jos sisaresi (jolla on lapsia) kuolisi
ottaisitko hänen lapsen/lapset teille asumaan jos toinen vaihtoehto olisi sijoitus tuntemattomaan perheeseen tai lastenkotiin?
Kommentit (57)
Sisareni on kyllä ihan naimisissa. Kaikki ei ole yh:itä ;)
Mutta jos molemmat kuolisivat (kamala ajatus), niin ottaisin. Ovat suloiset lapset.
[quote author="Vierailija" time="04.01.2014 klo 17:07"]
ottaisitko hänen lapsen/lapset teille asumaan jos toinen vaihtoehto olisi sijoitus tuntemattomaan perheeseen tai lastenkotiin?
[/quote]
Tietenkin ottaisin.
Tosin joutuisin luultavasti "tappelemaan" lapsista isovanhempien ja muiden setien, enojen ja tätien kanssa.
En osaa sanoa. Itsellä 5 lasta, siskolla 4. Mahtuisiko meille 9 lasta, riittäisikö henkiset ja taloudelliset voimavarat?
Niitä on kolme, meillä neljä... Mies pitäisi ainakin ympäri puhua. Ehkä.
On ollut puhettakin tästä molempien sisarten kanssa. Ottaisin tietysti, jos sisarten miehetkin kuolisivat. Ja siskot tekisivät saman omille lapsilleni. Mitään tarkkaa ei ole kylläkään sovittu ja luulen, että toisen sisaren kohdalla hänen miehensä viisikymppiset vanhemmat saattaisivat ottaa huolehtiakseen ainoasta lapsenlapsestaan - he hoitavat häntä jo nyt arkisin vanhempien käydessä töissä.
Tietysti ottaisin! Ja hän minun, olemme tästä keskustelleetkin.
Tottakai, jos isä ei pystyisi heitä hoitamaan. Olen itse miettinyt samaa, että jos minä kuolisin, ja jos mies ei pystyisi muuttamaan työaikojaan normaaliin aikaan, niin kuka lapsia hoitaisi, meillä kun ei ole täällä mitään tukiverkkoa, minun aikuinen tyttäreni, mutta hänkin muuttaa varmasti lähiaikoina toiselle paikkakunnalle.
Sisareni lapsilla on isä, joka ei suostunut luopumaan lapsistaan leskeydyttyään, joten ne jäivät hänelle. Mikä on aika loogista, olivathan lapset koko ikänsä isänsä kanssa asuneet ja eläneet. Julmaahan se olisi ollut, että äidin lisäksi olisivat menettäneet isän.
Molemmilla siskoillani on miehet, että pitäisi heidän myös kuolla ennen kuin voisin harkita lasten ottamista tänne asumaan.
Mutta kyllä, jos kävisi niin että siskoni ja hänen miehensä kuolisivat, haluaisin lapset tänne.
Lapset ovat täysin tuntemattomia minulle. Ja onhan heillä isänsä, ja jollei olisi niin ei heitä annettaisi minulle, eikä sisarenikaan sitä varmasti haluaisi.
Ei meille mahtuisi, asutaan ahtaasti. Sitä paitsi joutuisivat ihan eri ympyröihin (välimatkaa 600km). Luultavasti siskon miehen veli ottaisi, siis siinä tapauksessa, että siskon mieskin menehtyisi.
Tietenkin. Tosin lapsilla myös isät, joten aika kaukaa haettu ajatus. Ei se ihan helppoa olisi, koska meillä on 3 lasta ja mahdumme juuri ja ja juuri kotiimme, josta emme millään haluaisi muuttaa. Mutta silti, tietenkin.
Jos myös isä kuolisi, niin toki ottaisin lapset meille. Joutuisin vain taistelemaan isovanhempien kanssa huoltajuudesta, tiedän sen.
vastaukset lämmittävät sydäntäni <3
Tarkoitin tietenkin tilannetta jossa mieskin on kuollut tai ei kykene hoitamaan lapsia. Aloituksessahan lukee, että vaihtoehto olisi sijoitus.
ap
En ottaisi. Hoitakoon joka on tehnytkin.