Miesten kokema epätasa-arvo
https://yle.fi/uutiset/3-11587950?origin=rss Mielenkiintoinen lyhyt ohjelma miesten kokemasta syrjinnästä, tässä "tasa-arvoisessa" yhteiskunnassamme. Kannattaa katsoa.
Kommentit (211)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä mikä on tilanne nykyään, mutta kun minä aloitin työelämäni yli 20 vuotta sitten niin ihan samasta työstä ja samalla työpaikalla sai miehet parempaa palkkaa kuin naiset. Ja tiedän sen ihan siitä syystä, että seurustelin sen aikaisten työkaverieni kanssa. Itse asiassa mulla meni jopa niin, että olin tullut erääseenkin työpaikkaan 3 vuotta aikaisemmin kuin mies jonka kanssa päädyin parisuhteeseen ja selvisi, että hänellä oli heti ensimmäisestä päivästään asti parempi palkka kuin minulla sen 3:n vuoden työkokemukseni jälkeen.
Ja täysin samoja töitä tehtiin. Nykyään voi asiat ollakin paremmin, en tiedä. Kerroin vain oman kokemukseni, että mun nuoruudessani oli ihan normaalia, että pojat/miehet sai parempaa palkkaa heti uusina työntekijöinä kuin monta vuotta työssä olleet naiset.
Se, että ollaan täysin eri alalla on asia erikseen. Mutta kyllä minusta naisvaltaisiakin aloja saisi arvostaa enemmän, vaikken itse sellaisissa koskaan ole ollutkaan.
Naisten ja miesten eripalkkaisuus on kielletty laissa jo 1969, joten älä puhu paskaa.
Se, että jokin asia on kielletty ,ei tarkoita sitä etteikö sitä tapahtuisi.
Jos miehet tekee tilastokeskuksenkin mukaan 38-tuntista, ja naiset 30-tuntista työviikkoa, niin pitääkö naisille maksaa tyhjästä?
Nainen tekee edelleen palkatonta työtä perheen ja miehen eteen.
” Puolisoiden ansiotyössä käynti näyttää siis vaikuttavan perheen työnjakoon. Vaikka kummankin puolison kotityöaika väheni ansiotyöhön osallistumisen myötä, ei kahden kokopäivätyössä käyvän palkansaajan perheessäkään kotitöihin osallistuta samalla tavoin. Työstä ja kodista huolehtimisen kaksoistaakka näyttää Suomessakin jäävän enemmän naisten kuin miesten kontolle.”
https://www.vaestoliitto.fi/@Bin/bbce9671bdf965523ef336247c6846f6/16023…Kenen pitäisi maksaa sinun itsesi päättämistä kotitöistä joulukorttien askarteluinesi?
Kuka on kotitöiden työnantaja?
Hienosti typistetty kaikki kotityö joulukorttien askarteluksi :D
Ongelmana ei ole se, ettei kotityöstä makseta palkkaa, vaan se, että tämä palkaton työ on jakautunut epätasa-arvoisesti.
Kuka se käskee tekemään kotitöitä. ÄLÄ TEE.
Ja kuka maksaisi sinulle palkan? Älä vaan sano valtio tai kela. Silloin minä suutun.
Kun jonkun on pakko hoitaa tietyt asiat kuten ruoka pöytään ja lapsen paskaperse puhtaaksi. Jos nämä jättää tekemättä, niin on äkkiä linnassa. Mulla on asiat hyvin, mutta tilastojen valossa miehet ovat viitsimättömiä (huolimatta palkkatyötunneista, tästä on tutkimus), jolloin nämä hommat sälyttyvät suurimmaksi osaksi naisten harteille.
Ja mikä kysymys toi edes on. Kuka maksaa palkan? No firma jossa mä olen töissä. Jos olisin valtiolla töissä, niin sitten tietysti valtio :D
Ota ero ukostasi, niin loppuu se valitus.
Mikä tässä on vaikeeta? Itse olet kakarasi ulostanut, joten hoida se, ei se ole mitään palkallista työtä.
Olet tehnyt sen rakkaudesta ja lapsi on rakkautesi sympoli.
