Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Cultivators kasvihiusvärit EI TOIMI! Älkää tulhlatko rahoja näihin.

Vierailija
09.10.2020 |

Olen kaksi kertaa kokeillut värjätä cultivators kasviväreillä ja lopputulos on että ei mitään eroa ennen ja jälkeen. Ohjeiden mukaan sekoitan lämpimään veteen ja pidän päässä 90 min. Pesen pois ja tukka on ihan saman värinen kuin ennen värjäystä. Pelkkää rahastusta koko tuotteet.

Kommentit (86)

Vierailija
1/86 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin löytää hyvin toimivan mutta kemikaali vapaan hiusvärin. Taitaa olla mahdotonta :(

Vierailija
2/86 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin löytää hyvin toimivan mutta kemikaali vapaan hiusvärin. Taitaa olla mahdotonta :(

Ootko hennaa kokeillut? Itsekin joskus yritin noilla tavallisilla kasviväreillä värjätä ja ihan p a s k a a h a n ne on, tuntikausia odottelua ja lopputuloksena tuhkakupin hajuinen pää ja ekassa pesussa kaikki väri pois.

Siirryin sitten takaisin normiväreihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/86 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä cultivators värissä on mukana hennaa , indigoa yms. Mutta ei vaan suostu yhtään tarttumaan tukkaan ja jep. Haisee vaan páskalle monta päivää.

Vierailija
4/86 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä cultivators värissä on mukana hennaa , indigoa yms. Mutta ei vaan suostu yhtään tarttumaan tukkaan ja jep. Haisee vaan páskalle monta päivää.

En siis ite oo hennaa käyttäny. Oon siinä luulossa, että se aito henna on tujumpaa tavaraa kuin nuo kasvivärit, joihin on lisätty myös muita aineita.

Joo, en osaa auttaa. Ite en voi käyttää ammoniakillisia värejä ja valikoima on siinäkin suppea. Värjätä kuitenkin haluan kun harmaata pukkaa.

Vierailija
5/86 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja yllättyneitä olivat:

Vierailija
6/86 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En siis ite oo hennaa käyttäny. Oon siinä luulossa, että se aito henna on tujumpaa tavaraa kuin nuo kasvivärit, joihin on lisätty myös muita aineita.

Joo, en osaa auttaa. Ite en voi käyttää ammoniakillisia värejä ja valikoima on siinäkin suppea. Värjätä kuitenkin haluan kun harmaata pukkaa.

Kasvivärit on aina sekoitus hennaa/indigoa/cassiaa. Hennaa on lähes jokaisessa kasvivärissä mukana.

Vierailija
7/86 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kyllä toiminut, samoin tyttärellä. Sen sijaan santen värit ei toimineet.

Vierailija
8/86 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, saman huomannut. Vaikka myt väriä ei olisi tarttunutkaan niin olisi edes kiiltoa tullut. Ei mitään.

Vierailija
9/86 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sante ja cultivators -hennat ovat toimineet minulla ihan hyvin.

Vierailija
10/86 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokeillut kasvivärjäystä kahdellakin eri merkkisellä kasvivärillä. (Ei Cultivators)

Muuten väri tarttui aika kivasti, mutta harmaantuvaa tyveä ei kumpikaan peittänyt. Hieman väriä tyveen tarttui, mutta se ei pysynyt yhtä pesua kauempaa.

Tukkani myös kuivui tosi paljon.

Siirryin tavallisiin hiusväreihin.

Vierailija
11/86 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on hyvin toiminut. Ekokampaaja tuota suosittelikin kotivärjäyksiin

Vierailija
12/86 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin on tarttunut. Veden täytyy olla tarpeeksi lämmintä ja hiukset oikeasti puhtaat ilman mitään silikonijäämiä.

Vierailija
13/86 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä toimii hyvin. Tummat sävyt toimivat hieman liiankin hyvin eli veti turhan tummaksi. Ootko katsonut, että pohjasävysi on oikea? Jos yrität liian vaaleaa sävyä liian tumman päälle, se ei tartu. Kasviväri kun ei vaalenna hiusta ensin niin kuin synteettinen tekee. Lisäksi hius tulee olla syväpuhdistettu ennen värjäystä. Kerran tein niin, että pesin hiukset edellisenä päivänä ja värjäsin seuraavana. Heti tarttui huonommin.

Vierailija
14/86 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa aina lukea myös kasvivärien INCI-listat. Osassa niitä, esim mustassa hennassa, voi olla PPD:tä, joka on se kaikista allergisoivin ja vaarallisin hiusvärimyrkky.

Vierailija
15/86 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei-kasviväri vaihtoehtoja hiusten värjäämiseen ja kemikaalien välttelyyn.

1. Suoravärit. Nämä vaativat usein alleen joko vaalennuksen tai värin. Esimerkiksi voi ottaa hyvin ohutta, vain asteen tai pari vaalentavaa raitaa koko päähän, ja laittaa siihen suoravärin päälle. Väristä tulee näin tehden myös monivivahteisempi ja moniuloitteisempi ja vältetään ns. värikypärä-effekti.

2. Värjäysvälien harventaminen ja tyven peittäminen joko tyvimaskaralla tai tyvisuihkeella.

3. Hapetteettomat värishampoot. Jälleen, tarttuu paremmin värikäsiteltyyn/vaalennettuun hiukseen.

Vierailija
16/86 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tarttui, tuli oikein nätti punaruskea väri. Lisäksi hius näyttää terveemmältä ja kiiltävämmältä. Ap:n olisi kannattanut mainita oma hiussävynsä (värjätty vai luonnollinen) ja millä Cultivatorsin sävyllä värjäsit. Kuinka pitkät hiukset ja miten paljon värijauhetta laitoit? Mutta varmaankin on eroja siinä millaiset hiukset on ja miten hyvin väri tarttuu. Tuohan ei läpivärjää hiusta, vaan on hiuksen pinnassa.

Vierailija
17/86 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla Cultivators toimii loistavasti ja peittää hyvin ihan harmaantuneetkin hiukset.

Vierailija
18/86 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen värjännyt hiukuCultivators Ligh Brown värillä, kaunis vaaleanruskea sävy

Vierailija
19/86 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla Cultivators toimii loistavasti ja peittää hyvin ihan harmaantuneetkin hiukset.

Samoin täällä, olen värjännyt 2 vuotta

Vierailija
20/86 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa aina lukea myös kasvivärien INCI-listat. Osassa niitä, esim mustassa hennassa, voi olla PPD:tä, joka on se kaikista allergisoivin ja vaarallisin hiusvärimyrkky.

PPD:tä tai PTD: tä tai sen johdannaisia on nimenomaan synteettisissä, hapetehiusväreissä. Kasvivärit eivät näitä sisällä.

"Musta henna" on nimitys jota käytetään yleensä etelän lomakohteissa tehtyjen "hennatatuointien" aineesta, allergisoiva, sisältää ilmeisesti PPD:tä tms. ja voi altistaa myös hiusväriallergialle. Tummista, indigoa sisältävistä kasviväreistä käytetään joskus (mielestäni) harhaanjohtavasti nimitystä musta henna.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kuusi