<3 Syyskuiset *2014* <3
Heippa!
Ajattelin, että voisin perustaa meille tuleville mammoille oman keskustelun, kun en sellaista löytänyt. Täällä LA 2.9.2014 ja nyt raskausviikot 4+6. Jotenkin todella varma olo tästä pikkuisesta (ja siitä että hän kyydissä pysyy), että uskallan olla jo onnessani :)
Toivottavasti joukkoon liittyy paljon porukkaa :)
Eli, vapaata keskustelua raskaudesta ja muustakin!
Mä odottelen kuumeisesti oireita, mitään muuta ei ole kuin kamala turvotus. Kaiken lisäksi syön koko ajan jotain kun tupakkia ei saa enää polttaa :( Paisun ku pullataikina!
Millamarianna & Pirpana 4+6
Kommentit (285)
Suosittelen lämpimästi kyllä noudattamaan niitä ruokarajoituksia, ei niitä turhaan ole laadittu. Toki mahdollisuus moniin niistä koituviin haittoihin on pieni, mutta se mahdollisuus on kuitenkin olemassa, ei kannata ottaa turhia riskejä. Vaikkakin alkuraskaudessa on kovasti pahoinvointia ja mikään ei maistu, niin sitten vaan pitää aktiivisesti etsiä jotain muuta kuin niitä kiellettyjä, mitä suuhunsa laittaisi :)
Täällä vointi on ok, pahoinvointia on ajoittain aika rajustikin ja väsymys on aivan järkky edelleen. Ultrasin itse pari päivää sitten, selvästi pikkuinen on kasvanut viime ultraan verrattuna ja syke näkyy hienosti, kaikki siis hyvin. Hajuaisti tarkentuu selvästi koko ajan ja moni asia haisee vaan yksinkertaisesti pahalle.
Täällä muuten näyttää nyt olevan useampikin Turun seudulta oleva odottaja :) Itse olen myös. Ehkä nähdään synnärillä ;D
Heippa, täällä yksi syyskuuta odottava joukkoon lisää. :)
LA on 30.9., ikää 24, sairaala K-HKS ja toinen lapsi tulossa.
Ensimmäistä kertaa kirjoittelen mihinkään keskusteluun vaikka näitä luettua onkin tullut.
Oireita on kiitettävästi ja hcg verikokeessa käyty kahdesti ja arvot isossa nousussa terkkarin mukaan. Järkyttävä turvotus alavatsassa jo nyt! Omat housut saa melkein hylätä jo. Jännän äärellä taas vaikka edellisestä raskaudesta vain kaksi vuotta aikaa, nyt uskon hyvin sanonnan "aika kultaa muistot".
Kaikille tsemppiä odotukseen ja syyskuiset vauvat syliin asti :)
ninsku ja maha 4+5
Moikka!
Ilmottaudun minäkin tänne, kun tuo toinen syyskuisten keskustelu
vaikuttaa hieman kuolleelta.
Eli mä plussasin 23.1. ja varmistin tänään vielä, että näyttää jo suht
tummaa plussaa, mutta huomenna suuntaan sitten vielä verikokeisiin varmistamaan. Tämä pikkuinen olis esikoinen ja multa ikää löytyy huikeat 20 vuotta. Jos kaikki on niinkuin pitääkin, ja olen osannut laskea, olis nyt rv4+6 ja LA 29.9. :)
Heippa, täällä olis joukkoon yksi syyskuuta kovasti odottava mukaan :)
Meillä raskausviikkoja on takana 5+5 eli ihan syyskuun lopulle menee meidän la. Itse oon 26 ja puoliso 34 ja lapsi on meijän ensimmäinen yhteinen :) miehellä on 4 vuotias entuudestaan niin on sisaruskin sitten :)
Meillä kaikki kävi tosi nopeasti, ehkäisy jäi pois marraskuun puolessavälissä ja tammikuun puolessavälissä tein positiivisen testin, tai no kolme kun en meinannu kerrasta uskoa :D en oo vielä uskaltanu kertoa ku parhaalle kaverille kun jotenki odottaa sitä ultraa vielä :)
Tosi kiva lukea muiden juttuja täällä kun itsellä ei hirveesti noita perheellisiä ystäviä oo niin on näin alkuunsa kaheesti kaikkea mikä askarruttaa :)
Muuta isompaa oiretta ei oo ollu ku etova olo muutamana päivänä ja rinnat aristaa ja turvottaa.
