Cultivators kasvihiusvärit EI TOIMI! Älkää tulhlatko rahoja näihin.
Olen kaksi kertaa kokeillut värjätä cultivators kasviväreillä ja lopputulos on että ei mitään eroa ennen ja jälkeen. Ohjeiden mukaan sekoitan lämpimään veteen ja pidän päässä 90 min. Pesen pois ja tukka on ihan saman värinen kuin ennen värjäystä. Pelkkää rahastusta koko tuotteet.
Kommentit (86)
Cultivators ja muissa kasviväreissä nimenomaan EI ole PPD:tä eikä muita myrkkyjä. Se on koko tuotteiden idea, eihän niitä muuten idíoottikaan ostaisi.
Se, saako toivotun lopputuloksen onkin sit jo rakettitiedettä näiden kanssa.
Kasvivärisekoitukset on ihan pelkkää rahanhaaskausta kun siihen jauheeseen on sekoitettu niin paljon kaikkea paskaa mikä pienentää väripitoisuutta ja värjäävyyttä. Perehtykää miten henna ja indigo käyttäytyy, netistä löytää tietoa ja tilatkaa PUHDASTA body art quality hennaa ja indigo jauhetta. Niillä saa tehtyä monia sävyjä kuparista mahongin ruskeaan ja pikimustaan asti.
"Muokatut tummat hennavärit, esimerkiksi ns. ”musta henna” sisältävät PPD:tä, joka on voimakas allergisoiva ja herkistävä ainesosa. Muutkin kasvivärit voivat sisältää PPD:tä tai sen johdannaisia."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa aina lukea myös kasvivärien INCI-listat. Osassa niitä, esim mustassa hennassa, voi olla PPD:tä, joka on se kaikista allergisoivin ja vaarallisin hiusvärimyrkky.
PPD:tä tai PTD: tä tai sen johdannaisia on nimenomaan synteettisissä, hapetehiusväreissä. Kasvivärit eivät näitä sisällä.
"Musta henna" on nimitys jota käytetään yleensä etelän lomakohteissa tehtyjen "hennatatuointien" aineesta, allergisoiva, sisältää ilmeisesti PPD:tä tms. ja voi altistaa myös hiusväriallergialle. Tummista, indigoa sisältävistä kasviväreistä käytetään joskus (mielestäni) harhaanjohtavasti nimitystä musta henna.
Olet väärässä. Olen ihan omin silmin nähnyt "luonnollisina" ja "kasviväreinä" markkinoitavien hiusvärien INCI-listoja, joilla on ollut PPD:tä. PPD:tä on hapetteessa, jota tarvitaan siihen että väri tarttuu värjäämättömään hiukseen ja pysyy siinä. Yleensä nämä ovat tummia värejä ja erityisesti harmaiden peittoon myytäviä värejä.
Olen edelleen sitä mieltä, että INCI-lista kannattaa silmäillä läpi.
Kyllä, INCi kannattaa lukea, ja viherpesu ja virheelliset markkinointiväittämät ovat ongelma. Oikea kasviväri ei sisällä ppd:tä tai sen johdannaisia, ne ovat hapettuvien hiusvärien osia.
Vierailija kirjoitti:
"Muokatut tummat hennavärit, esimerkiksi ns. ”musta henna” sisältävät PPD:tä, joka on voimakas allergisoiva ja herkistävä ainesosa. Muutkin kasvivärit voivat sisältää PPD:tä tai sen johdannaisia."
Joo joo, tiedetään että jossain hennatuotteissa voi olla PPD:tä. Ei tarvitse jankata. tässä ei ole kyse niistä tuotteista.
Minulle kyllä tarttui se vaaleakin väri ihan hyvin ja tuli kylmempi sävy. Tosin hiukseni jo valmiiksi vaaleat.
Vierailija kirjoitti:
Kasvivärisekoitukset on ihan pelkkää rahanhaaskausta kun siihen jauheeseen on sekoitettu niin paljon kaikkea paskaa mikä pienentää väripitoisuutta ja värjäävyyttä. Perehtykää miten henna ja indigo käyttäytyy, netistä löytää tietoa ja tilatkaa PUHDASTA body art quality hennaa ja indigo jauhetta. Niillä saa tehtyä monia sävyjä kuparista mahongin ruskeaan ja pikimustaan asti.
Olen nähnyt aivan upeita pigmenttisiä värjäystuloksia, joita ihmiset ovat saaneet itse näitä jauheita sekoittelemalla. Mutta huh mikä tuntikausien urakka koko värjäysprosessi on. Tuo vaatii jo kyllä huolellista aiheeseen perehtymistä ja kokemusta. Muuten ei välttämättä tule hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo joo, tiedetään että jossain hennatuotteissa voi olla PPD:tä. Ei tarvitse jankata. tässä ei ole kyse niistä tuotteista.
No en ole tässä mitään jankannut. Ihan hyvin aikein vinkkasin silmäilemään INCI-listan, kunnes alettiin vängätä, että kasviväreissä ei koskaan voi olla PPD:tä, kun faktat kertoo ihan muuta. Ja kasvivärisekoituksissa voi olla mukana myös hennaa.
