Naurettavin tapa, jolla mies on yrittänyt testata/kouluttaa sinua?
Kommentit (639)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harrasti sitä hyvin yleistä negaamista eli yritti koukuttaa minut itseensä alistamalla. Koska olin siihen aikaan erittäin huonoitsetuntoinen, hän onnistuikin pyrkimyksessään. Vasta myöhemmin olen tajunnut, että tuo negaaminen on ihan yleinen psykologinen alistamiskeino ja pelimiesoppaat suorastaan rohkaisevat siihen. En tosin tiedä, oliko mies lukenut noita oppaita vai oliko hän muuten vain manipuloiva persoona.
Mies teki mm. seuraavia asioita:
- Haukkui ulkonäköäni. Sanoi minua rumaksi, lihavaksi ja epäsiistiksi. Pyysi minua pukeutumaan ja laittautumaan eri tavalla.
- Kun aloin meikata ja laihduttaa, mies haukkui siitäkin. Väitti, että yritin vikitellä muita miehiä.
- Pilkkasi, haukkui ja arvosteli joka ikistä asiaa elämässäni. Haukkui mm. koulutukseni, kiinnostuksenkohteeni, asuinpaikkani, ammattini, perheeni ym. Kun hän oli saanut haukuttua ulkonäköni viimeistä piirtoa myöten, hän sanoi että polveni ovat rumat (?!)
- Nolasi minut julkisesti
- Levitteli minusta perättömiä juoruja
- Käyttäytyi ahdistavasti ja uhkaavasti, mm. lähetteli jatkuvasti painostavia ja sekopäisiä viestejä joissa välillä haukkui minua, välillä syytteli, välillä puolestaan uhkaili ties millä
- Häiriköi perheenjäseniäni ja tuttujani, kertoili näille henkilökohtaisia asioita minusta ja yritti kääntää muut ihmiset minua vastaan
- Syytti minua juomisestaan ja kaikista elämänsä vaikeuksista
- Arvosteli minua asioista, joita olin tehnyt nuorempana monta vuotta ennen tapaamistamme. Käytti siis kertomiani asioita minua vastaan, vaikka nämä asiat eivät liittyneet häneen mitenkään.
Jne. Lisäksi hän yritti tehdä minua mustasukkaiseksi keksityillä tarinoilla. Jos olin mustasukkainen, kuulemma nalkutin. Jos en ollut mustasukkainen, sekin oli väärin ja hän suuttui.
Nyt koottuna tämä kaikki kuulostaa ihan hirveältä. Sika on jätetty jo aikapäiviä sitten, mutta hän sai tuhottua minut pahasti. Tapahtumista on vuosia, mutta kärsin seurauksista vieläkin.
Ei tuossa kyllä ole negaamisesta kyse siinä mielessä kuin niissä oppaissa tarkoitetaan. Toki mikäänhän ei estä jotain kyseisistä oppaista oppinsa ammentavaa ymmärtämään asiaa totaalisen väärin, mutta kumminkin.
Pohjimmiltaan kyse on kuitenkin samasta asiasta: pyritään nujertamaan jo valmiiksi huonoitsetuntoinen ihminen. Ylimielisellä käytöksellä alistaja pyrkii osoittamaan olevansa uhria parempi ihminen ja siten tavoiteltava kumppani.
Tuota on yritetty minullekin satoja kertoja. Kuitenkin herkkyydestäni huolimatta minussa on myös puoli, jonka esille tullessa voin helposti saada isonkin miehen itkemään. Enää en alennu sellaiseen, mutta pystyn kuuntelemaan kaikki herjat vähääkään hätkähtämättä ja nauraa päälle. Lisään vielä joskus vettä myllyyn sanoen, että pitäisiköhän (haukkujan) mennä terapiaan, kun hänellä on selvästi niin paljon patoutunutta vihaa. 😁😁😁
Vierailija kirjoitti:
Mä näytän salilla joidenkin aloittelijoiden silmiin ehkä myös itsekin aloittelijalta, vaikka tavoitteellista treeniä pt:n laatimilla ohjelmilla takana vuosikausia. Joskus nimittäin lähden suoraan etätöistä salille enkä jaksaa laittaa kunnon treenitrikoita vaan mulla on kulahtaneet löysät verkkarit ja löysä teknistä materiaalia oleva huppari. Tällä hetkellä olen myös plösön näköinen sillä olen lievällä massakaudella eli syön tarkoituksella vähän yli kulutuksen. Tarkoitus on keväällä 2021 alkaa hallittu dietti, jotta isot ja näyttävät lihakset tulevat löllön alta esiin. Toki (saliharjoitteluun) harjaantunut silmä erottaa , että olen lihaksikas enkä läski mutta monet salilla vasta aloittaneet miehet eivät sitä erota vaan kuvittelevat minun olevan laihduttamista yrittävä aloitteleva pullukka.
