Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kelpaako mikä tahansa työ?

Vierailija
09.11.2013 |

Jos tietäisit että pääsisit töihin, mutta ko. työ ei yhtään kiinnosta, ottaisitko työn vastaan?

Vai yrittäisitkö mielummin löytää työn joka antaa sulle jotain muutakin kuin palkan.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
09.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan tilanteesta, mahdoton sanoa noilla tiedoilla. Yksi vaihtoehto on ottaa se tarjolla oleva työ ja etsiä sitten uutta kaikessa rauhassa. Saat taloudellista turvaa ja töissä ollessasi olet helposti kiinnostavampi hakija ja kun et ole pakkoraossa, myös hakeminen sujuu paremmin.

Vierailija
2/16 |
09.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siitä saisi kunnon palkan, niin varmasti juuri ainakin väliaikaiseksi ratkaisuksi. Mutta itseä inhottava työ, jolla ei edes elä seuraavaan palkkapäivään, se kyllä jäisi (esim. kotisiivous)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
09.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä mulle riittäisi työ, josta saan saman palkan kuin nykyisestä. Ihan sama mitä hommaa se olisi, kunhan ei olisi tätä mitä teen nyt.

Vierailija
4/16 |
09.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö työttömänä ole melkein pakko ottaa työ mitä tarjotaan ettei tuu karenssia?

Entä jos olet töissä mutta irtisanomisuhan alla, eikä tiedossa mitään muuta kuin että jollain aikavälillä työt ehkä loppuu. 

Vierailija
5/16 |
09.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, jos tulee työhönosoitus on se kai pakko ottaa vastaan.  Tosin harvoin niitä tulee.

Saakohan ne työhönosoitukset olla osa-aikatyötä?

Vierailija
6/16 |
09.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo elätät tsesi ilman työtä ja ilman yhteiskunnan rahapussilla käymistä, niin ole hyvä. Mutta älä oleta että haluan valkkaajaa elättää. Jokainen duuni on parempi kuin olla toisten elätti.

Vierailija
7/16 |
09.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli ei oo varaa että karenssi iskee päälle, miettisin kyllä vielä ottaisinko paikan.

Varsinkin jos etukäteen tietäisin että en tule siinä viihtymään esim. työilmapiirin tms. takia. Olen ollut työssä jossa ilmapiiri ei kunnossa ja se on henkisesti niin rankkaa että mikäli rahatilanne ei pakota, en sellaista työtä haluaisi.

Mulle ei suuri palkka ole ensisijaisena toiveena, vaan sellainen että sillä tulee toimeen ja että työtehtävässä viihdyn. Jos molemmat natsaa, tehtävä ja palkka, niin aina parempi. 

Se henkinen puoli heijastuu aina kotiinkin .

Vierailija
8/16 |
09.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.11.2013 klo 14:51"]

Jo elätät tsesi ilman työtä ja ilman yhteiskunnan rahapussilla käymistä, niin ole hyvä. Mutta älä oleta että haluan valkkaajaa elättää. Jokainen duuni on parempi kuin olla toisten elätti.

[/quote]

Silti hyvinvointiyhteiskunnassa pitäisi palkan kuitenkin olla sellainen, että se on suhteutettu maan elinkustannuksiin. Esim. omalla lastenohjaajan palkallani ei meinaa pärjätä seuraavaan kuuhun osa-aikaisena.

Vierailija
9/16 |
09.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.11.2013 klo 14:54"]

[/quote]

Silti hyvinvointiyhteiskunnassa pitäisi palkan kuitenkin olla sellainen, että se on suhteutettu maan elinkustannuksiin. Esim. omalla lastenohjaajan palkallani ei meinaa pärjätä seuraavaan kuuhun osa-aikaisena.

[/quote]

Samaa mieltä.

Vierailija
10/16 |
09.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hankala kuvitella,sillä joka työhön vaaditaan nykyään alan koulutus...Mutta jos ei näin olisi niin sanoisin,että en tekisi ihan kaikkea työtä. Olen aikoinani miettinyt alani ja kouluttautunut siihen pitkään, on rajoitteita,jotka sanelevat,mitä voin tehdä. Joten en todellakaan alkaisi riskeeraamaan terveyttäni ja hyvinvointiani tekemällä työtä, joka ei minulle käy vaan siksi,että on jotenkin ns. kunniallisempaa tehdä edes jotain duunia....

