Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

jos sisaresi (jolla on lapsia) kuolisi

Vierailija
04.01.2014 |

ottaisitko hänen lapsen/lapset teille asumaan jos toinen vaihtoehto olisi sijoitus tuntemattomaan perheeseen tai lastenkotiin?

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ottaisin.

Vierailija
2/57 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on yksi lapsi samoin kuin siskollani. Jos jotain kamalaa hänelle ja miehelleen tapahtuisi niin yhden pystyisin ottamaan. Asia saattaisi joutua miettimään ihan eri kantilta jos siskolla olisi lapsia vaikka 4...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin ottaisin.Ikävä kyllä lasten isä elossa (siskon ex) ja täys mulkero.Eli jos sisko kuolisi, exänsä pitäisi huolta etten saisi edes vilaukselta nähdä lapsia.Sama koskisi koko meidän sukua.Sisko tehnyt testamentin että jos hänelle käy jotain, minä hoidan lasten perintöä.Mutta eihän se lasten tapaamista tarkoita :o(

Vierailija
4/57 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai ottaisin. Ikinä en päästäisi siskonlapsiani mihinkään tuntemattomaan perheeseen tai lastenkotiin.

Vierailija
5/57 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2014 klo 17:12"]

Sisareni lapsilla on isä, joka ei suostunut luopumaan lapsistaan leskeydyttyään, joten ne jäivät hänelle. Mikä on aika loogista, olivathan lapset koko ikänsä isänsä kanssa asuneet ja eläneet. Julmaahan se olisi ollut, että äidin lisäksi olisivat menettäneet isän.

[/quote]

Kamalaa ja loukkaavaa, että kukaan on voinut sellaista edes esittää, jos isä on normaali ihminen, joka kykenee lapsistaan huolehtimaan. Varmaan sitä joku on yrittänyt, kun käytät muotoa "ei suostunut luopumaan".

Vierailija
6/57 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

JOS minulla olisi sisaruksia ylipäätään ja sisko ja JOS siskolla ei olisi miestä ollenkaan kuvioissa, niin ottaisin.

Vierailija
7/57 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä lapsia niin vaan oteta, ensin tapellaan asiasta sosiaaliviranomaisten kanssa.

Vierailija
8/57 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sisarukseni kuolisi, kyllä hänen puolisonsa lapsista huolehtisi. Jos hänkin kuolisi, tottakai ottaisimme lapset.

Vierailija
9/57 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2014 klo 17:33"]

Ei niitä lapsia niin vaan oteta, ensin tapellaan asiasta sosiaaliviranomaisten kanssa.

[/quote]

aloituksessa lukee tarkalleen vaihtoehdot. Laaja ajattelu on hienoa, mutta joskus kysytään jotain yksinkertaista johon voi vastat rasti ruutuun joo tai ei.

Vierailija
10/57 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ei ole omia lapsia, joten mielelläni ottaisin tai ainakin tarjoaisin apua.

Vierailija
11/57 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka kysymys kuulostaa teoreettiselta (molempien vanhempien yhtäkkinen kuolema), niin jouluna 2004 se realisoitui useammassa perheessä, kun tsunami jätti useita lapsia täysorvoiksi. Näistä lapsista aika moni jäi isovanhempien hoidettavaksi, ainakin julkisuudessa esiteltyjen tapausten perusteella.

Vierailija
12/57 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2014 klo 17:27"]

Sisareni lapsilla on isä, joka ei suostunut luopumaan lapsistaan leskeydyttyään, joten ne jäivät hänelle. Mikä on aika loogista, olivathan lapset koko ikänsä isänsä kanssa asuneet ja eläneet. Julmaahan se olisi ollut, että äidin lisäksi olisivat menettäneet isän.

[/quote]

Kamalaa ja loukkaavaa, että kukaan on voinut sellaista edes esittää, jos isä on normaali ihminen, joka kykenee lapsistaan huolehtimaan. Varmaan sitä joku on yrittänyt, kun käytät muotoa "ei suostunut luopumaan".

