Naurettavin tapa, jolla mies on yrittänyt testata/kouluttaa sinua?
Kommentit (639)
Tämmöinen ylianalysointi tulee kyllä tuhoamaan naisten ja miesten välisen kipinän ennemmin tai myöhemmin. Totaalinen turn off. Kiitos feministit.
Vierailija kirjoitti:
Tämmöinen ylianalysointi tulee kyllä tuhoamaan naisten ja miesten välisen kipinän ennemmin tai myöhemmin. Totaalinen turn off. Kiitos feministit.
Ei ole kyse feminismistä, vaan siitä, että tässä maassa on aika paljon henkistä väkivaltaa ja on ihan aika nostaa se yleiseen keskusteluun.
Ei ole tervettä jättää ketään metsää sanomatta sanakaan, tai laivalle tai yhtään minnekään sanomatta sanakaan selitykseksi, ihan testi mielessä vain, heh heh.
Ei ole tervettä jatkuvasti haukkua ulkonäköä tai verrata sitä muihin. Se on väkivaltaa.
Ei ole normaalia, jos nainen ei voi torjua miestä ilman, että siitä on joskus vakaviakin seuraamuksia.
Ei kai se mitään ylianalysointia ole, kun näiden tarinoiden testaajat ovat itse sanoneet testaavansa.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä taktiikka. Syytä naisia "ylianalysoinnista", sitä minunkin eksäni teki. Kaikki mielipiteeni ja tunteeni olivat ylianalysointia, ja kyllä, "turn-off". Eihän se ole seksikästä kun nainen kehtaa puhua omista kokemuksistaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies yritti saada mua Mensan testiin vaikka millä keinolla. Selitti, että kaikki aiemmat naisystävät oli käyneet ja hän oli taulukoinut tulokset. Lisäksi olisi pitänyt tosiaan oikeesti juosta Cooper (tottakai koska aiemmatkin naiset oli sen tehneet). Sen parin viikon aikana kun hyypiötä tapailin, puhui aiemmista naisystävistään numeroilla!! "Numero 3 oli paljon kauniimpi kuin numero 4 mutta tyhmempi".
Tämä kokemus on kyllä ihan kärkipäästä :)
Mulla ei ole mitään erikoisia kokemuksia muuten, mutta tuo lause on kyllä tosi tuttu että "kyllä muut naiset on suostuneet, kyllä kaikki aiemmin on olleet asian kanssa ok". Joooo, niin vissiin. Se pitää vielä sanoa sellasella ylinäytellyllä hämmästyksellä, että ohhoh mitä ihmettä, mikset muka? Kyllä Lissu ja Petra ja Stiina ja Elli ja kaikki muut.. enkä muuten usko hetkeäkään että ne aiemmat naiset ois suostuneet :D
Miesvauvat ovat oppineet tämän jo ala-asteiässä. Vanhempia jekutetaan aina sanomalla, että kun kaikilla kavereillakin on jotain, niin hänenkin pitää saada. Oma 13 v murkkuikäinen on käyttänyt tätä jo muutaman vuoden. Näköjään osalle miehistä sama taktiikka jää päälle loppuelämäksi.
Miehellä oli niin monta tapaa kouluttaa ja nöyryyttää, että olen tosi tyytyväinen, että suhteesta ei loppujen lopuksi tullut mitään.
Olisin joutunut olemaan suurennuslasin alla koko ajan.
En jaksa sellaista.
Vierailija kirjoitti:
Leila Koo kirjoitti:
Joskus nuorena poikaystävä yritti sanella, mitä puen päälleni kun lähdetään yhdessä ulos. Yksiä kenkiäni varsinkaan ei sietänyt. Sai sitten mennä yksin.
Tuo ei ole mitään testausta. Mites jos sinun kumppanisi olisi lähtemässä kylille jossain harmaissa gollekeissa ja hihattomassa t-paidassa.
Öö täh? Siinähän lähtee :D Aikunen ihminen saa ihan ite valita mitä pistää päälle minnekin, ei se mun persettä kutita.
