f0169-70e6-45e5-8e33-a1d05c2fb…
Kylläpä pitää.
Enemmän kiinnostaa se että syynääkö työnantajat koskaan noita profiileja, eli voiko oikeasti saada työtarjouksia tuota kautta.
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä helvettiä.
Onko mun kaikki tietoni ihan kaikkien saatavissa sitten netissä vai? Eli Maija Meikäläinen voi mennä katsomaan profiilini?
Kait sinne voi tehdä nimettömän profiilin? Tosin ei tuollaisista TE toreista mitään hyötyä juurikaan ole. Todennäköisesti jotkut koijarit tarjoavat siellä ihan suoriksi töitä koska tietävät että jos profiili sanoo että ei sovi niin ne ilmoittaa TE tädeille jotka laittaa karenssin
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä helvettiä.
Se on anonyymi, ellei itse linkitä sinne vaikka someprofiilejaan.
Olen Artu, 46wee tosimies valmiina työlistymää.. Osaa: hitsata, vaihtaa autorenkaat ja koodata. Olen luotettava, seurallinen ja innovatiivinen. Tulen toimeen kaiken maailman ihmisten kans. Soita: 050xxxxxx
Vierailija kirjoitti:
Eroaako se mitenkään pakollisesta profiilista CV-netissä? Jos ei, niin eihän se sitten mikään uusi juttu ole.
Samaa paskaa eri nimellä. Tuo cv nettikin oli pakollinen jphonkin 2018 asti.
Kyllä sääliksi käy niitä väliinputoajia, jotka eivät tosiasiallisesti voi työllistyä. Sairaita ja vammaisia, jotka kuuluisivat eläkkeelle, mutta ei päästetä.
Keillä on pääsy katsomaan sitten tuota työttömien massiivista listaa?
Voiko kuka tahansa mennä katsomaan ja etsimään tuntemiaan ihmisiä, että ovatko he siellä listattuna ja näkemään heidän profiilin?
Vierailija kirjoitti:
Ei mulla ainakaan mitään tämmöistä ole tai kukaan koskaan tällaisesta puhunut.
Vierailija kirjoitti:
Enemmän kiinnostaa se että syynääkö työnantajat koskaan noita profiileja, eli voiko oikeasti saada työtarjouksia tuota kautta.
No ei tietenkään syynää. Se on kuin etsisi neulaa heinäsuovasta.
Yhä edelleen työpaikat menevät sukulaisille ja kavereille.
Vierailija kirjoitti:
Keillä on pääsy katsomaan sitten tuota työttömien massiivista listaa?
Voiko kuka tahansa mennä katsomaan ja etsimään tuntemiaan ihmisiä, että ovatko he siellä listattuna ja näkemään heidän profiilin?
Ei siellä tarvitse nimeä esiin laittaa.
Vidut!