Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

<3 Syyskuiset *2014* <3

29.12.2013 |

Heippa!

Ajattelin, että voisin perustaa meille tuleville mammoille oman keskustelun, kun en sellaista löytänyt. Täällä LA 2.9.2014 ja nyt raskausviikot 4+6. Jotenkin todella varma olo tästä pikkuisesta (ja siitä että hän kyydissä pysyy), että uskallan olla jo onnessani :)

Toivottavasti joukkoon liittyy paljon porukkaa :)

Eli, vapaata keskustelua raskaudesta ja muustakin!

Mä odottelen kuumeisesti oireita, mitään muuta ei ole kuin kamala turvotus. Kaiken lisäksi syön koko ajan jotain kun tupakkia ei saa enää polttaa :( Paisun ku pullataikina!

Millamarianna & Pirpana 4+6

Kommentit (285)

201/285 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi kaikki, siirryn tuolta vauvakuume-osiosta varovaisin mielin tänne!

Mie plussasin eilen ensimmäisen kerran elämässäni (kp33/31, yk1), ja laskurin mukaan viikot 4+2. Laskettu aika siis 30.9 eli syyskuun loppuun mennään ;) Nyt en toivo mitään muuta kuin että pikkuinen pysyy mukana. Testiviiva oli haaleampi kuin kontrolliviiva, mutta kuitenkin ihan selvästi näkyvissä niin uskallan luottaa että plussaa se näytti. Huomenna haen vielä Clearbue-testin ja testaan silläkin, ihan oman mielenrauhan takia.

Itsehän ajattelin ettei varmana eka yrityskierrolla tärppää ja olinkin varma ettei ollut tärpännyt kun ei ollut niin minkäänlaisia oireita. Sitte ne menkat vaan jätti tulematta ja päätin testata, ja plussahan sieltä paukahti! :)

Lueskelen ahkerasti näitä, ja kirjoitan aina kun pääsen koneelle. Nyt vaan toivotaan että jokaisella pysyis pikkuinen matkassa. <3

202/285 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyt omanapainen viesti täältä, liimaten tuota liikkumisasiaa. Itse olen liikkunut myös paljon, nyt väsymys on ollut kova eikä ole jaksanut, ratsastanut olen kerran.. Ma käytiin pelaamassa pulkapalloa ja uimassa, ti aamuna tuli vähän verta. Eilen kävin salilla (tein huomattavasti kevyemmän treenin) ja sen jälkeen vähän verta, kävelylenkillä enemmän vuotoa ja illalla vielä vähän lisää. Hätääntyneenä soitin neuvolaan, nyt olen menossa lääkärille katsomaan että kaikki on ok. Pelkään että vauvalla ei ole kaikki hyvin, pelkään myös että jos liikunta aiheuttaa tällaista, niin miten kestän koko raskausajan? 

Pitäkää meille peukkuja, toivotaan että ultraavat lääkärissä ja vauva voi hyvin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
203/285 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikki taas!

Täällä ollaan aivan tulisilla hiilillä. Huomenna aamusta on ensimmäinen ultra rv 7+5. Mua niin pelottaa, että mitä siellä näkyy. Toivottavasti tällä kertaa pikkuinen olisi hengissä  (takana km). Mää niin toivon, toivon, toivon. Kerron sitten miten meni.

Angush kyselit varhaisultrasta. Itse suosittelen kyllä, etenkin jos reissuun lähtö edessä. Itse ole käynyt aikaisemmissa raskauksista yksityisellä ultrassa rv 6+4 ja syke on näkynyt sikiöllä jo silloin.

Weka13 kyselit ruokarajoituksista. Itse noudatan rajoituksia etenkin niitä listeriaan liittyviä rajoituksia. Eli en syö mitään pastöroimattomasta maidosta valmitettuja tuotteita enkä vakuumiin pakattua kalaa enkä mätiä. Mutta herkuttelujuustoja löytyy myös pastöroidusta maidosta valmistettuina ja tuoreesta kalatiskistä ostamastani Norjan lohesta olen graavannut kalaa ja sitä nautiskellut :) Mutta kyllähän ne rajoittaa. Mutta sit taas salmiakkia ja lakritsia syön kyllä yli suositusten. En vain pysty olemaan ilman. Mut toisaalta mulla ei ole mitään turvotuksia tai mitään...