Niinpä saan salilla aika tasaisin väliajoin kuulla salinoviisi-miehiltä pätemistarkoituksessa erilaisia jonninjoutavia neuvoja. Välillä tulee ihan koomisia tilanteita: tein romanialaista maastavetoa (tangolla) ja eiköhän siihen pölähtänyt joku kukkakeppi pätemään, että "teet väärin, tanko pitää käyttää maassa" ja olisi halunnut näyttää, miten pitää tehdä "oikein" ja sanoi vielä, että "aloittelijoiden ei kannata aloittaa maastavedoista vaan voisit tehdä mielummin selkää laitteissa". Olin niin v-ttuuntunut, että mokoma hintelä hyttynen tulee häiritsemään keskittymistäni treeniin, etten tiennyt mitä sanoa. Onneksi vierekkäisellä paikalla treenaava vanhan liiton salimörssäri (mies) oli nähnyt tilanteen ja tuli sanomaan kukkakepille, että kyseessä on kuules maastavedon yksi versio, pirun hyvä liike ja että ei kannata tulla neuvomaan kun ei itse osaa.
Tätä mä en tajua. Miten kukaan viitsii puuttua toisen treeniin? Minua on pari kertaa neuvottu jos olen tuskaillut laitteissa tietämättä, miten niillä tehdään, mutta se on nyt eri asia. Ei mulla ainakaan olisi mitään jakoa mennä sanomaan kenellekään, miten mitäkin tehdään ellei joku oikeasti näytä siltä, että tarvitsee apua.
Mies yritti päästä pöksyihini ekoilla treffeillä. Sanoin, etten halua olla noin helpon miehen kanssa, että jotain itsekunnioitusta peliin, kiitos!
Manipulointi rahan avulla läpi suhteen.
Eteisen lipastossa kuppi täynnä seteleitä (satoja euroja): en olisi saanut käyttää omaa rahaa kotitalousmenoihin, vaan ottaa sieltä ruokakaupparahat. Tuntui nololta, ja käytin toki omia ansiotulojani - kuppirahat lojuivat, kunnes joskus ne heitettiin silmilleni syyttäen minua itsekkääksi ja kiittämättömäksi.
Tämä johti syytöksiin siitä, etten kunnioita ja arvosta hänen työtään ja tulojaan, vaan pidän itsekkäästi kiinni ”itsenäisyydestäni ja menneestä elämästäni”. Tästä toki seurasi se, että alkoi työni haukkuminen, minun syyllistäminen väsyneeksi ja haluttomaksi johtuen minulle sopimattomasta työstä; alkuun vuorotöiden illat ja yöt pois (koska hän kärsii niistä, ja takana toki se, että tienasin enemmän) — viimein koko työstä olisi pitänyt irtisanoutua.
Sanouduin viimein sumutuksen jälkeen irti tästä suhteesta. Tämän jälkeen mustamaalaa minua edelleen, kuinka olin hänen kanssaan vain rahan takia, ja en tajua elämänhallinnasta mitään, ja siksi minut piti ”heittää ulos”.
En ollut muuten hänen ensimmäinen tuolla kaavalla..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, ihan samalla tavalla sekä nainen että mies voi olla luonnehäiriöinen. Eikä tässä ole tarkoitus väittää, että kaikki miehet tai kaikki naiset, vaan että tällaisia tyyppejä on liikkeellä ja että kannattaa kiinnittää huomiota kummallisiin ehdotuksiin ja tempauksiin.
