<3 Syyskuiset *2014* <3
Heippa!
Ajattelin, että voisin perustaa meille tuleville mammoille oman keskustelun, kun en sellaista löytänyt. Täällä LA 2.9.2014 ja nyt raskausviikot 4+6. Jotenkin todella varma olo tästä pikkuisesta (ja siitä että hän kyydissä pysyy), että uskallan olla jo onnessani :)
Toivottavasti joukkoon liittyy paljon porukkaa :)
Eli, vapaata keskustelua raskaudesta ja muustakin!
Mä odottelen kuumeisesti oireita, mitään muuta ei ole kuin kamala turvotus. Kaiken lisäksi syön koko ajan jotain kun tupakkia ei saa enää polttaa :( Paisun ku pullataikina!
Millamarianna & Pirpana 4+6
Kommentit (285)
Heips, viimeisin (toivottavasti virheetön) päivitys olkaa hyvät! :) Siirryn nyt itsekin tuonne suljettuun ketjuun, tämän voi tarvittaessa sinne siirtää tai tehdä sinne oman, alkaa meitä vaan aika monta olla! :)
LA/Ikä/Paikkakunta/Sairaala/monesko
Chilley 1.9./35/Parainen/3.
Millamarianna 2.9./23/Helsinki/1.
Oonali 2.9./20/ Vantaa/1.
Tuulia81 2.9./32/Helsinki/1.
Rosamainen 3.9./21/Helsinki- Oulu/1.
Meikkupeikko 4.9./ / /3.
Nipa87 5.-6.9./26/ /1.
Bluevelvet 6.9./23/Espoo/1.
Hinnu 6.9./ /KYS/2.
Waahtis 6.9./28/Vaasan KS/1.
Tiivis 7.9./25/Päijät-Hämeen KS/1.
Zirpa 7.9./ / /2.
Kirsikkakarkki 8.9./ / /
Pia87 8.9./ /Etelä-Karjalan KS /
Päpättinen 8.9./23/Oulu/OYS/1.
Luftslottet 10.9./25/Turku/TYKS/1.
Ronjaryövärintytär 10.9/33/Lohja/Lohjan AS/4
Christabel79 11.9./34/Turun seutu/4.
Hentiira 11.9./30/Oulu/OYS/1.
Iippanäiti 11.9./38/ /3.
Lumimamma 11.9./22/Satakunnan KS/2.
Pömpöti 11.9./21/Keski-Suomi/2.
Reksijakeittäjä 11.9./34/Lohjan sairaala/3.
Tillikka88 11.9./25/Lappeenranta/1.
Sitruunakookos 12.9./24/Espoo/1.
Murmuli 13.9/38/Kätilöopisto/2.
Tintti98 14.9./30/Kanta-Hämeen KS/3.
MiaMaria76 14.9./37/Etelä-Savo/Mikkelin KS/2.
Jännääjä 14.9./ /Kotka/1.
Haraigoshi 14.9./ / /2.
Jojo75 15.9./ / /6.
Pöllöpöö 16.9./ / /6.
Weka13 16.9./29/ /1.
Pikkue 19.9./32/Keski-Suomi/2.
Liinu 20.9./30/ /1.
Angush 21.9./28/Turku/TYKS/1.
Timzahh 22.9./27/Hollola/Päijät-Hämeen KS/2.
Iitupiitu 23.9./26/Turku/TYKS/1.
Khalemeon 24.9./25/ /2.
Nani76 25.9./37/Oulaskankaan AS/6.
Sipulis 26.9./ /Turku/1.
Nitaliini 28.9./20/Etelä-Karjalan KS/1.
Odotellessa 29.9./20/ /1.
Niinsku24 30.9./24/Kanta-Hämeen KS/2.
Taivaanlaiva 30.9./ / /1.
Eesarja x.9./39/ /5.
Tanjuska80 x.9./ / /2.
Myyrä89 x.9./ / /1.
Ketjusta poistuneet
Taivaanlahja
Tyydeli
Appletree
Yritin aloittaa keskustelua siellä suljetussa ryhmässä, mutta jostain syystä viestin lähetys epäonnistui. En myöskään nähnyt muidenkaan viestejä/keskusteluja :O
Tai sit en vaan osaa :D
Mie en saa auki tuota sivua mistä pääsis tuohon salaiseen ryhmään, mistähän johtuu?