Raskausarvista on täällä ollut puhetta. Mää rasvasin esikoisen raskaudessa mahaa kuin heikkopäinen. Käytössä oli vaihdellen Veledan raskausöljyä, manteliöljyä, Wichyn raskausvoidetta ja BodyShopin kaakaorasvaa (kauhee mikä määrä purnukoita! :D) Mutta silti mahaan tuli viimeisten neljän viikon aikana raskausarpia. Tohon keskelle mahaa navan ympärille ihan kunnolla. Onneksi eivät ole kauheen syviä arpia, mutta kuitenkin. Inhoon niitä! Mulla olis muuten tosi hyvä maha. Mutta pikku hiljaa olen osannut elää niiden kanssa. Voi myös ajatella niin, että mulla on hienompi maha kuin niilllä joilla ei niitä näy; musta näkee että oon saattanut tähän maailmaan ihmisen!

Tarrasukkia kaikille!

204/285 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Angush, mie lisään kanssa aina joka keskustelun jälkeen, mikä liittyy mein Miniin että  "siis jos ei tuu keskenmeno.." "Siis jos kaikki menee niiku pitää.." jne. Jotenki sitä vaan oon niin ohuilla jäillä tän asian kanssa, että miun kohdalla luulen, että valmistelen itseäni henkisesti siihen jos jokin menee vikaan.

Miullakin aika tiukasti nuo rajotteet mielessä ruuan suhteen ja niitä kyllä noudatan (onneksi luin että n. litran päivässä saa juoda pepsi maxia ilman vahinkoa, joten puolen litran pullo kerran pari viikossa ei mein Miniä vahingoita :D ).

Pikkue, miekin huomasin että miun vuotelu lisäänty urheilun jälkeen. Neuvolasta sanoivat, että voi olla että kun verenkierto vilkastuu liikkuessa, niin se vanha veri lähtee liikkeelle, mistä se sitten vuotaakaan. Toivottavasti kaikki on siulla hyvin <3 
Itsellä vuotelu onneksi tällä viikolla loppunut ja tänään uskallan ekaa kertaa melkein 3 viikkoon lähteä Combattiin! Jeee! :D Ainut että hypyt pitää jättää tekemättä, kun tissit on niin pirun kipeet vieläkin.. :D

Nii, eikös ne raskausarvet ole niitä tiikerinraitoja vai miten sitä sanotaan.. :D

205/285 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas on paljon uusia tullu joukkoon, onnea ensiksi kaikille ! 

Angush, meillä kanssa 3 viikon Thaimaan reissu edessä 21.2., soittelin eilen neuvolaan ja kysyin samalla rokotteista, mielellään ei saisi ottaa.. No, onneks otin viime vuonna A-hepatiitti-rokotteen, tosin nythän jää sitten se vahvisterokote saamatta. Sanoi terkkari, että kattoo vaan vähän mitä suuhunsa pistää ni hyvin menee :) Ja vielä niin alussa raskaus, että tuskin kuumuuskaan vielä niin hirveesti häiritsee :) 

Täällä kanssa yks liikkuja.. Tänään just mietin, että pakko varmaan ilmottaa joukkueelle, että mun kausi taisi olla tässä. Eihän tästä tule mitään, kun kokoajan heikottaa ja väsyttää niin paljon, ettei pysty lähtemään treeneihin. Ja tosiaan sillon kerran treenin jälkeen alkoi vuoto, niin jotenkin senki takia tulee välteltyä. Kävelylenkkiä toki on tehty, vaikka seki tuntuu raskaalta :D

Täällä siis oireina edelleen aina vaan pahentuva pahoinvointi, rintojen arkuus ja älytön väsymys. Ensimmäiseen neuvolaan enää viikko ja yks päivä jee ! :) Soitin tosiaan neuvolaan eilen, kun lähdetään sinne Thaimaaseen just kun tulee rv 13 täyteen eli takas ollaan kun on jo rv 16, että mitenkäs tehdään sen ekan ultran kanssa. Sanoivat, että saan kyllä sen siihen vaikka päivää ennen reissuun lähtemistä. Toivon vaan niin, että kaikki on hyvin vielä sillonkin ! Muuten taitaa reissufiilis kadota.. 