Myönnän naisena että olen yrittänyt vaikuttaa miehen pukeutumiseen. Esim kerran vuosia sitten oltiin ostamassa sille housuja. Se otti rekiltä suurin piirtein ekat mahdolliset ja oli tyytyväinen lopputulokseen. Minä protestoin koska ne oli pahimmat housut mitä mies olisi ikinä voinut valita. Hän oli tuohon aikaan tosi hoikka ja hintelä ja ne runsaasti vyötäröltä vekitetyt housut teki hälle päärynävartalon. Tuo oli pahin ja silloin kyllä selostin että minkälaiset housut on pukevampia. Sen jälkeenkin olen jonkun verran protestoinut jos mies on kovin nuhjuisena ollut lähdössä ei-nuhjuisiin tilanteisiin. Guilty as charged.
Mun mies sano: "nyt haet kaksi laatikkoa kaljaa lähimarketista". En hakenut ja nyt olen ex. Minulla on niin ikävä nyyh olin tyhmä. :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näyttää siltä, että moni nykymies on suureen ääneen suvaitsevainen tasa-arvon kannattaja, mutta tosielämä sen sitten paljastaa onko tämä vain silmän lumetta ja kyse miehen omasta mielikuvasta itsestään naisten ”pelastajana”.
Jos nainen on eri mieltä, toimii omalla tavallaan, tuntuu osassa miehiä heräävän sellainen nyrkin ja hellan väliin junttaava patriarkka, eli ei sitä tasa-arvoa käytännössä kannatetakkaan?
Naisella ei saakaan olla omia tapoja, omaa mieltä. Kaikissa toimissa tulee mennä miehen mielen mukana tai alkaa koulutus sessiot. Aika kaukana ollaan käytännön tasa-arvosta vielä. - Osan kohdalla, ei kaikkien!
Oma kokemukseni parisuhteista on vähän sellainen, että jomman kumman on otettava se johtajan rooli tai homma ei toimi. Miehenä voin siis olla joko puudeli jota tässäkin langassa oli kuvailtu, riivinrauta päättää kaikesta ja käskyttää, tai sitten voin olla käskyttävä päsmärimies, joka päättää jokaisen päivän lukujärjestyksen. Ongelma on siinä, etten taivu kumpaankaan rooliin. Puudeliksi en suostu kirveelläkään, mutta toisaalta en halua myöskään käskyttää naista ja päättää joka asiaa hänen puolestaan. Tästä on sitten tullut palautetta, että jotain "jämäkkyyttä" on jäänyt puuttumaan.
Olin aina kuvitellut, että parisuhteessa voidaan olla tasavertaisia ja neuvotella asiat sen pohjalta yhdessä ja rennosti edeten. Mutta ei se vaan näytä olevan mahdollista.
Nyt ei ole kyse parisuhteen normi väännöstä, jossa välillä toinen johtaa ja jossain muussa asiassa toisinpäin. Näistä sitten suhteesta riippuen kinastellaan tai ei.
Olen käsittänyt tämän miesten koulutuksen ( koskee kyös joitakin naisia kyllä) olevan tässä ketjussa pohjimmiltaan sitä halua alistaa nainen, ei hassuja pikku outo tapoja, joita kaikilla meillä on.
Vaan sitä pahuutta- jätetään toinen ilmoittamatta metsään, ja testataan osaako perille. Kuka lähtee ilmoittamatta ja haluaa testata noin sairaalla tavalla?
Ei siis kyse siitä, että lähdetään lasten kanssa lomalle, ja toinen päättää mitä sinä päivänä tehdään.
No joo, siis osahan näistä on ihan pimeitä päästään. Vastasin lähinnä tuohon tasa-arvojuttuun. Kyllä useimmat miehet sitä kannattavat, kuten minäkin, mutta tosiaan ei ole tahtonut toimia se tasa-arvoisuus omissa suhteissa.
Älä sekoita tasa- arvoisuutta ja samanlaisuutta keskenään.
Ihmiset ovat erilaisia ja joku on enemmän johtajatyyppi ja toinen enemmän myötäilijä ihan luonteeltaan.
Tarkoitan tässä toki näitä ominaisuuksia terveessä mitassa enkä tyyliin öykkäri- kynnysmatto.
Itse olen myötäilijä enemmänkin mutta kun on minulle tärkeä asia, osaan kyllä päättää ja myöskin pysyä päätöksessäni.
En tunne olevani mitenkään epätasa- arvoinen tämän takia.