PIA87: Oothan kirjautuneena omalla tunnuksella tänne sivulle kun yrität avata linkkiä suljettuun ryhmään? Mulla se ainakin tökkäs siinä, kun yritin avata linkkiä, mut en ollut kirjautuneena. Ei suostunut avaamaan sivua, tuli vaan joku herja.
Mulla sama ongelma kuin Hentiiralla. Pääsen sisään, mutta en näe keskusteluita enkä saa aloitettua uutta. Näin ainakin kännykällä. Täytyy kokeilla illalla kotona koneella uudestaan.
Kiitos tsempistä Reksijakeittäjä! Päivä siihen meni, että aloin murehtimaan yötä kokoa. Tiedän, että ei saisi kysellä mitään tuolta ystävältäni Tohtori-Googlelta, mutta sinne taas päädyin :) Löysin onneksi niitä häpiending-tarinoitakin, jossa sikiön koko ei ole aluksi vastannut viikkoja, mutta on kasvanut siitä kuitenkin ja terveenä vauvana syntynyt. Pääasiassa skippasin ne km-tarinat. Jep, itseäni täälä huijaan ja yritän vaan hokea että kaikki on varmasti ihan hyvin. Kaksi viikkoa seuraavaan ultraan tuntuu ihan hirveeltä ajalta odottaa. Löytyykö teiltä mitään omia tai tutuntutun-kokemuksia tälläisistä varhaisultran liian pienistä otuksista?
LIINU1983; mä eksyin myös sivuille jossa sikiön koko ei vastannut viikkoja ja km-tarinoihin päädyin. Meillä sanottiin (kun menin kipujen vuoksi päivystykseen) että viikolla heittäisi mutta sydän sykki. JA nyt sitten menin tosiaan kyselemään ystävältäni googlelta ja voi per.... kolme viikon päästä pitäisi tulla kutsu ultraan ja voi tätä hermoromahduksen määrää. Eilen vielä mietin ekan neuvolan jälkee että näillä mennää ja kaikki hyvin, mutta luettuani kaikkea en tosiaan tiedä mitä ajatella. Haluaisin myös kuulla noista muista pienistä otuksista...
Ääh, menin eilen verikokeisiin, ja tänään sain tietää, että hcg arvo oli jotain 228 muistaakseni. Tein 23.1. ekan raskaustestin, joka näytti haamuplussaa, joten onko mahdollista, että mulla ei vaan oo vielä lähtenyt kunnolla nousuun? Huolestuttaa niin paljon :( Soitin myös äsken neuvolaan, ja sieltä sanottiin, et olis jo rv5+3 vaikka oletin itse että olis vähemmän. Se ei yhtään kyllä helpottanut tätä pelkoa alhaisesta hcg arvosta! :(
LIINU1983: Mun kaverilla oli myös ekassa ultrassa ollut huomattavasti pienempi kyytiläinen kuin mitä piti. Seuraavaan kertaan olikin sitten ottanut kunnon kasvupyrähdyksen. Kuulemma tämä pikkuinen kasvoi koko raskausajan vähän eri tahtiin siten, että välillä oltiin jäljessä ja sitten taas koon puolesta kurottiin ero kiinni. Toivoa on ennenkuin toisin todistetaan :)
Meillä huomenissa eka neuvola ja mietittiin, että ehkä varataan varhaisultra vielä ensi viikoksi, koska mies lähtee kuukauden reissuun ensi to, eikä ehkä pääse tulemaan neuvolan lääkärikäynnille ja siten ekaan ultraan.
Huonovointisuus on nyt kyllä päässyt oikein kunnolla valloilleen. Koko ajan etoo ja tyyliin joka kolmas päivä oksuillaan iltaan asti. Eilen oli muuten ok, mutta iltapäivällä vesijuostessa alkoi yhtäkkiä heikottaa ja oli pakko käydä kahdesti vessassa yökkimässä vesijuoksentelun välissä. Eli treenaaminen ei täällä nyt kyllä maistu ollenkaan. Kiva nyt sitten jäädä vielä viettämään 3. raskauskuukausi yksin kotiin kun mies reissaa maailmalla ja itse halailen posliinipönttöä :(
Niin joo, meillä käynnistyy huomenna jo 9. rv!