Pakkasterkuin Oonali ja juniori rv 8+5

206/285 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainiin, unohtui vielä sanoa, että kävin ostamassa kanssa tota Pepancare rasvaa, levittyy hyvin. Ainoa miinus on se, että siinä on aika voimakas haju, joka ainakin itsellä alkaa etomaan aika pahasti. 

Onko teillä muilla vatsa turvoksissa ? Mulla on ihan huomattavasti. Töissä sais olla jo vähän isommat housut kun vähän kiristää.. 

207/285 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea uusille plussille :) Ihanaa myös kuulla hyviä ultrakuulumisia.

Voi apua, oonko mä ainoa, joka ei liiku juuri yhtään :( no joo, mulla on kyllä ollut ihan hyviä syitäkin olla liikkumatta (uusimpana korvatulehdus, ja kuukausiksi rikotut polvet silloin kun yritin ahkerammin lenkille...). Mutta just nyt mua ei mikään mahti maailmassa sais liikkumaan, etoo ja velloo ja pyörryttää kaiken päivää. Lasten pihalle raahaamisessa on jo ihan riittävästi operaatiota, ja jos muutama sata metriä kävellään niin huhhuh! Haluan nukkua, nukkua ja nukkua peiton ja viltin ja villasukkieni kanssa koko talven ohi, hurrrr!

Oonali: kyllä turvottaa. En pysty vetämään enää housunnappia kiinni housuista, jotka vielä viikko sitten meni. Ahistaa. En muutenkaan siedä mitään painetta mahaa vasten, voisin kulkea mieluiten alasti. Tai ainakin vain mekkoja, kiitos ;)

Miten tää aika matelee näin julmetun hitaasti. Ensi viikolla varhaisultraan. Raskaana kunnes toisin todistetaan ;)

Reksijakeittäjä + pikkukivi 7+0

208/285 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin lääkärissä, yllättävän asiantuntevaa toimintaa tk-lääkärissä. Lääkäri teki sisätutkimuksen, vuotoa ei ole hänen mielestään ollenkaan (eikä siten ole voinut olla eilenkään hälyttävän paljon, koska olisi nähtävssä) ja kohtu on oikein suurentunut, vauva siis todennäköisesti kasvaa täysin oikeassa paikassa. Vatsakivuista juteltiin, päädyttiin yhdessä siihen että kivut voi olla pitkälti myös suolistoperäisiä ja voisin mahdollisesti jatkaa aiemmin aloittamallani maidottomalla ruokavaliolla ja ottaa kalkin sitten purkista. Kokeilen nyt ensin laktoosittomalla vaihtoehdolla. Liikkumisesta sanoi että nyt pari päivää voi ottaa vähän iisimmin, odottaa ettei vuotoa enää oikeasti tule. Sen jälkeen liikuntaa niin paljon kun jaksaa ja hyvältä tuntuu. Muistutteli liikunnan tärkeydestä ja siitä ettei liikkumisella voi keskenmenoa aiheuttaa, se tulee jos on tullakseen. Ihanan asiallista touhua! En jäänyt kaipaamaan ultraa tm todistetta siitä että kaikki on hyvin, luotan lääkärin järkevyyteen täysin. 

Ihana kuulla että liikkuminen mietityttää myös muita, lähinnä siksi etten ole ainut, kenellä asia on mielen päällä. Tilasin (ja just tuli kotiinkin) sportmaman dvd:n, jospa siinä olisi hyviä vinkkejä, ja voisi sen avulla vähän höllätä omaa treenaamista kevyemmäksi. 

209/285 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Löysin mielenkiintoisen kirjan: Vuoden mutsi, kirj. Satu Rämö ja Katja Lahti. https://kirja.elisa.fi/ekirja/vuoden-mutsi# 

Kuulosti hauskalta! Onks kukaan lukenu? Aattelin, että täytyy hommata toi jossain vaiheessa, kun nyt ensin pääsee vähän varmemmille vesille tän raskauden kanssa.

210/285 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys!

