Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maski on kuin lapsen pehmolelu. Tuo turvallisen olon, mutta ei oikeasti suojele möröiltä/pöpöiltä.

Vierailija
10.10.2020 |

.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet hallituksen valheellisen manipuloinnin uhri. Maskien hyödyllisyyttä vähäteltiin, koska maskeja einollutkaan saatavilla vaikka toisin senkin suhteen väitettiin.

Nyt on paljastunut, että hallitus on jopa tilannut kalliin tutkimuksen tukemaan valheitaan:

”Selvitys tilattiin eläkkeeltä olevalta professorilta. Merkit viittaavat nyt siihen, että selvityksen lopputulos oli päätetty tilaajan taholta ennakolta. Julkisuuteen nostettiin vain sopivat faktat. Kyynistä poliittista pilaa, voisi joku sanoa.

Eroon koronasta -tutkijaryhmä julkaisikin heinäkuussa tutkimuksen, jossa kasvomaskien käytön kerrottiin vähentävän kolmanneksella riskiä sairastua koronaan verrattuna siihen, kun maskia ei käytetä. Tutkimus perustui samaan aineistoon, jota käytettiin STM:n selvityksessä.”

(IL)

Millälailla maskien hyödyllisyys olisi tilannetta muuttanut? Ennemmin uskon, että Suomessa on muita maita PAREMPI tilanne, koska täällä ei maskeja käytetty. Ne lisäävät tartuntoja. Kuinka moni ei käytön aikana koskaan koske maskiin tai koskettuaan siihen vaihtaa sen uusiin pesten kätensä siinä välissä? EI KUKAAN.

Minä vaihdan ja pesen/ desinfioin. Ihan perushygieniaan, ei ole vaikeaa.

No mä en ja olen vielä töissä asiakkaiden kanssa. Koskettelen eli korjailen maskin asentoa ja samaa tekevät asiakkaat, eli sillä ei ole mitään merkitystä, jos sä teet noin, koska suurin osa ei todellakaan tee. Maskeja kosketellaan ja niistä siirretään pöpöjä omissa käsissä pinnoille koko ajan.

Vierailija
22/29 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juurihan oli, että 60% tartunnoista ei pystytä jäljittämään, joten ei todellakaan voi väittää, ettei kaupoista ole saatu tartuntoja. Tuskin ne 60% on sellaisia, jotka ei kukaan ole missään kaupassa käynyt.

Voi väittää, jos kaupoista ei ole tartuntoja saatu, niin ei niitä sieltä edelleenkään saada. Eihän kaupan väkikään ole niitä sieltä saanut, eikä myöskään muiden liikkeiden. Esim. omalla alallani, jossa palvellaan asiakkaita päivittäin samoilla asiakasmäärillä, kuin ennen koronaa yksikään työntekijä ei ole sairastunut. Niin ei niitä tartuntoja silloin kaupoista saa, eikä edes työkavereilta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon samaa mieltä, mutta hiljaa mielessäni. Käytän maskia näön vuoksi, ettei tarvi toisten mulkoilla rumasti - kukaan ei tiedä, pesenkö maskiani koskaan ja käytänkö sitä oikein, niille riittää että mulla on joku rätti naaman edess.

Sinähän siinä kärsit.

Avaisitko vähän, mistä minä kärsin? Ehkä hankalasta hengityksestä vähän aina maskin kanssa.

Annat ymmärtää, ettei sinulle ole merkitystä sillä, onko oma maskisi edes puhdas, koska pidät sitä vain näön vuoksi.

Vierailija
24/29 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon samaa mieltä, mutta hiljaa mielessäni. Käytän maskia näön vuoksi, ettei tarvi toisten mulkoilla rumasti - kukaan ei tiedä, pesenkö maskiani koskaan ja käytänkö sitä oikein, niille riittää että mulla on joku rätti naaman edess.

Sinähän siinä kärsit.

Avaisitko vähän, mistä minä kärsin? Ehkä hankalasta hengityksestä vähän aina maskin kanssa.

Annat ymmärtää, ettei sinulle ole merkitystä sillä, onko oma maskisi edes puhdas, koska pidät sitä vain näön vuoksi.

Miksi sillä olisikaan, koska samalla lailla tässä on kosketeltu naamaa pesemättömin käsin ja oltu kontaktissa muihin siellä kaupassa jo kohta 8 kuukautta? Ilman mitään ongelmia. Kyllä mullakin on pestäviä kangasmaskeja. Käytän samaa maskia ainakin 3 eri kauppareissulla ennen kuin viitsin sen pestä. Ja siis maskia pidän siksi, että haluan näyttää koomiselta ja leikkiä vastuullista. Töihin tuli juuri viikko sitten (onneksi nyt vasta, turha se nytkin toki on) maskipakko, niin sillälailla tuttua sitten.

Eri

Vierailija
25/29 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet hallituksen valheellisen manipuloinnin uhri. Maskien hyödyllisyyttä vähäteltiin, koska maskeja einollutkaan saatavilla vaikka toisin senkin suhteen väitettiin.

Nyt on paljastunut, että hallitus on jopa tilannut kalliin tutkimuksen tukemaan valheitaan:

”Selvitys tilattiin eläkkeeltä olevalta professorilta. Merkit viittaavat nyt siihen, että selvityksen lopputulos oli päätetty tilaajan taholta ennakolta. Julkisuuteen nostettiin vain sopivat faktat. Kyynistä poliittista pilaa, voisi joku sanoa.

Eroon koronasta -tutkijaryhmä julkaisikin heinäkuussa tutkimuksen, jossa kasvomaskien käytön kerrottiin vähentävän kolmanneksella riskiä sairastua koronaan verrattuna siihen, kun maskia ei käytetä. Tutkimus perustui samaan aineistoon, jota käytettiin STM:n selvityksessä.”

(IL)

Millälailla maskien hyödyllisyys olisi tilannetta muuttanut? Ennemmin uskon, että Suomessa on muita maita PAREMPI tilanne, koska täällä ei maskeja käytetty. Ne lisäävät tartuntoja. Kuinka moni ei käytön aikana koskaan koske maskiin tai koskettuaan siihen vaihtaa sen uusiin pesten kätensä siinä välissä? EI KUKAAN.

Mulla ainakin maskit (erimalliset, eri materiaalista valmistetut, useita kokeiltu) tuppaavat  nousemaan kutittamaan silmiä. Jolloin mun on kiskastava aina vähän väliä sitä maskia alemmas.

Vierailija
26/29 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinähän siinä kärsit.

Niin? Mikä tässä on sitä kärsimystä? Tunnontuskiako pitäisi olla?

Vierailija
27/29 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinähän siinä kärsit.

Tuntosi ja tunteesi eivät taida kiinnostaa ketään.

Elä rauhassa ja säilytä turvaetäisyys, esim. 10 metriä, ettei mielensynkeytesi leviä.

Vierailija
28/29 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinähän siinä kärsit.

Tuntosi ja tunteesi eivät taida kiinnostaa ketään.

Elä rauhassa ja säilytä turvaetäisyys, esim. 10 metriä, ettei mielensynkeytesi leviä.

Voi sentään, en kärsi enkä ole synkeäkään, en nyt millään mahdu tuohon muottiisi. Taidat itse olla vähän synkeä :)

Vierailija
29/29 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lassin Leevi on poikkeus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi neljä