Appletree, otan osaa. Paljon voimia!
Haraigoshi, olen huomannut saman, että syötävä on vähän väliä, muuten iskee pahempi olo. Oksentaa ei ole tarvinnut yhdessäkään raskaudessa eli olen kyllä onnekas, sen käsitän kyllä. Miten teillä riittää energiaa töihin ja muuhun jos vielä oksettaakin, huh! Multa ainakin on niin mehut pois, että työpäivän mitta on ikuisuus ja sitten vielä lapset imee loput...
On: Jes, hyviä ultrakuulumisia :) Pikkukivi on toistaiseksi voimissaan ja vastaa kokoaan 7+6. Ihana olo!!!
Appletreelle osanotot myös täältä, voimia!
Ihania ultrauutisia täällä monella! Itse aion varhaisultran ihan taloudellisista syistä skipata, mutta onneksi meidän neuvolaan on vihdoin saatu ultralaitteet ja ensi viikon lääkärikäynnillä pitäisi tarkistella, että pikkuinen on oikeassa paikassa ja sydän sykkii!
ON: Tänään oli ensimmäinen neuvolakäynti ja aika paljon on muuttunut sitten edellisen raskauden v.2009-2010... Neuvolantäti vaan naureskeli kun päivittelin, että miten olenkaan voinut unohtaa melkein kaiken. Paljon tuli matskua ja lähetettä verikokeisiin + ohjetta nt-ultran varaamiseen, ihan kiva kun pääsi jonkun kanssa kasvotustenkin raskaudesta juttelemaan. Vähän tosin huolestutti kun hb oli jo tässä vaiheessa niinkin alhainen kun 117. Johtunee siitä, että mulla raudansaanti huonoa kun en juuri lihaa tai palkokasveja pysty syömään vatsaoireiden vuoksi. Joten hb:ta jatkossa seuraillaan tarkemmin ja ensi viikolla sitten lääkärinkin kanssa mietitään miten saataisiin hb nousuun kun rautalääkitystäkään ei ensimmäisellä kolmanneksella suositella.
Matalaa hb:ta ja sen oireita vähän googlettelin (juu, minäkin olen "kotilääkäri"). Huimaus, heikotus ja palelu kyllä upposi, huimausta tosiaan ollut reippaanlaisesti varsinkin viime päivinä. Joten iltapalaksi pieni pala ruisleipää maksamakkaralla ja aamuksi hainkin jo kaupasta reippaasti enemmän rautaa sisältävää puuroa.
Näillä eteenpäin,
- Tintti + Pikku-I 7+2-
Heippa vaan kaikille taas :)
Tuntuu et aika menee niin siivillä, ettei ehdi ja muista tänne päivitellä kuulumisia.
Jouduin viikonloppuna jo luovuttamaan housujen kanssa ja kävin hakemassa itelleni äippähousut jalkaan, maha niin turvoksissa taas ja mietin monta asukkia oikeasti on taas matkassa mukana.
Ultrankin sain itselleni varattua se olis maaliskuun alussa siihenkö asti mun on jännitettävä asukkien suhteen .
Kovasti muut muksut on miettinyt miks äiti on noin väsynyt ja maha turvoksissa, en ole vielä uskaltanut heille kertoa mitään kai se on kohta uskallettava kertoa.
- pöllöäpöö ja luru 7+3
Liityin myös salaiseen ryhmään.
Christabel 7+6
ryhmään liitytty myös.
Tänään käytiin ultrassa uudestaan ja nyt näkyi kunnolla yksi alkio ja syke. Kokoa oli 10,3 mm, vähän pieni siis näille viikoille mutta saa nähdä kuinka muuttuu rv 12 ultrassa. Maanantaina olisi sitten neuvola. Tällä viikolla on pöntön halailu alkanut täälläkin, etovaa oloa on ollut alusta asti mutta nyt ei auta edes syöminen.. Lääkäri totesi että hyvä juttu :) onneksi olen kertonut jo esimiehelle raskaudesta, uskallan soittaa jos äityy pahemmaksi..