Noista neuvolan ruoka-ainerajoituksista sen verran, että varsinkin tässä raskauden alkuvaiheessa kun alkaa olemaan etovaa oloa yms, niin en minä mieti onko joku mielitekoni "kiellettyjen listalla" vaiko ei, pääasia että pystyy edes jotain syömään. Tosin ainakaan vielä ei mitään järisyttävää pahaa oloa ole ollut, aamuöisin töihin lähtiessä vähän mutta sekin menee ohi kun ei ajattele asiaa, ja kun muistaa aina välillä jotain suuhunsa laittaa. Seaband rannekkeet oli esikoista odottaessa käytössä ja on nytkin, oli se sitten psykologista tai ei niin mulle noi toimii.

Liikunnasta. Työni on fyysisesti raskasta ja kotoa löytyy kaksi koiraa, joten ei hirveästi muuta liikuntaa tule harrasteltua. No, jotain perus kotijumppaa säännöllisen epäsäännöllisesti; leuanvetoja, vatsalihastreenejä yms, mutta ei mitään ihmeempiä. Tänään oli töissä sen verta raskas päivä että hyvällä omallatunnolla nautiskelen nyt yhden alkoholittoman siiderin, röhnötän sohvalla ja nautin elämästä. ;) Vielä kun huomisen jaksaisi painaa niin pääsis miniviikonlopun viettoon... Ah, joo, kun sanoin että pahoinvointia ei juurikaan vielä ole, niin jotain sentään löytyy: VÄSYMYS. Vielä kun sais ton miehenkin tajuamaan että raskauden aikainen väsymys on jotain ihan muuta kuin se jos olet nukkunut yhden yön huonosti eikä siihen tunnin päikkärit välttämättä auta... Miten teillä muilla on puolisot suhtautuneet näihin alkuraskauden kremppoihin, oletteko saaneet tukea jos sitä on tarvinnut?

Pitäis vissiin joo jotain neuvola-aikaakin varailla... Kauhulla sitäkin odotan. En kestä jos siellä on joku lässyttäjätäti.

211/285 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips taas Oonali ja muut! Toi vatsan turvottelu kuulostaa kovin tutulta! Nimim. farkkujen nappi joka välis auki ;)

Mä olin jo jossain kohdin luovuttamassa tämän pikkuruisen mukanapysymisen suhteen, kun kahtena yönä ja päivänä oli todella kovia "menkka"kipuja välillä. Mun vatsakivut kun on ollut "erilaisia" aiemmin. Lääkärissä kun kävin astmani vuoksi, niin lääkäri meinasi, että jos ei vuoda, kivut kuuluvat kauppaan! Muilla? Viestejänne lukiessa ymmärsin myös, että kaikki "astmaoireeni" eivät välttämättä olekaan astmaoireita, koska niitä tuntuu olevan muillakin; juurikin siis tuota, että puhuessa isolle porukalle, ilma loppuu ja tuntuu, että hengästyy... Muutoinkin astmalääkkeeni vaihdettiin turvallisempiin, joten taas yksi kivi vierähti sydämeltä!

Meillä mies kyselee joka päivä "mitäs pelejä tänään pelaillaan", vitsillä siis, mutta pointtina toki paitsi huoli voinnistamme, myös pikkukiusa, mitä tuntemuksia milloinkin on. Silti esim. toissayönä piti tiukasti kainalossaan kovien kipujen hermostuttamaa tulevaa äitsykkää! :)

Itse olen jo hieman rauhoittunut, mutta edelleenkin keskenmeno tulee välillä uniinkin. Kait sekin on normaalia. Mutta, kuten tekin olette todenneet, raskaana, kunnes toisin todistetaan!

Liikunnasta olen myös hetkellisesti hellittänyt, sillä kävelykin välillä "sattuu" vatsaan. Salilla viikko sitten tuli kipuja myös sekä sen jälkeen. Muutoinkin ehkäpä noi lämpöilyt (37-37.3) rajoittaa kera VÄSYMYKSEN ja kylmyyden. 

Ruoasta en ole vielä hirveästi ottanut stressiä, vaikka terveellisesti yritänkin syödä. Kunhan jotain saisi alas... ja Bebanthen-rasvaa hain minäkin mainoksen uhrina! On siis osunut ja uponnut mainos meihin jostain syystä... ;) 

Sipulis 4+6 ja samaa mieltä teidän kanssa, huomenna alkava KUUDES viikko kuulostaa jotenkin pidemmältä kuin 5+0!

212/285 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

moi!