Linkin takaa löytyy muutakin hyvää infoa hapetteista ja hiusväriallergiasta.
En ole moneen vuoteen käyttänyt muotoilu tuotteita ja olen pessyt hiukset luomu
Shampoolla, tarttuuko kasvisväri paremmin hiuksiin?
Kasviväreillä värjätessä kannattaa hiukset pestä ensin syväpuhdistavalla shampoolla. Cultivator -värit sisältävät hennaa, mutta eivät kovin paljon. Aito henna värjää melkeinpä kenen hiukset tahansa ( ei mustia sentään), on sen verran tujua. Itse värjään tällä hetkellä niin, että laitan juuriin Cultivator Auburn copperia, johon sekoitan punaista hennaa (muuten ei juuriin jää väri), latvoihin laitan pelkkää Cultivatoria. Lopputuloksena kivan luonnolliset punaruskea.
Olen värjäillyt hennalla ja kasvivärillä jo kymmeniä vuosia. Vaikka väri ei ole yhtä pysyvä kuin "oikeat" hiusvärit, on lopputulos mukavan luonnollinen.
Voiko hennalla saada kirsikanpunaiset hiukset vai tuleeko siitä aina oranssi/kuparinruskea?
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa aina lukea myös kasvivärien INCI-listat. Osassa niitä, esim mustassa hennassa, voi olla PPD:tä, joka on se kaikista allergisoivin ja vaarallisin hiusvärimyrkky.
Ei, ei, ei ja vielä kerran ei.
Hennalla ei ole mitään tekemistä synteettisen PPD:n kanssa. Toki on olemassa ”kasvivärejä” jotka todellisuudessa sisältävät kaikkea muuta mutta Cultivators on 100% kasviväri.
T. PPD-allergikko
Minulla ovat toimineet, mutta en aio enää käyttää, koska sen jälkeen vaalennus on mahdotonta (tulee vihreää).
Mulla toimii erittäin hyvin. Värjään Cultivatorsin mustalla luonnostaan tumman maantienväristä tukkaa mustaksi ja ihan kunnon musta on.
Olen käyttänyt kyseisen sarjat värejä monta vuotta ja toimii. Hiukset pitää pestä huolella pelkällä (syväpuhdistavalla) shampoolla ennen värjäystä. Värin koostumus tulee olla vanukasmainen. Paras tulos tulee sillä, että laittaa värin esim. tunniksi, pesee pois ja laittaa uuden satsin päähän vaikka tunniksi. Muuten eivät vaaleat hiukset ainakaan peity hyvin. Voimakkaan hajun saa pois, kun käyttää veden sijaan nesteenä kahvia.
Vierailija kirjoitti:
Olen käyttänyt kyseisen sarjat värejä monta vuotta ja toimii. Hiukset pitää pestä huolella pelkällä (syväpuhdistavalla) shampoolla ennen värjäystä. Värin koostumus tulee olla vanukasmainen. Paras tulos tulee sillä, että laittaa värin esim. tunniksi, pesee pois ja laittaa uuden satsin päähän vaikka tunniksi. Muuten eivät vaaleat hiukset ainakaan peity hyvin. Voimakkaan hajun saa pois, kun käyttää veden sijaan nesteenä kahvia.
Niin ja seoksen pitäisi olla lämmin koko ajan eli värin levityksen jälkeen suihkumyssy tai elmukelmua pään ympärille ja sitten vielä huivi tai pipo päähän. Opin tämän kirjasta, joka käsitteli kasvivärjäystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en ole tässä mitään jankannut. Ihan hyvin aikein vinkkasin silmäilemään INCI-listan, kunnes alettiin vängätä, että kasviväreissä ei koskaan voi olla PPD:tä, kun faktat kertoo ihan muuta. Ja kasvivärisekoituksissa voi olla mukana myös hennaa.
Linkin takaa löytyy muutakin hyvää infoa hapetteista ja hiusväriallergiasta.
No kun tässä ketjussa vaan keskustellaan nimenomaan Cultivators merkistä, ja sen mikään sävy ei sisällä PPD:tä tai muita haitallisia aineita.
Vierailija kirjoitti:
Voiko hennalla saada kirsikanpunaiset hiukset vai tuleeko siitä aina oranssi/kuparinruskea?
Ei pelkällä hennalla, mutta eri värjäävien kasvien seoksilla voi. Cultivatorsilla on valmiiksi sekoitettuna näitä eri sävyjä.
Olet väärässä. Olen ihan omin silmin nähnyt "luonnollisina" ja "kasviväreinä" markkinoitavien hiusvärien INCI-listoja, joilla on ollut PPD:tä. PPD:tä on hapetteessa, jota tarvitaan siihen että väri tarttuu värjäämättömään hiukseen ja pysyy siinä. Yleensä nämä ovat tummia värejä ja erityisesti harmaiden peittoon myytäviä värejä.
Olen edelleen sitä mieltä, että INCI-lista kannattaa silmäillä läpi.