Miesten kokema epätasa-arvo
https://yle.fi/uutiset/3-11587950?origin=rss Mielenkiintoinen lyhyt ohjelma miesten kokemasta syrjinnästä, tässä "tasa-arvoisessa" yhteiskunnassamme. Kannattaa katsoa.
Kommentit (211)
Vierailija kirjoitti:
Miehiä ei voi syrjiä, koska patriarkaatin rakenteet on miesten puolella.
Vähän niinkuin hallituksessa?
Noniin ja nyt pidetään sitten keskustelu asiallisena. Faktoja ja perusteltuja mielipiteitä, ei huutelua!
Miehiä ja naisia ei kohdella kovin epätasa-arvoisesti Suomessa (pl. naisen euro, kiistaton fakta).
En ole nähnyt ihmisiä kadun kulmilla öyhöttämässä MGTOW:n toiminnasta tai vastaavasta - se kuuluu enemmän nettikulttuuriin ja ihmisen syrjäytymiseen
No jos nyt tasapuolisuuden nimissä voitaisiin syrjiä miehiä seuraavat kaksituhatta vuotta. Tai edes tuhat. Katsotaan sitten uudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Miehiä ja naisia ei kohdella kovin epätasa-arvoisesti Suomessa (pl. naisen euro, kiistaton fakta).
En ole nähnyt ihmisiä kadun kulmilla öyhöttämässä MGTOW:n toiminnasta tai vastaavasta - se kuuluu enemmän nettikulttuuriin ja ihmisen syrjäytymiseen
"Naisen euro" on jo moneen kertaan kumottu myytti. Naiset hakeutuu tilastollisesti useammin aloille jossa maksetaan pienempään palkkaa. Samasta työstä ei oteta naisen palkasta mitään pimppiveroa. Joka moista väittää on ihan kuutamolla.
Naiset on aika pitkälti ihan itse parantaneet asemaansa tässä yhteiskunnassa. Miehetkin vois ihan itse tehdä asioille jotain. Mitä mä naisena voin sille, että monen miehen elämänhallinta pettää, tulee alkoholismia, asunnottomuutta, suhde vaimoon ja lapsiin kärsii, itsemurhariski kasvaa jne. jne. Oisko peiliin katsomisen paikka myös? Ja useat miehethän itse ovat naisten pakollista asepalvelusta vastaan, puolueistakin ainoa joka suhtautuu siihen myönteisimmin on - tadaa- feministinen puolue.
Vierailija kirjoitti:
Tämä nyt on täysin typerä mielipide. Kaikkia voi syrjiä. Jos jokin yhteiskunnan rakenne sattuu keskimäärin suosimaan tiettyä ihmisryhmää tietyissä asioissa, niin se ei tarkoita sitä etteikö kukaan ihminen tämän ryhmän sisällä voisi tulla syrjityksi jollain toisella tavalla.
Tälläisten idioottimaisuuksien vuoksi feminismiltä menee uskottavuus jopa muiden naisten silmissä. Jopa, tai oikeastaan ennen kaikkea niiden jotka oikeasti kannattavat tasa-arvoa.
Miehistä puhutaan alentavasti, vähätellään, yleistetään kohtuuttomasti. No voi voi. Naisista näin on puhuttu aina. Ehkä tää on nyt sitten sitä tasa-arvoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Naisen euro" on jo moneen kertaan kumottu myytti. Naiset hakeutuu tilastollisesti useammin aloille jossa maksetaan pienempään palkkaa. Samasta työstä ei oteta naisen palkasta mitään pimppiveroa. Joka moista väittää on ihan kuutamolla.
Niin siis kyllähän tuo on todistettu virheelliseksi että nainen tienaa vähemmän. Se johtuu puhtaasti alasta. Koska meillä on suomessa tasa-arvo niin nainen ja mies saa saman palkan samasta työstä. Muutenhan se olisi syjintää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ongelma onkin siinä, että naisvaltaiset alat ovat systemaattisesti alipalkattuja. Ja ennen kuin valitatte että naisten pitää oppia itse vaatimaan sitä palkkatasoa korkeammalle, niin kuinkakohan monella miesvaltaisella alalla on työtaistelutoimet tehty ihan lain voimalla tehottomiksi?
Vapaassa maassa kaikille sama lakko-oikeus ja katsotaan sen jälkeen niitä palkkauksia uusiksi.
-Eri
Ja
Miehethän voi päättää hakeutua turvallisille aloille niin ei tartte kuolla työtapaturmissa. Niinhän naisiakin kehotetaan hakeutumaan miehisille aloille jos pienempi palkka ottaa päähän.
Vierailija kirjoitti:
Naiset on aika pitkälti ihan itse parantaneet asemaansa tässä yhteiskunnassa. Miehetkin vois ihan itse tehdä asioille jotain. Mitä mä naisena voin sille, että monen miehen elämänhallinta pettää, tulee alkoholismia, asunnottomuutta, suhde vaimoon ja lapsiin kärsii, itsemurhariski kasvaa jne. jne. Oisko peiliin katsomisen paikka myös? Ja useat miehethän itse ovat naisten pakollista asepalvelusta vastaan, puolueistakin ainoa joka suhtautuu siihen myönteisimmin on - tadaa- feministinen puolue.
