<3 Syyskuiset *2014* <3
Heippa!
Ajattelin, että voisin perustaa meille tuleville mammoille oman keskustelun, kun en sellaista löytänyt. Täällä LA 2.9.2014 ja nyt raskausviikot 4+6. Jotenkin todella varma olo tästä pikkuisesta (ja siitä että hän kyydissä pysyy), että uskallan olla jo onnessani :)
Toivottavasti joukkoon liittyy paljon porukkaa :)
Eli, vapaata keskustelua raskaudesta ja muustakin!
Mä odottelen kuumeisesti oireita, mitään muuta ei ole kuin kamala turvotus. Kaiken lisäksi syön koko ajan jotain kun tupakkia ei saa enää polttaa :( Paisun ku pullataikina!
Millamarianna & Pirpana 4+6
Kommentit (285)
Täällä varovasti mukaan ilmoittautuu 36v kahden lapsen (10v ja 6v) äiti. Joka syyskuisen keskenmenon jälkeen hiljaa haaveilee syysvauvasta. Perjantaina varhaisultrassa löytynyt vahva syke antaa uskoa eteenpäin ja viikkojakin oli yksi enemmän joten 8+4 olisi takana ja laskettuaika 10.9. Kätilöopistolle tarkoitus tällä kertaa mennä synnyttämään ja vauvan kanssa kotona ottaa syksyn ekaluokkalaista vastaan ♥. neljän viikon päästä np-ultra, jos sen jälkeen uskaltaa nauttia :). Suljettu ryhmä kiinnostaisi myös minua.
Tervetuloa uusille :)
Hirveästi hermostuttaa, kun ei ole mitään oireita. Tulee sellanen olo, että onkohan sillä kaikki nyt hyvin.. No ens perjantaina se selviää, sillä varasin ajan varhaisultraan ja siinähän se sitten selviää.
Taivaanlaiva ja Toukka 5+6
Moikka!
Uskallan vihdoin itsekin ilmoittautua mukaan kun raskaus ultra-arvion perusteella jo 9+3, LA siis 6.9. :) Olen siis aivan pian 20v tyttö/nainen Etelä-Suomesta. Tehtiin positiivinen raskaustesti avomieheni (20) kanssa pari vko:a hedelmöittymisestä kun rinnat tuntuivat aroilta, oli huono olo ja huimasi, selkeä viiva muodostui heti apteekin testiin. Tuli aika yllätyksenä kun heinäkuussa keskeytyneen raskauden jälkeen ei ollut kuukautisia kertaakaan enkä lääkärin mukaan voinut alipainon takia edes raskautua uudestaan. Oltiin kuitenkin molemmat lasta toivottu ja ajateltu vähän, että tulee jos on tullakseen, joten oli ehdottomasti hyvä uutinen.
Sittemmin ollut pientä huonovointisuutta mikä on kai vihdoin jäämässä pois, rintoja tosin vielä pistelee välillä enemmänkin. Muita oireita ollut huimaus ja väsymys sekä välillä vatsakivut, jotka kai liittyvät kohdun kasvamiseen. Mielialat heittelivät tuossa pari viikkoa sitten hullusti ja jatkuvasti ärsytti tai itketti ilman syytä, nyt alkamassa jo onneksi hieman tasaantua. Tosiaan aika paljon jännittää vaikka odotammekin ilolla vauvaa. Nyt kuvotuksen jäätyä ruokahalu kasvanut kovasti ja painoakin tullut 3-4kg lisää, vielä kuitenkin hieman alipainon puolella, joten taitaa olla vain hyvä lapsen kannalta.
Eka neuvolakäyntikin meni hyvin, saimme vähän luettavaa kotiin ja raskaus alkaa tuntua todellisemmalta. Seuraavaksi sitten varsinainen eka ultra, luottavaisin mielin ollaan kuitenkin kun kaikki tähänkin mennessä mennyt hyvin. Huh niin kova innostus päällä. Läheisille kerrottu jo vähän aikaa sitten, reaktioita riittänyt kaikenlaisia. Täällä kuitenkin onnellisia pikkuisesta ja odotellaan jo mahan kasvua. :)
Tervetuloa kaikille! Kai olette jo liittyneet myös suljettuun ryhmään? Siellä vähän aktiivisempaa keskustelua :)
Tervetuloa kaikille! Kai olette jo liittyneet myös suljettuun ryhmään? Siellä vähän aktiivisempaa keskustelua :)
Ehkäpä minäkin uskallan jo liittyä mukaan. Rv 9+4 menossa ja laskettuaika ensimmäisen neuvolan mukaan 5.9.2014.
