Cultivators kasvihiusvärit EI TOIMI! Älkää tulhlatko rahoja näihin.
Olen kaksi kertaa kokeillut värjätä cultivators kasviväreillä ja lopputulos on että ei mitään eroa ennen ja jälkeen. Ohjeiden mukaan sekoitan lämpimään veteen ja pidän päässä 90 min. Pesen pois ja tukka on ihan saman värinen kuin ennen värjäystä. Pelkkää rahastusta koko tuotteet.
Kommentit (86)
Vierailija kirjoitti:
Olen käyttänyt kyseisen sarjat värejä monta vuotta ja toimii. Hiukset pitää pestä huolella pelkällä (syväpuhdistavalla) shampoolla ennen värjäystä. Värin koostumus tulee olla vanukasmainen. Paras tulos tulee sillä, että laittaa värin esim. tunniksi, pesee pois ja laittaa uuden satsin päähän vaikka tunniksi. Muuten eivät vaaleat hiukset ainakaan peity hyvin. Voimakkaan hajun saa pois, kun käyttää veden sijaan nesteenä kahvia.
Miksi alapeukku? Usko pois, näin tämä on toiminut vuosia. En olisi uskonut tuota kahvikikkaa, mutta oikeasti vie hajun melkein kokonaan pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa aina lukea myös kasvivärien INCI-listat. Osassa niitä, esim mustassa hennassa, voi olla PPD:tä, joka on se kaikista allergisoivin ja vaarallisin hiusvärimyrkky.
Ei, ei, ei ja vielä kerran ei.
Hennalla ei ole mitään tekemistä synteettisen PPD:n kanssa. Toki on olemassa ”kasvivärejä” jotka todellisuudessa sisältävät kaikkea muuta mutta Cultivators on 100% kasviväri.
T. PPD-allergikkoKuten tuossa yllä jo totesin, että ihan positiivisin aikein vinkkasin tarkistamaan INCI-listan hiusväreistä, myös niistä joita myydään luonnollisina. En ole väittänyt, että Cultivators -väreissä on PPD:tä, vaan kuten kirjoitan, että osassa kasviväreinä myytävistä väreistä on PPD:tä. Sitä on myös joissain hennasekoituksissa. Itse tähän asiaan törmäsin viime keväänä, kun olin aikeissa tilata erilaisia kasvivärejä ulkomaalaisista verkkokaupoista.
En myöskään laittanut allergia- ja astmaliiton linkkiä "jankatakseni", tai riidelläkseni kenenkään kanssa, vaan koska siellä on tähänkin aiheeseen liittyvää asiaa mm. erilaisista hapetteista.
Luulin että tähän keskusteluun saa osallistua kaikki aiheesta kiinnostuneet ja kaikki, jotka etsivät erilaisia keinoja vältellä hiusvärikemikaaleja. Mutta nyt täytyy sanoa, että sain todella pahan mielen tästä keskustelusta, ja etenkin tavasta ja tyylistä vastata muille keskustelijoille, enkä tähän aiheeseen enää palaa.
Tässä ei pitänyt puhua mistään PPD:n vaaroista vaan siitä miten Cultivators ei toimi. Tee oma aloitus hennan vaaroista, ne tiedetään kyllä eikä ole oleellista tässä keskustelussa. Kaikesta sitä pitääkin mielensä pahoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa aina lukea myös kasvivärien INCI-listat. Osassa niitä, esim mustassa hennassa, voi olla PPD:tä, joka on se kaikista allergisoivin ja vaarallisin hiusvärimyrkky.
Ei, ei, ei ja vielä kerran ei.
Hennalla ei ole mitään tekemistä synteettisen PPD:n kanssa. Toki on olemassa ”kasvivärejä” jotka todellisuudessa sisältävät kaikkea muuta mutta Cultivators on 100% kasviväri.
T. PPD-allergikkoKuten tuossa yllä jo totesin, että ihan positiivisin aikein vinkkasin tarkistamaan INCI-listan hiusväreistä, myös niistä joita myydään luonnollisina. En ole väittänyt, että Cultivators -väreissä on PPD:tä, vaan kuten kirjoitan, että osassa kasviväreinä myytävistä väreistä on PPD:tä. Sitä on myös joissain hennasekoituksissa. Itse tähän asiaan törmäsin viime keväänä, kun olin aikeissa tilata erilaisia kasvivärejä ulkomaalaisista verkkokaupoista.
