Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuukaudessa käteen 1850e; työtön yh. Jess!

Vierailija
03.01.2014 |

Sain uudet päätökset juuri, olen työtön yh, saan käteen 1850/kk - siitä vuokra vie 720e/kk, muuten jää siis käyttöön 1100 e/kk.
Hesarin luokkakoneen mukaan olen rahallisesti alaluokan alaluokkaa - mutta kulttuurisesti eliittiä!

En ihan ooo, samaa mieltä, minusta meillä on paljonkin rahaa käytettävissä. Ja lapset vielä harrastavat jääkiekkoa, pianoa ja maalausta - eli ns. kalliita harrastuksia.
Elämä 2014 senkun hymyilee!

Kommentit (103)

Vierailija
61/103 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montako lasta?

Vierailija
62/103 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te pienituloiset, paljonko maksatte veroja kuukaudessa? Kuinka monen yksinhuoltajan yksinhuoltajakorotuksiin riittää? Ottakaa huomioon se, että te työssäkäyvät käytätte verotuloja paljon enemmän kuin mitä maksatte veroja, joten turha tulla itkemään että teidän rahoilla toiset elävät. Varsinkin jos sinulla on lapsia, tulet todella kalliiksi yhteiskunnalle, päiväkotipaikka maksaa kunnalle 1500€/kk, peruskoulu maksaa 80 000€/lapsi. Oletko itse muka maksanut kaiken veroillasi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/103 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 17:43"]Te pienituloiset, paljonko maksatte veroja kuukaudessa? Kuinka monen yksinhuoltajan yksinhuoltajakorotuksiin riittää? Ottakaa huomioon se, että te työssäkäyvät käytätte verotuloja paljon enemmän kuin mitä maksatte veroja, joten turha tulla itkemään että teidän rahoilla toiset elävät. Varsinkin jos sinulla on lapsia, tulet todella kalliiksi yhteiskunnalle, päiväkotipaikka maksaa kunnalle 1500€/kk, peruskoulu maksaa 80 000€/lapsi. Oletko itse muka maksanut kaiken veroillasi?

[/quote]En vielä mutta osa lapsista on jo töissä ja maksaa veroilla koulutustaan. Pahinta ovat ne perheet joissa koulusta ei piitata (se maksaa saman, olit sitten hyvä tai lintsari) ja eletään yhteiskunnan tuella sukupolvesta toiseen. Siksi on pakko ottaa lisää maahanmuuttajia töihin.

Vierailija
64/103 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi nyt, mutta en ihan ap. ymmärrä sinun tapaasi hehkutella ja pröystäillä. Oikeastikko luulet, että tahallisessa työttömyydessä ja sossunelättinä olemisessa on jotain kehuskeltavaa. Kirjoituksesi kertoo paljon sinusta ihmisenä, etkö huomaa sitä itse... Työtön sossunelätti, jolla ei ole aikomustakaan hakea töitä, ei ole ainakaan minun arvoasteikossa kovin ylhäällä, olivatpa ne yhteiskunnan tuet kuinka suuret tahansa.

Vierailija
65/103 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua taas ärsyttää kun täällä yleistetään työttömät ja sossuelätit luusereiksi, ottaisin heti sellaisenkin työn vastaan jossa tienaisin vähemmän kun kotona jos niitä töitä vain jostain saisi!!!

Vierailija
66/103 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leveilkaa vain julkisesti etuuksillanne, kohta niita leikataan kun noin leveasti elatte. Kaikkien ryhmien etuuksia ei kuitenkaan voi leikata koska suomen "kuuluu" olla vieraanvarainen tanne tuleville, joten vain kantavaestolle tulee koyhempaa. Kadehtikaa sitten vapaasti elintasopakolaisten luxuselamaa jonka te kustannatte.

Vierailija
67/103 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, älä sitten valita kun olet eläkeiässä ja eläke niin pieni.

Vierailija
68/103 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumma juttu ettei köyhä saa olla itsekäs ja ottaa vastaan mitä annetaan, kun nämä kaikki Kataiset ja Wahlroosit mitään muuta puhukaan kuin itsekyyden puolesta.

Minäkin aion "maata kotona" just niin kauan kuin se on mahdollista.

Tuloina ansiosidonnainen brutto 1400;-, asumistuki 350;-, lapsilisä 150;- ja elarit 150;- ja menoina vuokra 600;-

Kivasti ehtii kirppikselläkin bisnestä tehdä näin työttömänä kun on aikaa! Viime kesänä tehtiin Turkin matka kirppistuotoilla.

