**~~Tähtäimessä LOKAKUU 2014~~**
Hei vaan, jokohan löytyis muita joilla toiveissa laskettu aika lokakuussa 2014? Allekirjoittanut on jo pudonnut elokuisista ja syyskuisista eli nyt ois vuorossa yk3. Viime kierto oli mukavan lyhyt, 27 päivää. :)
yennaf kp 1/27 yk3
Kommentit (601)
Marjana ja Henriikka85, ihan siis julkiselle puolelle olen gynelle menossa. Ja toisaalta meillähän on kyse sekundaarisesta lapsettomuudesta, koska yksi lapsi on jo. Ensimmäisessä raskaudessa kesti myös pitkään (yli vuosi), joten sikäli tämä tilanne ei yllätä.. Pääsen nyt siis suoraan tk:n gynelle, koska juttelin esikoisen neuvolalääkärin yhteydessä lapsettomuudestamme. Lääkäri kirjoitti mun tietoihin, että voin varata suoraan ajan gynelle, eli jäi se yksi lääkärikäynti välistä.
Omituista nyt on vaan se, että nyt on kp2 ja nää loppuu jo. Ei tule enää edes pyyhkiessä mitään. Tuntuuko teistä koskaan siltä, että mitä enemmän käytätte tamponeja, vuotoaika lyhenisi? Voiko se jotenkin "imaista" nopeammin kuin vuotamalla siteeseen (en ole käyttänyt koskaan kuppia). Mulla yleensä hyvin runsaat menkat, ja paljon hyytymiä..
SiiriSofia kp2/25 - yk 20-21
Siirisofia, tuossa ylhäällä jo totesin et omat menkat tuntuu kovin niukoilta nykyään niin mullakin käy noin että ekana vuotopäivänä tulee, sit toisena päivänä hyytyy oikeastaan kokonaan koko päiväksi ja sit taas kolmantena päivänä jatkuu vuoto. Siihen tulee pieni tauko siinä alussa. Hassua.
yenna 14/27 yk3
Tulipa ikävä fiilis tänään. Eräs läheinen taho (ei siis oma mies) vihjaili että kannattaako sitä nyt enempää lapsia hommata. Että katelkaa nyt vielä pari vuotta ainakin. Joopajoo. täytän kohta 35 joten en omasta mielestäni tässä nyt voi kauheasti asiaa lykätä. en nyt viitsi ihan yksityiskohtia tarkemmin kertoa mutta ikävän kuuloista mun korviin. Ei näitä asioita oikein voi suunnitella siten että joo sitten vuonna 2018 heinäkuussa ois semmonen sauma että vauva vois tulla...no piti purkautua nyt tänne, kaipa mä kohta rauhoitun :(
Ipa86 perässä tullaan, seuraava ovis joskus helmikuun puolella :( menkat alkoi, ei vieläkään hanat auki mutta kamalasti hyytymiä :/ Jospa olisi sitten marraskuussa nyytti kainalossa.
Kaikille tsemppiä raskautumiseen luomusti tai avun kanssa <3
BBamse8 kp1/30-40 yk4
Kathia Monesko lapsi on teillä kyseessä? Tottunut itse siihen negatiivisuuteen lapsimäärän suhteen kun neljäs on haaveissa ja voi olla että enemmänkin koska eilen kun kirjoittelin aloin enemmän miettimään oireitani ja hulluuttani päätin tänään ostaa raskaustesti kun olin hakemassa muuta apteekista...enpä oiekin tahdo uskoa mutta siihen muodostui haalea viiva, en ollu edes ajatellu sitä mahdollisuutta, mehän vaan "harjoiteltiin" miekkosen kaa menkkoja odotellessa! Täytyy kai testata uudestaan muutaman päivän päästä! Mutta ehkä siinä tapauksessa varmaan syyskuun lapsi sieltä tulee..?
Millimamma:meillä olisi kolmas lapsi haaveissa. En oikein ymmärrä miksi sitä pidetään tässä lähipiirissäni niin huonona asiana. haluaisin vielä pitää vauvaa sylissäni kun nuo 2 ovat jo isoja, alle kouluikäisiä molemmat kylläkin. Mutta minkäs sitä mahtaa. Nyt vaan on epävarma olo asiasta vaikka ei sitä muiden mielipiteistä pidä välittää. Meillä siis toka kierros,ekasta ei vielä tärpännyt.
Bamse: Jep, vähän ankeita nää pitkät kierrot. Mulla kp1 alkoi just tuolleen hitaammin, vaikkakin just tiesin, että kohta ne alkaa. Ja niinhän ne alkoi, kp2 ja 3 hanat auki ihan urakalla. Näin paljon ei oo kyl koskaa ollu. Alan jo uskoa, että keho käyttäytyy yhtä tuittupäisesti kuin kantajansa :D Jos viimekierron mukaan laskee, ni la ois 31.10. Vielä lokakuisiin mahtuu, mut mistäpä tätä taas tietää venähtääkö jopa marraskuulle..