Olen 22 vuotias nainen keski-suomesta. Raskaus oli ylläri, mutta hyvä ja onnellinen sellainen. Ollaan miehen kanssa onnesta soikeana. :)
Raskausoireina mulla on ollut aaltoileva huono olo. (Oksentaa ei ole tarvinnut. Koputtaa puuta). Rinnat ei ole kipeät kokoaikaa, mutta niitä vihloo päivittäin. Väsymys on aivan kamalaa. Voisin nukahtaa pystyyn! :D Huimausta on satunnaisesti sekä jatkuva nälkä vaivaa.
Joillekkin ollaan jo kerrottu raskaudesta. Lopuillekkin sitten heti tuon alkuraskauden ultran jälkeen. Reaktiot on ollut positiivisia ja sukulaiset on asiasta aivan innoissaan. :) Turhaan jännitin kertomista.
Niin, ja tosiaan esikoista odotellaan.
Hei ja tervetuloa uusille! Liittykäähän tuonne suljettuun ryhmäänkin - Syyskuiset 2014 :)
Mukaan ilmoittaudun minäkin. Eli toista lasta odotellaan Pirkanmaalla ja esikoinen on nyt 1v1kk. Tällä hetkellä menossa rv 6+4 ja kiitettävästi raskausoireita on ilmaantunut. LA 29.9 ja varhaisultra ensi vkolla. Itse olen 38v ja puoliso hivenen nuorempi. Ensimmäisessä raskaudessa meillä oli ihana, avoin, rehellinen, suvaitsevainen, opettavainen ja kannustava keskusteluryhmä ja sellaista kaipailen nytkin. Vanha ryhmä toimii edelleen fb:ssa, mutta siellä puhutaan taaperoasiaa, joten omat odotusjutut kaipaavat nyt uutta vertaistukea. Toivottavasti mukava porukka löytyy täältä. Suljettuun ryhmään koetan minäkin jalkaani tunkea ja jos kyytiläinen pysyy sisällä, niin fb -ryhmäkin olisi hieno homma.
Heippa vaan. Täällä myös esikoista odottava, Pohjois-Savosta. 9+3 suurinpiirtein menossa. Laitoin pyynnön suljettuun ryhmään myös. Itsekin ajattelin josko täältä sais aina vähän "vertaistukea" matkan varrella :)
Täällä myös yksi Turun seudulta, ikää 30 ja esikoisen laskettu aika kait 25.9. Ihanaa, mutta samalla myös tosi pelottavaa... Käyn jättämässä pyynnön suljettuun myös.
Lähetin pyynnön suljettuun ryhmään, mutta ajatten nyt vielä täälläkin ilmoittaa itsestäni. Eli olen 27 vuotias, esikoistaan odottava nainen. Pahoinvointi on pysynyt kurissa tähän saakka, mutta tänään jouduin hakemaan ekaa kertaa sairaslomaa, koska yökkäilin niin pahasti aamulla. Olen tällä hetkellä asiakaspalvelutyössä, joten tuo yökkäily töissä ei ole oikein hyvä juttu. Toivottavasti tämä on kuitenkin vaan joku poikkeuspäivä ja olo tästä paranee. :)
Ja viikkoja on nyt tosiaan kasassa 9+1, joten kohti nt-ultraa mennän tasaisen varmasti.