[/quote]

Sarkasmia, hyvä vastaaja, sarkasmia. Ap laittoi vaihtoehdoksi sijoituksen tai ottamisen tädin/enon kotiin, ei siis huomannut sitä vaihtoehtoa, että suurimmalla osalla lapsista on kunnolliset isät, jolloin sijoitus ei kovin herkästi käy edes mielessä. Paitsi av:lla, jossa lapset ovat vain äidin ja äidin sukulaisten.

Vierailija
13/57 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan varmasti ottaisin. Olen lapseton mutta tuossa tilanteessa olisin täysin valmis etsimään isomman asunnon ja muuttamaan elämäni lapsiystävälliseksi. Minulla ei ole sisarta mutta pikkuveljeni on jollain tavalla kaikista rakkain ihminen elämässäni. Tekisin mitä vain hänen vuokseen. Tilanteen niin vaatiessa kasvattaisin myös hänen lapsensa. Se olisi minulle kunniatehtävä. Luulen että veljeni lapsi muuttaisi "mielellään" minun luokseni. Lapsella ei ole juurikaan kontakteja veljen vaimon sukuun.

Vierailija
14/57 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2014 klo 18:02"]

[quote author="Vierailija" time="04.01.2014 klo 17:27"]

[/quote]

[/quote]

Sarkasmia, hyvä vastaaja, sarkasmia. Ap laittoi vaihtoehdoksi sijoituksen tai ottamisen tädin/enon kotiin, ei siis huomannut sitä vaihtoehtoa, että suurimmalla osalla lapsista on kunnolliset isät, jolloin sijoitus ei kovin herkästi käy edes mielessä. Paitsi av:lla, jossa lapset ovat vain äidin ja äidin sukulaisten.

[/quote]

2 vaihtoehtoa huosta tai tädille/enolle muutto

isälle meno ei ollut vaihtoehto!!

onko se niin vaikea ymmärtää?

ajatellaan vaikka että sisarenne on yksinhuoltajana hommannut itsensä keinohedelmöityksellä raskaaksi tai siinnyt pyhästä hengestä.

Miten selkeästi asia pitää esittää???

Vierailija
15/57 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin, mutta sitten en kyllä omia lapsia tekisi koskaan.

Vierailija
16/57 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2014 klo 17:07"]

ottaisitko hänen lapsen/lapset teille asumaan jos toinen vaihtoehto olisi sijoitus tuntemattomaan perheeseen tai lastenkotiin?

[/quote]

En.

Vierailija
17/57 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin siskontytön hoitaakseni vaikka samoin tein, koska rakastan häntä niin paljon. Eli siskon mahdollisessa kuolematilanteessa en miettisi sekuntiakaan.

Vierailija
18/57 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vapaaehtoisesti lapseton, mutta ottaisin, koska arvelisin, että olisi lapsille parasta, jos jotain tuttua edes olisi tuossa tilanteessa. (olet. myös mies kuolisi samalla) Vaatisi toki paljon muutoksia mm. asumiseen, mutta sellaiset ovat aika pieniä asioita tuossa tilanteessa.

Vierailija
19/57 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman muuta, Ottaisin myös hyvän ystäväni lapsen jos ystäväni kuolisi. Ei tarvitsisi kahta kertaa miettiä, vaikka meillä on kädet täynnä omien neljän kanssa.

Mutta jos me kuolisimme, niin veikkaa, että kukaan ei ottaisi meidän neljää poikaa :(

Vierailija
20/57 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden voisin ottaa. Itselläni 2 lasta ja olen jo 48v. En taaperoita enää jaksaisi. Mun sisko on vela ja liian vanha jo saamaan lapsi, kun on 46v. Mies nyt ei ainakaan huolisi niin mitäpä siihen voisin sanoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kahdeksan