En myöskään laittanut allergia- ja astmaliiton linkkiä "jankatakseni", tai riidelläkseni kenenkään kanssa, vaan koska siellä on tähänkin aiheeseen liittyvää asiaa mm. erilaisista hapetteista.
Luulin että tähän keskusteluun saa osallistua kaikki aiheesta kiinnostuneet ja kaikki, jotka etsivät erilaisia keinoja vältellä hiusvärikemikaaleja. Mutta nyt täytyy sanoa, että sain todella pahan mielen tästä keskustelusta, ja etenkin tavasta ja tyylistä vastata muille keskustelijoille, enkä tähän aiheeseen enää palaa.
Tässä ei pitänyt puhua mistään PPD:n vaaroista vaan siitä miten Cultivators ei toimi. Tee oma aloitus hennan vaaroista, ne tiedetään kyllä eikä ole oleellista tässä keskustelussa. Kaikesta sitä pitääkin mielensä pahoittaa.
Niin. Miksiköhän ihmiset käyttää Cultivatorsin kaltaisia värejä, joista itsekin kirjoitat että se ei toimi? Ettei vaan olisi vältelläkseen mm. PPD:tä ja muita allergisoivia ainesosia sekä kemikaaleja.
Toisekseen, täällä on useampi jo kertonut, että Cultivators sisältää hennaa.
Mulla on kyllä toiminut Cultivators ihan hyvin. En tosin ole odottanutkaan kasviväriltä samanlaista tulosta kuin joltain normihiusväriltä. Omat hiukset keskiruskeat ja nykyisin varmaan osittain harmaat. Brown-värillä olen värjäillyt ja ihan hyvin tarttuu, hiuksista tulee tummemman ruskeat mitä oma väri on. En edes jaksa aina pestä hiuksia ennen värjäystä.
Sen olen huomannut, että millään punaseen sävähtävällä kasvivärillä en voi hiuksia värjätä tai tulos on porkkanapää.
Santesta tykkäisin enemmän, mutta sitä ei saa
enää Prismasta ja olen ollut niin laiska, että en ole muualta etsinyt.
Vierailija kirjoitti:
"Muokatut tummat hennavärit, esimerkiksi ns. ”musta henna” sisältävät PPD:tä, joka on voimakas allergisoiva ja herkistävä ainesosa. Muutkin kasvivärit voivat sisältää PPD:tä tai sen johdannaisia."
Musta henna on eri asia kuin indigo.
Entä Khadi hiusvärit? Olen aikeissa ostaa. Vähän kultaa ja lämpöä lisää lämpimänruskeisiin hiuksiini.
N-77
Kokeilin Cultivatorsin vaaleanoranssia sävyä ja hiuksista tuli todella voimakkaan punaiset. Googlailun jälkeen yritin haalistaa vastavärjättyjä hiuksia öljykäsittelyillä, c-vitamiinilla ja vaikka millä keinoilla mutta tumma punainen pysyi kuin tauti. Hennahan ei lähde hiuksista edes värinpoistolla, joten tämä kokeilu ajoi minut vuosien värjäyskierteeseen.
Mulla toimi(i), mutta ei liukkaaseen tyveen. Väri oli latvoissa kyllä tosi kaunis.
Vierailija kirjoitti:
Mulla toimi(i), mutta ei liukkaaseen tyveen. Väri oli latvoissa kyllä tosi kaunis.
Mullakin maantien värisestä tyvestä tuli todella hailakka kupari joka lähtee heti pesussa pois. Pitäisi varmaan värjätä useamman kerran jos pysyy.
Itse olen ennen käyttänyt Prisman hennajauhetta ja sillä on aina tullut voimakaan punaiset hiukset vaikka nopeasti haalistuukin. Sit ostin Cultivators Mahogany sävyn koska halusin ruskeat hiusket. Ei tullut mitään ruskeaa eikä mitään vaan ihan sama punainen sävy hiuksissa. Mikähän sävy kannattaisi mun laittaa jos haluan suklaan ruskea?
Voiko muuten näillä väreillä värjätä niin usein kuin haluaa? Ei tarvitse pitää taukoa kuten kemiallisten värien kanssa? Kovin turvalliseksi näitä ainakin markkinoidaan.
Olen värjännyt Cultivatorsin Deep Chestnut-sävyllä monta kertaa, ja lopputulos on aina ollut todella hyvä. Väri pysyi pitkään ja haaleni pikkuhiljaa pois ilman tyvikasvua.
