Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miesten kokema epätasa-arvo

Vierailija
09.10.2020 |

https://yle.fi/uutiset/3-11587950?origin=rss Mielenkiintoinen lyhyt ohjelma miesten kokemasta syrjinnästä, tässä "tasa-arvoisessa" yhteiskunnassamme. Kannattaa katsoa.

Kommentit (211)

Vierailija
201/211 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehille on tarjolla ainoastaan näitä "ota itseäsi niskasta kiinni" -neuvoja. Miehelle ei ole sopivaa vastaanottaa tai edes tarjota apua. Nainen saa olla heikko ja herkkä avuntarvitsija jota ei saa kohdella kaltoin.

Miehelle saa olla ilkeä ja kova. Miehen kuuluu vain miehistyä ja kasvattaa pallit.

Siis mitäh? Kuinka moni nainen tällä planeetalla tukee miestään ja perhettään oman uransa ja hyvinvointinsa kustannuksella, kuinka paljon sosiaali- ja terveyspalveluissa on naisia yrittämässä auttaa miehiä, jotka ihan itse usein kieltäytyvät tekemästä mitään oman tilanteensa eteen, vaikka kaikki apu maailmassa on tarjolla? Kuinka moni nainen yksinhuoltajana hoitaa lapsiaan, jotta miehen ei tartte vaivautua? Suuri osa miesten valituksesta on ihan turhaa. Kun ihan oikeesti pitää itsekin ottaa itseään niskasta kiinni, siitä ei pääse yli eikä ympäri. Äiti tai joku muu ei voi aina olla paapomassa.  

Oi mikä ihana ja empaattinen huolehtijanainen. Suksi helvettiin miesvihasi kanssa. 

Joo, naisen tehtävä ei ole olla yhtään sen empaattisempi ja huolehtivampi kuin miehenkään. Empaattisuus ja huolehtivuus on usein naiselle ansa, joten sa kannattaa säästellä tilanteisiin, jossa vastapuoli sen ansaitsee omalla empaattisuudellaan ja huolehtivuudellaan. 

Vierailija
202/211 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen on käytännössä mahdotonta puhua kokemastaan parisuhde väkivallasta. Entinen vaimoni aina suutuspäissään hakkasi, repi ja raapi. Minulla ei ollut oikeutta nostaa edes pikkurilliä vastaan. Syytti aina pettämisestä sun muusta täysin ilman syytä. Sitten paljastuikin että hän itse petti, ja purki syyllisyyttään näin.

Eron jälkeen pääsäätöinen huoltajuus automaattisesti hänelle. Minä olinkin yhtäkkiä täysi syypää, ja perheen rikkoja. Tässäpä sitä tasa-arvoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/211 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellaista miestä, joka laittaisi pystyyn jonkin miesjärjestön miesten tasa-arvon puolesta tai osallistuisi sellaiseen, pidettäisiin outona. Meidän kulttuurissa miehille ei kuulu olla järjestettyä tukea tasa-arvon puolesta, eikä sellaiseen osallistuvaa miestä katsota hyvällä. Miesten ongelmista valittaminen ei ole yhtään niin sallittua kuin naisten. Näkeehän sen tässäkin ketjussa.

Pienissäkin asioissa näkee eron. Naiselle täytyy pitää ovea auki, ja jos naisella on ongelmia vaikka raskaiden kantamusten, auton, muun tekniikan tai pienen remontoinnin kanssa, hänelle ollaan helposti tarjoamassa apua. Naisen on myös sallitumpaa pyytää apua.

Miestä saa läiskiä avokämmenellä, miehen ulkonäölle saa nauraa, miehen penikselle saa nauraa... Jos naista kohdeltaisiin samoin, se olisi kauheaa.

Miten vanha sinä oikein olet? Minä olen reilusti päälle viidenkymmenen ja minulle on aina ollut ihan selvä, että takana tulevalle pidetään ovea auki. Jos näen, että jollain on vaikeuksia kantaa jotain, niin tarjoan apuani, jos siinä tilanteessa kykenen. Auton ongelmien kanssa olen joskus joutunut pyytämään apua ja jos tietokoneen kanssa tulee isompaa ongelmaa, soitan veljelleni, joka on alan insinööri.

Joskus kolmekymppisenä pidi ovea auki takanani tulevalle vanhemmalle herrasmiehelle. Mies kieltäytyi menemästä ovesta sanoen, että miehet pitävät naiselle ovea eikä toisinpäin. Mikäs siinä, hän sanoi sen ihan ystävällisesti, jokaisella on oikeus omiin periaatteisiinsa.