Todellakin naisissakin löytyy näitä tapauksia. Esimerkiksi eräs perhetuttu seurustelee aivan kamalan riivinraudan kanssa. Nainen moittii ja haukkuu miestä ihan koko ajan, miten se ei mitää osaa ja koko ajan pitää neuvoa (vaikka sivusta seuranneena mies on paljon näppärämpi ja fiksumpi monissa asioissa). Omat mokat laittaa muiden syiksi, itsessä ei ikinä ole mitään vikaa. Vetää järjettömiä draamakohtauksia. Pakottaa miehen kuskaamaan itseään aivan joka paikkaan, vaikka matka olisi muutamia satoja metrejä, kunnossa ei mitään vikaa ja vaikka miehellä olisi kesken jotain tärkeää. Kaikki pitää mennä tämän naisen pään mukaan. Aivan kamala tapaus. Yhtä tuskaa, jos tämä nainen sattuu tulemaan paikalle kun mies on jossain. Onnekseen nainen tekee vuorotyötä, joten mies pääsee liikkumaan ihmisten ilmoilla ilman takiaista silloin kun nainen on töissä.
En vain voi ymmärtää mikä saa ihmisen roikkumaan tuossa suhteessa. Nainen ei ole edes kovin fiksun oloinen tai erityisen hyvännäköinen. Enkä minä ole tippaakaan siitä miehestä kiinnostunut, jos joku sitä epäilee, sääliksi lähinnä vähän käy. Alkaa kaveritkin vähetä, kun ei kukaan halua kutsua pariskuntana illan istujaisiin ja vapaallehan mies ei pääse kuin tyyliin salaa livahtaa kun toinen on töissä.
Meidän kylällä on keski-ikäinen pariskunta jossa nainen on ....suoraan sanottuna hirveä miehelleen, ihan julkisilla paikoilla. Jo se naisen äänensävy on vihaisen valittava jatkuvasti ja jos mies erehtyy sanomaan mitään vastaan, naisen äänensävy muuttuu vielä kovemmaksi ja vihaisemmaksi. Kerran kirpputorilla nainen kulki edellä ja mies perässä kertoen miten ei ole nyt varaa ostaa sitä eikä tätä kun on tulossa jokin iso lasku. Nainen alkoi paasata vain kovemmalla äänellä vihaisesti valittaen ohittaen miehen pyynnöt olla ostamatta kun ei hänellä ole rahaa maksaa. Harvoin tulee sanottua "Voi miesparkaa!" mutta tuskin se nainen ihan terve päästään on. Ääni kuin väsyneellä valittavalla pikkulapsella. Monesti miettinyt että mitähän tapahtuisi jos mies pitäisi kerrankin päänsä eikä maksaisi tai tekisi niin kuin vaimo vaatii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myönnän naisena että olen yrittänyt vaikuttaa miehen pukeutumiseen. Esim kerran vuosia sitten oltiin ostamassa sille housuja. Se otti rekiltä suurin piirtein ekat mahdolliset ja oli tyytyväinen lopputulokseen. Minä protestoin koska ne oli pahimmat housut mitä mies olisi ikinä voinut valita. Hän oli tuohon aikaan tosi hoikka ja hintelä ja ne runsaasti vyötäröltä vekitetyt housut teki hälle päärynävartalon. Tuo oli pahin ja silloin kyllä selostin että minkälaiset housut on pukevampia. Sen jälkeenkin olen jonkun verran protestoinut jos mies on kovin nuhjuisena ollut lähdössä ei-nuhjuisiin tilanteisiin. Guilty as charged.
Alrighty then! Lue: painu v-n noiden englanninkielisten fraasiesi kanssa.
