Naurettavin tapa, jolla mies on yrittänyt testata/kouluttaa sinua?
Kommentit (639)
Joo, ihan samalla tavalla sekä nainen että mies voi olla luonnehäiriöinen. Eikä tässä ole tarkoitus väittää, että kaikki miehet tai kaikki naiset, vaan että tällaisia tyyppejä on liikkeellä ja että kannattaa kiinnittää huomiota kummallisiin ehdotuksiin ja tempauksiin.
Huvittavin oli eräs (erittäin lyhyt) tapailusuhde, jossa mies yritti muun muassa opastaa mua oikeanlaiseen shampoon ja hoitoaineen käyttöön. Itsellään kun on sileä liimaletti ja mulla luonnonkihara, niin ihan ei samat aineet sovi. Kai mun olis pitänyt loppujen lopuksi käydä hiusten suorituksessa, kun ei mun säkkärät miellyttäneet, jos suhteeseen asti oltaisiin ikinä edetty. Samalta mieheltä ehti tulla kaiken maailman ohjeita aina pukeutumisesta opiskeluihin. Jostain kumman syystä tämä tyyppi itse on jo (ainakin) kolme opiskelualaa jättänyt kesken eikä itse meinannut päästä erääseen tilaisuuteen sisälle, koska ei osannut noudattaa pukukoodia. Huvittavaa siis suhteutettuna hänen tapaansa olla neuvovinaan juuri noissa asioissa.
Näin jälkikäteen ajateltuna en voi ymmärtää, että edes lyhyen aikaa tapailin. Toisaalta siinä taisi käydä perinteinen kuvio, eli olin muista elämääni vaikuttavista asioista hieman rikki, joten olin kai helppo kohde siinä vaiheessa. Onneksi järki tuli käteen nopeasti. Muutamien vuosien ajan tämä tyyppi aina silloin tällöin otti yhteyttä ja ilmiselvästi kokeili kepillä jäätä (varmaan aina eron koittaessa). Onneksi yhteydenotot loppui jossain vaiheessa.
Vierailija kirjoitti:
Joo, ihan samalla tavalla sekä nainen että mies voi olla luonnehäiriöinen. Eikä tässä ole tarkoitus väittää, että kaikki miehet tai kaikki naiset, vaan että tällaisia tyyppejä on liikkeellä ja että kannattaa kiinnittää huomiota kummallisiin ehdotuksiin ja tempauksiin.
Todellakin naisissakin löytyy näitä tapauksia. Esimerkiksi eräs perhetuttu seurustelee aivan kamalan riivinraudan kanssa. Nainen moittii ja haukkuu miestä ihan koko ajan, miten se ei mitää osaa ja koko ajan pitää neuvoa (vaikka sivusta seuranneena mies on paljon näppärämpi ja fiksumpi monissa asioissa). Omat mokat laittaa muiden syiksi, itsessä ei ikinä ole mitään vikaa. Vetää järjettömiä draamakohtauksia. Pakottaa miehen kuskaamaan itseään aivan joka paikkaan, vaikka matka olisi muutamia satoja metrejä, kunnossa ei mitään vikaa ja vaikka miehellä olisi kesken jotain tärkeää. Kaikki pitää mennä tämän naisen pään mukaan. Aivan kamala tapaus. Yhtä tuskaa, jos tämä nainen sattuu tulemaan paikalle kun mies on jossain. Onnekseen nainen tekee vuorotyötä, joten mies pääsee liikkumaan ihmisten ilmoilla ilman takiaista silloin kun nainen on töissä.
En vain voi ymmärtää mikä saa ihmisen roikkumaan tuossa suhteessa. Nainen ei ole edes kovin fiksun oloinen tai erityisen hyvännäköinen. Enkä minä ole tippaakaan siitä miehestä kiinnostunut, jos joku sitä epäilee, sääliksi lähinnä vähän käy. Alkaa kaveritkin vähetä, kun ei kukaan halua kutsua pariskuntana illan istujaisiin ja vapaallehan mies ei pääse kuin tyyliin salaa livahtaa kun toinen on töissä.
