Siskonpeti, ala-arvoista sontaa
tässäkö Suomen stand up naisten parhaimmisto esitti taitojaan?? Voi itku, ei naurattanut kertaakaan! Kehen tämä huumori iski ja kertokaa missä kohdassa nauratti? Suorastaan mauton.
Kommentit (104)
Itse pidin ohjelmasta. Ehkäpä siksi, koska pidän todella paljon Pirjo Heikkilästä, mutta en niinkään noista muista näyttelijöistä. Tykkään myös siitä, että näyttelijät ovat itse olleet mukana käsikirjoittamassa ja usein itse pääsevät näyttelemään näitä "oman mielikuvitustensa tuotteita". Itse ainakin luulen tietäväni, mitkä ovat Heikkilän keksimiä, sillä olen seurannut hänen huumoriaan paljon (en tietenkään voi tietää, kenen tietty sketsi todella on). Minusta Heikkilä sopii paremmin käsikirjoittajaksi tai valmiiksi käsikirjoitettuihin ohjelmiin, ei ehklä niinkään spontaaneihin (kuten putous tms.).
Heikkilä on itsekin sanonut, että on otettu mallia siitä BBC:n tekemästä ponille kyytiä (vai mikä olikaan?). Minusta ei ollenkaan huono asia, sillä vitsithän ovat omat. Ja nykyään kaikki on muutenkin jo tehty aiemmin :D Joku kysyi ovatko he kouluttautuneet. Esimerkiksi Heikkilä ei ole käynyt varsinaista teatterikorkeakoulun näyttelijä koulutusta, eli ei siis ole näyttelijä vaan koomikko (stand-up:sta hänet tunnetaan. Tosin nykyään jättänyt stand-up:n vähemmälle. Muitten koulutuksesta en osaa sanoa. Tietääkö joku muu?
Huh huh, tulipa pitkää ja tanakkaa tekstiä. Mutta mutta, mietin myös sitä, kun joku kommentoi, että hyvissä ja huonoissa uutisissa ja esim. putouksessa ei ole kokonaan spontaania. Minusta se ei ole huono asia, sillä jos minua naurattaa, niin minulle on aivan sama millon hauska juttu on keksitty. YLLÄTYKYYKKY ;D
Vielä Lahtisesta. Minua ärsytti tämä Hirviniemen muija aiemmin, kun pidän häntä vähän huomionhakuisana, mutta on mielestäni kuitenkin ihan hyvänä osana tätä ohjelmaa. Ja ehkä myös tällläistä Krissen tyyppistä perus blondia tarvitaan vähän joka ohjelmaan ja tässäkin on hänelle paikkansa. Sannaa en sen sijaan vielä tiedä kunnolla, mutta tässä yritän hiljalleen tutustua. Ihan kivalle vaikuttaa :)).
Tulipas pitkä paajatus ja purin tuntojani, mutta kiitos ja näkemiin! :D
Aiva loistava sarja. Pitkästä aikaa oikeasti toimivaa settiä, kyllä on saanut monet naurut! Toinen loistava "naissarja" on Psychobitches, joka on näkyvillä vain Areenassa. Lisää tällaisia, eikä mitään Putous-schaissea!
[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 20:15"]
[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 23:22"]
Mä en kestä ohjelmia, joissa kaakattaa se Hirviniemen eukko.
[/quote]
Pöh hirviniemen eukkohan on ihana! Ja Pirjo Heikkilä. Krissestä ja siitä toisesta blondista en niin välitä.
[/quote]
Se toinen blondi on Sanna Stellan, jota tulee nyt joka tuutista, hän suunnittelee jo omaa vaatemallistoakin! Siis entinen free-toimittaja, ei teatterikoulutettu, karismaton tyyppi. Mutta kun Suomessa pääsee telkkariin, pääsee joka paikkaan!
[quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 11:16"]
Mä olin kans tosi pettynyt. Näistä tekijöistä näkee, että jutut eivät naurata heitä itseäänkään. Miettikää vaikka Kummeleita tai Vintiöitä, niissähän kukkii se itsenauraminen ja pelleilyn ilo, mutta tästä puuttuu sellaiset elementit ihan kokonaan. Joku luovuudenpuute tms. Varsinkin se gynekohtaus oli sellainen, että siihen olisi saanut höystettyä mukaan vaikka millaista läppää, mutta toteutus oli yksinkertaisesti huono.
kaikeksi lisäksi ihmettelen, miksei niitä sketsejä voi vaan pitää lyhyenä? Liian pitkinä noi jutut eivät vaan toimi, ja läpän tultua jo sanottua kamera kannattaisi pysäyttää eikä jäädä jatkamaan jotain turhaa.
[/quote]
No mut nuo mainitsemasi ei olleetkaan sukupuolikiintiöohjelmia. Niitä teki hyvät tekijät, aivan sama mitä oli piilossa housuissa. Politiikassakin tulos on surkea, jos äänestetään miestä tai naista siksi, että se on mies tai nainen.