Sinun tapauksessasi tämä on sarkasmia. =D=D
Mikäkö oon vaikeaa? Biologia näyttää ainakin sinulle olevan. Pitäiskö sinun vähän kertailla, millaisia reikiä ihmisessä on ja mitä niistä mistäkin tulee... Ja oikeinkirjoitustakin kannattaisi harjoitella - tai ainakin välttää tuollaisia vaikeita vierasperäisiä sanoja kuten symboli.
Miehet sentään saavat jatkaa töissä isäksi tulon jälkeen, sen sijaan naiset voivat saada potkut. Tasa-arvon nimissä olen vetäytynyt lisääntymismarkkinoilta ja keskityn miesten tavoin uran luomiseen. Ja hei, mikäli Suomesta ei löydy töitä kannattaa suunnata muualle. Suomi on kurja paikka työttömälle oli hän nainen taikka mies.
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut että jään herkästi miehenä kakkoseksi työnhaussa naispuoleisille. Tämä on korostunut jos rekrytoijana on nainen.
Älä jauha paskaa. Naisten sivuuttaminen on systemaattista ja pätkätöissä roikottaminen.
Miesten ongelmia on niin vähän, että niitä pitää keksiä muista maista ja niiden nettikulttuureista.
Vierailija kirjoitti:
Miehet sentään saavat jatkaa töissä isäksi tulon jälkeen, sen sijaan naiset voivat saada potkut. Tasa-arvon nimissä olen vetäytynyt lisääntymismarkkinoilta ja keskityn miesten tavoin uran luomiseen. Ja hei, mikäli Suomesta ei löydy töitä kannattaa suunnata muualle. Suomi on kurja paikka työttömälle oli hän nainen taikka mies.
Meitä on useampia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset on aika pitkälti ihan itse parantaneet asemaansa tässä yhteiskunnassa. Miehetkin vois ihan itse tehdä asioille jotain. Mitä mä naisena voin sille, että monen miehen elämänhallinta pettää, tulee alkoholismia, asunnottomuutta, suhde vaimoon ja lapsiin kärsii, itsemurhariski kasvaa jne. jne. Oisko peiliin katsomisen paikka myös? Ja useat miehethän itse ovat naisten pakollista asepalvelusta vastaan, puolueistakin ainoa joka suhtautuu siihen myönteisimmin on - tadaa- feministinen puolue.
Tässä oli kyllä niin monta asiaa pielessä, että oikein tuli paha mieli...
Väite, että miehet eivät ole tehneet mitään on kunmallinen. Kuka esim. keksi e-pillerin, paransi sanitaatiota ja innovoi lapsikuolleisuuden pienentämistä läpi historian vapauttaen naisia synnytyskoneen asemasta...
Tuo miesten elämänhallinnan pettäminenkin on tyypillistä feminististä diskurssia. Miesten kokema epätasa-arvo johtuu hänestä itsestään ja tekemistään valinnoista. Naisten kokema epätasa-arvo johtuu yhteiskunnasta, ja tarkemmin miehistä... Mä sanoisin naisen eurosta, että minkä mä miehenä sille voin, että naista ei derivointi kiinnosta, ja nainen mielummin hakeutuu matalapalkkaiseen helppoon virkaan julkiselle sektorille, koska arvostaa vapaa-aikaa enemmän kuin mies.
Myös väite, että feministinen puolue suhtautuisi myönteisesti naisille pakolliseen asevelvollisuuteen on soopaa, fpuolue tavoitteöee kaikille vapaaehtoista asevelvollisuutta.
M43
Tai esim kehitti suurimman osan teknologiasta, internetin, demokraattisen valtajärjestelmän, sosiaalisen median, no ne miehet - kaikki nämä mahdollistavat tasa-arvoisen yhteiskunnan sekä vapaan informaationkulun.
Ilman naista, Ada Lovelace, ei olisi nettiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset on aika pitkälti ihan itse parantaneet asemaansa tässä yhteiskunnassa. Miehetkin vois ihan itse tehdä asioille jotain. Mitä mä naisena voin sille, että monen miehen elämänhallinta pettää, tulee alkoholismia, asunnottomuutta, suhde vaimoon ja lapsiin kärsii, itsemurhariski kasvaa jne. jne. Oisko peiliin katsomisen paikka myös? Ja useat miehethän itse ovat naisten pakollista asepalvelusta vastaan, puolueistakin ainoa joka suhtautuu siihen myönteisimmin on - tadaa- feministinen puolue.
