Olen sanonut miljoona kertaa ja sanon edelleen: liikennekuolemat eivät ole MILLÄÄN TAVALLA hyvä mittari!!
Autojen turvatekniikka ja lääketieteen kehitys paranee koko ajan, minkä ansiosta ihmiset jää helpommin henkiin sellaisista kolareista, joihin olisi vielä 90-luvulla kuoltu 99% varmuudella. Eli kuolemien tuijottelu ei anna juuri minkäänlaista oikeaa kuvaa.
Miksi seurantaa ei tehdä esim. vammautumisten perusteella? Kolareihin ei enää kuolla, mutta vakaviakin vammoja niistä kuitenkin edelleen seuraa.
Kommentit (12)
Ihan sama mutta nopeusrajoituksia pitäisi nostaa
Vierailija kirjoitti:
Voisitko toistaa. En oikein ymmärtänyt.
Liikennekuolemat eivät indikoi liikennekulttuurin kehitystä, johtuen esim. juuri tuosta teknologisesta erosta edellisiin vuosikymmeniin. Se, että 70-luvulla kuoli kymmenkertaisesti ihmisiä ei kerro siitä, ettei silloin olisi osattu ajaa, vaan siitä, että sen ajan autokanta oli turvallisuudeltaan Ö-luokkaa (nykyisin A-luokkaa).
ap
Vierailija kirjoitti:
Mikäs on tämän jutun pihvi?
Älä kohella liikenteessä.
Vierailija kirjoitti:
Mikäs on tämän jutun pihvi?
Saattaahan se perustua johonkin uutiseen, mutta niiden linkittäminen on diginatiiveille ylivoimainen tehtävä.
1 000 001 kerta. seuraavaan odotellessa
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama mutta nopeusrajoituksia pitäisi nostaa
Taajamien ulkopuolella rajoituksia voisi tosiaan nostaa 20 km/h, mutta koska ihmisen reaktioaika ei kehity, taajamissa pitää pysyä nykyisissä nopeusrajoituksissa.
Hyvinhän meillä menee kun autokannan ikäkin on mitä on.
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama mutta nopeusrajoituksia pitäisi nostaa
Ja turvavyö vapaaehtoiseksi! Turha härpäke tuollainen rintaa puristava remmi, en ole mikään koira!
ketään kiinnosta jonkun ap:n sanomiset
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisitko toistaa. En oikein ymmärtänyt.
Liikennekuolemat eivät indikoi liikennekulttuurin kehitystä, johtuen esim. juuri tuosta teknologisesta erosta edellisiin vuosikymmeniin. Se, että 70-luvulla kuoli kymmenkertaisesti ihmisiä ei kerro siitä, ettei silloin olisi osattu ajaa, vaan siitä, että sen ajan autokanta oli turvallisuudeltaan Ö-luokkaa (nykyisin A-luokkaa).
ap
Liikennekulttuuriin on viime vuosina tullut muutos, ajokortin 17 - vuotiaina saaneet teinit. Siinä ryhmässä kuolema niittää satoa. Teknologia ei auta, kun vauhtia on liikaa.
Milloin viimeksi olette nähneet poliisin valvovan nopeuksia? Poliisin määrärahojen leikkaaminen toi villin lännen liikenteeseen.
Voisitko toistaa. En oikein ymmärtänyt.