Vierailija kirjoitti:
Naiset on kyllä niin perseestä. Itse olette lihavia keski-ikäisiä kurttuja, mutta kaikki vaatimukset miehille.
Mitä ihmettä naiset on muka vaatineet tässä ketjussa? Millä tavalla haukkumaviestisi liittyy aiheeseen? Miksi uliset ja uhriudut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika monta kaupasta kesken kotiin lähtijää tässäkin ketjussa. Mikä sairaus tämä on? Tarttuuko se?
En tiedä, mutta elinikäinen se on. Isäni nimittäin on tällainen eksyttäjä, on aina ollut.
Miten se eksyttää? Ettekö osaa kulkea yksin seuraamatta häntä?
Jos kumppani häipyisi johonkin, niin varmaan vähän ihmettelisin, mutta en minä mihinkään eksyisi ilman häntä.
Taidat itse olla eksyttäjä, kun muka kieltäydyt ymmärtämästä tätä ilmiötä. Se on pakottamista, vallankäyttöä, alistamista, se siinä on päätarkoituksena. Olemme sopineet, että YHDESSÄ teemme jotain, esim. käymme kävelyllä, menemme kauppaan, olemme lomamatkalla museossa, toinen häipää paikalta sanomatta mitään ja vastaamatta puhelimeen. Tarkoitus on vain osoittaa minulle paikkani, että hän voi päättää yhtäkkisestä suunnitelman muutoksesta ja aiheuttaa minulle mielipahaa sekä hätäännystä, ihan vain koska hän voi.
Minuun ihmissuhteeni eivät ole onneksi tuollaisia, että jos kumppanini kesken jonkun yhteisen tekemisen yhtäkkiä ilmoittamatta häipyy johonkin, niin ”varmaan vähän ihmettelisin”. Osoitamme toisillemme välittämistä ja kunnioitusta sillä, että pidämme yhteyttä ja jos tilanteet muuttuvat (kuten että pitää lähteä yhtäkkiä hotellille), niin ilmoitamme toiselle siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset on kyllä niin perseestä. Itse olette lihavia keski-ikäisiä kurttuja, mutta kaikki vaatimukset miehille.
Minäkin näen omasta kristallipallostani että olet vyötärölihava, puolikalju, punakka, tanakka ja hanakka. Valitettavasti et ole nähnyt vatsapalloltasi omaa kikuliasi kolmeen vuoteen. Etkä tyttöystävää ikinä.
Menikö oikein 😘
Unohdit sanoa, että järjenjuoksultaan ameeban ja sosiaalisilta taidoiltaan puupölkyn tasolla.
Vierailija kirjoitti:
Taas sen huomaa, että kyllä te naiset sitten osaatte valita hienoja (lue jänniä) miehiä
Tokihan kyseisten miesten väkivaltaisuus, luonnevikaisuua, ilkeys yms on naisten syytä 😆 Mistä ns. jännyyden näkee edes päälle? Lisäksi ko. naiset ovat jättäneet idioottimiehet heidän idiotisminsa paljastuttua, joten se siitä, että suurin isa naisista haluaisi jä n n ää miestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika monta kaupasta kesken kotiin lähtijää tässäkin ketjussa. Mikä sairaus tämä on? Tarttuuko se?
En tiedä, mutta elinikäinen se on. Isäni nimittäin on tällainen eksyttäjä, on aina ollut.
Miten se eksyttää? Ettekö osaa kulkea yksin seuraamatta häntä?
Jos kumppani häipyisi johonkin, niin varmaan vähän ihmettelisin, mutta en minä mihinkään eksyisi ilman häntä.