[quote author="Vierailija" time="05.01.2014 klo 13:32"]
Lähinnä tuli mieleen murrosikäisten poikien teinihuumori, vähän alapään juttuja ja tilkkeeksi jumppaa ja pierua. Kukahan niilä en Zyssen tilalla seuraavalla kerralla vaivaantumassa. Jokainen noista naisista on koomikko yksinään, mutta kimpassa ei synny mitään mainittavaa. MYÖTÄHÄPEÄ OLI SUURI!
[/quote]
JUST NÄIN!!
Sehän se on paras... Kunnon sträppi sille ja sais meikätyttö kyytiä...
[/quote]
Sehän se on paras... Kunnon sträppi sille ja sais meikätyttö kyytiä...
[quote author="Vierailija" time="04.01.2014 klo 15:23"]
[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 22:58"]
Brittien Ponille Kyytiä kopio.
[/quote]
Samaa ajattelin heti kun näin mainokset, ihan törkeää kopiointia. Mutta en ihmettele, kun tietää tekijät.
[/quote]
Mikä siinä nyt oli niin kopiota? Se, että tekijät ovat naisia? Tuolla logiikalla vaikka Kummelit on selvä Monty Python -kopio.
Mun oli pakko käydä tämän keskustelun johdosta katsomassa tuo jakso areenalta.
Hauska ja viihdyttävähän se oli :D Naisena kiva nähdä vaihteeksi jotain tällaista. Pärjää hyvin jopa Ketoselle & Myllyrinteelle (toki siitäkin pidän).
Lahjakas ja mainio muijanelikko!
[quote author="Vierailija" time="04.01.2014 klo 13:53"]
näistä muuten kukaan ei taida olla suomessa teatterikorkeakoulun käynyt näyttelijä ja se tuli mieleen siitä, että näytteleminen oli jotenkin kökköä ja huonosti ajoitettua. en ole alan ammattilainen, en osaa analysoida paremmin, mutta suomessa on mun mielestä todella hyviä näyttelijöitä, sitä hyvyyttä pitää itsestään selvänä kunnes näkee jotain vasstakohtaa eli huonosti tai sinnepäin tehtyä.
[/quote]
Ei sillä ole mitään tekemistä teakin/nätyn kanssa.
Sillä on tekemistä sen kanssa että
-näyttelijä istuu valittuun komiikan lajiin (kyllä, niitä on monia)
-teksti on _todella_tarkkaa
-ohjaus on tiukkaa
ja silti koko homma voidaan vielä lyödä läskiksi leikkauksella.
t.alalla
[quote author="Vierailija" time="04.01.2014 klo 15:34"]
[quote author="Vierailija" time="04.01.2014 klo 15:23"][quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 22:58"]
Brittien Ponille Kyytiä kopio.
[/quote]
Samaa ajattelin heti kun näin mainokset, ihan törkeää kopiointia. Mutta en ihmettele, kun tietää tekijät.
[/quote]
En katsonut ohjelmaa enkä ota siihen kantaa, mutta eikö lähes kaikki suomalaiset ohjelmat ole kopioita jo olemassa olevista formaateista, mitä törkeää siinä yhtäkkiä on?
[/quote]
Korjaisin sen verran että
-paska ei välttämättä kelpaa suomalaisille vaan tarjolla on syystä x vain tätä
voinee johtua esimerkiksi siitä mitä tilaajat olettavat katsojien haluavan. Voi myös olla että tilaaja ei osaa lukea sitä mitä tuottaja olisi tekemässä ts. komiikan lukeminen ja sen "näkeminen" tekstissä on eri asia kuin katsoa suoraan tarjottavaa pilottia, joka onkin siis toinen juttu, sellaisen a)tekeminen b)saaminen asiasta päättävän nähtäville c) olettaminen että tämä ottaa riskin jos ei itse tajua. He ovat ehkä rahan/tuottamisen ammattilaisia mutta eivät komiikan.
t.sama
Pakko ottaa kantaa kun huomasin keskustelun, kun olin TOSI pettynyt. Kaipasin monen muun ohella jotain uudempaa näkökulmaa kuin alapää/tissi/seksistiset/pieru jutut. Ei vaan jaksa naurattaa.
Tykkäsin mutta vähemmän kuin Kätevästä emännästä ta Ponista.
Tykkäsin kovasti ja aion katsoa jatkossakin.
katsoin just siihen saakka kun joku istui vessassaja veti sidettä housuista. mitä hauskaa tossa on ja onko joku niin angstinen, että edes miettii tollasta?
kumman kaa on hauska! mutta ylipäänsä ärsyttää tällainen sukupuolijako naisten ja miesten huumoriin. varsinkin jos"naisten huumori" on näin kökköä.
näistä muuten kukaan ei taida olla suomessa teatterikorkeakoulun käynyt näyttelijä ja se tuli mieleen siitä, että näytteleminen oli jotenkin kökköä ja huonosti ajoitettua. en ole alan ammattilainen, en osaa analysoida paremmin, mutta suomessa on mun mielestä todella hyviä näyttelijöitä, sitä hyvyyttä pitää itsestään selvänä kunnes näkee jotain vasstakohtaa eli huonosti tai sinnepäin tehtyä.
Krisse ei ole kouluja käynyt, muut ovat.
[/quote]
Pöh hirviniemen eukkohan on ihana! Ja Pirjo Heikkilä. Krissestä ja siitä toisesta blondista en niin välitä.