Ihanaa odotusta kaikille! <3
Tosi hauska kyllä hoksata, että täällä on paljon turun seudulta odottajia, itekin turusta :)
Hellurei.
Rv 7+3 tänään ja uusia kokemuksia, esim. Miltä tuntuu oksentaa juna-asemalla ja muilla julkisilla paikoilla,voi että miten mukavaa. Täå pahoinvointi alkoi silloin 5+0 ja on edelleenkin, MUTTA ostin ne sea band pahoinvointirannekkeet, joten 24/7 paha olo häipyi ja nyt paha olo yllättää vain silloin tällöin ja melko lievänä, kun alunperin pyatyasennossa oleminenkin tuotti hankaluuksia ja oksentelin ihan jatkuvasti ja yökkäilin. Joten nyt ollut helpompaa rannekkeiden avulla, ja joskus kun oksennus lentää niin sekään ei edes tunnu pahalta. Toisena päivänä huomasin rannekkeiden tehon heti aamulla, kun nousin sängystä ja yökkäilin 10 kertaa todella voimakkaasti ainaskin putkeen ilmaa ( maha oli ihan tyhjä) mutta oli vain todella lievä pahoinvointi.. joten minulla auttaa!
Täällä väsymys on hirveää ja ostin hieman suuremmat rintaliivitkin, ja turvotuksen takia tuntuu että kaikki housut puristaa!
Pelätty myös keskenmenoja sun muita vaikka aihetta siihen ei ole, mutta kun tällä hetkellä on pitkästä aikaa elämässään onnellinen, niin ei haluaisi enää pettyä koska niitä pettymyksiä on paljon.
Välillä käy mielessä synnytyspelko, onko kellään muulla? Esikoisen syntymä oli niin kamala, että en voi olla pelkäämättä tulevaa.. tosin onhan se nyt liian aikaista pelätä mutta silti..
Kun kysyttiin miehen osallistumista/käyttäytymistä, niin en osaa sanoa, koska mieheni on reissussa ja tulee vasta helmikuussa joskus takaisin ( ollut sitte 4-5 viikkoa poissa ) joten olen nyt näiden pajoinvointieni kanssa koittanut pärjätä ihan yksin, ja suoraan sanottuna se on ollut ihan kamalaa.
ssaisikohan meille tehtyä jonkun salaisen ryhmän esim. Fb ryhmän, itse en ainakaan kehtaa liittyä mihinkään semmosiin vauvaryhmiin vielä mitkä kaikki muut sitten näkee, koska halutaan pitää vielä raskaus salassa.
Pömpöti rv 7+3
Onnittelut uusille tulijoille. Itsellä on pahoinvointi vähentynyt jo nyt, ja olen innostunut urheilemaan enemmän nyt raskaana ollessa lähinnä hiihtoa ja crosstrainerilla harjoittelua. Liikunta on vähentänyt väsymystä. Eka neuvola on helmikuun alussa, mutta. Luottavaisin mielin eteenpäin, koska kävin jo varhaisultrassa epäselvän lasketunajan takia. Ruoka on maistunut ehkä jopa liiankin hyvin. Ruoka rajoituksista olen käyttänyt omaa järkeä, en orjallisesti noudattanut niitä esikoisen aikaan, enkä aio nytkään. Esim kaikkia kotimaisia juustoja olen syönyt ihan hyvillä mielin.
Moi kaikille uusille!