Ruokasuositukset kaivertaa ajatuksissa, mutta kun on vaan ne tietyt ruuat mitkä menee alas yökkäämättä. Eilisen ruokavalio oli mun kohdalla jotain aivan hirveää, päivän pääateria oli kasa pekonia ja paistettu kananmuna sekä omenamehua ja pikkuporkkanoita pussillinen. Normaalisti en edes siedä pekonia.

Mulla rajoittaa muutenkin ruoka-aineallergiat jonkin verran. Tietysti niitä tekisi sitten mieli, joita ei voi syödä.. En kuitenkaan riskillä lähde todettuja uudelleen testaamaan, vaikka jostain oon kuullutkin että allergiat saattaa lieventyä/kadota raskauden aikana.. Iho reagoi kuitenkin niinm hurjasti, että pitäisi ensin päästä juttelemaan lääkärin kanssa että mitä lääkitystä voin käyttää tarvittaessa ja onko mun rasvat sopivia. :l

Hematooman seurannassa ei uutta. Tiistaina näkyi elävä alkio ja syke!! Verta on kohdussa edelleen, mutta kai hieman vähemmän. Lääkäri epäili, olisiko ollut kaksosraskaus ja toinen mennyt kesken, että siksi vuotaisi. Ja jotain soihen viittaavaa kuulemma löysi. Katsotaan n

nyt kun saan taas epikriisin, että miten se virallinen selitys nyt olikaan. :D Kuitenkin oon innoissani sykkeen näkymisestä, kivut ja vuodpt on myös pysyneet poissa. Taas vähän luottavaisemmin mielin. :)

En enää muosta, kirjoitinko tästä jo. Puhelimella kirjoittelu on niin hankalaa ja tää väsymys vie mun muistin ihan täysin!

213/285 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka kaikki!

Tänään oltiin päivällä varhaisultrassa miehen kanssa (luulen että hieman hermostutti kun ei gynen vastaanotolla ole koskaan ollut :p ) ja sellä näkyi kohdunsisäinen, huimat 8,7mm pitkä tyyppi ja sen syke! <3 viikot on 7+0 ja lääkärin mukaan sikiö vastaa juuri tuota viikkomäärää eli ei mitään yllättävää mutta nyt ainakin tietää että siellä joku todella kasvaa! Mieskin oli tottakai onnesta soikeena ja tänään menossa äijien kanssa ulos, mahtaako pysyä salassa? Mä oon jo lähimmille kavereille kertonu enkä todellakaan osais enää salailla. Mies ei oo halunnu vielä kertoa muille kun vanhemmilleen ja siskolleen. Nyt koko homma ainakin muuttui molempien osalta erittäin konkreettiseksi, eli eiköhän toi mieskin kohta tajua että oikeesti on vauva tulossa. Mä en jaksa stressata keskenmenoa yms. Nyt on vankka usko siihen että meitä on syyskuussa kolme :) mies ei muuten oo (vielä!) ottanut harteilleen enempää kotiaskareita mitä muuten tekisi tms. mutta kokoajan on sanomassa että aja varovasti, ethän liukastu, ethän kaadu... :p

Minäkin olen liikuntaa epätietoisen tietoisesti vähentänyt, ei vaan paljoo oo kiinnostanut ja kun ei ikinä tiedä mikä fiilis ja paha olo on milloinkin niin ei viitti sitä treenikassiakaan turhaan kanniskella. Pitäis nyt varmaan vaan ottaa itteään niskasta kiinni ja mennä edes kävelylle useammin, mutta kun siellä on niin KYLMÄ!

Mä oon lukenu jostain että kookosöljy olis hyvä arpien ehkäisyyn ja sillä ja muilla perusrasvoilla ajattelin lähteä taistoon arpia vastaan ;) kävin muuten jo keskiviikkona kirpparilla ja sieltä tarttui vähän vauvanvaatteita ja pari vanhaa vauva-lehteä. Oon ihan täpinöissä! Haluaisin löytää suurimman osan kamoista kierrätettyinä eli nyt on jo hyvä aika aloitella kirppareilla kiertelyä! Kohta kyllä pitää ne mama-housutkin hommata koska mullakin ponnarilla nappi kiinni ja kaikki kiristää!

Siinä nyt fiilistelyä kerrakseen! Ihanaa viikonloppua mamat!