Katsoitko tuota ohejlmaa ollenkaan. Ehkä nuo luettelemasi miesten ongelmat johtuvat nimenomaan epätsaäarvoisesta kohtelusta. Ja kun on nuita ongelmia niin niitä ei oteta niin vakavasti välttämättä koska ajatellaan että mies on "itse" ne aiheuttanut, mitä tietysti onkin mutta ymmärrätkö pointtini?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ongelma onkin siinä, että naisvaltaiset alat ovat systemaattisesti alipalkattuja. Ja ennen kuin valitatte että naisten pitää oppia itse vaatimaan sitä palkkatasoa korkeammalle, niin kuinkakohan monella miesvaltaisella alalla on työtaistelutoimet tehty ihan lain voimalla tehottomiksi?
Vapaassa maassa kaikille sama lakko-oikeus ja katsotaan sen jälkeen niitä palkkauksia uusiksi.
-Eri
Sillä ei ole mitään tekemistä sukupuolen kanssa. Esim. hoiva-alalla on pienempi palkka koska se on "vähemmän tuottavaa" vaikka onkin helvetin tärkeää. Ongelma on miten markkinatalous toimii, ei kenenkään genitaaleissa.
Vierailija kirjoitti:
"Mies vailla tasa-arvoa" kannattaa lukea. Ja ennen kaikkea ymmärtää, tiukkaa analyysia "tasa-arvosta", yhtenä kirjoittajana mm Tilastokeskuksen yliaktuaari joka toki tilastoja pöyhien kertoo aiheesta.
Siitä vaan alapeukuttamaan, mutta ainahan av-mutu on Parempaa Tietoa kuin ammattilaisten koostama.
https://www.booky.fi/tuote/kotro_arno/mies_vailla_tasa_arvoa/9789512655…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsoitko tuota ohejlmaa ollenkaan. Ehkä nuo luettelemasi miesten ongelmat johtuvat nimenomaan epätsaäarvoisesta kohtelusta. Ja kun on nuita ongelmia niin niitä ei oteta niin vakavasti välttämättä koska ajatellaan että mies on "itse" ne aiheuttanut, mitä tietysti onkin mutta ymmärrätkö pointtini?
Ok. Ymmärrän pointin ja katsoin ohjelman. Esim. se, että vuokranantajat pitävät naisia luotettavampina vuokralaisina kuin miehiä. Mitä tälle pitäisi tehdä? Onko tämä syrjintää? Kenen pitäisi muuttua - vuokranantajien, miesten jotka pilaavat törppöilyllään muidenkin miesten maineen? Vai naisten?
Miuu kiusattii koulus ja sit ku itkin ja niiskutin, nii kiusaajat sano aina, et oo mies äläkä itke. :/ Et kait tuo o esimerkki siitä epätasa-arvosta, ku naiset saa näyttää tunteita, mut mies, edes kiusattuna, ei saa itkee. M25
Vierailija kirjoitti:
Miuu kiusattii koulus ja sit ku itkin ja niiskutin, nii kiusaajat sano aina, et oo mies äläkä itke. :/ Et kait tuo o esimerkki siitä epätasa-arvosta, ku naiset saa näyttää tunteita, mut mies, edes kiusattuna, ei saa itkee. M25
Toihan on kauheeta, pahoittelen kokemustasi. En oikein osaa muuta tuohon sanoa kuin sen, että monet naiset arvostavat herkkää ja tunteitaan näyttävää miestä. Toivottavasti osaamme ilmaista sen. Ja toivottavasti miehet itse myös tajuaisivat arvostaa sitä itsessään ja erityisesti toisissaan.
En tiedä mikä on tilanne nykyään, mutta kun minä aloitin työelämäni yli 20 vuotta sitten niin ihan samasta työstä ja samalla työpaikalla sai miehet parempaa palkkaa kuin naiset. Ja tiedän sen ihan siitä syystä, että seurustelin sen aikaisten työkaverieni kanssa. Itse asiassa mulla meni jopa niin, että olin tullut erääseenkin työpaikkaan 3 vuotta aikaisemmin kuin mies jonka kanssa päädyin parisuhteeseen ja selvisi, että hänellä oli heti ensimmäisestä päivästään asti parempi palkka kuin minulla sen 3:n vuoden työkokemukseni jälkeen.
Ja täysin samoja töitä tehtiin. Nykyään voi asiat ollakin paremmin, en tiedä. Kerroin vain oman kokemukseni, että mun nuoruudessani oli ihan normaalia, että pojat/miehet sai parempaa palkkaa heti uusina työntekijöinä kuin monta vuotta työssä olleet naiset.
Se, että ollaan täysin eri alalla on asia erikseen. Mutta kyllä minusta naisvaltaisiakin aloja saisi arvostaa enemmän, vaikken itse sellaisissa koskaan ole ollutkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toihan on kauheeta, pahoittelen kokemustasi. En oikein osaa muuta tuohon sanoa kuin sen, että monet naiset arvostavat herkkää ja tunteitaan näyttävää miestä. Toivottavasti osaamme ilmaista sen. Ja toivottavasti miehet itse myös tajuaisivat arvostaa sitä itsessään ja erityisesti toisissaan.
Kiitti. En tiiä onko tuota enää, mut se et "ole mies" tulee aina sillon tällön esille, jos miestä pelottaa, jännittä, itkettää ja nii poispäi. Kyl mie oon tuo kuullu, et naiset arvostaa herkkyyttä, mut mie tiiän et jos joskus halaisin tai suutelisin naista, nii siinä voi tulla helposti itku, ja tuon kiusaamisen takii, nii se naisen reaktio pelottaa. :/ M25