Vierailija
11/16 |
09.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin minkä tahansa työn. Sillä oletuksella toki että työstä saa palkkaa. Esim suurin osa provisiopalkatuista hommista on sellaisia, että en ottaisi (tai vaikka ottaisinkin niin saisin kenkää varmasti aika nopsaa). Minusta ei vaan ole tyrkyttämään ihmisille tavaraa/lehtiä/jotain muuta mitä he eivät halua. Lehtien puhelinmyyntiä olen joskus kokeillut ja oli kyllä viimeinen kerta. Feissariksi en myöskään suostuisi.

Ns. paskaduuneista olen tehnyt:

-baarisiivousta (todella kuvottavaa, varsinkin ne miesten vessat) voisin pakon sanelemana kuitenkin tehdä uudestaankin. Muita töitä etsisin kyllä koko ajan.

-keittiöapulaisen hommia/tiskausta/blokkausta Olen tehnyt todella monessa paikkaa. Yleensä ihan jees. Parissa paikkaa työpaikan henki oli sellainen että hyvin nopsaa etsisin toisen paikan.

-tehtaassa liukuhihnalla Aivot lepää ja oikeasti viihdyin tosi hyvin. Iso kiitos tästä kyllä työkavereille. Harmi että tehdas siirrettin kiinaan. Toisaalta siksi lähdin opiskelemaan ja valmistuin nykyiseen ammattiini, joten täytyy kai olla tyytyväinen :)

Vierailija
12/16 |
09.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Muista tämä sitten, kun minut palkataan palkkamurhaamaan sinut...

Vierailija
13/16 |
09.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ei! Av-mammat ovat minulle täällä suomeksi kertoneet, että on parempi olla työtön sossun elätti kuin PUHELINMYYJÄ. Fakta on, että täällä meillä päin ei muuta ole nyt tarjolla, työttömyys taas ei ole minulle vaihtoehto. Yritän silti hoitaa kulloisenkin homman huolella ja nyt näyttää siltä, että pärjään taloudellisesti. Nautinto tuo työ ei ole, mutta elätän sillä perheeni.

t. puhelinmyyjä

Vierailija
14/16 |
09.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljon puhelinmyyjän pitää myydä, että elättää perheen?

Vierailija
15/16 |
09.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.11.2013 klo 14:58"]

Aika hankala kuvitella,sillä joka työhön vaaditaan nykyään alan koulutus...Mutta jos ei näin olisi niin sanoisin,että en tekisi ihan kaikkea työtä. Olen aikoinani miettinyt alani ja kouluttautunut siihen pitkään, on rajoitteita,jotka sanelevat,mitä voin tehdä. Joten en todellakaan alkaisi riskeeraamaan terveyttäni ja hyvinvointiani tekemällä työtä, joka ei minulle käy vaan siksi,että on jotenkin ns. kunniallisempaa tehdä edes jotain duunia....

[/quote]

Nykyiset koulutusvaatimukset ovat toisinaan ihan syvältä. Itse olen pätevä siinä mitä teen ja oppinut työni tekemällä. Koulutuksesta ei ole ollut tässä yhtään mitään hyötyä, vaikka siis kuitenkin alan koulutus.

Nykyään tähän tehtävään ei kelpaa kuin insinööri ja jotenkin tuntuu järkyttävältä se, että olet opiskellut monta vuotta ja tulet tekemään töitä johon siis voi olla pätevä ilman koulutustakin. 

Vierailija
16/16 |
09.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielummin olen työtön kuin henkilökohtainen avustaja työnantajalle joka olettaa minun olevan kynnysmatto....onneksi sain potkut ennenkuin ehdein itseäni irtisanomaan, joten ei tullut karenssia...työnantaja ei suostunut työehtosopimuksia lukemaan, kielsi hanskojen käytön vessapesuissa...käski minun maksaa itse matkani jos hänen kanssa lähdetään asioille..omat vessapaperit töihin..ja mielettömät kiukunpuuskat kun satuin kysymään koska palkkapäivä on...samoin sovittuja työpäiviä muuteltiin päivän varotusajalla..koska sillä hetkellä jonkun muun naama miellytti enemmän..ja toiselle työntekijälle sanottiin että älä lue työehtosopimusta sinusta tulee vain vittumainen....tässä työ jota en tekisi vaikka vaihtoehtoja ei olisi..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi seitsemän