Pömpöti, mieki voisin liittyä, mutta just sellaiseen jota ei muut sitten pysty jäljittämään...:D
Mie varasin neuvola-ajan ja se olisi antanut sen ylihuomiselle! Olen kuitenkin reissussa, joten meni perjantaille... Olin vähän ihmeissäni, koska ekassa kävin joskus viikolla 10 tai 11. Nyt sitten eka neuvola jo rv 6+2. No, neuvola ja paikkakuntakin vaihtunu, täällä varmaan toooosi vähän kävijöitä.
Oireita on kauhea nälkä koko ajan, ei pahoinvointia kuitenkaan. Ei muitakaan oireita juuri, tissikipua enää väähn ja melkonen turvotus kyllä, näytän iltasin ku oisin kuuennella kuulla...
Khalemeon rv 5+5
http://www.vauva.fi/keskustelu/ryhmat/260/ryhma/syyskuiset_2014
TÄSSÄ OIS MEILLE SULJETTU RYHMÄ TÄÄLLÄ VAUVA.FI SIVUSTOLLA!
Harmi, että tuo vaatii minun hyväksynnän, koitan mahdollisimman usein päästää teitä sisälle, tuo töissä käyminen vaan rajottaa ikävästi netissä roikkumista ;D
Itseä ehkä vielä arveluttaa liittyä esim facebookissa johonkin odotusryhmään, jos se vaikka näkyykin muille, kun tää raskaus on vielä niiin salainen. :P
Toki myöhemmässä vaiheessa ainakin mua kiinnostais facebookinkin kautta verkostoitua ja jutella, sitten kun ollaan tultu kaapista tän raskauden kanssa!
Olikohan tähän hätään nyt muuta.. Ei kai. Tervetuloa vaan kaikille!
-Haraigoshi 7+1
Kiitos Haraigoshi, laitoin pyynnön liittyä ryhmään! Mä en myöskään uskaltaudu fb:n puolelle vielä.
Käytiin aamulla ultrassa. Musta möhkäle oli kiinnittynyt ihan oikeaan paikkaan ja ku suljettiin pois! Jes! Sitten tulee se mutta. Alkio ei vastaa viikkoja, mutta se sattaa selittyä myöhäisellä ovulaatiolla. Varattiin uusi aika kahden viikon päähän ja katotaan uudelleen. Lääkäri ei vaikuttanut kuitenkaan huolestuneelta. Toisaalta oon niin huojentunut ettei ole ku, niin en osaa vielä murehtia tuota kokoa. Toivotaan että se alkaa kasvamaan tuosta!
Onpas monta hyvää uutista, onnea zirpa, sitruunakookos ja muut! Tervetuloa myös syyskuun loppupuolen odottajille :)
Liinu: jes, hyvä että tyyppi on oikeessa paikassa. Pidän niiiiiin peukkuja, että seuraavassa ultrassa saat parempia uutisia, että hän myös kasvaa!
Nyt alkoi jännittämään ihan tosissaan, huomenna varhaisultraan. Tähän saakka ollut yllättävän luottavainen olo olotilaan, mutta mun kohdalla nää mahikset on menny tasan 50/50. Tällä ultrareissulla säästyy mooooonta piinallista viikkoa, oli tulos mikä hyvänsä, vaikka tietysti toivon parasta. Tää meidän kolmas ois saanut tulla jo aikaa sitten. Hui.
Haragoishi kiitos, minäkin käyn laittamassa pyynnön.
Heippa!
Voi kuinka kateellisena lueskelen juttuja teidän varhaisultrista. Mäkin niin haluaisin varmistaa, että masussa on kaikki hyvin! No mulla on neuvola noin viikon päästä, että täytyy sen jälkeen miettiä ultraan menoa. Saatan joutua kieltäytymään määräaikaisesta työsopimuksestakin, niin olis ihan hyvä siihen mennessä tietää, että on varmasti raskaana.
Tosta miehestä sen verran, että se on ihanasti tukenut. Koko ajan tulee valitettua jotakin oiretta, niin hän urheasti kuuntelee ja lohduttaa :) Ja muutenkin aihe tuntuu kiinnostavan, koska etsii netistä tietoa kaikesta raskauteen liittyvästä. Hän tietää millä viikolla mennään ja mitä alkiossa silloin tapahtuu.
