Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko tällainen suhde toimia?

Vierailija
19.12.2013 |

Mies on minua 15 vuotta vanhempi. Olemme molemmat eronneet, hänellä teini-ikäisiä lapsia, minulla eskari-ikäinen yksi lapsi. Mies on hyvin konservatiivisesta perinteitä arvostavasta suvusta ja perheestä ja elänyt aina järkevää, rauhallista ja tasaista elämää. Luonteeltaankin hän on hyvin rauhallinen, sivistynyt, miettii etukäteen mitä sanoo, ei tee mitään impulssiivisia tekoja, on kaiken kaikkiaan hyvin luotettava ja turvallinen.

Minä taas olen boheemista taiteilijaperheestä ja olen tehnyt elämäsäni vaikka mitä. Asunut monessa eri maassa, reppureissaillut, vaihtanut ammattia, kouluttautunut uudelleen. Elän ja tunnen vahvasti, olen avoin, sponttaani ja hullutteleva - monessa tapaa täysin miehen vastakohta. Puhun ennenkuin ajattelen, olen monella tapaa mustavalkoinen ja liian suora, mies taas näkee asiat monelta kantilta.

Jotenkin tuntuu että kaikista eroistamme huolimatta sovimme yhteen. Arvostan ja rakastan miehessä tuota tasaista luotettavuutta ja sitä että kun minä "sekoilen" ja lentelen pilvissä, mies hienovaraisesti kiskaisee minut takaisin maanpinnalle. Mies taas selvästi rakastaa minussa omien piirteidensä vastakohtia.

Mutta, voiko pidemmän päälle nämä luonne(ja ikä)erot olla niin suuria ja alkaa ärsyttää, että emme kuitenkaan jaksa toisiamme? Haluaisin  osata ennakoida tätä ja tietää keinoja joilla luoda hyvä ja toimiva vakaa parisuhde kaikista eroavaisuuksista huolimatta. :)

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tottakai se voi toimia.

Vierailija
2/6 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti voi toimia! Ehkä mies kaipaa tuollaista "hulluttelevaa" naista :) Ja minun mielestä tuo ikäero ei ole paha...

Onnea teille <3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

no jos se Bridget Jones sen Markinsa kanssa pystyi loppujen lopuksi olemaan niin miksi et sinäkin :)

Vierailija
4/6 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se miehen tasaisuus ala ennen pitkää ärsyttää.

Vierailija
5/6 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä aika sama tilanne paitsi että mulla ei ole lapsia ja ikäeroa on 13v.

Hyvin on nyt toiminut neljä vuotta eikä loppua näy.

Vierailija
6/6 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai voi toimia... Usein juuri hyvin erilainen ihminen on ihana piristysruiske molemmille... Meillä on niin, ettäm ies on supersosiaalinen, vilkas, menevä, minä taas hiljainen kotihiiri introvertti... Meitä molempia kiehtoo toistemme erilaisuus vielä 13 vuoden avioliiton jälkeenkin. 

Toki tällaisessa suhteessa täytyy antaa toiselle vapautta olla mikä on, esim. mieheni täytyy lähteä yksin matkoille tai sosialisoimaan, ei voi odotaa että minä lähtisin kun en tykkää. Ja minä en voi odottaa, että mies istuisi kotisohvalla kanssani seuranani kaikki illat, koska häntä ahdistaisi sellainen elämä.