Mene sinä vaikka vihanhallintaterapiaan :P
-Ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on kans super naurettava tapa, että baarissa mies menee naisporukalle juttelemaan, mutta ignooraa ensin täysin sen naisen, josta on eniten kiinnostunut, yrittää tehdä mustasukkaiseksi ja saada sen kiinnostavimman naisen tuntemaan olonsa epävarmaksi, mutta sitten myöhemmin alkaakin liehittelemään, menee maku heti tuollaisiin. Pelimiehen oppaasta tämäkin ja vissiin aika vastaava kuin negaus. :)
Kaverini meni kerran pyytämään kahden naisen seurueesta toista tanssimaan. Ei lähtenyt. Kysyi toiselta, että lähdetkö sinä. Tämä vastasi, että ei lähde koskaan, jos pyydetään toisena.
No kaveri luuli oppineensa jotain ja myöhemmin toisella yrityksellä kysyikin tätä jälkimmäistä suoraan. No ei lähtenyt vieläkään. Mutta se ensimmäisellä kerralla ensin pyydetty sanoi, että olisi tällä kertaa lähtenyt (Mutta ei tietenkään nyt lähtenyt, kun ei pyydetty ensin)
Kaveri totesi itsekseen, että parempi antaa olla.
Hitsi että sain hyvät naurut :D Naiset keksineet hyvän keinon ettei tarvitse jokaisen (ei niin sytyttävän) pyytäjän kanssa lähteä tanssimaan eikä tarvitse tylysti antaa pakkeja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leila Koo kirjoitti:
Joskus nuorena poikaystävä yritti sanella, mitä puen päälleni kun lähdetään yhdessä ulos. Yksiä kenkiäni varsinkaan ei sietänyt. Sai sitten mennä yksin.
Tuo ei ole mitään testausta. Mites jos sinun kumppanisi olisi lähtemässä kylille jossain harmaissa gollekeissa ja hihattomassa t-paidassa.
Öö täh? Siinähän lähtee :D Aikunen ihminen saa ihan ite valita mitä pistää päälle minnekin, ei se mun persettä kutita.
No niinhän te sanotte, mutta kyllä sitä naputusta ja ohjausta pukeutumisen suhteen on saanut seurata sivusta jo lapsuuden kodissa ja sen jälkeen erinäisten naisten toimesta ;)
Tietenkin, niin kauan kun minä vanhempana me maksan ja pesen ja pahimmillaan hoidan väärien vaatteiden takia sairastunutta ja (liian kevyiden tai ei vedenpitävien) kuumeista lasta, niin päätän kyllä mitä ostetaan ja millä vaatteilla mennään ulos.
Mutta jos mieheni, nyt jostain syystä haluaa lähteä ulos kangaskengissä rankkasateeseen, niin enhän minä sille mitään voi. Saatan kyllä kysyä onko hän katsonut millainen keli ulkona on.
Ostan kyllä aika paljon miehelleni vaatteita ja mielellään hän niitä näyttää käyttävän ja jos joku ei miellytä niin hän vaan jättää käyttämättä. Samoin lasten kanssa. Jos eivät vaatteet miellytä, niin kaappiin jäävät.
Vastoin äitien yleisiä luuloja, lapset (tai ihmiset yleensäkään) eivät sairastu heti jos hieman palelavat ulkona.
Tuossa on jo lupaavan narsistin aineksia. Yritä pysyä kaukana.
...no meni väärään paikkaa tuo viestini! Kele!
En ole törmännyt mihinkään tällaiseen. Yleensä vain naiset testailee miehiä, minun mielestäni sellainen on typerää.
Vierailija kirjoitti:
En ollut parisuhdemateriaalia, koska suostuin sänkyyn ensimmäisillä treffeillä. Tästä piti mennä levittämään muillekin miehille tietoa, että minulta saa helposti.
Muistihan ne miehet myös ettei mies ollut aviomiesainesta kun antoi heti pipulia naiselle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luin sen lumipyry/nilkannyrjähdystarinan jo eilen mutta kommentit olivat jo suljettu, mutta se jäi mieleen koko yöksi. Tässäkin tapauksessa mies olisi voinut vetää pisteet kotiin antamalla käsivartensa tueksi, kysymällä onko nilkka kovin kipeä, ja lopulta esim. _tarjoamalla reppuselkäkyytiä autolle_. Ainakin meikään tuo temppu olisi toiminut (sekä vahva että huolehtivainen mies, kuka voi vastustaa moista!!).