Hän eksyttää itsestään. Et löydä enää häntä. On hyvä, että ilmiölle on annettu nimi ja siitä puhutaan. Silloin sen kohteeksi joutuneet tietävät mitä tehdä. JSSAP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huokaili kovaan äänen miten kiva olisi saada kotona tehtyjä sämpylöitä ja kun päätin yllättää leipomalla niin kiukutteli että ei ollut niitä tosissaan tahtonut, oli vain halunnut nähdä osaanko minä
Käski huoltoasemalla minun tankata ja meni itse kuselle, takasin tultuaan oli lähes vihainen kun auto olikin tankattu että ai sä osasitkin
Kysyi jostain Kalevakorusta että olisiko se kiva ja kun sanoin joo niin alkoi pilkallisesti huutaa, ettei tosiaan osta minulle mitään niin kallista korua
Yhteen muutettuamme saattoi ollessani esim.suihkussa häipyä sanomatta mitään ja kun ihmettelin asiaa raivosi ettei ole minulle tilivelvollinen
Teeskenteli risteilyllä flunssaista ja suuttui kun lähdin kannelle kävelylle, oli kuulemma ollut testi jäänkö hoitamaan häntä hyttiin vai onko bilettäminen minulle tärkeämpää (ja huom. en tosiaan mennyt baariin vaan kannelle käyskentelemään!)
Teeskenteli kaatuvansa ja menettävänsä tajunsa ja kun soitin ambulanssin suuttui ja sanoi tahtoneensa nähdä vain osaanko tehdä mitään tuollaisessa tilanteessa, kuitenkin avun soittamien oli ollut väärin ja sain pitkään kuulla miten joutui takiani valehtelemaan ensihoitajille
Tuo valekaatuminen oli viimeinen naula arkkuun ja muutin pois, mistä mies meni pois tolaltaan. Ei nähnyt omassa käytöksessään mitään vikaa.
Hahhah, etkö oikeasti jo seurusteluaikana huomannut mitään outoa miehessä?
mies52v
Ja miehellä ei ole tietty mitään vastuuta käytöksestään? Tuollainen toiminta ei ole normaali-ihmisen toimintaa.
ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas sen huomaa, että kyllä te naiset sitten osaatte valita hienoja (lue jänniä) miehiä
Mahtavaa huomata, miten osa miehistä osaa ottaa vastuun omasta käytöksestään. Joku perseilee minkä ehtii, mutta toki tämä on naisten vika. Voi hyvää päivää taas tätä miesten logiikkaa.
No kusipäämiehiä tulee aina olemaan. Mutta mikä pakko teidän on niiden kanssa mennä yhteen ja pahimmassa tapauksessa perustaa perhekin?
Et sitten yhtään ehtinyt lukea ketjua kun oli niin kiire uhriutumaan? Tämähän on ketju siitä miten kusipäämiehet on naurettu ulos.
Pointti oli se, että osa miehistä ei tule ottamaan vastuuta käytöksestään, se pitää ymmärtää ja sillä ei myöskään voi tuomita kaikkia miehiä. Pitää siis nähdä myös naisen oma rooli siinä, minkälaisia miehiä valitsee kumppaniksi. Mutta joo, ei olla ihan tämän ketjun ytimessä enää.
Vielä kun kerrot missä kohtaa ketjua on syytetty kaikkia miehiä. Ja lähes kukaan tämän ketjun naisista ei ole valinnut näitä miehiä kumppanikseen. Luultavasti kyseiset miehet edelleenkin roikkuu ikuisina poikamiehinä netissä ihmettelemässä miksei kunnollinen mies kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Mies kysyi mihin kahvilaan halusin ja kun vastasin suuttui, kuulemma oikea vastaus olisi ollut "päätä sä". Muutenkin kävi ilmi että oletti naisen olevan tahdoton lapanen ja se juttu lopahti alkuunsa.
"Herra päättää, ma kurja alamainen vain seuraan"..
Jestas mitä urpoja!
