Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parisuhde persiistä ja mies pyytää kompromisseja..

Vierailija
04.01.2014 |

Vaan kun en tiedä, mistä minä niitä kompromisseja enää repisin. On lapsia, minulla ei harrastuksia eikä oikeastaan ystäviäkään monta, koska vuodet ovat vierineet lasten kanssa ja kotia hoitaen sekä työssä käyden. Miehellä on työ, harrastuksia ja omia menoja, kavereita, aina ollut.

Nyt kun lapset ovat isompia, olen huomannut, että olen ihan yksin, enkä käytännössä pääse tästä kodista mihinkään muualle kuin töihin ja hoitamaan pakolliset asiat. Lapset eivät niin isoja ole, että heidät voisi keskenään jättää, mutta niin isoja että aikuisella on tosi helppo heidän kanssaan kotosalla olla. Ja lapsia pitäisi sitten viedäkin johonkin, kun on vapaata, harrastuksiin, kavereille yms. Tähän ei miehellä ole kiinnostusta, joten itse vien, minkä jaksan..

Jatkuvaa riitaa miehen kanssa siitä, että minä en käytännössä pääse vapaa-ajalla mihinkään yksinäni tai ystävien kanssa. Enkä tarkoita baareja, vaan ylipäänsä. Jatkuvaa riitaa kotitöistä, mies kokee, että hän tekee työnsä lisäksi ihan tarpeeksi, eikä minun tarvitse jostain tiskeistä esim. aina kitistä, vaan täytyy tehdä jaksamisen ohessa kompromisseja.

Käytännössä kompromissit ovat meidän suhteessa minun suunnastani tulevia eli vaikka minäkin olen väsynyt, teen silti, kun mies on väsyneempi. Vaikka minäkin haluaisin joskus mennä johonkin, minä olen kotona, koska mieskin haluaa mennä ja miehen menohalu menee aina minun edelle. Jos molemmilla olisi omia asioita tai harrastus, miehen tarve on aina mennyt minun edelle. Eli minä luovun omistani, koska mies kokee, että hänen ei tarvitse kaikesta luopua minun ja perheen vuoksi. Ja on sanonutkin, että minä teen väärin ja olen itsekäs, kun hänen pitäisi "kaikki" lopettaa. Vaikka olisin vain vailla ajan jakamista kaikille perheen jäsenille.

Se, että miehen tarpeet ovat aina olleet tärkeämpiä, on vienyt parisuhteemme nollille. Miehellä ei ole ollut minulle aikaa, mutta muuta aikaa ei oikeastaan miehen mielestä tarvitakaan, vaan hyvä parisuhde = hyvä seksielämä. Noh, kun ei enää kiinnosta, kun miestä ei käytännössä näy kotona silloin, kun se on virkeä. Tähän seksiin miehen mielestä tulee korjaus, kun minä vain lakkaan nostamasta meteliä muista asioista ja antaisin auliisti ja haluten, silloin kun mies haluaa. Mutta miten sitä voi haluta toista, jolla ei seura kiinnosta muutoin lainkaan.

Olen sanonut miehelle, että haluan erota ja mies veti vain esille tuon, että kompromisseja pitää tehdä enemmän, jotta jaksamme. Kysyin, että missä vaiheessa mies on minun suhteen tehnyt kompromisseja ja eihän se riepu voinut vastata mitään. Kun ei niin ole tehty, ei ole sellaista, että kun minä teen tämän tai käyn tuolla, niin sitten sinä voit.. Ei, vaan aina on, miehen meno, miehen tarve, miehen harrastus..

Voisin toki aina jostain yrittää lapsille hankkia vahdin, kun haluan harrastaa tai käydä jossain ja olen niin tehnytkin. Mutta en ymmärrä sitä, että missä se miehen vastuu sitten loppupeleissä on..

Tulipa pitkää liirumlaarumia, mutta miten ihmeessä tästä voi eteenpäin selvitä yhdessä perheenä ja pariskuntana, mielestäni ei mitenkään..