Yenna: Bongasitko oviksen jo?
Ipa kp3/40 yk2
Päivitys 12.1.2014
**Lokakuun 2014 jännäilijät:**
-
blackpanther kp 24/27-28 yk1
Snipsus kp 24/30, yk 44
Jonsteri kp26/~34, yk 2v
Taivaanlaiva kp 23/31, yk1
Jansku20 kp 22/32? Yk 7
Lalaloo kp 20/24-31 yk7
Henriikka85 kp 19/29 yk13
Tunturi kp 17/26-28 yk5
killed kp 17/28 yk2
yennaf kp 15/27 yk3
mammanen2011 kp 14/28 yk 5
emilllia kp 13/28 yk3
mannariini kp 8/26 yk1
Simpukka kp 7/21-34
katarine kp 7/?? yk1
kathia kp 7/30-33 yk2
Rva79 kp 5/30-31 yk3
Siirisofia kp 4/25 yk 20-21
Emotar kp 4/28 ja yk7
Ipa kp 4/40 yk2
Marjana kp 4/? yk4v
mannariini kp ?/?? yk1
tann kp ?/?? yk1
Safia ?/??
Millimamma ?/??
Plussanneet:
Päivitys 12.1.2014
-
blackpanther kp 24/27-28 yk1
Snipsus kp 24/30, yk 44
Jonsteri kp26/~34, yk 2v
Taivaanlaiva kp 23/31, yk1
Jansku20 kp 22/32? Yk 7
Lalaloo kp 20/24-31 yk7
Henriikka85 kp 19/29 yk13
Tunturi kp 17/26-28 yk5
killed kp 17/28 yk2
yennaf kp 15/27 yk3
mammanen2011 kp 14/28 yk 5
emilllia kp 13/28 yk3
mannariini kp 8/26 yk1
Simpukka kp 7/21-34
katarine kp 7/?? yk1
kathia kp 7/30-33 yk2
Rva79 kp 5/30-31 yk3
Siirisofia kp 4/25 yk 20-21
Emotar kp 4/28 ja yk7
Ipa kp 4/40 yk2
Marjana kp 4/? yk4v
mannariini kp ?/?? yk1
tann kp ?/?? yk1
Safia ?/??
Millimamma ?/??
Plussanneet:
Ipa, siis joo, toissailtana sain sen plussan ja eilen illalla ei kyllä taas jäänyt ovis huomaamatta kun olin niin kipeä :(
Millasia oireita teillä muilla on oviksesta, voiko kovat oviskivut olla normaalit? Viime kierroissa sama juttu mutta näyttää edelleen jatkuvan, ajattelin viel silloin että ehkä kroppa vaan heräilee pillereiden jälkeen.. No, ajoitukset osu nappiin ja nyt vaan toivotaan parasta!
Kathia, kuulostaapa kurjalta :( Mä nostan aina vaan hattua jos jollain on monta lasta, koska tuntuu että tässä yhdessä lapsessakin on välillä liikaa enkä käsitä mitä tehomammoja monen lapsen äidit on :D Me on siis mietitty jo kaks vuotta että uskalletaanko tehdä joskus toinen lapsi vai ei, esikoinen on pian 3... Mutta kyllä hän saa jo luvan tulla <3, esikoinen on jo sen verran omatoiminen ja nukkuu hyvin. Elämäntilannekaan ei välttämättä ole se paras mahdollinen perheenlisäykseen ja jos raskaudun niin kyllä varmasti monet meidän lähipiiristäkin ajattelee että apua miten tyhmää tehdä toinen lapsi, mutta tämä elämä on niiiin lyhyt että jos kamalasti rupeaa miettimään muiden mielipiteitä niin tuleeko sitä ikinä tehtyä yhtään mitään. Eikä tästä vauvahaaveesta olla puhuttukaan kuin minä parhaalle ystävälleni koska hänkin on pitkään jo toista lasta toivonut.
yenna kp 15/27 yk3
En ymmärrä miksi muiden valintoihin täytyy puuttua, itse en arvostele ystävieni tai tuttavien valintoja mutta minua arvostellaan. On moni joka ei ymmärrää valintaa isosta perheestä..Kyllähän sen tietää että meidän perheessä vauhtia riittä kun lapsia on 3 alle 4 v kuten oli kun nuorin syntyi tai nyt jos viiva tuosta vahvistuu niin meidän vanhin on noin 5,5 kun sitten ehkä syntyy neljäs pienokainen...Tiedän että tulee varmasti olemaan ystäviä jotka ihmettelee, mutta antaa ihmetellä ;)
Parempi myöhään, kuin ei milloinkaan...