Se on sitten myös yksi asia , että millaiset tyypit sopivat toisilleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leila Koo kirjoitti:
Joskus nuorena poikaystävä yritti sanella, mitä puen päälleni kun lähdetään yhdessä ulos. Yksiä kenkiäni varsinkaan ei sietänyt. Sai sitten mennä yksin.
Tuo ei ole mitään testausta. Mites jos sinun kumppanisi olisi lähtemässä kylille jossain harmaissa gollekeissa ja hihattomassa t-paidassa.
Öö täh? Siinähän lähtee :D Aikunen ihminen saa ihan ite valita mitä pistää päälle minnekin, ei se mun persettä kutita.
No niinhän te sanotte, mutta kyllä sitä naputusta ja ohjausta pukeutumisen suhteen on saanut seurata sivusta jo lapsuuden kodissa ja sen jälkeen erinäisten naisten toimesta ;)
Vierailija kirjoitti:
Torjuttu mies kouluttaa naista kilauttamalla kavereille. Yhdessä sitten aletaan dissata naista. Hyvä, ettei päälle syljetään. Parhaassa tapauksessa vainotaan. Tehdään porukalla vesi selväksi, mikä ei ole sopivaa käytöstä- Tätä miestä ei saa torjua. Ilmeisesti orjuuden kannatus on näiden miesten mielestä hieno asia. Nainen on heidän mukaan pakotettu olemaan miehen kanssa, josta ei pidä, tai seuraa satikutia. Pohdin vaan, menevätkö he itse naimisiin naisen kanssa, joka ei miellytä tai viehätä?
Niinpä. Ystäväni jätti poikaystävänsä siis ei avomiestä koska mies mm petti ystävääni baari yms reissuilla. Tuo mies ol tätä miestähän ei naiset jätä- mies. Juurikin kilautti kavereiile että kurmuutetaan naista oikein porukalla eli voi kuinka miehekästä. Lopetti vasta kun hänen isälleen selvisi mitä aikuinen poika hommaa. Vanhemmat sai sitten hävetä.
Vierailija kirjoitti:
Oi, mulla oli teininä itseäni muutaman vuoden vanhempi poikaystävä, ja täällähän oli monta juttua tästä valioyksilöstä!
Painosta on kuultu! Olin normaalipainoinen, mutta 5 kg pitäisi kuulemma laihduttaa. Juu en toki ns. missin mitoissa ollut, joten vastasin ystävällisesti jotain. Seuraavalla viikolla kun oltiin yhdessä bileissä ja join siideriä, hän alkoi huomautella siitä, että en saisi juoda sellaista, koska mun pitää olla laihiksella!
Toivoi, että ostan punaiset rintsikat. Ostin, koska itsekin tykkäsin. Sainko mitään ihailua osakseni? En tietenkään!
Kävikö näin:
- Oon varmasti ihan läski! Varmaan 10kg ylipainoa
- No et oo, oot ihan hyvä just noin.
- No oon oon! Nyt kyl sanot paljon mun pitää pudottaa? Eikä mitään nollaa.
- No pudota sit vaikka 5kg jos jotan pitää sanoa.
ja
- Pitäiskö mulla olla jotkut sexymmät rintsikat
- Ei oo väliä, noi on ihan hyvät
- Varmasti haluut jotkut sexymmät kumminkin!
- Ihan sama
- Sano!
- No osta sit vaikka punaset
-- RAGE///MIES VAATII ET LAIHDUTAN JA OSTAN PUNASET111!!!
Hirveä määrä katkeria ukkoja marmattamassa ja vänkäämässä tässä keskustelussa. Tunnistatteko oman perseilynne tarinoista vai onko niin vaikea hyväksyä se että miehet osaavat olla aivan hirveitä eikä vika ole aina naisissa?
Vierailija kirjoitti:
Hirveä määrä katkeria ukkoja marmattamassa ja vänkäämässä tässä keskustelussa. Tunnistatteko oman perseilynne tarinoista vai onko niin vaikea hyväksyä se että miehet osaavat olla aivan hirveitä eikä vika ole aina naisissa?
Jep. Se täytyy sanoa, että on paljon ihania miehiä, jotka ei testaile ja he ovat kultaisia!
Sitten löytyy myös testaaja naisia myös.