Tulokseen vaikuttaa tietenkin se, että en juuri koskaan käytä muotoilutuotteita. Valitsin myös reippaasti omaa väriäni tummemman ruskean. Näyttää kuitenkin luonnolliselta ja monikerroksiselta valaistuksen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mullakin maantien värisestä tyvestä tuli todella hailakka kupari joka lähtee heti pesussa pois. Pitäisi varmaan värjätä useamman kerran jos pysyy.
Juuri näin. Pysyvämpi ja voimakkaampi väri tulee, kun tehdään kaksivaiheinen värjäys.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen ennen käyttänyt Prisman hennajauhetta ja sillä on aina tullut voimakaan punaiset hiukset vaikka nopeasti haalistuukin. Sit ostin Cultivators Mahogany sävyn koska halusin ruskeat hiusket. Ei tullut mitään ruskeaa eikä mitään vaan ihan sama punainen sävy hiuksissa. Mikähän sävy kannattaisi mun laittaa jos haluan suklaan ruskea?
Mahonkihan on kyllä väreissä usein tosi punainen. Kokeile saman sarjan Brown tai Dark Brown, tulee ruskeampi. (Itse pidän Caramel-väristä, josta tulee ruskea-tummanpunainen.)
Käyttäjä35319 kirjoitti:
Entä Khadi hiusvärit? Olen aikeissa ostaa. Vähän kultaa ja lämpöä lisää lämpimänruskeisiin hiuksiini.
N-77
Mielestäni parhaita valmiskasvivärejä.
Vierailija kirjoitti:
Voiko muuten näillä väreillä värjätä niin usein kuin haluaa? Ei tarvitse pitää taukoa kuten kemiallisten värien kanssa? Kovin turvalliseksi näitä ainakin markkinoidaan.
Ei tarvitse pitää taukoa. Käytännössä itselläni ainakin väri pysyy niin hyvin, että tulee värjättyä paljon harvemmin kuin normiväreillä eli ehkä 2-3 kk välein. Kun hiukset kasvaa, niin tästähän ei jää mitään selvää rajaa.
Kyllä toimii. Ota huomioon, että jos käyttämäsi väri on nykyistä väriäsi vaaleampi, väri ei näy, koska kasvivärit eivät vaalenna hiusta. Lisäksi sävy ”kehittyy” vielä 48 h pois pesemisen jälkeen, eli vaikka et heti näkisi eroa, odota pari päivää.
1,5h ei tunnu riittävän yhtään mihinkään kasvivärien kanssa. Olen käyttänyt tuota pari kertaa ja pitänyt päässä kauemmin, mutta lopputulos ei mielestäni ollut silti tarpeeksi intensiivinen ja väri haalistui nopeasti.
Joskus aikoja sitten olen tilannut yhtä jemeniläistä puhdasta hennaa ja indigoa. Ensin värjäsin hennalla punaiseksi ja väri oli todella vahva punainen, toki tasaantui jonkin ajan päästä vähän oranssimmaksi. Myöhemmin laitoin hennan sekaan indigoa ja värjäsin mustanruskeaksi. Nuo värit jämähti hiuksiin todella hyvin eikä väri haalistunut melkein yhtään moneen kuukauteen. Harmi vaan samaa jauhetta ei ollut saatavilla viimeksi kun katsoin.
Ärsyttävää noissa on vain se, että kylppäri on värjäyksen jäljiltä täynnä roiskeita vaikka kuinka yrittäisi varoa ja hiukset haisee muutaman päivän jollekin heinälle ja mudalle.
Tykkään siitä että voi käyttää näitä ilman pelkoja kemikaaleista, mutta kun punaisia käytän niin ketuttaa se, että ne päivät kun väri on intensiivinen niin ne päivät pää haisee kuralammikolle. Kun ei enää haise, ei värikään ole enää kaunis.
Kuten tuossa yllä jo totesin, että ihan positiivisin aikein vinkkasin tarkistamaan INCI-listan hiusväreistä, myös niistä joita myydään luonnollisina. En ole väittänyt, että Cultivators -väreissä on PPD:tä, vaan kuten kirjoitan, että osassa kasviväreinä myytävistä väreistä on PPD:tä. Sitä on myös joissain hennasekoituksissa. Itse tähän asiaan törmäsin viime keväänä, kun olin aikeissa tilata erilaisia kasvivärejä ulkomaalaisista verkkokaupoista.