HS:n luokkakone, mihin yhteiskuntaluokkaan SINÄ kuulut?
Oma luokkani on Asiantuntija, kulttuurinen luokkani Eliitti.
Kommentit (182)
vähäosainen duunari... oikeasti korkeakoulutettu vakityössä normaalipalkalla ja harrastuksena kuntosali. Olipa mahtava testi..
Tässä katsotaan lähinnä koulutusta ja tuloja. Näkyy myös tuloksissa; olen vähäosainen niiden mukaan, mutta minulla on leipätyöläisen kulttuuriluokka.
t. työtön, syrjäytynyt kaikkien mittapuiden mukaan mutta paljon lukeva ja harrastava
Vähäosainen duunari täälläkin. Mutta ylpeä siitä!! Ois hävettäny tulla leimatuksi hienostoeliitin joukkoon. Miten jotkut täällä on ylpeitä siitä, kehuisivat itseään pinnallisissa seurapiireissään. Oih meni monelta yöunet, kun testi ei näyttänyt rikkaan suvun luokkaa.
mä olin kipuaja-duunari, vanhempien ammatit kun muutin musta tuli asiantunrija-eliitti -aika paljon painoa vanhempien ammatilla
mä olin kipuaja-duunari, vanhempien ammatit kun muutin musta tuli asiantunrija-eliitti -aika paljon painoa vanhempien ammatilla
Ainoa asia, mikä tuossa testissä vaikuttaa, mihin luokkaan kuuluu, on näemmä tulot. Testasin esimerkiksi korkealla koulutuksella, mutta ilman tuloja, tulos vähäosainen.
Testasin myös matalalla koulutuksella, mutta korkeilla tuloilla, tulos eliitti.
vähäosainen ja kulttuurisesti eliitti; meitä taitaa olla täällä; en aio ottaa tuota liian vakavasti
Vähäosainen, kulttuurinen luokka asiantuntija
Vähäosainen - eliitti.
Hah. Minkäs sille voin, että sairastuin psyykkisesti ja toistaiseksi koulut käymättä. Se sitten tekee minusta vähäosaisen. Se on vähän väärin.
[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 11:14"]
Vähäosainen no sen minä tiesin muutenkin mutta kulttuurinen luokka eliitti. Harmi että kulttuuria ei voi syödä:D
[/quote]
Kuin myös!
Testitulos antoi ihan päälaellaan olevan tuloksen? Olen muka leipätyöläinen ja eliittiä. Oikeasti olen akateeminen eikä mikään leipätyölaisyyden määreistä täyttynyt:en ole elämässäni lukenut seiskaa tai katsonut tv:n maksukanavia. Eliittikin oli outo: en golfaa tai matkustele vaan harrastan puutarhanhoitoa ja sisustusta.
Luulen että tuo leipätyöläinen tuli vanhempieni ammateista, en kylläkään ymmärrä miten ne tekevät minusta leipätyöläisen.
[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 18:14"]
Vähäosainen - eliitti.
Hah. Minkäs sille voin, että sairastuin psyykkisesti ja toistaiseksi koulut käymättä. Se sitten tekee minusta vähäosaisen. Se on vähän väärin.
[/quote]
Jaahas, ja mieheni on asiantujija molemmissa kategorioissa.
asiantuntija molemmissa kategorioissa
[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 09:29"]
Mä olen vähäosainen :D :D :D
Ilmeisesti laski tulojeni perusteella.
Kulttuurinen luokkani on kuitenkin eliitti? Öööööö?????
[/quote]
Mä sain ihan saman!
Joo siinä lukee suoraan, että alle 1500 tienaava kuuluu vähempiosaisiin. Siinä puolison tuloilla tai varallisuudella ole merkitystä. Sain vähäosainen asiantuntija.
Luokka on asiantuntija, jonka kyllä tunnistan, mutta kulttuurinen luokka kipuaja tuntuu vieraalta :)
Täytyy lukea koko juttu kk-liitteestä huomenna.
[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 18:05"]
[/quote]
Mitä niiden vanhempien pitäisi olla, että pääsisi kipuajaksi?
Itse DI, vanhemmat duunareita ja silti pääsin "eliittiin". Outo testi. Olisko ehkä parhaan ystävänkin pitänyt olla joku elämäntapaintiaani?
Vähäosainen, kulttuurisesti eliittiä. Mullakin on akateeminen koulutus ja vakituinen työ, mutta palkka ei päätä huimaa.