Heippahei! Liityn tänne minäkin, pari viikkoa olen seurannut keskusteluja sivusta. Vaikka ryhmästä pudonneet eivät enä seuraisikaan keskustelua, niin syvä osanotto heille <3 Minä ja mieheni odotamme esikoista viikolla 7+3, raskaus on toinen. Ensimmäinen raskaus todettiin elokuussa nt-ultrassa keskeytyneeksi, vaikka varhaisultrassa nähtiin alkio ja syke. Alkio oli silloin paljon pienempi kuin mitä siinä vaiheessa piti olla, mutta usein käy niin että pikkuiset kasvavat myöhemmin kokoa kiinni ja joten lääkäri vakuutteli että ei hätää. Nyt sitten on käyty varhaisultrassa taas, ja tällä kertaa siellä oli täysin viikkoja vastaava pikkuinen katkarapu, joten olo on varmempi kuin viimeksi, vaikka toki paljon voi vielä tapahtua. Asumme Vantaalla, synnytys todennäköisesti kätilöopistolla, ja laskettu aika 28.9. Pyysin päästä tuonne suljettuun ryhmäänkin, joten jatkan sitten siellä lisää :)
Heipä hei,
Onnea odotukseen Pullakahvi ja muut syyskuiset!
Täältä ilmoittautuu yksi odottaja pääkaupunkiseudulta mukaan. Olen seuraillut tätä ja useita muita palstoja jo pitkään, ja nyt ilokseni voin uskaltautua itsekin mukaan. LA 3.9. Esikoinen tuloillaan pitkän odotuksen ja yrityksen jälkeen (luomuyritystä pari vuotta, hoitoja 1 vuosi - selittämätön lapsettomuus - lapsettomuushoitoja; inseminaatioita ja joulukuussa 2013 onnistunut IVF). Pari UÄ:tä jo takana yksityisellä, joten pieni herne sykkeellä paikannettu. Nyt jännityksellä odotetaan ensimmäistä ultraa kättärillä (rv 12) - siellä kai pitäisi näkyä jo jonkinlainen sikiöksi tunnistettava muoto!
Laitoin pyynnön sinne suljettuun ryhmään!
Moikka !
Lähetin pyynnön suljettuun ryhmään, tänään viikkoja 10+4 :) Kävin tänään varhaisultrassa, koska viime viikolla neuvolassa ei löytynyt sykettä, mutta se johtuikin siitä että kohtu on niin takana :) Oli kyllä ihmeellistä, kun näki pikku viipottajan heiluvan siellä kohdussa. Ensimmäinen raskaus, ikää 17 ja kumppani 20. Oireita ei ole ollut juuri minkäänlaisia, nännien arkuus ja menkkamaiset jomotukset. Pahoinvointia niin vähän että tuntuu ihan kuvitellulta :)
Heips!
Uskaltaudun itsekkin mukaan taustailemasta =)
Toista odottelen ja LA olisi alustavasti 19.8 onkohan se sitten 9+6 meneillään.
Laittelen pyyntöä myös suljetun puolelle =)
Moikka kaikki!
Minäkin uskaltaudun ensimmäistä kertaa ihan kirjoittelemaankin :)
Olen (hyvin pian eli muutaman päivän päästä) 31v ja aviomieheni on 35v. Asumme Vantaalla. Toista lastamme nyt odotellaan, esikoinen on syntynyt syykuussa 2012. Nyt melkein samalla LA:lla sitten toinen, eli 16.9 neuvolan mukaan. Toivon mukaan ei samana päivänä tule! (Ja selkeästi meillä tehdään lapsia vain joulun tienoilla ;))
Tänään menossa siis 10+6.
Laitoin myös pyynnön päästä tuonne suljetulle puolelle!
Hei kaikille!
Täällä viikkoja kasassa tänään 10+4 ja nyt vasta löysin tälläisen keskustelun :) Toista lasta odottelen ja tänään oli aika labraan, jossa otettiin verikokeet ja muut. Neuvolassa olen kerran jo käynyt ja siellä kaikki oli hyvin, mitä nyt kamalan väsymyksen takia tullut pari kiloa lisää..
Laitan pyynnön tuonne suljettuun osastoon kanssa :)
Hei,
Ehkä minäkin uskaltaudun nyt tänne joukkoonne. Jonkinaikaa olen taustalta seurannutkin keskustelua. Olen 28-vuotias ja esikoistani odottelen. Varhaisultrassa olen käynyt ja siellä ainakin kaikki oli kunnossa. Laskettua aika on 1.9 tai 2.9. Nyt pitäisi siis olla kasassa viikkoja 9+4 :)
Voisin myös yrittää liittyä siihen suljettuun ryhmään.