Nyt mun täytyy myöntää tänne yks nolo juttu...
Huomasin/viisastuin :D tässä alku viikosta, että olen laskenut tähän asti kuukautiskiertoni aivan väärin :D Nimittäin olen aina laskenut viimeisetä vuotopäivästä seuraavien alkuun, ja tämäkös minua nauratti tällä viikolla :D Asian hokasin niin, kun lueskelin ovistestien ohjeita ja siellä luki, että kuukautiskierto lasketaan ensimmäisestä vuotopäivästä, seuraavan vuodon alkuun.... mietin hetken ja laskeskelin kalenterista päiviä ja totesin, jotta nyt on mennyt jotain terveystiedontunnilla ohitse :D Onneksi nyt oivalsin sen!
Eli siis viime kiertoni kesti 29 päivää EI 21:D
Mutta eilen täällä loppui rättipäivät ja ovista odotellaan ensi viikonlopulle, jos samassa kierrossa pysytään.
Katarine kp 7/29?
Heeeeiii enpäs tipukkaan marraskuisiin vaikka niin luulin :>. Ensimmäistä kertaa käytin noita lasketun ajan laskureita ja sen mukaan jos tästä kierrosta nappaisi niin la olisi 27.-29.10. Eli nipin napin mukana kuten Ipakin ;). Jee. Saan jatkaa siis tutussa seurassa jännäilyä ja ilostua muiden plussista.
Joku kun kysyi että millaisia ovisoireita muilla on niin minulla ei sitten minkäänlaista :D. Siksi ovistestejä käytänkin. Halut vaihtelee kuukauden mittaan ja kun testi näyttää plussaa niin välillä ei kyllä tekisi mieli sitten yhtään. Kipuja ei ole minkäänlaista, ei edes pientä nipistelyä. Ei ole kyllä kuukautiskipujakaan nyt ollut kapselin poiston jälkeen. Ja limoja en osaa oikein tulkita. Luotan siis täysin ovistesteihin :)
Bamse8 kp2/32-36 yk4
Huomenta! Toivottavasti kukaan ei häiriinny siitä että käyn täällä loikkimassa. Iiisot tsempit tosiaan erityisesti Marjanalle ja Snipsukselle, peukut täällä kovasti pystyssä. Uusi vuosi ja uudet mahdollisuudet. Ja tietenkin teille kaikille muillekin tuhannesti plussatuulia ja ihania syysvauvoja <3
Moikkamoi, vieläkö saa liittyä joukkoon?Täällä 29-vuotias 8 kk pojan äiti haaveilee jo toisesta (toki mieskin mukana ajatuksessa :). Täti tuli perjantaina kylään ja laskurilla katsoin että jos tässä kierrossa nappais niin lokakuun loppupuolelle osuis laskettu aika. Nyt on kolmas kierto menossa ilman ehkäisyä, kun päätettiin että yritetään toista. Pieni ikäero olis musta hyvä juttu, mut saa nähdä kuin käy, kun esikoistakin yritettiin 10kk. Just tilasin raskauskeijusta ovulaatio testejä ja raskaustestejä. Yleensä olen oviksen tunnistanu kivuista mutta viime kierrossa ei selkeetä ovista tuntunu.
Täällä tuli jännättyä esikoisenkin yritystä ja myöhemmin odotusta. Ja taas tänne hakeudun, on se vaan mukavampi "kärsiä" ja iloita yhdessä samassa tilanteessa olevien kanssa ;)
Tsemppiä maanantaihin varsinkin teille, joilla viimeiset piinapäivät menossa!
Alicia 4/30 yk 3
Heippa taas kaikille !
Joka päivä oon käyny lukemas tääl, mut itellää ei oikein oo ollu kirjotettavaa.
olin tuntevani kp18 ja kp19 nipistelyä oikeelt puolelt ja valkkaria tuntu tulevan ku niagaran putouksest :D oiskohan ollu ovis ? Tiiä ny sitte, tuntuu et tuntis kaikenmaailman pienimmätki vihlasut ja nipistelyt ja mielikuvitus lähtee laukkaa. Ovistestei mul ei oo, joten en voinu varmistaa asiaa. Pupuiltu ollaan kyl ahkerasti ;D
saa nähä miten täs kierros käy.. Taustalla kummittelee marraskuinen keskenmeno.. :(
ja yritä täs nyt olla ressaamatta, ku pyörii vauva asiat mieles, ollaa ettimäs omakotitaloo ja työ asiat ressaa..
