Kaliumin puute
Olen ihan kauhuissani että mistä voisi johtua. Arvoni on 3.3 ja lääkäri itsekin tuntuu olevan huolissaan. Mulla ei siis ollut mitään oireita, löytyi rutiinitarkastuksessa. Enkä käytä diureetteja, ei ole ollut ripulia ja oksenteluakaan.
Päässäni vilisee kauhukuvia syöpään liittyen... Nyt tarvin vertaistukea!
Kommentit (53)
Tässä on yksi joka aiheuttaa kaliumin puutetta, eli renaalinen tubulaarinen asidoosi, syitä siihen on monia, katsokaa tämä esitelmä
https://1589922.166.directo.fi/@Bin/bb52f6ec25810562fff48b6d2358a8d4/16…
Lääkärit tarttuvat kalium-arvoihin aika herkästi ja hyvä niin. 3.3 keikkuu aivan viitearvojen alalaidassa. Lieväkin puutos rasittaa sydäntä ja lihaksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei toi oo vielä hengenvaarallista, älä panikoi.
Tarkkaile kuitenkin, jos alkaa heikottaa ja pyörryttää, kannattaa mennä vaikka päivystykseen verikokeisiin Itse en tajunnut, ja labrojen jäkeen piti lähteä suoraa päätä sairaalaan kalium.tippaan. K-arvo oli silloin 1.2, ja olin silloin kävelyllä, kun käsky kävi. Olin ihmetellyt outoa oloa ja huteruutta, onneksi sattui labrat juuri sopivasti, ja lääkäsi oli valppaana.
Nyt banaania poskeen äläkä stressaa turhaa! Apteekissa on ihan käsikaupassa Kaleorid-nimistä kaliumilisää, sitä myös, muttei liikaa.
Olisi kyllä kiva tietää, mistä johtuu moinen kaliumvaje, sitä ei oo koskaan selitetty. Joku imeytymishäiriö varmaan.
Ei selvitetty?
Ei otettu mitään uusintatestejä? Ihan itekseen tuli ja on edelleen?
Syy pitää selvittää, jos sinulla on edelleen tuo ongelma, lueppa tuo terveyskirjasto linkki. soittele terveyskeskukseen, äläkä napsi käsikauppalääkkeitä a)turhaan b) tietämättä mikä on vaikutus tai mikä on syy moiseen.
Pakko vielä jälkikäteen selittää, että ihan lääkärin määräyksestä syön kaliumlisää, mutta en tosiaankaan suosittele sitä kenellekään ilman jatkuvaa kontrolloitia. Hyperkalemia lienee yhtä paha kuin hypo-. Siksi, suosittelin banaania ennen lääkettä, ja siis banaanin nyt vain esimerkkinä kaliumipitoisesta ruoasta.
Mutta koskaan en siis ole saanut selistystä, mistä puute johtuu, syön ihan normaalisti ja riittävästi. Se häiritsee, mutta korona-aikana on aivan turha pyytää tuollaisen takia lääkäriaikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkkaile kuitenkin, jos alkaa heikottaa ja pyörryttää, kannattaa mennä vaikka päivystykseen verikokeisiin Itse en tajunnut, ja labrojen jäkeen piti lähteä suoraa päätä sairaalaan kalium.tippaan. K-arvo oli silloin 1.2, ja olin silloin kävelyllä, kun käsky kävi. Olin ihmetellyt outoa oloa ja huteruutta, onneksi sattui labrat juuri sopivasti, ja lääkäsi oli valppaana.
Nyt banaania poskeen äläkä stressaa turhaa! Apteekissa on ihan käsikaupassa Kaleorid-nimistä kaliumilisää, sitä myös, muttei liikaa.
Olisi kyllä kiva tietää, mistä johtuu moinen kaliumvaje, sitä ei oo koskaan selitetty. Joku imeytymishäiriö varmaan.
Ei selvitetty?