Käsittämätöntä.
Olen ollut mieheni kanssa kymmenen vuotta yhdessä. Tähän kymmeneen vuoteen on mahtunut onnettomuus, jossa loukkasin jalkani todella pahasti, jouduin käytännössä opettelemaan kävelemisen uudelleen.
Ulkona käpöteltiin todella hitaasti. Matka lähikauppaan kesti puolisen tuntia, vaikka oli ihan vieressä. Mutta mies tsemppasi ja tuki henkisesti koko matkan, vaikka välillä itse olisin jo halunnut luovuttaa ja kääntyä takaisin.
Jalka kuntoutui lopulta lähes ennalleen. Mutta koko ajan mies tuki henkisesti, jolla oli iso merkitys siinä ahdistavassa kuntoutusprosessissa.
Sama. Minulle sattui vuosia sitten niin pöljä onnettomuus, että miehen kanssa saatiin monet hyvät naurut murtuneesta jalasta. Mies kuitenkin jaksoi odotella minua ja auttoi kaikessa missä pystyi hyväntahtoisen irvailun päälle. En tyytyisi yhtään vähempään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä ensimmäisellä EA kurssilla oli nainen kouluttajan, mutta EA2 Kurssilla oli mies kouluttajana.
Mies koulutti minua kaikkeen ensiapuun liittyvässä.
Ei jumpe miten hauska juttu, mulla oli lukiossa matematiikan opettajana mies, siellä se sitten koulutti minua derivoinnin suhteen hihihihi.
Tunnen myötätuntoa sinua kohtaan, ja sääliä:)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, ihan samalla tavalla sekä nainen että mies voi olla luonnehäiriöinen. Eikä tässä ole tarkoitus väittää, että kaikki miehet tai kaikki naiset, vaan että tällaisia tyyppejä on liikkeellä ja että kannattaa kiinnittää huomiota kummallisiin ehdotuksiin ja tempauksiin.
Todellakin naisissakin löytyy näitä tapauksia. Esimerkiksi eräs perhetuttu seurustelee aivan kamalan riivinraudan kanssa. Nainen moittii ja haukkuu miestä ihan koko ajan, miten se ei mitää osaa ja koko ajan pitää neuvoa (vaikka sivusta seuranneena mies on paljon näppärämpi ja fiksumpi monissa asioissa). Omat mokat laittaa muiden syiksi, itsessä ei ikinä ole mitään vikaa. Vetää järjettömiä draamakohtauksia. Pakottaa miehen kuskaamaan itseään aivan joka paikkaan, vaikka matka olisi muutamia satoja metrejä, kunnossa ei mitään vikaa ja vaikka miehellä olisi kesken jotain tärkeää. Kaikki pitää mennä tämän naisen pään mukaan. Aivan kamala tapaus. Yhtä tuskaa, jos tämä nainen sattuu tulemaan paikalle kun mies on jossain. Onnekseen nainen tekee vuorotyötä, joten mies pääsee liikkumaan ihmisten ilmoilla ilman takiaista silloin kun nainen on töissä.
En vain voi ymmärtää mikä saa ihmisen roikkumaan tuossa suhteessa. Nainen ei ole edes kovin fiksun oloinen tai erityisen hyvännäköinen. Enkä minä ole tippaakaan siitä miehestä kiinnostunut, jos joku sitä epäilee, sääliksi lähinnä vähän käy. Alkaa kaveritkin vähetä, kun ei kukaan halua kutsua pariskuntana illan istujaisiin ja vapaallehan mies ei pääse kuin tyyliin salaa livahtaa kun toinen on töissä.Meidän kylällä on keski-ikäinen pariskunta jossa nainen on ....suoraan sanottuna hirveä miehelleen, ihan julkisilla paikoilla. Jo se naisen äänensävy on vihaisen valittava jatkuvasti ja jos mies erehtyy sanomaan mitään vastaan, naisen äänensävy muuttuu vielä kovemmaksi ja vihaisemmaksi. Kerran kirpputorilla nainen kulki edellä ja mies perässä kertoen miten ei ole nyt varaa ostaa sitä eikä tätä kun on tulossa jokin iso lasku. Nainen alkoi paasata vain kovemmalla äänellä vihaisesti valittaen ohittaen miehen pyynnöt olla ostamatta kun ei hänellä ole rahaa maksaa. Harvoin tulee sanottua "Voi miesparkaa!" mutta tuskin se nainen ihan terve päästään on. Ääni kuin väsyneellä valittavalla pikkulapsella. Monesti miettinyt että mitähän tapahtuisi jos mies pitäisi kerrankin päänsä eikä maksaisi tai tekisi niin kuin vaimo vaatii.
