HS:n luokkakone, mihin yhteiskuntaluokkaan SINÄ kuulut?
Oma luokkani on Asiantuntija, kulttuurinen luokkani Eliitti.
Kommentit (182)
[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 10:25"]
Hmm... mielenkiintoista on se, että kun jätin vanhempien ammatit tyhjiksi sain tuloksen asiantuntija-eliitti, mutta kun laitoin ne näkyviin, tulokseksi tuli muutoin täsmälleen samoilla vastauksilla kipuaja-eliitti. :D
[/quote]
Ihan sama mulla. Ja itse asiassa se, miten valitsen isäni ammatin, vaikuttaa todella paljon. Hän on yrittäjä, koulutukseltaan teknikko, teknologia-alalla pienyrittäjänä. Jos valitsen teknologiayrittäjä, olen vielä asiantuntija, mutta jos valitsen teknikko, yrittäjä, putoan kipuajaksi :-)
Vähäosainen duunari :D Ketään muita?
[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 10:21"]
Leipätyöläinen - eliitti
[/quote]
Tein testin uudestaan, vaihdoin ammattinimikkeeni toiseen ihan vastaavaan ja laitoin kuukausituloksi 200 e vähemmän. Nyt tulokseni on asiantuntija - eliitti.
leipätyöläinen/duunari. Vaikka en kyllä lue Seiskaa. Kokeilin huvikseni uudelleen niin että valehtelin käyttäväni facebookia. Muut vastaukset olivat ennallaan. Ja yllätys yllätys: minusta tuli kipuaja! Eikä mun enää väitetty lukevan Seiskaa. Mulle kyllä sopii olla duunarikin, mutta miten ihmeessä sosiaalisen median painoarvo on noin suuri?
[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 12:06"]
Vähäosainen duunari :D Ketään muita?
[/quote]
On täällä muitakin
Asiantuntija - Asiantuntija. Hmm. Ollaan opettajaperhe ja harrastetaan klassista musiikkia kuunnellen ja itse soittaen eri instrumentteja. Ehkä sitten meni oikein?
Olen vähäosainen. Yllättävää sinäänsä, kun olen opiskelija :D Ja kulttuurellinen luokka on asiantuntija.
Olen vähäosainen asiantuntija
t. kotirouva
Olen vähäosainen. Kuitenkin akateeminen, akateemisten lapsi, mutta kun mä paha ihminen luen seiskaa, enkä välitä purjehduksesta enkä joogasta. Muutin pari juttua ja olinkin eliittiä.
Luokka eliitti, kulttuurinen luokka myös eliitti.
Luokka eliitti, kulttuurinen luokka myös eliitti.
Vähäosainen. Minulla on kuitenkin vakituinen työpaikka ollut jo 14 vuotta. Koulutusta yo ja kaksi ammatillista tutkintoa. Tein testin uudelleen, ja seurasin pylväiden liikettä kunkin vastauksen jälkeen. Putosin asiantuntijasta vähäosaiseksi, koska mieheni on taksinkuljettaja. Mieheni on testin mukaan kuitenkin duunari eikä vähäosainen. Jos brottopalkkani olisi 100 € enemmän/kk, olisin leipätyöläinen. Kulttuurisesti olin eliittiä.
Luokkasi on eliitti
Pieni huippujoukko, joilla on perittyä varallisuutta tai niin hyvä palkka, että he voivat tehdä asioita, jotka ovat tavallisille ihmisille mahdottomia. Ammatteina esimerkiksi johtaja, tuomari, professori tai erikoislääkäri. Eliitti matkustaa paljon, seuraa maailman asioita ja harrastaa monipuolisesti kulttuuria. Eliitin jäsenet tuntevat paljon muita eliittiin kuuluvia. Varsinkin miehet harrastavat paljon. Lajeina esim. golf, hiihto, metsästys ja sisustus. Medioina kotimaiset ja ulkomaiset paperi- ja verkkolehdet.
Myös kulttuurinen luokkasi on eliitti.