Väite, että miehet eivät ole tehneet mitään on kunmallinen. Kuka esim. keksi e-pillerin, paransi sanitaatiota ja innovoi lapsikuolleisuuden pienentämistä läpi historian vapauttaen naisia synnytyskoneen asemasta...
Tuo miesten elämänhallinnan pettäminenkin on tyypillistä feminististä diskurssia. Miesten kokema epätasa-arvo johtuu hänestä itsestään ja tekemistään valinnoista. Naisten kokema epätasa-arvo johtuu yhteiskunnasta, ja tarkemmin miehistä... Mä sanoisin naisen eurosta, että minkä mä miehenä sille voin, että naista ei derivointi kiinnosta, ja nainen mielummin hakeutuu matalapalkkaiseen helppoon virkaan julkiselle sektorille, koska arvostaa vapaa-aikaa enemmän kuin mies.
Myös väite, että feministinen puolue suhtautuisi myönteisesti naisille pakolliseen asevelvollisuuteen on soopaa, fpuolue tavoitteöee kaikille vapaaehtoista asevelvollisuutta.
M43
Tai esim kehitti suurimman osan teknologiasta, internetin, demokraattisen valtajärjestelmän, sosiaalisen median, no ne miehet - kaikki nämä mahdollistavat tasa-arvoisen yhteiskunnan sekä vapaan informaationkulun.
Taas tämä maailman väsynein meemi naisen euron jälkeen.
Alan Turing kehitti tietokoneen ja on kylläkin mies.
Vierailija kirjoitti:
Sulla on varmaan tosi hyvät lähteet sille, että naiset saa potkut lastensaannin jälkeen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jiilius kirjoitti:
Näissä mies tasa-arvokeskusteluissa esiintyy toistuvasti kaksi ongelmaa. 1. Naiset eivät osaa keskustella asiasta, eikä fokus pysy aiheessa. 2. Naisten tunne-elämä on rajallinen eikä empatiakyky ylitä sukupuolirajaa.
Näistä ongelmista johtuen miehiä alistavat rakenteelliset ongelmat pysyvät. Naisillahan on demokratiassa valta koska äänestäjien enemmistö on heitä. Siksi on tärkeää että naiset opettelevat puhumaan ja opettelevat rakentavaa tunne-elämää mihin sisältyy laaja-alainen empatiakyky.
Musta on aika paksua syyttää naisia empatiavajeesta. Naiset hoitavat maailmassa valtaosan hoivaamisesta. Hoivaamme lapset, vanhukset, sairaat, ongelmaiset - omat ja muut, työnä ja vapaa-ajalla.
Huutista. Täyttä paskaa. -eri
Olipas älyllisesti epärehellistä. Naisetko muka ei hoivaajia? :D
Vierailija kirjoitti:
Miuu kiusattii koulus ja sit ku itkin ja niiskutin, nii kiusaajat sano aina, et oo mies äläkä itke. :/ Et kait tuo o esimerkki siitä epätasa-arvosta, ku naiset saa näyttää tunteita, mut mies, edes kiusattuna, ei saa itkee. M25
Miesten keskuudessa vallitsee sellainen asenne että jos mies itkee tai näyttää tunteita, hän on säälittävä neiti, eikä oikea mies. Ei naiset noin ajattele, ainoastaan miehet.
Täällä palstalla on päivittäin ketjuja, joihin ei tule yhtäkään vastausta, koska se aihe ei kiinnosta ketään.
MGTOW ei mukamas kiinnosta ketään. Silti aihetta käsittelevät ketjut keräävät aina kasapäin hirveän vihaisia vastauksia ja lopulta koko ketju poistetaan ylläpidon toimesta. Kuitenkaan kyseessä ei ole mitään laitonta tai vaarallista.
Jokin ei nyt täsmää...
Vierailija kirjoitti:
Kertoo naisista aika paljon, että tämä kommentti on saanut paljon enemmän peukutusta kuin alapeukutusta. Mitä jos pidettäisiin ihan vain kaikkien puolia sukupuoleen katsomatta? Voit varmaan naisena ihan yhtä paljon pitää miesten puolia kuin naistenkin. Itse asiassa se on aina väkevämpää siistimpää, kun joku ottaa sellaiset ongelmat esille, jotka eivät koske itseä ja joiden ratkomisesta ei ole itselle hyötyä.