Välillä läheisessä lähiössä käydessä näkee nuoren pariskunnan, jossa nainen saattaa vartinkin putkeen rääkyä suoraa huutoa miehelleen. Sen verran saa selvää, että ainakin ensimmäisellä kerralla heitä nähdessä mies oli katsellut muita naisia. Ja olen siis nähnyt heitä kun olen odotellut bussia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika hyvä mittari miehen kunnollisuudelle on muuten se kiinnostaako häntä seksissä myös naisen nautinto. Tiesin aikoinaan että mun mies on se oikea, siitä kuinka vilpittömästi hän aina yritti varmistaa että mullakin on kivaa eikä vain hänellä.
Onneksi olkoon, löysit soijaisen cuckpojan itsellesi. Tosimies, alfa, ottaa naisen vaikka keittiön pöydällä ja ruikkii elämännektarit naamalle. Muija vikiskööt mitä vikisee. Alkuvoimaa ja kiihkoa siinä olla pitää.
Just toisinpäin. Poikkeli on holtiton ruikkailija.
Mies kykenee ajattelemaan myös muita, kuin ainoastaan itseään ja omaa nautintoa.
Vierailija kirjoitti:
Mies yritti päästä pöksyihini ekoilla treffeillä. Sanoin, etten halua olla noin helpon miehen kanssa, että jotain itsekunnioitusta peliin, kiitos!
Kyl sinkkumiehen kannattaa panna aina ku mahdollista, ei voi tietää koska saa seuraavaksi:D
Sanokaapa olenko hirveä sovinistisika kun sanoin eksälle että on outoa ettei se sano moikka vanhemmilleen ennen kuin sulkee puhelimen? Kouluttamista sekin oli, varsinkin kun kerran kuiskasin sille "sano moi" ennen kuin lopetti puhelunsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Torjuttu mies kouluttaa naista kilauttamalla kavereille. Yhdessä sitten aletaan dissata naista. Hyvä, ettei päälle syljetään. Parhaassa tapauksessa vainotaan. Tehdään porukalla vesi selväksi, mikä ei ole sopivaa käytöstä- Tätä miestä ei saa torjua. Ilmeisesti orjuuden kannatus on näiden miesten mielestä hieno asia. Nainen on heidän mukaan pakotettu olemaan miehen kanssa, josta ei pidä, tai seuraa satikutia. Pohdin vaan, menevätkö he itse naimisiin naisen kanssa, joka ei miellytä tai viehätä?
Niinpä. Ystäväni jätti poikaystävänsä siis ei avomiestä koska mies mm petti ystävääni baari yms reissuilla. Tuo mies ol tätä miestähän ei naiset jätä- mies. Juurikin kilautti kavereiile että kurmuutetaan naista oikein porukalla eli voi kuinka miehekästä. Lopetti vasta kun hänen isälleen selvisi mitä aikuinen poika hommaa. Vanhemmat sai sitten hävetä.
Yksi ’tätä miestä ei torppaTa ’- tyyppi hankki oikein liudan kavereita kadulle. Kytättiin ja kerättiin jotain dataa menemisistä. Puhelimet kävi kuumana. Koko suku mukana menossa, kaverit kans! Jee miten kivaa! Kenties työttömiä, joiden työ on katsella muiden touhuja?
Ei jumpe miten hauska juttu, mulla oli lukiossa matematiikan opettajana mies, siellä se sitten koulutti minua derivoinnin suhteen hihihihi.