Kissa vs. Koira
Kumman ottaisit/olet ottanut ja miksi? Itse olen kissaihminen ollut lapsuudesta saakka, koiria hieman pelkään. Kissa on itsenäinen, viisas, siisti, käyttää hiekkalaatikkoa, tulee syliin siliteltäväksi ja on kaikin tavoin ihana olento :)
Kommentit (242)
Ei kaikki koirat haise. Se on toki oma mielipide kummasta tykkää enemmän, mutta se on tosi tyhmää että aletaan heti pilkkaamaan koiria koska tykkää ite koirista vähemmän. :( en mäkään tykkää kissoista mutta en ala pilkkaamaan niitä kuitenkaa, se on vaan mun oma mielipide :)
Molemmista tykkään mutta koirista ehkä enemmän, en osaa sanoa miksi, meillä on ollut aina koiria.
koirat on ihanii :)mulla on 2 koiraa ja rakasta niitä. kissatkin on kivoja mutta oon ite koiraihminen. älkää pliis kommentoiko negatiivisesti sillä tää on vaan mun mielipide. :) mutta ei aleta kuitenkaan haukkumaan koiria eikä kissoja sillä molemmat on ihanii lemmikkejä :D
Koira, itse en voi sietää kissoja, ne raapii ja ovat vittumaisia itsekkäitä paskiaisia. Ioira sen sijaan on nöyrä ja rakastaa ehdoitta ja näyttää sen vielä. Jos itellä on pahamieli ja on itkeny nii minun koirat aistivat sen ja tulevat lohduttamaan. Koiran anturat tuoksuu ihanalle ja minulla on sylikoiria että otan ne kainaloon kun katson televisiota.
Minä nyt en jaksa tälläistä vastakkainasettelua ollenkaan. Aion lähiaikoina ottaa kissan tai kaksi mutta voisin periaatteessa ottaa koirankin. Varsinkin jos asuisin rivarissa tai omakotitalossa.
Toi on tosi tymää että aletaan heti haukkumaan koiria. Mä voin sanoo että oon ite koira ihminen ja en hirveesti tykkää kissoista mutta tää on vaan mun mielipide. Oon myös huomannu että kissan ruokaa odtaa vaan laiskannäköset ihmiset ja koirien ruokaa sellaset urheilulliset. Meillä on 2 koiraa ja arvatkaa kun oitää lähtee lenkille......huokaus. nutta se on tosi hyvää liikuntaa ja mun kunto on paljon parempi kuin ennen. :) monilla on vaan huono ennakkoluulo koirien syhteen. Ne on oikeesti tosi kivoja. Mutta tietenkin kaikki kissaihmiset alkaa vaan laitaa negatiivisii kommettei koska on vaan pakko sabotoida koiraihmisten kommenttei. Oon myös huomannu että ne jotka omistaa kissan tai on kissaihmisiä niin ne on sellasii ilkeitä jotka alkaa heti haukkuu koirii että ne on huonoja vaikka kissatkin on!!!! Älkää sitte pliis kommentoiko negatiivisesti sillä tää on vaan mun mielipide. :)
[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 23:40"]Huvittavaa miten kaikki koiraihmisten viestit alapeukutetaan armotta :D
[/quote]
Totta. Ja olenkin jo jonkin aikaa arvellutkin tätä kissaihmisten enemmistöä täällä. Kertoo paljon, miksi täällä käy sellaisia ihmisiä kuin täällä käy..
Pidän molemmista, mutta enemmän kissoista ja sanoisin olevani ehdottomasti kissaihminen. Ymmärrän paremmin kissojen mielenliikkeitä ja kieltä, olen samalla taajuudella niiden kanssa. Kissat ovat kauniita, viehkoja, hassuja ja fiksuja, mukavalla tavalla seurallisia ja tuoksuvat mahtavalta.
Lisäksi yksikään kissa ei ole vielä tupannut kuonoaan haaroihini kyläpaikassa tai hyppinyt vasten mekkoani...
Meiltä löytyy yksi koira ja kaksi kissaa. Kaikkea kolmea rakastan yli kaiken <3 joten fifty-fifty.
[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 23:54"]
[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 23:48"]
Koira osoittaa kiintymystä, ja koiran kanssa voi lenkkeillä ja harrastaa.
[/quote]
Niin muuten osaa kissakin, ja oikein sydänjuuriaan myöten osaakin. Se tulee ja puskee, kehrää ja merkitsee oman ihmisensä hajullaan, jota se erittää puskiessaan.
[/quote]Hyi
Mun mielestä molemmat on ihan sika kivoi.♥ molemmissa on toki huonoja puolia mutta kissaa ja koiraa ei voi verrata:)
Olin ennen ehdottomasti koiraihminen, mutta nyt olen alkanut kallistumaan kissojen puoleen. Koirat on alkanut ällöttää synnytyksen jälkeen. Meillä on koira. :|
Miksi? Oma vastaukseni on hevonen.
[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 16:12"]
Hyi
[/quote]
Minua ei haittaa ollenkaan että kissa puskee hajuaan minuun. Kissa tuoksuu niin ihanalta, että jos sitä tuoksua saisi hajuvetenä tai huuhteluaineena, ostaisin.
[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 15:20"]jos on pienikoira niin se ei voi kaataa vauvaa. kyllä kissojakin on huonosti koulutettuja ja niitä ei voi kävelyttää. kissa menee minne se tahtoo eikä sitä voi käskeä. koirs tekee sen mitä käsketään ja onuskollinen. meidän koira pelasti mut kun meinasin hukkua pienenä. kissa on muutenkin itseppäinen. ja jos esim sä oot hukkumassa ja sun kissa voi pelastaa sut mutta se näkis sen lempi ruuan jossain niin se menis sen ruuan luo, kissa ei ole uskollinen!!!!!! niillä on muutenkin vaan yksi ilme ja ne kerjää vaan ruokaa ja nen nukkuukoko päivän. niistä ei ole hyötyä!!! meijän koira menee ulko oven eteen aina kun se kuulee äänen. se on huvä vahtikoira :)
[/quote]
Mun kissa hallitsee paremmin suomen kieltä kuin sinä ;)
[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 15:56"]Koiran! Tunnen yhden perheen jossa on kissoja ja he ovat koko ajan sairaana. Jatkuvasti vatsatauteja ym. Hassua, kun miettii miten kissojen pitäisi muka parantaa vastustuskykyä. Kaipa he antavat kissojensa kävellä pitkin ruokapöytää ja eivät pese käsiään muutenkaan kissojen käsittelyn jälkeen.
[/quote]
Ehkä perhe sairastaa muista syistä, tuliko mieleen? Meidän kissataloudessa ei sairasteta koskaan, ei pestä ylenpalttisesti käsiä ja kissa kulkee ruokapöydällä, mutta en nyt terveyttämme kissan ansioksi laske :D
Se johtuu siitä, että kissaihmiset ovat töykeämpiä