214/285 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

SIPULIS; mullakin ollut menkkakipumaisia tuntemuksia alavatsassa, -selässä ja reisissä aina sillon tällön. Varmaan ihan normaalia :)

215/285 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipas hyvä mieli SITRUUNAKOOKOS tosta viestistä! :) Hitsi kun ittekin osais jo nauttii ja iloita, mut koko ajan miettii et mitä jos joku menee pieleen. Perus pessimisti ;) Oon tosiaan mietiskellyt sitä varhaisultraa kans ennen Thaimaan reissua, ja taidan ei ens mut seuraavalla viikolla mennä! Sillon viikkoja jotain 7 + jotain. 70e on pieni raha mielenrauhasta reissussa :) Nii oliko jollain kokemusta että missä Turussa kannattais mennä varhaisultraan?

Taidan ostaa myös tollasen pahoinvointirannekkeen (kiitti vinkistä TIMZAHH), vaikkei vielä pahoinvointia olekaan, niin onpahan sit joku apukeino jos se iskee reissussa.

WEKA13 luen tuon Vuoden Mutsi kirjan toisen kirjoittajan blogia Project Mamaa, ja blogi on ainakin niin hyvä, että taidan kirjan myös ostaa jossain kohtaa :) Siitä ilmestys myös just kakkososa! Kehuttu on paljon, on kuulemma hauska!

216/285 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan kaikille ja tervetuloa uusille! :)

Itse pikaisesti täältä anopin (joka nyt aivan hössissä, kun sai kuulla raskaudesta :D ) luota yritän älypuhelimella raapustaa kysymystä: Eli mitä neuvolassa tehdään viikoilla 25-35? Kun olen itse lähdössä ensi kesänä töihin toiselle paikkakunnalle ja mietin, että onko ne kaikki käynnit välttämättömiä? Siis jos raskaus etenee ilman ongelmia tietenkin :)

217/285 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin eilen siellä pitkään odotetussa ultrassa ja kaikki oli pikkuisella hyvin!!! Olen aivan myyty, suloinen näky! Pieni katkarapuhan se siellä vain on vielä, mutta minulle se on jo paljon muuta :) Raskausviikot vastasi tismalleen omia laskelmiani eli huomenna ollaan jo 8+0. 

Toivottavasti kaikki menee tällä kertaa hyvin loppuun asti. Sitä toivon joka päivä. Mutta nyt olen niin kiitollinen siitä, että kaikki oli nyt hyvin ja syke näkyi!!!

Ens viikolla eka neuvola.

218/285 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania uutisia, Zirpa! :) Täytyy se varmaan itsellekin kohta varata se varhaisultra :D

219/285 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zirpalla ihania uutisia! :)

Miten teillä näkyy miehissä odotus? Vai näkyykö vielä? Täällä mies etsii jo isompaa autoa ja tutkii turvakaukaloita. Itse en oo uskaltanut vielä ajatella kauhean pitkälle, tai siis tehdä suunnitelmia. :D

Vierailija
220/285 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania katkarapu-uutisia Zirpa, varmasti uskomaton tunne nähdä jotain konkreettista!

"Menkkamaiset kivut" on alkaneet loppua, mutta eilen ja tänään maha kramppasi pari kertaa niin että piti mennä ihan kerälle. KU-raskaudessa oli vähän samanlaista, mutta silloin vuosin tuhruverta koko ajan. Olen yrittänyt ajatella, että kun tippaakaan ei ole nyt tullut, yritän olla murehtimatta. Hajuaisti on uskomaton, mutta siinä ne mun oireet sitten olikin. Tulispa edes tissit kipeeksi :)

Täydensin vitamiinivarastoa raskaus omega-3 tabuilla. Täytyy käydä ensi viikolla valkkaamassa sopiva voide, mikäli näyttää että sille tulee tarvetta. Meillä on siis maanantaina aamulla ultra, joka jännittää aivan tuhottomasti! En oikein osaa sanoa, että toivoisinko sen jo olevan vai että sitä ei tulisikkaan. Jos pilvilinna vaikka romahtaa.. Mies tukee tässä kyllä aivan mahtavasti. Hassua miten kovasti se toivoo vauvaa vaikka alunperin lämpeni hitaasti ajatukselle ruveta yrittämään.

Viikonloppuja naiset!

Liinu 6+0