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otathan huomioon, että sinulle ei tulla tarjoamaan omaa elämää ja aikaa kodin ulopuolella, ne pitää itse ottaa. Uskon että pienellä kopistelulla tuo oman ajan itselle nipistäminen alkaa sujua.

Vierailija
22/25 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten kanssa tuppaa helposti olemaan niin, että jos ei niitten kanssa vietä aikaa ei niihin tule läheistä suhdetta ja silloin ne tuntuvat pelkästään rasittavilta.Se kiintymyssuhde on ikäänkuin palkinto aikuiselle ja antaa voimia arkeen.En tiedä teidän perheenne tapausta mutta jos miehen saisi jotenkin viettämään aikaa lasten kanssa,vaikka äitikin mukana aluksi, saattaisi homma alkaa luistaa paremmin.Yhteinen uimahallireissu, eväsretki,pyöräily,elokuvailta tms mikän nyt kenellekkin sopii, voisi tuoda positiivistä virettä perhe-elämään.Ihan ilman kotitöistä puhumista, ne sitten aikanaan. Ja meillä mies tarttui töihin vasta kun itse tyystin lopetin ja annoin kodin mennä jonkun kerran ihan sikalaksi,nalkutus oli tuuleen huutoa.Voimia!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni kukaan ei vielä sanonut tätä, joten:

kerrotko, mikä on palkkojenne suhde?

Sinä tienaat xxx ja miehesi xxx

Se kumpi laittaa vähemmän kuluihin tekee kotona enemmän. Et voi vaatia mieheltäsi enemmän aikaa kotitöihin, jos hän antaa talouden ylläpitoon enemmän rahaa.

Jos tilanne on tasan laina- ym. maksuissa, sen kuuluu olla tasan sitten kotitöiden teossakin. Mutta onko näin?

Vierailija
24/25 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tienaan n. tonnin vähemmän käteen kk kuin mies. Molemmilla omaa lainaa. Vastaan pääasiassa lasten ruoka-, vaate-, harrastus- ja muista vapaa-ajan kuluista kuin myös omista kuluistani, tietysti. Mies vastaa asumiskuluista, mutta myös näihin osallistun. Minä kustannan netti-, lehti- yms maksut. Eli mielestäni tulojen suhteessa kulutkin menevät ihan kohtuullisesti ja näillä ei voi kyllä sitä tiskikasaa kompensoida. ;)

Vierailija
25/25 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2014 klo 13:35"]

Mielestäni kukaan ei vielä sanonut tätä, joten:

kerrotko, mikä on palkkojenne suhde?

Sinä tienaat xxx ja miehesi xxx

Se kumpi laittaa vähemmän kuluihin tekee kotona enemmän. Et voi vaatia mieheltäsi enemmän aikaa kotitöihin, jos hän antaa talouden ylläpitoon enemmän rahaa.

Jos tilanne on tasan laina- ym. maksuissa, sen kuuluu olla tasan sitten kotitöiden teossakin. Mutta onko näin?

[/quote]

Eihän tässä ollut kyse pelkästään kotitöistä vaan siitä, että ap ei pääse ikinä harrastamaan mitään tai näkemään ystäviään. Mies harrastaa ja näkee ystäviään miten itselleen sopii.

Minun mieheni tienaa 5x enemmän kuin minä. Pitäisikö meillä siis olla niin, että mies pääsee myös harrastamaan tai muihin omiiin menoihinsa viisi kertaa useammin viikossa, kuin minä? Parisuhde ja avioliitto on tasavertainen "yritys". Ei siinä jaeta kotitöitä tienaamisien suhteessa vaan tasapuolisesti. Ja vaikka se, että mies tienaisikin enemmän ei tarkoita sitä, että hänen työnsä on välttämättä yhtään vaativampaa kuin vaimon, asia voi olla päinvastoin. 

Ap, miten miehesi perustelee sen, ettei sinulla kuulu olla lainkaan omaa aikaa ja sinun pitää vastata suunnilleen kaikesta mikä liittyy lapsiin tai kotitöihin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme neljä