Maito juomapullossa - mitä tapahtui?
Laitoin tytölle aamulla n. klo 9 maitoa sellaiseen kevytmetalliseen juomapulloon. Maitopurkki oli tänä aamuna avattu ja päiväystä jäljellä reilusti. klo 11 maito oli hapantunut kovaksi klöntiksi. Mitä ihmettä tapahtui?
Kommentit (10)
Oli vielä vhälaktoosista uht-maitoa. En mä sitä nyt olis juomaan mennyt, vaikkei olis kököksi mennytkään, mutta ei se nyt päivässäkään lasissa köntiksi mene...
Lähetä se kuntasi elintarvilaboratorioon. Tutkivat siellä onko siinä maidossa jotain vikaa. Maito voi olla saastunut jotenkin.
[quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 12:25"]
Lähetä se kuntasi elintarvilaboratorioon. Tutkivat siellä onko siinä maidossa jotain vikaa. Maito voi olla saastunut jotenkin.
[/quote]
... vain siinä tapauksessa että se tölkissä oleva maito on myös muuttunut kököksi.
Muuten ehdottaisin sen metallipullon olleen likainen - onko siinä ollut maitoa aikaisemminkin?
Jospa se oli jo vähän vanhaa ja otti lämmöstä alleen.
No kyllähän maito 2h säilyy. Joskus olen salille laittanut palautusjuoman valmiiksi, eli kaatanut sen maidon kotona sinne shakeriin. Juonut sitten treenin jälkeen. Hengissä ollaan.
No kyllähän maito 2h säilyy. Joskus olen salille laittanut palautusjuoman valmiiksi, eli kaatanut sen maidon kotona sinne shakeriin. Juonut sitten treenin jälkeen. Hengissä ollaan.
Minä olen huomannut, että esim. Pirkan maito säilyy paljon huonommin kuin Valion maito. Jätin kerran vahingossa jonkun tuollaisen halppismerkin maitopurkin yöksi pöydälle, oli aamulla yksi iso yököttävä klöntti... Kun Valion maidot taas ei klönttiydy millään.
Miten se alumiini vaikuttaa? Ja en tiedä mitä materiaalia tuo on... jotain metallia.
Lämpö tai likainen pullo. Ei maito säily kahta tuntia huoneenlämmössä.