Ei miehet pidä toisten, tuntemattomien miesten puolia yleensä. Miesten kesken on kova pärjäämisen ja osaamisen kilpailu. Täytyy olla aina vahva, rohkea ja osata (mieluiten olla paras) vaikka missä asioissa. Siksi moni nuori mies syrjäytyykin, kun ei jaksa täyttää miehiin kohdistuvia vaatimuksia, joita tulee sekä naisilta että toisilta miehiltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertoo naisista aika paljon, että tämä kommentti on saanut paljon enemmän peukutusta kuin alapeukutusta. Mitä jos pidettäisiin ihan vain kaikkien puolia sukupuoleen katsomatta? Voit varmaan naisena ihan yhtä paljon pitää miesten puolia kuin naistenkin. Itse asiassa se on aina väkevämpää siistimpää, kun joku ottaa sellaiset ongelmat esille, jotka eivät koske itseä ja joiden ratkomisesta ei ole itselle hyötyä.
Ei miehet pidä toisten, tuntemattomien miesten puolia yleensä. Miesten kesken on kova pärjäämisen ja osaamisen kilpailu. Täytyy olla aina vahva, rohkea ja osata (mieluiten olla paras) vaikka missä asioissa. Siksi moni nuori mies syrjäytyykin, kun ei jaksa täyttää miehiin kohdistuvia vaatimuksia, joita tulee sekä naisilta että toisilta miehiltä.
Ihanne on pitää kaikkien puolia. Mitä se toisaalta kertoo miessukupuolesta, etteivät he kykene pitämään edes omiensa puolta, mutta toivovat/vaativat/pyytävät naiset siihenkin apuun?
Naisten pitäisi siis auttaa kaikkia, koska miehet eivät kykyne auttamaan naisia eikä miehiä?
Anteeksi, mutta meillä naisilla on niin paljon elämässä tekemistä, ettemme aina ihan joka paikkaan ehdi apuun.
Joskus on siis parasta ottaa itseään niskasta kiinni ja auttaa itse itseään. Ei odottaa valmiita ratkaisuja muilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä mikä on tilanne nykyään, mutta kun minä aloitin työelämäni yli 20 vuotta sitten niin ihan samasta työstä ja samalla työpaikalla sai miehet parempaa palkkaa kuin naiset. Ja tiedän sen ihan siitä syystä, että seurustelin sen aikaisten työkaverieni kanssa. Itse asiassa mulla meni jopa niin, että olin tullut erääseenkin työpaikkaan 3 vuotta aikaisemmin kuin mies jonka kanssa päädyin parisuhteeseen ja selvisi, että hänellä oli heti ensimmäisestä päivästään asti parempi palkka kuin minulla sen 3:n vuoden työkokemukseni jälkeen.
Ja täysin samoja töitä tehtiin. Nykyään voi asiat ollakin paremmin, en tiedä. Kerroin vain oman kokemukseni, että mun nuoruudessani oli ihan normaalia, että pojat/miehet sai parempaa palkkaa heti uusina työntekijöinä kuin monta vuotta työssä olleet naiset.
Se, että ollaan täysin eri alalla on asia erikseen. Mutta kyllä minusta naisvaltaisiakin aloja saisi arvostaa enemmän, vaikken itse sellaisissa koskaan ole ollutkaan.
Naisten ja miesten eripalkkaisuus on kielletty laissa jo 1969, joten älä puhu paskaa.
Se, että jokin asia on kielletty ,ei tarkoita sitä etteikö sitä tapahtuisi.
Jos miehet tekee tilastokeskuksenkin mukaan 38-tuntista, ja naiset 30-tuntista työviikkoa, niin pitääkö naisille maksaa tyhjästä?
Nainen tekee edelleen palkatonta työtä perheen ja miehen eteen.
” Puolisoiden ansiotyössä käynti näyttää siis vaikuttavan perheen työnjakoon. Vaikka kummankin puolison kotityöaika väheni ansiotyöhön osallistumisen myötä, ei kahden kokopäivätyössä käyvän palkansaajan perheessäkään kotitöihin osallistuta samalla tavoin. Työstä ja kodista huolehtimisen kaksoistaakka näyttää Suomessakin jäävän enemmän naisten kuin miesten kontolle.”
https://www.vaestoliitto.fi/@Bin/bbce9671bdf965523ef336247c6846f6/16023…Kenen pitäisi maksaa sinun itsesi päättämistä kotitöistä joulukorttien askarteluinesi?