Syy pitää selvittää, jos sinulla on edelleen tuo ongelma, lueppa tuo terveyskirjasto linkki. soittele terveyskeskukseen, äläkä napsi käsikauppalääkkeitä a)turhaan b) tietämättä mikä on vaikutus tai mikä on syy moiseen.Pakko vielä jälkikäteen selittää, että ihan lääkärin määräyksestä syön kaliumlisää, mutta en tosiaankaan suosittele sitä kenellekään ilman jatkuvaa kontrolloitia. Hyperkalemia lienee yhtä paha kuin hypo-. Siksi, suosittelin banaania ennen lääkettä, ja siis banaanin nyt vain esimerkkinä kaliumipitoisesta ruoasta.
Mutta koskaan en siis ole saanut selistystä, mistä puute johtuu, syön ihan normaalisti ja riittävästi. Se häiritsee, mutta korona-aikana on aivan turha pyytää tuollaisen takia lääkäriaikaa.
Tarkoitit kai banaania vaihtoehtona, eikä ennen lääkkeen ottamista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei selvitetty?
Syy pitää selvittää, jos sinulla on edelleen tuo ongelma, lueppa tuo terveyskirjasto linkki. soittele terveyskeskukseen, äläkä napsi käsikauppalääkkeitä a)turhaan b) tietämättä mikä on vaikutus tai mikä on syy moiseen.Pakko vielä jälkikäteen selittää, että ihan lääkärin määräyksestä syön kaliumlisää, mutta en tosiaankaan suosittele sitä kenellekään ilman jatkuvaa kontrolloitia. Hyperkalemia lienee yhtä paha kuin hypo-. Siksi, suosittelin banaania ennen lääkettä, ja siis banaanin nyt vain esimerkkinä kaliumipitoisesta ruoasta.
Tarkoitit kai banaania vaihtoehtona, eikä ennen lääkkeen ottamista?
huomasitko?
Mikä ero on sillä syökö banaanin vai kaliumtabletin?
Eikö keho ota siitä sen minkä tarvitsee? Ei siis yliannosta. Vai voiko ylenmääräisellä banaaninsyönnillä nostaa kaliumarvot liian ylös?
Ap:n kalium mahtuu viitearvoihin.
Jos lääkäri pitää arvoa liian alhaisena, hän määrää siihen lääkkeen.
Näin minulle tehtiin.
Ei selvinnyt mistä johtuu, eikä mitään oireita ollut eikä mitään seuraamuksia tullut.
Lääkkeet söin jonkun kuukauden, sittemmin arvot tasaantuivat.
Tästä on aikaa jo vuosia.
Lääkärit eivät tuollaisesta arvosta ole milläsänkään, hassua että ap tuollaisesta edes tekee aloituksen, kun mitään hätää ei ole.
Minullakin oli joskus kalium alhaalla. Tuolloin oli myös paljon lisälyntejä. Syy kaliumpuutokseen ei koskaan selvinnyt, mutta minä söin myös kalium-lisää. Tästä on jo kymmenen vuotta varmasti aikaa, eikä ole uusiutunut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et mitään lisäravinteita syö, liikaa vitamiineja, proteiineja tms. Jotka sotkisivat tasapainoa? Voi olla myös vaan joku oikku mikä ei olekaan vakavaa.
Syön vain D- ja B-vitamiinia sekä rautalisää. Mulla on runsaat kuukautiset. Lääkärin mukaan ei pitäisi johtua noista.
-ap
D-vitamiinin yliannostusoire on jo kauan ollut sydänpysähdys. Jos käyttää valmiiksivitaminoituja valmisteita, ei niitä lisiä saa käyttää. Kukaan ei tiedä tarkalleen niitä annostuksia ja rasvaliukoisena se annos voi olla jo "tehtaalla" siinä tynnyrin/sammion pinnassa:-(
Kaliumin puute johtuu c-hemtrailauksesta. Mitä hengität ja juot, myrkytyt.
Minulla todettiin korkea verenpaine ja lääkkeeksi sai kaliumia.
Ilmeisesti kaliumin puute nosta paineita?
Kaliumsitraatti - http://hespac.com/kaliumsitraatti.htm Kalium-ravinnelisät tuntuvat olevan suomessa vaikeasti saatavia. En ole varma miksi. Tämä tuntuu toimivan ihan hyvin.
Syötkö kalium-pitoisia ruoka-aineita? Finelistä voit selvittää, mitkä sisältävät eniten mitäkin ainetta.