Viimeksi mulle tuli se km rv 10, mutta nyt tuntuu että oireet on paljon voimakkaammat kuin silloin. Toivotaan tämän tyypin pysyvän kyydissä :)
waahtis ja tyyppi 8+4
Tänään olis sit ensimmäinen neuvola. Jännittää, vaikka tiedän, ettei siellä mitään uutta tule vastaan.
Apteekkari neuvoi närästykseen käyttämään Rennien sijaan Gavisconia. Se tosiaan tehoaakin pahemmin. Pahoinvointi pahentaa närästystä, mutta Gavisconilla sen saa edes jotenkin kuriin.
BTW, ikää mulla tosiaan on tällä hetkellä 30, mut ehdin täyttää 31 ennen muksun syntymää. Ja synnytyssairaalana tulee olemaan Päijät-Häme. Vähän jänskättää sekin, koska edelliset mukulat on tullu tehtyä Kymenlaakson Keskussairaalassa.
Meikku 9+0
Moikka,
mä liityn myös ryhmään. Tulen sitten suljettuun vaikka ekan neuvolan jälkeen. Olo on vielä aika epätodellinen. Meillä pikkukolmonen tulossa, talossa jo poika 09 ja tyttö 10. Hitusen hämmentävä tilanne, koska juuri laitoin kaikki vauvatavarat pois ja miehen kanssa sovittiin, että tämä oli nyt tässä. Mutta Luojalla tunnetusti on huumorintajua.
Sunnuntaina tein testin, kun menkat päivän myöhässä, on ollut muutenkin, joten en ajatellut sen enempää.
Itse olen jo 38-vuotias ja Helsingistä, Kättärillä tarkoitus synnyttää, jos sinne asti päästään.
Kiva lukea ensiodottajien kuulumisia ja toisaalta taas jo äitinä olevien. Samoin nuorten äitien ja meidän "mummoäitien" :)
Mulla ei oikeastaan ole ollut vielä oireita, rinnat vaan tosi kipeät. Parina viime päivinä ajoittaista huonoa oloa. Ollaan kerrottu mun siskoille ja yhdelle työkäverille, koska mulle tuli tänään aivan tajuttoman huono olo yhtäkkiä ja se oli vaan, että mikä sulla on. Muille sitten vaikka neuvolan jälkeen.
Mun laskettu aika on 29.9. Olo vielä vähän lamaantunut, mutta eiköhän se tästä oikena. Toivottavasti pysyy kaikilla lapsukaiset kyydissä
Mummis 5 + 3
Täälläkin laitettu suljettuun ryhmään liittymispyyntö... :)
Nipa87 + Nasu 9+0
Hei kaikki,
Täällä ensiodottaja Turusta, viikkoja on täällä hetkellä omien laskujen mukaan 7+2 ja laskettu aika 18.9. :)
Olen 27v ja TYKS synnytyspaikka. Varhaisultraa olen miettinyt, mutta luulen että odottelen varsinaiseen ultraan. Turvonneet ja herkät rinnat, alavatsan nipistelyä ja pahoinvointia on ollut viime aikoina, väsymyksestä puhumattakaan.
kaikki tähän mennessä liittyneet hyväksytty! :)
mietin tässä, josko jo(t)ku muukin/muutkin haluaisi ryhmän hyväksymisoikeudet itselleen, niitä näemmä pystyy jakamaan! Mitä useampi, niin sitä nopeemmin saattaisi homma hoitua, jos/kun on vaan yhden varassa ja ei pääsekään koneelle, niin joutuu muut odottamaan turhaan. Että halukkaat tassu pystyyn vaan :)
ON: Tää olo on jotain ihan järkyttävää, kaikki ja kokoajan yököttää ja kuvottaa. Posliiniystävää ei vielä oo tarvinnut halia, mutta varmaan sekin on edessä, ehkä pikemmin kuin luulenkaan. Etenkin ruoka kuvottaa ja sen haju, joidenkin ihmisten tuoksu etoo myös. Nurinkurista tässä on se, että olo helpottaa vain syömällä / juomalla. Heti on yrjö kurkussa jos ruokailuväli on enemmän kuin 2h.. :( Onneksi ei tarvitse syödä paljoa kerralla :D