Kuka on kotitöiden työnantaja?
Hienosti typistetty kaikki kotityö joulukorttien askarteluksi :D
Ongelmana ei ole se, ettei kotityöstä makseta palkkaa, vaan se, että tämä palkaton työ on jakautunut epätasa-arvoisesti.
Kuka se käskee tekemään kotitöitä. ÄLÄ TEE.
Ja kuka maksaisi sinulle palkan? Älä vaan sano valtio tai kela. Silloin minä suutun.
Kun jonkun on pakko hoitaa tietyt asiat kuten ruoka pöytään ja lapsen paskaperse puhtaaksi. Jos nämä jättää tekemättä, niin on äkkiä linnassa. Mulla on asiat hyvin, mutta tilastojen valossa miehet ovat viitsimättömiä (huolimatta palkkatyötunneista, tästä on tutkimus), jolloin nämä hommat sälyttyvät suurimmaksi osaksi naisten harteille.
Ja mikä kysymys toi edes on. Kuka maksaa palkan? No firma jossa mä olen töissä. Jos olisin valtiolla töissä, niin sitten tietysti valtio :D
Ota ero ukostasi, niin loppuu se valitus.
Mikä tässä on vaikeeta? Itse olet kakarasi ulostanut, joten hoida se, ei se ole mitään palkallista työtä.
Olet tehnyt sen rakkaudesta ja lapsi on rakkautesi sympoli.
Sinun tapauksessasi tämä on sarkasmia. =D=D
Mikäkö oon vaikeaa? Biologia näyttää ainakin sinulle olevan. Pitäiskö sinun vähän kertailla, millaisia reikiä ihmisessä on ja mitä niistä mistäkin tulee... Ja oikeinkirjoitustakin kannattaisi harjoitella - tai ainakin välttää tuollaisia vaikeita vierasperäisiä sanoja kuten symboli.
Etkö ymmärtänyt lukemaasi kun oli p b:n sijaan? =)
Katso olisiko paikalla mies, hän selittää mitä siinä luki.
Myönnän teksti oli vaikeahko, mutta otin riskin.
Joo, itse oon esimerkiksi pitänyt aika monen ihmisen puolta, niin miesten kun naistenkin. Olen hoitanut lapset, lasten kavereita, haudannut vanhempani, tukenut mieheni iäkkäitä vanhempia, omia iäkkäitä tätejäni, syöpään sairastuneita ystäviäni. Työssäni olen ajanut päihdeongelmaisten - valtaosin miesten - asioita. Mieheni on esimerkiksi edistänyt omaa uraansa ja urheiluharrastuksiaan. Ei kannata mulle tai monelle muullekaan naiselle tulla puhumaan empatiasta tai hoivaamisesta yhtään mitään.
Olimme ostoksilla. Yh äidin 12v tyttö sanoi että miestä tarvitaan kantamaan ostokset autoon ja ajamaan kotiin. Jätin tietty ostokset siihen paikkaan ja odotin autossa kaikessa rauhassa. Ja naisesta tuli myöhemmin ex. Tosin ei siitä syystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M43
Miehet ovat juuri tällaisia (köh, siis miesasiamiehet). Naiset antavat arvoa miesten saavutuksille, mutta miehet eivät anna arvoa naisten saavutuksille. Alan Turing keksi toki modernin tietokoneen, mutta monet muut ennen häntä kehittivät ideaa Ada Lovelacen ollessa yksi ensimmäisiä, jo sata vuotta ennen Alan Turingia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M43
Miehet ovat juuri tällaisia (köh, siis miesasiamiehet). Naiset antavat arvoa miesten saavutuksille, mutta miehet eivät anna arvoa naisten saavutuksille. Alan Turing keksi toki modernin tietokoneen, mutta monet muut ennen häntä kehittivät ideaa Ada Lovelacen ollessa yksi ensimmäisiä, jo sata vuotta ennen Alan Turingia.
Sehän on selvää, että miesasiamiesten mielestä naisen ainoat ansiot voivat tulla ulkonäön tai seksin kautta. Ja suurin epätasa-arvo liittyy seksin saamiseen. No, kullakin arvonsa ja elämänkatsomuksensa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M43
Homomies. Totta.
Huutista. Täyttä paskaa. -eri