^ Tämä saatu mm. seuraavilla: akateeminen koulutus ja sitä vastaava ammattinimike, tulot 5300€/kk, paras ystävä ammatiltaan toimari, vanhempien ammatit "alempaa" ryhmää kuin omani. Harrastuksiin en merkinnyt golfia, oopperaa eikä muita vastaavia, jotka itse näkisin elitistisenä, vaan matkustelun, puutarhanhoidon, lukemisen (dekkarit), sisustuksen, ruuanlaiton ja pari muuta. Seuraan kaikkea muuta paitsi seiskaa ja suomi.24-palstaa.
En itse koe kuuluvani eliittiin vaan ylempään keskiluokkaan. En myöskään koe kuuluvani kulttuuriseen eliittiin.
[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 17:27"]Luokkasi on eliitti
Pieni huippujoukko, joilla on perittyä varallisuutta tai niin hyvä palkka, että he voivat tehdä asioita, jotka ovat tavallisille ihmisille mahdottomia. Ammatteina esimerkiksi johtaja, tuomari, professori tai erikoislääkäri. Eliitti matkustaa paljon, seuraa maailman asioita ja harrastaa monipuolisesti kulttuuria. Eliitin jäsenet tuntevat paljon muita eliittiin kuuluvia. Varsinkin miehet harrastavat paljon. Lajeina esim. golf, hiihto, metsästys ja sisustus. Medioina kotimaiset ja ulkomaiset paperi- ja verkkolehdet.
^ Tämä saatu mm. seuraavilla: akateeminen koulutus ja sitä vastaava ammattinimike, tulot 5300€/kk, paras ystävä ammatiltaan toimari, vanhempien ammatit "alempaa" ryhmää kuin omani. Harrastuksiin en merkinnyt golfia, oopperaa eikä muita vastaavia, jotka itse näkisin elitistisenä, vaan matkustelun, puutarhanhoidon, lukemisen (dekkarit), sisustuksen, ruuanlaiton ja pari muuta. Seuraan kaikkea muuta paitsi seiskaa ja suomi.24-palstaa.
En itse koe kuuluvani eliittiin vaan ylempään keskiluokkaan. En myöskään koe kuuluvani kulttuuriseen eliittiin.
[/quote]
Mulla suunnilleen samalla tavoin. Palkka asiantuntijatyöstä korkeampi. Vanhemmat tehdassiivooja ja työnjohtaja, eikä golffia eikä teatteria harrastuksena.
Luokkani on asiantuntija, kulttuurinen luokkani eliitti.
Tämä testihän oli ilmeisesti kopioitu BBC:n vastaavasta testistä. Toimi varmaan siellä ihan hyvin. Britannia on oikeasti edelleenkin luokkayhteiskunta, mutta Suomessa nämä luokat ovat vähän keinotekoisia.
Minulla eliitti ja eliitti.
Korkeakulttuuria kulutan paljon eli siltä osin allekirjoitan tuloksen. Se, että tällainen perusakateeminen n. 6000 euron kuukausipalkalla asiantuntijatason töissä työskentelevä, "tavistaustan" omaava (vanhemmat sihteeri+teknikko) henkilö muuten kuuluisi eliittiin, tuntuu vähän hassulta. Itse mieltäisin kuuluvani ylempään keskiluokkaan.
Jätin kaikki kentät vastaamatta. Tuloksena asiantuntija ja kulttuurinen luokka duunari. Mielenkiintoista...:D
Olen koulutettu, varakas, työtön keski-ikäinen nainen. Hesarin mukaan olen vähäosainen duunari, ilmeisesti tulojeni perusteella. Varallisuudestahan testi ei kysynyt mitään... Sopii minulle hyvin, vielä kun lopettaisivat julkaisunsa tilauksen tyrkyttämisen ja ymmärtäisivät että rahani riittävät vain aivan välttämättömään.
Luokkasi on eliitti
Pieni huippujoukko, joilla on perittyä varallisuutta tai niin hyvä palkka, että he voivat tehdä asioita, jotka ovat tavallisille ihmisille mahdottomia. Ammatteina esimerkiksi johtaja, tuomari , professori tai erikoislääkäri. Eliitti matkustaa paljon, seuraa maailman asioita ja harrastaa monipuolisesti kulttuuria. Eliitin jäsenet tuntevat paljon muita eliittiin kuuluvia. Varsinkin miehet harrastavat paljon. Lajeina esim. golf, hiihto, metsästys ja sisustus. Medioina kotimaiset ja ulkomaiset paperi- ja verkkolehdet.