Vielä vaikeemmaks tän kuumeilun tekee se, että kaveri ja tuttava piirissä vähän väliä joku ilmottaa että on raskaana.. Tällä hetkellä 6 on raskaana ja 2 niistä synnyttää kohta puolii.. tottakai oon ilonen heidän puolestaan, mut jotenki tuntuu vaan niin epäoikeuden mukaselta, me sentään yritetty "jo" yli puol vuotta ja yks keskenmeno tullu.. :'( mies yrittää lohduttaa ja tsempata, että kyllä se meidänki vuoro viel tulee. Mut koska ? Kauan vielä joutuu tekemään negatiivisia testejä toinen toisen perään ? Tai mitäs jos seuraavaki raskaus päättyy keskenmenoon ? Mitä sitten ?
Onneks mulla on ihana mies joka saa mut aina hymyilemään vaikka ois vaikeeta ja on mun tukena, sen avulla mä jaksan <3
Jansku20 kp23/32 ? Yk7
Päivitys 13.1.2014
-
blackpanther kp 25/27-28 yk1
Snipsus kp 25/30, yk 44
Jonsteri kp 27/~34, yk 2v
Taivaanlaiva kp 24/31, yk1
Jansku20 kp 23/32? Yk 7
Lalaloo kp 21/24-31 yk7
Henriikka85 kp 20/29 yk13
Tunturi kp 18/26-28 yk5
killed kp 18/28 yk2
yennaf kp 16/27-31 yk3
mammanen2011 kp 15/28 yk 5
emilllia kp 14/28 yk3
mannariini kp 9/26 yk1
Simpukka kp 8/21-34
katarine kp 8/?? yk1
kathia kp 8/30-33 yk2
Rva79 kp 6/30-31 yk3
Siirisofia kp 5/25 yk 20-21
Emotar kp 5/28 ja yk7
Ipa kp 5/40 yk2
Marjana kp 5/? yk4v
Alicia kp 4/30 yk3
Bamse8 kp 3/32-36 yk4
mannariini kp ?/?? yk1
tann kp ?/?? yk1
Safia ?/??
Millimamma ?/??
Plussanneet:
Heippa vaan kaikille! Tervetuloa joukkoon Alicia, ja kiva että Bamse8 pysyt vielä meidän keskuudessa. Minä laskeskelin, että vaikkei tässä kierrossa tärppäisikään, niin pysyn lyhyellä kierrolla lokakuisissa nippa nappa vielä seuraavankin kierron aikana.
Meillä ovis tuli tuntemusten mukaan päivää laskureita aiemmin, ennen ovulaatiota ja ovulaation aikanakin ehdittiin kyllä touhuta mutta oviksen jälkeinen päivä jäi harmillisesti väliin. Toivotaan että silti olisi mahdollisuus plussaan! Yennaf, mulla on ovisoireina lihaskipumainen särky aina jommalla kummalla puolta alavatsaa, saattaa olla häpyluu kipeänä ja ihoa tavallaan särkee alavatsan ja alapään suunnilla. En ole koskaan aiemmin tunnistanut kipujen liittyvän ovulaatioon, paitsi tässä nyt ehkä viimeisten 4-5 kierron aikana. Joskus kipu on menkkamaista ja jatkuu alaselkään asti, kestää 1-2 päivää. Pahimmillaan ovulaatioaikana tekee niin kipeää, että yhdyntäkin on pelkkää kidutusta, kuten tässä kierrossa kävi. Harmillista, sillä se vaikeuttaa tietty lapsentekoa. Hakeuduin gynellekin asian tiimoilta, mutta mitään syytä ei löytynyt, miksi alapää kipuilee niin kovasti ovulaation aikana. Onko muilla kokemusta tosi vaikeista ovulaatiokivuista?
Täällä siis elellään siinä uskossa, ettei tässä kierrossa ole tärpännyt. Minkäänlaisia oireitakaan ei ole, enkä halua sellaisia edes kuvitella. Tänään ja eilen on kyllä ollut tavallista paksumpaa ja tahmeaa valkovuotoa, mutta en jaksa uskoa että se liittyisi kiinnittymiseen tmv. Kuitenkin pysyn lokakuisissa ensikin kierrossa. Tsemppiä kaikille ja toivotaan paljon plussia lähiaikoina!
killed kp 19/28 yk 2
Mulla särkee alaselkää, mulla särkee alaselkää, jee! Eli on siis viimeisin menkkaoire, mikä tulee just ennenkuin menkat alkaa, varmaan yöllä alkaa, ainakin toivottavasti.
Minäki tuun taas kerran plussanneista kuumeilijoihin. Plussa kesti sen yhen päivän ja sitte alkoi vuoto. :,(
En kait mä enää onnistu tässä hommassa. Heinäkuussa km, marraskuussa kkm, nyt kemiallinen. En jaksa enää aktiivisesti kuumeilla. Turhauttavaa jatkuvasti kokea plussan riemu ja sitten perään km. Huokaus. Saa mut silti lisätä listalle. Onneks on töitä nii ei ehdi paljon ajatella muuta.
Emotar kp2/28 ja yk7