Sain viime viikolla kunnon flunssan. Aika kurjaa kaikkien raskausoireiden päälle vielä siarastaa. Kurkku törkeän kipeä ja pää täynnä räkää. Ei voi muuta kun löhöillä ja katsella elokuvia. Mieleni vain tekisi jo ulos metsälenkille raittiiseen pakkaseen!
Vointeja äidit! =)
Heippa!
Vieläkö mahutaan mukaan? Täällä ois yks syyskuun lopulle kuudetta odottava äiti...La ois menkkojen mukaan 25.9 ja synnäri OAS. ikää tällä hetkellä 37v mutta kohta ehtii tulla taas yks vuosi päälle lisää.. Kovasti tää alkuraskaus pelottaa ku neljä km:a takana ja aika oireeton tähän mennessä ollu ja onnistuneissa oksu on lentäny kyllä ihan kiitettävästi väh rv 12 asti. Nyt uskaltauduin mukaan ku tänä aamuna olo oli jo vähän sinnepäin...ehkä tää tästä kuitenkin..
Ens vkolla ois varhaisultra, eli sitä ootellessa..
nani ja pieni 5+4
Moikka taas muutaman päivän hiljaiselon jälkeen!
Miekin kävin liittymässä tohon ryhmään :)
Huuuh! Täällä on kanssa ihan hurja flunssa meneillään ja viime viikolla alkoi pahoinvoinnit. Huh huh. Ei paljoa naurata!
Meillä mies on ollut aivan ihana! Kun on kiukkuhetki, niin mies selkeästi näkee vaivaa, että miulle tulisi taas parempi mieli <3 Ja kun oon väsy/huonovointinen niin juomista tulee naaman eteen ja ruoka valmistuu ilman, että tarttee pyytää. Voi että, oispa se aina tollanen <3 :D
Torstaina eka neuvola. Jännittäää! :)
Tillikka ja Mini rv 8+3
Moi!
Kiitos suljetun ryhmän perustajalle, Liityin itse myös siihen.
Mulla alko kans viime viikolla eli 7. raskausviikolla toi pahoinvointi. Ei oo mitenkään rajua, mut lähes koko ajan pieni etova olo päällä. Nälkäsenä pahenee. Yleensä oon ollu kyllä hyvin kaikki ruokanen mut nyt aika moni ruoka ällöttää. Onneksi tämä on vain väliaikaista. :)
Viikon päästä on sit neuvola ja toivottavasti pian sen jälkeen saa ajan 1. ultraan. Sit vois pikkuhiljaa asiasta jo kertoon muillekin.
Tosi kiva kun niin moni teistä on nähnyt jo pienokaisensa ultrassa <3
weka13 rv 6+6
Itsekin liityin mukaan suljettuun ryhmään! Hyväksyhän meitä sitten HARAIGOShi, kun ehdit! Ja tosiaan, ensimmäistä kertaa muistaakseni ikinä kirjoittelen ylipäätään missään ryhmässä! Ja näin olette minut, anteeksi meidät, jo koukkuun saaneet! Ja useimmiten hyvälle tuulelle. Viestiketjusta poistuneiden puolesta olo on tottakai surullinen.
SITRUUNAKOOKselle ja muillekin kiitos kokemustenne jakamisesta! Helpotti heti taas, kun joku muukin koki samoja oireita!
Varasin tänään myös varhaisultran ja olinkin jo aiemmin kuullut Kaarinan Varsinais-Suomen lääkäripalveluista ja heidän ammattitaidostaan. Varhaisultra siis 6+3, onkohan liian aikaista? Mutta kun se kaksi-kolme päivääkin tuntuu liian pitkältä odottaa ensi viikon loppuun! Ymmärrätteköhän? :)
Jännä huomata, että ilmeisesti olo on samanlainen, on sitten ensimmäinen tai kuudes lapsi tulossa! Itse mietin jossain kohdin, onko ei-ensisynnyttäjillä rasittavaa lukea meidän ensisynnyttäjien ihmetteleviä viestejä kaikkeen liittyen, mutta eipä kai siitä tarvitse huolta kantaa.