3 vuotta kestäneessä suhteessa, ilmoitti ihan jokaisen baarireissun (yhteisen) aikana jossain vaiheessa lähtevänsä ”katselemaan blondeja”. Itse tietysti olen tummahiuksinen. Antoi aina ymmärtää, että blondit ne vasta jotakin ovat. Mies oli vanhempi ja taitava puhumaan. Päissään aina arvosteli ja polki minua alaspäin, selvinpäin sitten huvittelu ja osti koruja. Koruja ostettuaan taas sai aiheen ystävilleen haukkua, etten edes koruja arvosta vaikka hän niitä ostelee, kiittämätön brunetti! Lopulta mitta tuli täyteen tuosta, kasvoin onneksi, miehestä henkisesti yli ja jätin hänet. Vaati paikkakunnan vaihtoa ja koko ystäväpiirin vaihtoa. En ole katunut ja edelleen on tumma tukka💪🏻
Vierailija kirjoitti:
3 vuotta kestäneessä suhteessa, ilmoitti ihan jokaisen baarireissun (yhteisen) aikana jossain vaiheessa lähtevänsä ”katselemaan blondeja”. Itse tietysti olen tummahiuksinen. Antoi aina ymmärtää, että blondit ne vasta jotakin ovat. Mies oli vanhempi ja taitava puhumaan. Päissään aina arvosteli ja polki minua alaspäin, selvinpäin sitten huvittelu ja osti koruja. Koruja ostettuaan taas sai aiheen ystävilleen haukkua, etten edes koruja arvosta vaikka hän niitä ostelee, kiittämätön brunetti! Lopulta mitta tuli täyteen tuosta, kasvoin onneksi, miehestä henkisesti yli ja jätin hänet. Vaati paikkakunnan vaihtoa ja koko ystäväpiirin vaihtoa. En ole katunut ja edelleen on tumma tukka💪🏻
Mulle on tää kans tuttua. Olen itse blondi, niin ex-mies kehui aina suureen ääneen brunetteja ja tummahiuksisia. Mitä lie testaili, varmaan kokeili olenko mustasukkainen? Helvettiäkös otti blondin, jos mieli niitä brunetteja!
Itse testasin kysymällä, antaako persettä...antoihan tuo ja nyt olemme olleet yhdessä 25 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Harrasti sitä hyvin yleistä negaamista eli yritti koukuttaa minut itseensä alistamalla. Koska olin siihen aikaan erittäin huonoitsetuntoinen, hän onnistuikin pyrkimyksessään. Vasta myöhemmin olen tajunnut, että tuo negaaminen on ihan yleinen psykologinen alistamiskeino ja pelimiesoppaat suorastaan rohkaisevat siihen. En tosin tiedä, oliko mies lukenut noita oppaita vai oliko hän muuten vain manipuloiva persoona.
Mies teki mm. seuraavia asioita:
- Haukkui ulkonäköäni. Sanoi minua rumaksi, lihavaksi ja epäsiistiksi. Pyysi minua pukeutumaan ja laittautumaan eri tavalla.
- Kun aloin meikata ja laihduttaa, mies haukkui siitäkin. Väitti, että yritin vikitellä muita miehiä.
- Pilkkasi, haukkui ja arvosteli joka ikistä asiaa elämässäni. Haukkui mm. koulutukseni, kiinnostuksenkohteeni, asuinpaikkani, ammattini, perheeni ym. Kun hän oli saanut haukuttua ulkonäköni viimeistä piirtoa myöten, hän sanoi että polveni ovat rumat (?!)
- Nolasi minut julkisesti
- Levitteli minusta perättömiä juoruja
- Käyttäytyi ahdistavasti ja uhkaavasti, mm. lähetteli jatkuvasti painostavia ja sekopäisiä viestejä joissa välillä haukkui minua, välillä syytteli, välillä puolestaan uhkaili ties millä
- Häiriköi perheenjäseniäni ja tuttujani, kertoili näille henkilökohtaisia asioita minusta ja yritti kääntää muut ihmiset minua vastaan
- Syytti minua juomisestaan ja kaikista elämänsä vaikeuksista
- Arvosteli minua asioista, joita olin tehnyt nuorempana monta vuotta ennen tapaamistamme. Käytti siis kertomiani asioita minua vastaan, vaikka nämä asiat eivät liittyneet häneen mitenkään.
