Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi annat vauvallesi jotain muuta kuin rintamaitoa?

Vierailija
01.01.2014 |

Tuntuu että kaikki muut äidit antavat ainakin välillä korviketta. Omalle 10kk ikäiselle ei ole tullut vielä edes mieleen. Ymmärrän lääketieteelliset syyt korvikkeeseen, mutten sitä, jos omien menojen takia antaa korviketta.

Kommentit (185)

Vierailija
1/185 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoden aloitusprovo.

Vierailija
2/185 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et saa kirkkaampaa äitiyden kruunua haukkumalla ja arvostelemalla muiden äitien valintoja. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/185 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusin vaan tietää miksi.. Lähipiirissä kaikki lähes antaa korviketta, joka ihmetyttää. Yhtä hyviä  lapsia sillä kasvaa, en väitä sitä. Mutta itselle ja vauvalle se imetys on minusta mukavaa ja en itse suuremmin halua olla erossa pienestä. Siksi ihan asiallisesti,miksi? -ap

Vierailija
4/185 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

12 vuotta sitten sekä imetin lapsukaistani, että välillä sai korviketta, jos en ollut ehtinyt lypsää varastoon ja lapsi jäi isän hoitoon. Sujuvasti imi rintaa ja myös tuttipulloa. Miksi tuosta asiasta täytyy hössöttää niin kamalasti? 

Vierailija
5/185 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi elämä koska muut ehkä haluaa joskus omaa aikaa. Nainenhan saa vielä lapsen saatuakin olla muutakin kun äiti tai maitotynnyri. Jeesus kun suututtaa ihan tää teidän ylemmyyden tunne, koska ette ikinä käy edes vessassa ilman lastanne, äläkä väitä jotain muuta, sen huomaa.

Vierailija
6/185 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska imetän kaksosia, annan rinnasta ja pullosta pumpattua maitoa mutta aina ei maitoa vaan heru. Annan sitten korviketta lisäksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/185 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain puolet 3 kuukautta vanhoista vauvoista on täysimetyksellä (THL). Jokaisella äidillä on imetykseen tai imettämättä olemiseen omat syynsä, eikä kenelläkään ole vastaan sanomista. Yleisin syy olla imettämättä on maidon riittämättömyys. 

Vierailija
8/185 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi arse! Eikö Se ole jokaisen äidin oma asia antaako sitä orkkista vai korviketta? Elä kehtaa!!!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/185 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä aloitettiin korvike, kun 3 viikkoa vanha vauva ei ollut kahdessa viikossa saanut lainkaan painoa lisää, vaikka oli täysimetyksellä. Minulla oli myös todella paha stafylokokki-bakteerin aiheuttama rintatulehdus. 

Vierailija
10/185 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla ei imetys vaan onnistu. Ei vaikka kuinka yrittäisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/185 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maidon riittämättömyys on usein huonoa imetysohjausta... Mutta imettää ken tahtoo! Siihen ei ole muilla sanottavaa, mutta ei syiden kyselemisestä kai kuulu loukkaantuakaan, jos ei ole huono omatunto???

Vierailija
12/185 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän muksu tykkää kokiksesta. Sitä se latkii koko ajan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/185 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.01.2014 klo 02:10"]

Maidon riittämättömyys on usein huonoa imetysohjausta... Mutta imettää ken tahtoo! Siihen ei ole muilla sanottavaa, mutta ei syiden kyselemisestä kai kuulu loukkaantuakaan, jos ei ole huono omatunto???

[/quote]

 

Jos ja kun vauvan imuote on hyvä, äiti juo, syö ja lepää- mikä on pielessä? Kaikilla ei tule maitoa tarpeeksi.

 

Vierailija
14/185 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

-jos olen poissa eikä ole lypsettyä maitoa

- joskus illalla lapsi vaikuttaa nälkäiseltä vaikka on juuri syönyt; annan vähän korviketta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/185 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minuakin ap:n tavoin on mietityttänyt kyseinen asia. Että missä tilanteissa korviketta annetaan ja miksi? Asiattomuudet voi jättää pois.. Tuntuu olevan kova pala.

Vierailija
16/185 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole antanut enkä ymmärrä jos ei ole todellista tarvetta. Itsekkyys häviää kun saa nyytin syliin. Sen eteen tekee kaikkensa, jos vaan voi. Omat menot ei ole siihen verrattavissa.

Vierailija
17/185 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.01.2014 klo 02:15"]

Kyllä minuakin ap:n tavoin on mietityttänyt kyseinen asia. Että missä tilanteissa korviketta annetaan ja miksi? Asiattomuudet voi jättää pois.. Tuntuu olevan kova pala.

[/quote]

 

No etkö osaa googlettaa asiaa? Tuossahan juuri tuli syitä. THL:n mukaan vain 50% 3kk vanhoista lapsista on täysimetykselle ja keskimäärin täysimetys kestää alle 2kk Suomessa. Niitä äitejä, jotka antavat korviketta, on valtaosa. 

 

- Äiti ei voi olla paikalla koko aikaa

- Isä haluaa osallistua

- Maito ei riitä

- Vauvan paino ei nouse täysimetyksellä

 

Vierailija
18/185 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja usein kehotus korvikkeeseen tulee neuvolasta. Kuten meillä.

Vierailija
19/185 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai isän halut nyt ole ykkösjuttu? Kai osallistua voi muutenkin?

 

Miksi äiti ei voi olla paikalla?

 

Onko maidon riittämättömyys geneettistä vai psykologista?

 

Painonnousun  hidastumisen ymmärrän syyksi.

 

-Neljä imettänyt ohjeiden mukaan

Vierailija
20/185 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

 

Olen neuvolassa töissä ja yllättää, miten moni kertoo antavansa korviketta tai jättäneensä imetyksen joko kokonaan 1-3 kk iässä tai vähentäneensä todella radikaalisti. Itsellä kaksi lasta ja ekan kohdalla imetys epäonnistui täysin, maitoa ei tullut pumppaamisista, rintakumeista, todella tehokkaasta imetysohjauksesta jne yhtään pisaraa! Olin siis kuvitellut olevani täysimetyksella 6 kk itsestään selvästi. Vaikea hätäsektio sekä 6 vrk:n totaaliero vauvasta heti synnytyksen hälkeen (tästä olen edelleen katkera). Tokalla kertaa osittaisimetys onnistui, maitoa tuli vähän, mutta tuli kuitenkin. Jatkoin 8 kk, kunnes maito tyrehtyi kokonaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi seitsemän