Nyt alkaa olla niin varma olo, että tekisi mieli kertoa kaikille, että olen RASKAANA! Pelot ovat helpottaneet sitä myöten, kun olo on pysynyt samanlaisena; rinnat arkoina, kylmyys vieraana ja etova olo taustalla. Jotenkin on myös tajunnut, että mitään ei ole tehtävissä. Raskauden jatkuminen kun ei ole itsestä kiinni tässä kohdin. Ja vatsa kasvaa! Kolmet farkut hylkäsin viikonloppuna. Liekö mahtuu koskaan enää päälle ;) Muutoin olen laihtunut kilon pari.
Tällaisia mietteitä tänään.
Sipulis"Pallomaha" 5+2
(Miehen eilen antama lempinimi "Pallomaha". Hänkin alkaa ymmärtämään, että ihan oikeasti syksyllä meitä on yksi, jos ei kaksikin lisää! :)
Moikka!
Niinhän siinä sitten kävi että lääkkeillä tyhjennetään tällä viikolla. Viimeiset reilut kaksi viikkoa onkin saanut kärsiä jo vuodosta ja kivuista. Selvästi oli mennyt kesken mutta kohdussa vielä paljon jäljellä.
Helpotti saada viimein varmuus tähän asiaan, jonka olen jo mielessäni onneksi surrut ja käsitellyt.
Kiitos seurasta ja Onnen toivotukset teille muille!
-Appletree
Iltaa!
Appletree; voimia ja tsemppiä kovasti !
Täällä 25vuotias esikoisen odottaja ilmottautuu mukaan. Kolme vuotta ollaan odotettu toista viivaa testiin ja 7.1 se vihdoin siihen ilmestyi!
Sen jälkeen olo on ollut todella pelokas ja sekava. Kaksi kertaa käynyt jo päivystyksen kautta ultrassa koska ollut kovia kipuja ja veristä vuotoa. Ekalla kerralla ei oikein osattu sanoa mitään muuta kun että raskaana ollaan(kaksi viikkoa sitten) ja viikko sitten siellä näkyi pieni sykkivä sydän. Gyne oli sitä mieltä että viikkoja olisi vähemmän kun mitä laskuri antaa mutta neuvolan täti sano että luotetaan laskuriin ennenkuin tulee kutsu ekaan ultraan.
Tänään oltiin siis neuvolassa ja jotenkin nyt alkaa tuntua todelliselta se että mun sisässäni kasvaa meidän pieni rakkauspakkaus <3
Osa musta on todella innoissaan ja suunnittelen jo melkee ristiäisiä ja lastenhuonetta.... mutta silti osa musta on "realistinen" ja hoen itselleni että mitä vain voi tapahtua. Lähipiiri tietää raskaudesta ja olen sieltä suunnalta saanut kuulla useaan kertaan että mun pitäis heittää huoli pois ja nauttia.
Miehelle (24v) tämä on myös ensimmäinen, hänelle myös alkoi neuvolakäynnin jälkeen tulla todentuntuisempi olo.
Neuvolan jälkeen olen tässä sen kuusi tuntia miettinyt kaikkea. Ja päättänyt että näillä mennään ja nautitaan :)
TIIVIS ja sykkiväsydän 8+1 / LA 7.9./ PHKS
Angush: Kaarinassa on Varsinais-Suomen lääkäripalvelut, aivan loistava paikka. Sinne vaan ultraan! Varhaisultra on 90e. Lääkäri on aivan huippu, todella mukava ja asiantunteva. Ultralaite on varmaan paras tällä seudulla (olen itse terveysalan ihminen, siksi tiedän ;D) ja saat myös cd:n mukaan, jolla näkyy koko tutkimus alusta loppuun ja kuuluu sikiön sydänäänet. Voit kotona katsella uudestaan ja uudestaan :)
Christabel rv 7+2