Vierailija
204/211 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eise elämä reilua ole kirjoitti:

Miehen on käytännössä mahdotonta puhua kokemastaan parisuhde väkivallasta. Entinen vaimoni aina suutuspäissään hakkasi, repi ja raapi. Minulla ei ollut oikeutta nostaa edes pikkurilliä vastaan. Syytti aina pettämisestä sun muusta täysin ilman syytä. Sitten paljastuikin että hän itse petti, ja purki syyllisyyttään näin.

Eron jälkeen pääsäätöinen huoltajuus automaattisesti hänelle. Minä olinkin yhtäkkiä täysi syypää, ja perheen rikkoja. Tässäpä sitä tasa-arvoa.

Vastaisen varalle muille ohjeeksi, että kotiväkivaltatapauksissa pitää aina soittaa hätäkeskukseen ja käydä lääkärillä näyttämässä ruhjeita, niin jää todistusaineistoa. Ikävä kyllä varsinkin vanhoillisesti ajattelevat miehet kieltävät sen mahdollisuuden, että nainen voi pahoinpidellä miestä.

Vierailija
205/211 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olen jo pesäntekoiän ulkopuolella, muuten joutuisin vaimon hakemaan ulkomailta.

Ei näistä suomen akoista ole kuin riitelemään.

Kuka tekee kotityöt?

=D

Se joka katsoo että on kotitöitä tehtävänä.

Eikä siirrä niitä puolisolle.

Yksinkertaista.

Vierailija
206/211 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta pätkääkään miesten asiat. Miksi naisena pitäisi välittää vaikka miehet ne sortaa naisia? Tasa-arvoa kehiin, eli poikalasten abortit käyntiin ja miehet pakotetaan sukunimen vaihtoon. Se on sitä tasa-arvoa.

Vierailija
207/211 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehiä ei voi syrjiä, koska patriarkaatin rakenteet on miesten puolella.

Joo, kyllä tämä miehenä oleminen on sitten helppoa. Muuten vain huviksemme teemme kolme kertaa enemmän itsemurhia kuin naiset.

Vierailija
208/211 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eise elämä reilua ole kirjoitti:

Vastaisen varalle muille ohjeeksi, että kotiväkivaltatapauksissa pitää aina soittaa hätäkeskukseen ja käydä lääkärillä näyttämässä ruhjeita, niin jää todistusaineistoa. Ikävä kyllä varsinkin vanhoillisesti ajattelevat miehet kieltävät sen mahdollisuuden, että nainen voi pahoinpidellä miestä.

Ai vanhoilliset miehetkö tällä palstalla poistattaa jokaisen ketjun naisten miehiin kohdistamasta väkivallasta? Aika jännää. 

Vierailija
209/211 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehiä ei voi syrjiä, koska patriarkaatin rakenteet on miesten puolella.

Joo, kyllä tämä miehenä oleminen on sitten helppoa. Muuten vain huviksemme teemme kolme kertaa enemmän itsemurhia kuin naiset.

Niin, sinäkin varmasti olisit onnellinen vasta kun naiset tekisivät yhtä paljon itsemurhia kuin miehet. Kannattaa ihan oikeasti yrittää miettiä mistä johtuu, että miehet tekevät enemmän itsemurhia ja toimia itse toisella tavalla, ettei sellaista ratkaisua tarvitse tehdä. Suojaaviksi tekijöiksi tässä suhteessa on todettu mm. positiivinen minäkuva, apua hakeva käyttäytyminen, sosiaaliset suhteet. Naiset panostavat näihin asioihin yleisesti ottaen miehiä enemmän, mikä ei liene mitään muuta  kuin hyvä juttu. Olisi miehillekin. Näille jokainen voi tehdä paljon ihan itse, vaikka kaikki ei täysin omissa käsissä olisikaan.

Vierailija
210/211 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Niin, sinäkin varmasti olisit onnellinen vasta kun naiset tekisivät yhtä paljon itsemurhia kuin miehet."

Älä laita sanoja suuhuni. Minulle riittäisi ihan, että jätetään pois nämä satuilut että miehillä muka on helppoa kun meillä on valta ja patriarkaatti puolellamme.

Vierailija
211/211 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Niin, sinäkin varmasti olisit onnellinen vasta kun naiset tekisivät yhtä paljon itsemurhia kuin miehet."

Älä laita sanoja suuhuni. Minulle riittäisi ihan, että jätetään pois nämä satuilut että miehillä muka on helppoa kun meillä on valta ja patriarkaatti puolellamme.

Osalla teistä ei selvästikään ole helppoa. Syistä siihen voimme olla montaa mieltä, ja siitä mitä sille pitäisi kenenkin tehdä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kuusi