Jne. Lisäksi hän yritti tehdä minua mustasukkaiseksi keksityillä tarinoilla. Jos olin mustasukkainen, kuulemma nalkutin. Jos en ollut mustasukkainen, sekin oli väärin ja hän suuttui.
Nyt koottuna tämä kaikki kuulostaa ihan hirveältä. Sika on jätetty jo aikapäiviä sitten, mutta hän sai tuhottua minut pahasti. Tapahtumista on vuosia, mutta kärsin seurauksista vieläkin.
Tämä tarina kielii kyllä jos jostakin muusta kuin pelkästä testauksesta ja negauksesta. Narsisti kenties tai muuten pahasti luonnehäiriöinen. Vainoharhainen ainakin.
Suvustani muuten löytyy tälläinen henkilö. Jopa lapsilleen kertoili näitä tarinoita kuinka monen kanssa se äiti oikein on ollut. Samoin keksi tarinoita melkein kenestä tahansa. Välillä haukkui maanrakoon, välillä sitten kehui ihan kuin se hyvittäisi asiaa. En tiedä miten vaimo jaksoi häntä niinkin pitkään. Seurauksena tästä oli luonnollisestikin se että lapset eivät aikuistuttuaan ole pitäneet juurikaan yhteyttä isäänsä eikä oikein muukaan suku. Jotain on pahasti vialla mielenterveydessä mutta minkäs teet kun mies itse ei näe itsessään vikaa vaan muut ovat sairaita ja ties mitä ja "saisivat oppia käyttäytymään".
Mä muistan sellaisen vaiheen, kun yritin itse eksyttää kaverini muutamaan otteeseen. En muista oliko se aina sama kaveri, mutta en usko, varmaan tein sitä muutamalle eri tyypille.
Olin ehkä 9-10 ikäinen ja muistan että tuli välillä sellainen kyllästyminen tai ärsyyntyminen kaveriin ja häivyin kun se ei huomannut. Esitin vaikka että sidon kengännauhat ja kun kaveri käveli vähän eteenpäin, minä juoksinkin nurkan taakse.. Sitten saatoin hetken odotella tai vakoilla kaverin reaktiota, kunnes palasin muina miehinä ja esitin etten ymmärrä mistä toinen suuttui.
Se oli varmaan joku lyhyt kehityskausi, kun ei ollut vielä taitoja tunnistaa omaa ärsyyntymistä, tai sitä ei osannut käsitellä. Tein niin muutaman kerran ja sitten vissiin kasvoin siitä ohi. Ehkä joillain se jää päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle on tää kans tuttua. Olen itse blondi, niin ex-mies kehui aina suureen ääneen brunetteja ja tummahiuksisia. Mitä lie testaili, varmaan kokeili olenko mustasukkainen? Helvettiäkös otti blondin, jos mieli niitä brunetteja!
Älä muuta sano! 3-vuotta jankkasi sitä bondi asiaa ja toki muutakin haukuttiin. Nykyään on naimisissa punatukkaisen kanssa😂 Voi vaimo parka! Mietin joskus, että olikohan narsisti? Eihän sitä kukaan muu kuullut tai huomannut, hyvä tyyppi oli muiden mielestä🤔
Vierailija kirjoitti:
Mies yritti saada mua Mensan testiin vaikka millä keinolla. Selitti, että kaikki aiemmat naisystävät oli käyneet ja hän oli taulukoinut tulokset. Lisäksi olisi pitänyt tosiaan oikeesti juosta Cooper (tottakai koska aiemmatkin naiset oli sen tehneet). Sen parin viikon aikana kun hyypiötä tapailin, puhui aiemmista naisystävistään numeroilla!! "Numero 3 oli paljon kauniimpi kuin numero 4 mutta tyhmempi".
Ei voi olla totta!!: :D :D
Mun yhdessä esimerkissä oli muuten kyseessä nainen, en katsonut tarpeelliseksi mainita sukupuolta.