Vierailija
69/103 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ne passita koulutuksiin??? Minä jäin työttömäksi ja viidentenä päivä oltiin jo työntämässä kurssille. Ihan mille sattuu kurssille. Onneksi toinen virkailija oli fiksumpi ja tajusi, ettei se ollut ollenkaan sopiva. Ja mnulla akateeminen loppututkinto ja vankka työkokemus... 

Vierailija
70/103 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän te nyt tuossa hehkutatte elämää tukien varassa, mutta oletteko ajatelleet että lapset kasvaa ja ansiosidonnainenkin loppuu joskus.Vuosikausien loisimisen jälkeen sitä hyväpalkkaista työtä ei taida olla kaikille saatavilla ja kansaneläke ei yltä samalle tasolle kun nykyiset tuet.

Vierailija
71/103 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 15:42"]

Ja vaikka olisikin kivaa ja elämä tuntuu palkitsevalta ja tyydyttävältä niin en kyllä keskustelupalstoilla leveilisi....

[/quote]

Leveily on defenssi. On kamalaa elää yhteiskunnassa jonkun toisen lapsien yh-naisena = epähaluttava vaimo kenellekään kunnon miehelle, nolo wt.

Oloa kompensoidakseen täytyy tulla defensseissään tänne vakuuttelemaan itselleen, että kyllä kannatti, jess jess.

No jess, jess, katsotaan kuka viimeksi nauraa.

VAikka miten ap saisit meidän muiden rahoilla hankittua itsellesi uuden tutkinnonkin, kun siellä kotopankolla makoilet ja tuhnuttelet ja koitat miettiä, miten muiden rahoilla kustannetun laatuaikasi viettäisitkään, niin tiedäthän toki itsekin, että parisuhdemarkkinoilla olet b-luokan tavaraa ja vuosi vuodelta sitä aina vain enemmän.

Vierailija
72/103 |
07.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap.
Tosiaankin, olen tyytyväinen. Vielä kaiken lisäksi saan nyt vuoden alusta tienata 300 e /kk ilman että se vaikuttaa tukeen, kysyin jo tuurausvuoroja ravintolasta, kerroin tilanteen, etten halua tienata 300 enemmän ja pomo suostui. Teen iltaa joskus pe-la. Aloitan ensi viikolla.

En saa sossusta senttiäkään, ainoastaan Kelalta.
Ja elatustuki, lasten isä työtön ja kielitaidoton, eli ei taida saadakaan koskaan töitä. Ja joo, kaksi lasta on. Harrastukset lapsilla aika kalliita, mutta pärjätään.
Ruokaan menee korkeintaan 150 e/kk; en ole töissä ja on aikaa jahdata tarjouksia ja tehdään kaikki itse alusta alkaen.

Ja lähdemme viikon tuetulle lomalle keväällä, viikko kylpylässä, täyshoito, kaikki asumiset, matkat ja aktiviteetit maksavat 140 e yhteensä meiltä kolmelta.

Vaatteet hankin kirkppareilta, kun on aikaa etsiä. lapseni kulkevat Benettonin ja Mexxin ja Polarn&Pyret vaatteissa - edullisesti ja aina tylikkäinä. Itsekin käytän vain merkkivaatteita, kirpparilta.

Joululahjat (kirjoja ja pelejä) kirpparilta, uuden tietokoneen hankin, 4G yhteyden ja uudet kännykät lapsille. Joulruokaan ja lahjoihin meni yhteensä 1300 euroa, siitä 1080 euroa tietsikkaan ja kännykkään. Mitään en ostanut luotolla, kaikki käteisellä.

Olen ylpeä elämästäni, säästän luontoa, hoidan lapseni, olen ehtinyt olla työelämässä yli 20v - eli olen maksanut oman osuuteni veroja.

Menisin töihin jos saisin kuoulutustani ja kokemustani vastaavaa työtä - en kuitenkaan saa, joten tällä mennään.

Ei tämä ole ollut helppoa opetella, putosin 4800 e kuukausipalkalta tähän tilanteeseen - mutta nyt kaikki on hyvin. Elämässä on sisältöä. Ja rauha.

Tärkein on se rauha ja tasapaino lasten, minun ja elämän välillä.

Vierailija
73/103 |
07.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katotaan sit miten suu pannaan, kun tulet saamaan eläkettä alle tonnin kuussa.

Vierailija
74/103 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 13:49"][quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 13:39"]

[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 13:31"]

Enkä tod. mene töihin alle 2300 palkallla ja hyvillä työajoilla. Työnteko se ei Suomessa kannata. Eikä ole yhtään huono omatunto. Yksi elämä käytössä ja en tippaakaan jaksa tuskastua muiden mielipiteistä siitä, että pitäisi vaikka siivota katuja tuolla, eikä ottaa vastaan yhteiskunnan tukia. Minä mielummin sivistän itseäni ja teen mieluisia asioita päivät pitkät, kunnes mieluisa työ löytyy. Jos minä alkaisin pakertaa orjatöissä jotta saisin saman käteen kuin nyt, niin ei sillä ketään pelastettaisi tai mitään parannettaisi. Elämässä pitää olla itsekäs. 

