Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuukaudessa käteen 1850e; työtön yh. Jess!

Vierailija
03.01.2014 |

Sain uudet päätökset juuri, olen työtön yh, saan käteen 1850/kk - siitä vuokra vie 720e/kk, muuten jää siis käyttöön 1100 e/kk.
Hesarin luokkakoneen mukaan olen rahallisesti alaluokan alaluokkaa - mutta kulttuurisesti eliittiä!

En ihan ooo, samaa mieltä, minusta meillä on paljonkin rahaa käytettävissä. Ja lapset vielä harrastavat jääkiekkoa, pianoa ja maalausta - eli ns. kalliita harrastuksia.
Elämä 2014 senkun hymyilee!

Kommentit (103)

Vierailija
101/103 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi asua ahtaasti, jos vuokra kaupungin asunnossa on 1200 eur? Tämä kysymys no:lle 86.

Ja itse asiasta; pienten lasten yh:n vielä ymmärrän, jos on mieluummin työttömänä jonkun aikaa. Jos on raskas työ ja pitkä työmatka eikä saa siitä enempää kuin työttömänä kotonakaan, niin kyllähän se valinta pistää miettimään. Mutta silloin on pidettävä huoli lasten arjen mielekkyydestä. En hyväksy, että lapset ovat silloin pitkät päivät hoidossa, mutta osaviikkoisesti tai kerhossa parina päivänä viikossa.

Ja sinäkin aikana pitää myös aikuisen pitää huoli, ettei putoa yhteiskunnan kelkasta. Ja aktiiviseen työnhakuun heti, kun lapset vähän kasvavat, 3-4v.

Sinulle yh, joka mietit paluuta kolmivuorotyöhön; mitä jos ottaisit hoitolapsia kotiisi? Siis ryhtyisit perhepäivähoitajaksi joksikin vuodeksi?

Vierailija
102/103 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2014 klo 14:36"]Saan noin 2300€/kk, työtön yh olen. Vuokra 1200€, asumme ahtaasti kaupungin vuokra-asunnossa. 1100€ jää siis käyttörahaa. Paitsi että tuolla summalla elää 5 ihmistä, 220€/kk per henkilö sisältäen ruuat, netti, puhelimet, vaatteet Ym. Vieläkö ootte kateellisia?

[/quote]

Haetko rahaa soskusta? Jos haet niin sun vuokra on ilmeisesti liian suuri. Ei tuo teille vuokran jälkeen jäävä summa kata 5 ihmisen perusosia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/103 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivat sinulle. Itse en taida edes töissä ollessa saada tuota summaa tai ehkä just ja just kun laskee lapsilisät ja elatusmaksut kahdesta isommasta lapsesta. Jotain väärää on jos kokoaikaisena raataa niska limassa ja käteen jää saman verran tai vähemmän kuin kotona olemisesta. Ei sillä, että omaa pienituloisuuttani valittaisin kun vähemmälläkin pärjää ja se on oma valintani ollut jättää opiskelut opiskelematta, mutta olisihan se kieltämättä kivempi samalla rahalla olla kotirouva jos kehtaisi ja jaksaisi sitä henkistä stressiä mitä työttömänä on. 

Olen muutaman kuukauden ollut elämässäni työttömänä ja se oli äärettömän stressaavaa kun piti yrittää hakea kaiken maailman pilipalipaikkoihin joihin ei ole edes minkäänlaista pätevyyttä ja kaiken lisäksi olin yli puolen välin raskautta niin se toi oman lisämausteensa siihen.  Hoitovapaa loppuu kohta, että saa nähdä onko edessä samaa paskaa kun töitä ei näytä olevan edes niitä ns paskaduuneja joihin minulla pätevyys on. Itse en ainakaan osaa työttömyydestä nauttia kuin korkeintaan siinä tapauksessa, että voitan lotossa ja voin pyyhkiä niillä peruspäivärahahakemuksilla perseeni. Että en sinänsä mikään työnarkomaanikaan ole, että jos varallisuus omasta takaa riittäisi niin ihan surutta jättäytyisin pois työelämästä. Kun ei ne rahat taivaasta tipu niin en osaisi tuilla nauttia vapaudesta täysillä.

Ymmärrän, että työttömät saa rahaa. Ei työttömiä tarvitse ajaa tosiaan sillan alle asumaan ja roskiksia dyykkaamaan, mutta ei se kauhean reilua ole jos työtön ei sitten anna omaa panostaan työllistymiseen. Toki joskus se työttömyys voi kestää pidemmänkin aikaa kun töitä tekevälle löytyy on näinä aikoina aika kulunut fraasi, mutta jos oikein leuhkitaan tuilla ja miten ihanaa elämä on työttömänä niin tulee mieleen, että ne tuet riittää turhan mukavaan elämään.