Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ajatuksia? Yrittäisitkö saada lasta tässä tilanteessa?

Vierailija
08.11.2013 |

Olen totaalisen hämmentynyt oman epätietoisuuteni kanssa. Miten valintojen tekeminen onkin näin hankalaa... En osaa päättää haluanko kolmannen lapsen.

Tilanteemme on sellainen, että minulla on nuorena saatuna kaksi aivan mielettömän ihanaa lapsukaista. Ovat nykyään 10 & 9 ikäiset. Itsekin olen vielä alle kolmekymppinen. Lasten isä jätti minut synnärille kun olin kuopuksen saanut puserrettua maailmaan. Nykyisen mieheni kanssa olen pitänyt yhtä 8 vuotta.

Olen alkujaan tehnyt hänelle selväksi, etten halua enempää lapsia ja tämä on hänelle ok. Tiedän kuitenkin, että sydämessään hän haluaisi aivan valtavasti biologisesti oman lapsen. Lasteni kanssa hän on ollut ja hoitanut / kuskannut päiväkotiin aina kun en itse ole kyennyt. On tehnyt sen purnaamatta ja olen joskus ollut tyttöjen kanssa mökkireissuilla yms. ja mies on mukisematta ollut lasteni kanssa. Tiedän, että hän olisi mahtava isä.

Mutta mikä mua jarruttaa? Vakkari työ on, josta olisi mahtavaa päästä paussille, sillä matkoineen työpäiväni venyvät yli 10 tuntisiksi.

Jotenkin pelottaa ajatus uudesta vauvasta. Osaisin ehkä nauttia vauvasta aivan eri tavalla kuin nuorena ja traumatisoituneena äitinä. Tuntuu haikealta, että "menettäisin" vapauden joka minulla ja miehellä nykyään on. voimme kierrellä kirppiksiä ja puuhailla pihahommia ihan kaksin. Ei ole ketään punteissa roikkumassa. Katselemme leffoja ja nautimme toisistamme kernaasti, kun lapset ovat menoissaan.

Olen neljä vuotta ollut ilman ehkäisyä, enkä ole raskautunut. Toki tiedostan suurinpiirtein ovulaation, jonka aikaan olen toisinaan vältellyt yhdyntää. Kuitenkin aina kuukautisten alettua kirpaisee, miksei raskaus olekaan alkanut. Äh, niin hankalaa. Mitä hitsii mä tekisin?!

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiks kukaan ole ollut vastaavassa tilanteessa? :(

Vierailija
2/10 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkö - tottaki heti molemmat tutkimuksiin ja pontevasti lasta hankintaan, sehän on selvä, mutta puhun itsestäni. Tarinamme on se, etteä jouduimme olosuhteiden vuoksi olemaan yrittämättä lasta ja sitten aloimme yrittää joskus n. 37-vuotiaana. Ei kuulunut mitään. Rukoilin ja meille tuli lapsi, yksi, enää ei sen enempää tullut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljä vuotta ilman ehkäisyä? Vauvaa ei nyt taida teille tulla ihan vain rennosti odottamalla, mistäs tiedät, vaikka miehesi olisi hedelmätön tms. Menkää tutkimuksiin.

Vierailija
4/10 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensiksi juttelisin asian kunnolla läpi miehen kanssa.

Vierailija
5/10 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokeile yhdyntään ovulaation aikana ja jos ei tärppää pariin kuukauteen niin menkää heti tutkimuksiin. Tulet rakastamaan uutta tulokasta. Toivottavasti tärppää!

Vierailija
6/10 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti rakastaisin vauvaa ylikaiken, siitä ei epäilystä!

Olen vasta 29-vuotias ja uskon kyllä että raskaus alkaisi jos tosissaan tähdättäisiin. Toki mulla yksi krooninen sairaus, joten hedelmällisyyteni voi olla harhaluuloa.

Lapsen kasvattaminen on vaan toisaalta niin kovaa työtäkin jos sen haluaa tehdä kunnolla ja rakkaudella. Olin näiden kahden pikkulapsivaiheen jälkeen oikeasti niin uupunut, että vasta nyt jaksan esim. huolehtia viherkasveista :D

Mutta toisaalta osallistuva mies vauva-aikana on ihan eri asia kuin olla yh vastasyntyneelle ja 1v2kk ikäiselle.

ap

Vierailija
7/10 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä kyllä hedelmällisyysasioista mitään tiedä, mutta kun olet suht nuori ja itse saanut 2 lasta, ja silti 4 vuoteen ei ole lasta kuulunut niin minäkin jossain vaiheessa hakeutuisin tutkimuksiin, vikahan voi olla miehessäkin.

Vierailija
8/10 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tekisi kolmatta, jos olisin tilallasi. En ainakaan sen vuoksi, kun totesit, että miehesi OLISI hyvä isä, eiköhän se sitä tavallaan jo nytkin ole. Asia riippuu paljon myös siitä, että haluaako mies lasta, mutta silti, en usko, että tekisin.

Vierailija
9/10 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en hankkisi, mutta mun mielipidettä taitaa värittää tällä hetkellä se, että kaksi aika pientä muksua jo on, ja oon just itse palannut työelämään... On aamuja, jolloin en ehdi edes omaa tukkaani kammata. Lapsiani rakastan yli kaiken ja mieheni, lasten isä, osallistuu yhtälailla mukeloiden elämään, mut olisin kyl ihan valmis jo katkaisemaan omat piuhani ja olen tämän miehellenekin sanonut... Hän kun haaveilee jo sellaisesta ihanasta iltatähdestä muutaman vuoden kuluttua ;)

Vierailija
10/10 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee kaks vauvaa tietoisesti, ei mitään vahinkoja. Jos miehes tahtoo niin tehkää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi seitsemän