-10

[/quote]

Tässähän se tuli, suoraan sanottuna. Elämässä pitää olla itsekäs, eli revi itsellesi ja potkaise muita vaikka päähän jos tarvii. Tässä syy siihen että suomessa voidaan niin huonosti. Jos kulttuurimme olis yhtään kehittyneempi, elämässä kannattaisi olla yhteisvastuullinen. Se on ainoa tapa rakentaa lapsillemme parempi tulevaisuus. Tietysi itsestään pitää huolehtia hyvin, mutta itsekkyys elämänarvona on pahuutta. Kovasti selität itsellesi ettet aio tuntea huonoa omaatuntoa. Käytännön tilanteellesi et ehkä mitään voi, mutta hyvän elämän kannalta tuo itsekkyys on huono valinta. Tulet huomaamaan. Omatunto on sitä varten että se auttaa valitsemaan hyvän ja pahan ja opettamaan ne myös lapsille.

[/quote]

Millä tavalla se on itselleen repimistä ja muiden potikimista, että ottaa sen mitä yhteiskunta tarjoaa?? Kuka kärsii siitä, että minä nautin elämästäni näin?? Monelle ei tuokaan summa riittäisi - minulle riittää. Minä opiskelen jatkuvasti itselleni korkeampaa tutkintoa, mutta omaehtoisesti. Haen töitä kyllä, mutta tietyillä kriteereillä: en aio aiheuttaa itselleni ja lapselleni vaikeuksia siksi, että joku soimaa ja sanoo että on tehtävä mitä tahansa työtä paskapalkalla. 

Hyvä ja pahan eron oppii ihan muualta kuin murehtimalla sitä, mitä muut ajattelevat, ja toimimalla jalkamattona. Terve itsekkyys ei ole pahuutta, terve itsekkyys vie eteenpäin oikealla tavalla kuten kunnianhimo ja suojaa yksilöä täysin turhilta ulkopuolisilta paineilta.

[/quote] no arvaa kuin kävisi jos jokainen paska palkkalainen( hoitajat, siivoojat yms yms) ajattelis noin! Kusessa oltais koko helvetin sakki!! Yhteisvastuu...

Vierailija
75/103 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää töihin loiset

Vierailija
76/103 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 13:43"]

Minä olen ansiosidonnaisella ja käteen jää noin tonni kuussa, juuri tuli raha ja se oli 1059e + lapsilisät kahdesta 219e. En ole siis yh. Olen oikeinkin tyytyväinen. Irtisanouduin työstäni kesäkuussa. Työstä jäi käteen n.1250e, ei taloudellisesti ole eroa olenko työssä vai en.

Aamulla saatoin koululaisen 8ksi kouluun, samalla tein lenkin. Sitten eskarilainen lähti taksilla eskariin. Tulin kotiin kahville ja luin kirjaa. Pesin pyykkiä ym.kotihommaa. Nyt olen netissä ja kohta lapset tulevat ja lähdetään tuttavani kans puistoon. On aikaa lapsille ja itselle. Nautin! :)

[/quote]

Ihan sivuhuomio - missäpäin on jo koulut alkaneet? Ulkomailla? Eikös ne ala vasta loppiaisen jälkeen?

Vierailija
77/103 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulut alkaa ja loppuu nykyään eri kunnissa eri aikoihin...

Vierailija
78/103 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 pienen lapsen yh, hoitoala , kolmivuorotyö. Ei työsopimusta. Vielä kotihoidontuella. Miten toimia jos haluaa (on pakko) jäädä yhteiskunnan elätiksi?? Suoraan ansiosidonnaiselleko? Pitääkö työkkäriin ilmottautua? Entä saako töistä kieltäytyä, pitäisi olla päivätyö lyhennetyllä työajalla. Ei mua hävetä, lastenhoito yksin tarpeeksi rankkaa. Tämä voisi olla väliaikaisratkaisu kunnes kaikki lapset koulussa

Vierailija
79/103 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos itse irtisanoudut, tulee karenssia. Ja lyhennetty työaika vaatii että olet töissä ensin kuusi kuukautta. Miten tuollaiseen jamaan joutuu?

Vierailija
80/103 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos itse irtisanoudut, tulee karenssia. Ja lyhennetty työaika vaatii että olet töissä ensin kuusi kuukautta. Miten tuollaiseen jamaan joutuu?