Missäpäin Suomea on ikävimmät ihmiset
Aloitan itse. Pohjois Savossa, ei enää naurata se että kun savolainen puhuu vastuu siirtyy kuulijalle, niin paljon siellä on valehteli joita ja käteistä ja ilkeitä ihmisiä.
Kommentit (115)
[quote author="Vierailija" time="31.12.2013 klo 02:37"][quote author="Vierailija" time="31.12.2013 klo 02:35"]
Oulu - paska kaupunni!
Muutan heti pois, ku keksin jonku vielä paskemman jostain.
[/quote]
Muuta Turkuun niin keksit kyllä syyn palata takaisin!
[/quote]
Hei thänks vinkistä!!
[quote author="Vierailija" time="31.12.2013 klo 09:36"]
Saatana jos ei Turku kelpaa ni häipykää täältä sitte!
[/quote]
Me muut muutetaan saatanan Turku jumalalliseksi Turuksi laimentamalla turkulaisuutta Turun keskustassa. Sinne me muutetaan ja muutetaan myös talous kuntoon. Turkulaisuus katoaa muuttamalla Turkuun.
[quote author="Vierailija" time="31.12.2013 klo 09:29"]
Muutin pois Turusta aikanaan paljolti siksi, että ihmiset ärsytti (esim. baarissa tultiin kommentoimaan negatiivisesti ulkonäköä, juoruilua, työympyröissä ihan häiriintyneitä ihmisiä, kaupassa ei palveltu ellei ollut pukeutunut kalliin näköisesti).
Kävin kuitenkin Turussa aika usein vanhempieni takia ja esim. kaupungilla tuijotettiin (tää oli äitini huomio) todennäköisesti siksi, että olin ulkopaikkakuntalainen. Turku on suuri pieni kylä ja tuntuu että kaikki tuntevat toisensa jotain kautta.
Viime vuoden aikana olin töiden takia Turussa enemmän kuin kymmeneen vuoteen. Yllätyin positiivisesti! Eräälläkin shoppailureissulla ihan vieras nainen tuli neuvomaan missä eräs ravintola on kun kuuli että kaverini kanssa pähkäilen asiaa. Marketissa keskustelin pariskunnan kanssa parhaista tuorejuustomauista (he aloittivat) ja mieshenkilö tuli keskustelemaan eri sipulilajikkeista vihannesosastolla. Nämä toki tapahtuivat eri reissuilla. Työympyröissäkin ihmiset olivat tosi mukavia ja tulivat juttelemaan lounaalla vaikka olinkin vieras.
[/quote]
Ja yllättäen nykyään Turussa asuu paljon muualta Suomesta muuttanutta väkeä. Turku ei enää ole entisensä. Mukana on myös forssalaisia ja savolaisia.
[quote author="Vierailija" time="31.12.2013 klo 09:52"]
Ehdottomasti Vantaalla ja Espoossa.Te ketkä haukutte Turkua oletteko muualta kotoisin?Itse en tunne kuvailustanne Turkua.
[/quote]
Ihan Turussa livenä kommentoidaan. Aika paska mesta ihmisten suhteen. Siis alkuperäis asukkaiden. Ei muualta muuttaneiden, joita on onneksi jo suurin osa Turkua. Aidot turkulaiset alkavat olemaan (onneksi) sukupuuttoon kuolleita.
Tykkään Turusta, asumme jopa keskustassa. Muualta muuttanut olen. Taidan olla niin mulkku, että sovin sekä Turkuun että tälle palstalle niin hyvin.
Ikävimmät on Helsingissä. Turussa vittumaisimmat ja moukimmat aidosti.
[quote author="Vierailija" time="31.12.2013 klo 21:30"]
Tykkään Turusta, asumme jopa keskustassa. Muualta muuttanut olen. Taidan olla niin mulkku, että sovin sekä Turkuun että tälle palstalle niin hyvin.
[/quote]
Se että asut Turussa ja keskustassa ei tarkoita että olisit kullin pää. Saatat olla muualta muuttanut ja olet hyvässä porukassa.
[quote author="Vierailija" time="31.12.2013 klo 02:32"]
Naurettavimpia ovat ikkunoissa ja parvekkeella lojuvat laiva-aiheiset seisokit...
[/quote]
Mitkä? Kaikki muut ilmeisesti tajus heti mistä on kyse, minä en... (en kerro mistä olen)
Seinäjoki... Ihan kamala paikka ja huvittavinta että luulevat olevansa kaupunkilaisia vaikka on sisäänpäinlämpiävä pikkukylä.
Seinäjoki... Ihan kamala paikka ja huvittavinta että luulevat olevansa kaupunkilaisia vaikka on sisäänpäinlämpiävä pikkukylä.
Kyllä se Turku on. Vittumaisimmat tutut pienestä entisestä kotikaupungistani muuttivat myös Turkuun. Se oikein kerää kusipäitä.
[quote author="Vierailija" time="01.01.2014 klo 22:16"]
[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 23:34"]
Tampereella.
[/quote]
Samaa mieltä! Samanlaisia kyräilijöitä ja selän takana puhujia on vaikeaa löytää. Ensimmäisen puolen vuoden aikana tajusin, mitä aito tamperelaisuus todella on.
[/quote]
Tampere on "kaupunki" täynnä maalaisjuntteja.
Hämeessä. Kaikkien muiden suomalaisten kanssa tulen pääsääntöisesti juttuun mutta en hämäläisten muutamaa poikkeusta lukuunottamatta.
Hämäläiset on hiljaisia, omituisia ja umpimielisiä ja salakieroja.
Etelä-karjalassa ja varsinkin Lappeenrannassa. Ollaan niin olevinaan ystävällisiä, rehtejä ja avuliaita, mutta todellisuudessa puukotetaan selkään ja kustaan silmään niin paljon kun keretään..ai tätä karjalaista suoraselkäisyyttä!
[quote author="Vierailija" time="31.12.2013 klo 02:35"]
Oulu - paska kaupunni!
Muutan heti pois, ku keksin jonku vielä paskemman jostain.
[/quote]
Muuta Turkuun niin keksit kyllä syyn palata takaisin!