Tässä ketjussa nyt on ollut puhe naisten kokemuksista kouluttaja/ testaaja miesten läheisyydessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leila Koo kirjoitti:
No niinhän te sanotte, mutta kyllä sitä naputusta ja ohjausta pukeutumisen suhteen on saanut seurata sivusta jo lapsuuden kodissa ja sen jälkeen erinäisten naisten toimesta ;)
Ai niin, unohdin että me naiset ollaan yksimielinen monoliitti. Sori, pitääkin tästä nyt sit mennä nalkuttamaan miehen pöksyvalinnasta~
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oi, mulla oli teininä itseäni muutaman vuoden vanhempi poikaystävä, ja täällähän oli monta juttua tästä valioyksilöstä!
Painosta on kuultu! Olin normaalipainoinen, mutta 5 kg pitäisi kuulemma laihduttaa. Juu en toki ns. missin mitoissa ollut, joten vastasin ystävällisesti jotain. Seuraavalla viikolla kun oltiin yhdessä bileissä ja join siideriä, hän alkoi huomautella siitä, että en saisi juoda sellaista, koska mun pitää olla laihiksella!
Toivoi, että ostan punaiset rintsikat. Ostin, koska itsekin tykkäsin. Sainko mitään ihailua osakseni? En tietenkään!
Kävikö näin:
- Oon varmasti ihan läski! Varmaan 10kg ylipainoa
- No et oo, oot ihan hyvä just noin.
- No oon oon! Nyt kyl sanot paljon mun pitää pudottaa? Eikä mitään nollaa.
- No pudota sit vaikka 5kg jos jotan pitää sanoa.
ja
- Pitäiskö mulla olla jotkut sexymmät rintsikat
- Ei oo väliä, noi on ihan hyvät
- Varmasti haluut jotkut sexymmät kumminkin!
- Ihan sama
- Sano!
- No osta sit vaikka punaset
-- RAGE///MIES VAATII ET LAIHDUTAN JA OSTAN PUNASET111!!!
Menehän tutimaan ennen kun sekoat mielikuvituksesi kanssa lopullisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leila Koo kirjoitti:
Tietenkin, niin kauan kun minä vanhempana me maksan ja pesen ja pahimmillaan hoidan väärien vaatteiden takia sairastunutta ja (liian kevyiden tai ei vedenpitävien) kuumeista lasta, niin päätän kyllä mitä ostetaan ja millä vaatteilla mennään ulos.
Mutta jos mieheni, nyt jostain syystä haluaa lähteä ulos kangaskengissä rankkasateeseen, niin enhän minä sille mitään voi. Saatan kyllä kysyä onko hän katsonut millainen keli ulkona on.
Ostan kyllä aika paljon miehelleni vaatteita ja mielellään hän niitä näyttää käyttävän ja jos joku ei miellytä niin hän vaan jättää käyttämättä. Samoin lasten kanssa. Jos eivät vaatteet miellytä, niin kaappiin jäävät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai niin tuli mieleen vielä yks juttu siitä työkaverista jonka epäilin yrittävän negaamista muhun. Ei koskaan vastannut viesteihin ja puheluihin -oltiin siis molemmat tiiminvetäjiä ja välillä piti pitää koulutussessioita yms. Kerran oli sovittu aamulle koulutus jossa molemmilla vastuualueet jahn ei vaivautunut paikalle. Kun yritin soittaa ei vastannut puheluun, joten lähetin tekstarin tyyliin että ois ollu kiva jos oisit ilmoittanut ohareista niin vastaus oli tunteja myöhemmin sävyyn että et sä oo mun vaimo, et voi käskyttää mua. Jaa-a, niin sovitusta työjutusta muistuttaminen on niin väärin...
Näille ihmisille ei sanota mitään. Ei saa velvoittaa edes vastuuseen töistä. He tekevät mitä he itse haluaa.
Tämä on huolestuttava ilmiö. Ihmisiä, jotka hajoaa kiellosta tai vastuusta. Kyllä aikuisuuteen kuuluu se, että asiasta saa sanoa ja vastuuta töistä kannetaan.
Meidän puljussa on tuollainen käytös selkeä irtisanomisperuste. Kukaan ei katso moista perseilyä.
Negaaminen on tuttua nuoruudensuhteestani, tunnistan sen nyt. Tuolloin en tajunnut että se on ”testaamista”, luulin että mies on muuten vain ääliö, niin kuin olikin.